Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

hazekicker

Opticlimate Pro 4 6000

Recommended Posts

Lijkt me logisch.

Want jij geeft voeding, de wortels nemen dit voedingswater op, het water verdampt via het blad en daardoor loopt de LV op en gaat je opti ontvochtigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom niet direct het riool in?

 

Lijkt me veel fijner dan dat gehannes, en als je is om onvoorziene omstandigheden niet in staat bent je vat te legen wordt het een natte boel.

 

Gewoon een opvoerpompje kopen indien nodig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom veel mensen met opti hun condenswater in een vat laten lopen en het koelwater in het riool, is omdat het condenswater passief wordt afgevoerd (zwaartekracht dus)

Dus dan moet je redelijk direct bij een afvoer zitten.

In theorie werkt het zolang je maar afschot hebt.

Bij de koelwaterafvoer wordt het water afgevoerd door de druk die ontstaat door de water-toevoer.

Daardoor kun je ook afvoeren in een afvoer die verder weg ligt of wat hoger ligt.

 

Een opvoerpompje is inderdaad een oplossing.

Maar die moet je dan weer zo maken dat ie alleen draait als hij voldoende onder water staat en stopt als hij dreigt droog te vallen.

Da's ook een hoop technisch gehannes.

Als je toch om de paar dagen in je hok bent, kun je dus net zo goed zelf een volgelopen vat leeg laten lopen.

En als het vat net zo groot is als je voedingsvat, kan het condens-opvangvat nooit overlopen.

Er kan nu eenmaal niet meer water verdampen dan er in je hok is gegaan.

Je kan ook in de uiterste bovenzijde van je opvangvat een doorvoer maken. Slangetje eraan en het uiteinde ergens tussen je potten laten uitkomen.

Mocht ie overstromen dan loopt er wat water tussen je potten.

OK, die staan dan wat vochtiger, maar je hebt niet dat je hok mega-overstroomt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom veel mensen met opti hun condenswater in een vat laten lopen en het koelwater in het riool, is omdat het condenswater passief wordt afgevoerd (zwaartekracht dus)

Dus dan moet je redelijk direct bij een afvoer zitten.

In theorie werkt het zolang je maar afschot hebt.

Bij de koelwaterafvoer wordt het water afgevoerd door de druk die ontstaat door de water-toevoer.

Daardoor kun je ook afvoeren in een afvoer die verder weg ligt of wat hoger ligt.

 

Een opvoerpompje is inderdaad een oplossing.

Maar die moet je dan weer zo maken dat ie alleen draait als hij voldoende onder water staat en stopt als hij dreigt droog te vallen.

Da's ook een hoop technisch gehannes.

Als je toch om de paar dagen in je hok bent, kun je dus net zo goed zelf een volgelopen vat leeg laten lopen.

En als het vat net zo groot is als je voedingsvat, kan het condens-opvangvat nooit overlopen.

Er kan nu eenmaal niet meer water verdampen dan er in je hok is gegaan.

Je kan ook in de uiterste bovenzijde van je opvangvat een doorvoer maken. Slangetje eraan en het uiteinde ergens tussen je potten laten uitkomen.

Mocht ie overstromen dan loopt er wat water tussen je potten.

OK, die staan dan wat vochtiger, maar je hebt niet dat je hok mega-overstroomt.

 

thx voor de goeie info!

 

maar indd mijn vat is ook de opvangbak voor de condens 250 liter dusja dat komt zeker goed.

 

thanks

 

greetz hazekicker

 

 

Veldje staat er goed bij!

 

thanks!

 

greetz hzk

 

Lees anders verslagen van racker eens door leer je heel veel van :)

 

thanks welke verslag precies zie er meerder ???

