Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

hazekicker

Opticlimate Pro 4 6000

Recommended Posts

Mooie stetup! Laat je de snoeren zo hangen?

 

Ik volg!

 

Kamihaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke lampen gebruik je ? Dimlux gavita ?

 

ik gebruik 8 gavita s en 2 dimlux allemaal via de schakelkast aangestuurd de maxi controller word alleen gebruikt voor de CO2 thanks

 

hazekicker

 

Mooie stetup! Laat je de snoeren zo hangen?

 

Ik volg!

 

Kamihaze

 

ik moet nog alles een beetje vast zetten strx als alles volstaat is het niet meer te doen indd haha maar bedankt voor je reactie

 

greetz hazekicker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom niet via controller als ik vragen mag

 

Kijk naar mn setup heb fase bewaking op mijn schakelkast niet op de maxi controller, zekere voor het onzekere

plus dat ik 8 gavita s heb en die niet via de maxi kan aansturen en dit is veiliger en makkelijker voor mij althans.

 

ik heb ook een gavita master controller el2 voor de gavita s maar is allemaal kabel werk dus niet brandveilig en allemaal gedoe met die kabels alleen om je lampen aan te sturen of de lampen op fases aan te laten gaan is ook onzin met 10x600 niet ??

ik doe alles veilig via mijn schakel kast zie foto:

 

vandaag ook gestart met de ppm 400 voor te beginnen en langzaam opkrikken die hap.

 

bloei dag 9 12/12 ppm 400 :spliff:

 

 

gallery_32624_18967_830125.jpg

 

schakelkast

gallery_32624_18967_672748.jpg

 

 

wens iedereen een high avond thx

 

Greetz hazekicker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Werk de kabels nog even netjes af dat maakt het net een stuk netter :)

 

Mabo blusser erboven ?

Wens je veel succes man met de opti hopen op een veilige en dikke ronde !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie niet goed wat er onveiliger is als je gavita master controller el2 en dimlux gebruikt om lampen te schakelen .(zijn ervoor gemaakt)

Share this post


Link to post
Share on other sites

slaat hij nog steeds in de beveiliging en word het te warm?

zo ja zou ik je gas niet aanzetten word het nog warmer van

waarom heb je niet allemaal de zelfde lampen?

zou voor mij een reden zijn om uberhaupt dimlux te kopen zodat ik ze op de controller kan zetten ivm inschakelstroom ect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Werk de kabels nog even netjes af dat maakt het net een stuk netter :)

 

Mabo blusser erboven ?

Wens je veel succes man met de opti hopen op een veilige en dikke ronde !

 

Mabo blusser aanwezig indd thanks

zie niet goed wat er onveiliger is als je gavita master controller el2 en dimlux gebruikt om lampen te schakelen .(zijn ervoor gemaakt)

 

niet alles wat gemaakt is voor iets.. word gebruikt voor iets :whistle:

als je mijn setup na gelezen hebt dan zie je dat ik 10x600 door mijn schakelkast laat besturen dit omdat ik daar mijn fasebewaking heb en een super goeie klok. tenslotte mijn lampen zijn allen dimbaar en boostbaar dus ik kan die zelf besturen met het knopje op de lampen luxe probleem is dat een beetje mja zo ben ik.

 

slaat hij nog steeds in de beveiliging en word het te warm?

zo ja zou ik je gas niet aanzetten word het nog warmer van

waarom heb je niet allemaal de zelfde lampen?

zou voor mij een reden zijn om uberhaupt dimlux te kopen zodat ik ze op de controller kan zetten ivm inschakelstroom ect.

 

Hey ik ben tot nu al 3 dagen ff afkloppen :likken: error vrij. denk dat ik de probleem gevonden heb. The climate factory kon mij 3 optie geven waar het aan zou moeten liggen. dus ben op onderzoek gegaan

 

E11 betekend dat het koelblok 24gr of warmer is langer dan 30minuten. Je kan de error alleen wissen als de conditie weer onder de 24gr is voor een bepaalde tijd. De koelblok temperatuur stijgt als;

1 als de compressor niet draait

2 als er te weing water door de unit loopt

3 bij te weing koelmiddel

 

1 en 3 vallen weg zijn nagecheckt en voor 100 % goed.

nu over 2 dit is volgens mij een discussie waardig.

Te weinig water door de unit

 

de leiding die naar de opti loopt is 15 meter plus minus okej.. klinkt niet erg (pe slang).

1 verwarming heb ik eraf gekoppeld omdat ik deze niet nodig heb op die plek. okej klink ook niet erg

 

maar tel is de druk die je van je complete leiding stelsel onderbroken hebt en weggehaald hebt (verwarming) eraf is druk verlies

tel die stuk 15 meter slang die de cv ook kwa druk!! moet regelen omdat dat toch een extra stuk is die die moet vullen kwa water.

ook als je een breuk maakt, dus een stuk eruit zaagt om je opti aansluiting te plaatsen, moet je alles ontluchten dus ook

verwarmingen van het hele huis om het zo maar te zeggen moet je ontluchten... logies er zit dus veel lucht in je leidingen.

toen ik dit allemaal gedaan had kwam mijn bar naar 1.4 terwijl die eerst op 1.6 stond dus druk verlies van de CV.

veel lucht eruit gelaten bij de verwarmingen. boiler gevuld druk bijgesteld op de Cv naar 1.8 max 2 bar.