 

 

greetz hzk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Flink torenetjes aan t bouwen. :P Ik kan me vergissen hoor maar kan je niet beter de gewenste temperatuur hoger instellen bij deze ppm waardes ? De pre heat en slow down functie klinkt al goed.
Ik weet het ook niet :thumbsdown: ik werk er ook voor het eerst mee dusdat maar klinkt wel logies als de temp hoog is dat dan meer toprot komt of kan komen ?? en spint houd van hoge temp!! verder weet ik het ook niet toch bedankt men Greetz Hzk

 

Hey haze kicker, nice setup & lekkere ladies !

 

ik ben je net begonnen te volgen en wil even uit eigen ervaringen en uit interessante stukjes die ik heb gelezen uit deze geweldige forum, van de rotten “racker” en “cityboxer” naar aanleiding van je vraag met voorkoming van toprot icm de pre-heat en slow-kooldown functies.

 

Ik heb oa. in het kort een stukje communicatie geciteerd van hun hieronder gezet. Lees dit eens even door, mss kun je hier wat wijsheid uithalen.

 

Bron : http://www.wietforum...ht/page__st__80

Pag 4

 

 

 

racker

Ik kijk net buiten en mijn hygrostaat die daar hangt geeft 90% aan. Toch is het gras mooi groen, de bomen staan er fris bij en de bloemetjes in de wei staan er ook vrolijk bij.

Geen enkel plantje is rot en toch is de luchtvochtigheid 90%. Hoe kan dat nou?

 

Rot krijg je als het vocht uit de lucht condenseert op je toppen die ook nog eens water verdampen. Als het niet condenseert op je toppen krijg je dus ook geen rot.

 

cityboxer

@ Wietefras. Ik heb hier uitgebreid gesprekken over gehad met onze guru en ik ga om deze theorie uit te proberen nu het volgende doen. Ik ga een 40 minuten voordat de lampen aan gaan de ruimte ontvochtigen en ook 40 minuten nadat de lampen uit gaan doe ik dat.

 

Want.. Zoals Racker zegt worden de planten niet automatisch nat als er een hoge luchtvochtigheid is. De planten slaan pas nat als de planten kouder zijn dan de lucht. Zoals bij voorbeeld wanneer de lampen aan gaan. Dan warmt de lucht snel op maar de buds duren langer met opwarmen. Hierdoor slaat het vocht op de buds. Dat wil je niet. Dat is dus een kritiek moment. Als je dat kritieke moment op kunt vangen dan zou je dus theoretisch gezien geen probleem moeten hebben. De praktijk moet het nog uitwijzen want naar mijn weten heeft niemand dat geprobeerd die ik ken.

 

Je kunt dan dus rustig de hele nacht 90% RH% hebben als je op het kritieke moment als de lampen aan gaan en de lampen uit gaan (ivm guttatie) de luchtvochtigheid even naar beneden brengt en de temperatuur iets langzamer laat stijgen/dalen.

 

racker

Met de kanttekening dat met lucht met een lage luchtvochtigheid er ook een kans bestaat dat je toppen natslaan.

 

cityboxer

Je plaatst die kanttekening omdat luchtvochtigheid relatief is. De reden dat het 'natslaat' is het verschil in temperatuur tussen de lucht en de top. Ondanks dat de luchtvochtigheid bijvoorbeeld maar 70% is heb je als de ruimte opwarmt tot 30graden als de lampen aan gaan dan is je dauwpunt nog steeds 23.9gr. Dat betekent dat als je top dan nog steeds 23,9gr of kouder is is dat hij dan alsnog nat kan slaan terwijl de luchtvochtigheid opzich goed is. De top is logischerwijs ook daadwerkelijk kouder dan 23.9gr omdat je nachttemp waarschijnlijk rond 21 graden zit en je top niet binnen 5 minuten opwarmt terwijl je lucht in de ruimte dat wel doet.

 

Vandaar dat ik er tijdens mijn 30-40 minuten ontvochtigen ook voor kies om tegelijk de ruimte een beetje voor te verwarmen. Ongeveer hetzelfde als de pre-heat functie maar dan iets minder lang omdat ik de preheat van de Opticlimate (60min) te lang vind. Die 30-40 minuten pre-heat is dus tweeledig; ik ontvochtig tot 60% en verwarm tot 24-25gr in 40 minuten tijd. Daarmee hoop ik het natslaan te voorkomen terwijl ik wel stroomkosten bespaar doordat ik de rest van de nacht niets doe aan ontvochtiging terwijl juist dat ontvochtigen in de nacht een kostbare bezigheid is.

 

Goed gezegd maestro?

 

racker

Goed gezegt City

 

Een blikje bier uit de ijskast in de zomer zal beslaan als het in de buitenlucht komt.

Een blikje bier uit de oven in de zomer zal niet beslaan als het in de buitenlucht komt.

 

racker

 

Rot komt niet door vochtige lucht maar door vochtige planten. (maar begin dat maar eens uit te leggen)

 

 

Hoop dat je er wat aan hebt! Succes verder, maar dat gaat je wel lukken vermoed ik ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opvoerpompje hoop technisch gehannes Kees?

 

In die dingen zit gewoon een niveau schakelaar lol........

 

Slangetjes aansluiten en klaar is kees

 

Waarom jezelf het moeilijker maken dan het is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey haze kicker, nice setup & lekkere ladies !

 

ik ben je net begonnen te volgen en wil even uit eigen ervaringen en uit interessante stukjes die ik heb gelezen uit deze geweldige forum, van de rotten “racker” en “cityboxer” naar aanleiding van je vraag met voorkoming van toprot icm de pre-heat en slow-kooldown functies.

 

Ik heb oa. in het kort een stukje communicatie geciteerd van hun hieronder gezet. Lees dit eens even door, mss kun je hier wat wijsheid uithalen.

 

Bron : http://www.wietforum...ht/page__st__80

Pag 4

Hoop dat je er wat aan hebt! Succes verder, maar dat gaat je wel lukken vermoed ik ;-)

 

Hey Mosquityfly thx! ja de dames zijn heerlijk :P

 

wijsheid?? we leren elke dag bij haha maar ben wel wijzer geworden nu ik gelezen heb wat racker en cityboxer zeggen.

 

is inderdaad een complex probleem dat toprot maar toch kun je beter op de loer blijven met die rotzooi :kill:

 

ik hoop dat het me gaat lukken ik hoop het echt want ik steek al mijn liefde erin :innocent:

 

thanks voor de wijze info!

 

binnen kort update wat betreft de dames.

 

vraagje op het moment zit ik in bloei dag 49 afbouwen of niet doen ?? mij is verteld door bekende niet te doen maar wil toch jullie advies (co2)

 

 

Greetz hzk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer wordt wietforum.nl nou eens verandert in rackerfanclub.nl ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opvoerpompje hoop technisch gehannes Kees?

 

In die dingen zit gewoon een niveau schakelaar lol........

 

Slangetjes aansluiten en klaar is kees

 

Waarom jezelf het moeilijker maken dan het is.

 

 

new-tank-hi-flow-2l_2.jpg

 

Idd ik heb deze in 2l variant, 80 eur, stekker erin slang erop, nooit meer gezeik met plassen condenswater op locatie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan...

 

Hoor je nagenoeg niet boef

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie Middag,

 

Hier weer een update wat betreft de dames.

 

bloei dag 50

ppm 750 zit te twijfelen of ik in de ppm hoger ga zitten, waarom ik twijfel is omdat het mijn eerst keer is en niks overhaast wil doen.

temp 27 graden

 

Ik vind de dames er heerlijk bijstaan.

 

heb wel mijn twijfels over hoe ik het met de ppm nu verder moet doen, ik zit nu al tijdje op 750 ppm

die doen het goed!! alleen de toppen moet nog verharden veel zijn wel hard maar veel ook nog niet.

ze mogen nog officieel 20 dagen dus hoop dat er super dikke harde lekkere toppen aankomen.

afbouwen ja of nee ?? wat zijn hier de ervaringen mee???

 

ivm de toprot te verkomen staat pre heat en cooldown aan, hygrostaat staat op minimaal.

 

foto s zijn niet de mooiste heb een kut camera, maar zal proberen volgende foto s zonder licht te maken.

 

 

 

gallery_32624_18967_1087026.jpg

gallery_32624_18967_1924017.jpg

 

 

Kastelen :vape:

 

 

goeie middag

 

Greetz hazekicker

 

Wanneer wordt wietforum.nl nou eens verandert in rackerfanclub.nl ?

 

 

wahahaha ik zie voor het eerst op mijn topic racker zijn naam verschijnen ??

 

opvoerpompje staat op mijn lijstje voor de next round !!!

 

thanks voor alle info

 

greetz hzk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racker was/is DE man van de opti,s

Liet hij nog maar eens van zich horen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racker was/is DE man van de opti,s

Liet hij nog maar eens van zich horen..

 

haha ik hoor niks van hem dusja zal wel aan mij liggen dan!

zou wel fijn zijn als we elkaar zouden helpen,

inplaats van afgunst wat ik veel lees op andere topic s. maar bij mijn topic moet ik zeggen,

tot nu toe ! thanks mensen allemaal goeie info !!

toppie!!

 

maarja de dames doen het goed binnen kort update

 

greetz hazekicker

 

Ik hoor hem nog best vaak.

 

meschien kan je vragen of die keer op mijn topic kijkt 😉😃 thanks boef

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door rackers verslagen op internationale fora is onze export flink gedaald

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij komt niet meer op wf

 

Jammer!

 

Sommige mensen kunnen beter buiten schot van de 'aivd japies' blijven :P

 

daar geef ik je gelijk in die ratten hebben niks beters te doen !!

 

Door rackers verslagen op internationale fora is onze export flink gedaald

 

daar kan ik me best wel iets bij voorstellen, lekker pech voor ons nu :thumbsdown:

 

ziet er leuk uit je tuintje maar lijkt of alles fluffy is en uitschieters erin?

 

 

 

Hey fatamorgana fluffy is het wel maar voornamelijk de hoofdtoppen.???

ik moet zeggen 60% is al hard 40 % niet of dit nog gaat gebeuren weet ik niet.

 

wat betreft de co2 toevoeging die staat nog op 750 wijkt iets uit naar 800.

ik ben niet gaan afbouwen omdat ik geen antwoord kreeg op de frm erover.

 

ik heb gister ook de optie D32 aangezet super ontvochtiger omdat de lv hoger kwam dan de hygrostaat ingesteld stond.

 

heb een aparte temp/lv meter erbij gehangen voor het geval dat.

 

 

temp is 27 graden, pre heat en cooldown staat aan hygrostaat op minmaal.

 

wat ik kan ik nu het beste doen om alles te laten uit harden???

 

ben al met de a en b voeding dutch pro omlaag gegaan van 700 a en 700 b naar 600 a en 600 b dit wil ik gaan herhalen tot 500 a en 500 b.

 

dacht als ik de basis voeding dus niet de boost omlaag zou gooien dat die sneller afrijpen en verharden.

ik doe maar wat ik denk, kreeg niet echt veel tips erover hiero.

 

toch bedankt !!

 

hoop op goeie info wat betreft de dames ze mogen tot 29aug dan hebben ze hun 70 dagen bloei gehad.

 

i dont know help

 

greetz hazekicker

Share this post


Link to post
Share on other sites

op welke ec staan ze nu?

 

ik ben geen co2 kweker maar ik zou nu lekker laag gaan zitten

temp ook iets omlaag

Edited by Rodja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook rustig aan afbouwen, wat ik er van mee heb gelezen doen de meesten dan.

 

Pak anders ff wat oude kweekverslagen met co2 erbij.. Lees je t zo terug en er zijn volgens mij ook wel schema's te vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...