 

na dit gedaan te hebben merkte ik meteen dat mijn opti makkelijker koelde.

ik merkte ook dat er geen lucht meer in de pe slang zat waardoor de water door de pe slang mooi stroomt en niet

zo een zoeffffff geluid maakt alsof er iets gelanceerd word haha dat was natuurlijk dat de opti na lang werken

druk verlies had. vandaar error 11 naar een aantal uur en niet meteen.

dus te weinig water door de unit inderdaad.

 

tenminste tot nu heb ik niks te klagen en staan de dames er perfect bij.

 

Greetzzz Hazekicker :vape:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed dat je het eindelijk hebt gevonden! Kun je je eindelijk gaan focussen op dat wat er écht toe doet, de planten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed dat je het gevonden hebt ! En nog fijner dat je de oplossing deelt goed bezig zet m op !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed dat je het eindelijk hebt gevonden! Kun je je eindelijk gaan focussen op dat wat er écht toe doet, de planten!

 

inderdaad ben blij dat ik me nu op de plant kan focussen en gelukkig wat nacht rust haha :D

 

Goed dat je het gevonden hebt ! En nog fijner dat je de oplossing deelt goed bezig zet m op !

 

Ik deel het graag Capitano dit omdat het andere ook wijzer maakt en iedereen word er beter van

hoop dat ik ook genoeg hulp kan bieden daar waar nodig is.

 

wie deelt is niet gierig :verrygood :smoke

 

ook ik leer van iedereen ik ben altijd aan het leren zoals je ziet dit keer met de opti..

 

 

hmmm als iemand zin heeft kun je mij vorige topic ook zien :spliff: niet omdat het moet maar omdat het kan...

 

morgen foto s van de Hazesss damesssss

en update fijne avond

 

 

Greetzz hazekicker

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt toch niet de opticlimate op je cv leiding aangesloten? omdat je het over druk verlies door je kachel hebt haha

je moet hem op je waterleiding zetten niet op je cv dat is een gesloten systeem

als je dit gelijk had gezegd wist ik het probleem ook wel of lees ik het verkeerd

je cv leiding stroomt geen waterdoor die moet je zelf bij vullen :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt toch niet de opticlimate op je cv leiding aangesloten? omdat je het over druk verlies door je kachel hebt haha

je moet hem op je waterleiding zetten niet op je cv dat is een gesloten systeem

als je dit gelijk had gezegd wist ik het probleem ook wel of lees ik het verkeerd

je cv leiding stroomt geen waterdoor die moet je zelf bij vullen :book:

 

Haha je leest inderdaad iets verkeerds..

 

Mijn opti staat gewoon netjes op de waterleiding en alles loopt ook netjes nu gelukkig.

 

kijk en geniet van de mooie plantjes.

 

Vandaag ppm naar 500 gezet :D

bloei dag 11 12/12

 

 

gallery_32624_18967_1062656.jpg

 

gallery_32624_18967_2044333.jpg

 

gallery_32624_18967_1781261.jpg

 

gallery_32624_18967_822645.jpg

 

gallery_32624_18967_1056519.jpg

 

gallery_32624_18967_1345664.jpg

 

 

Dames staan er lekker bij wens iedereen een high avond

 

 

:vape:

 

Greetz Hazekicker

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blij voor je dat je de oplossing hebt. Zonde als zulks mooi spul niet naar behoren functioneert..

 

Groene zee!! :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel fraai hoor maar wel ietsje te vol he

 

thx! te vol ? ja

ik vind ze d'r wel mooi bij staan en heb ze ook 1x getopt vandaar.

 

greetz hazekicker

 

Blij voor je dat je de oplossing hebt. Zonde als zulks mooi spul niet naar behoren functioneert..

 

Groene zee!! :popcorn:

 

thx! inderdaad zou zonde zijn als die niet doet zoals het hoort. maar ja tot nu staan ze er heerlijk bij.

 

 

binnen kort update met foto s

wens iedereen een prettige avond toe

 

greetz hazekicker

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie avond!!

 

Na paar dagen afwezig te zijn hier weer een update wat betreft de dames

 

Ik vind ze zelf prima bij staan, behalve dat ze echt super lang zijn geworden, is dit normaal??

zit momenteel,

 

bloei dag 24 12/12

ppm 600

250 liter krijgen ze sinds kort want die zuipen veel is dit normaal??

 

die zijn na 2 dagen kurk droog, is dit normaal met co2+opti?

 

ik merk ook als ik water geef lijkt alsof de opti het ontvochtigd (de voeding die ik geef dan).

hygrostaat heb ik hoger gezet want die ontvochtigd meschien alle voeding weg ?

 

hier wat foto s ze zijn plus minus met pot 160/175 meter.

 

 

gallery_32624_18967_13766.jpg

gallery_32624_18967_2395693.jpg

gallery_32624_18967_1010877.jpg

gallery_32624_18967_1487284.jpg

gallery_32624_18967_500798.jpg

 

 

Ik merk wel dat de bovenste blaadjes hangen en onderste gewoon rechtopstaan, of dit normaal is weet ik niet.

 

 

Commentaar hulp tips en tricks zijn welkom thanks vast.

 

 

Greetz hazekicker

Share this post


Link to post
Share on other sites

owja...

 

Opti geeft geen errors :dribble: tot nu!! :whip:

 

na alles ben ik toch wel blij met deze opti... nu alleen ff kijken wat de kwaliteit word.

 

Greetz hazekicker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig hoop dat het aanhoud kerel !!! Heel veel succes

 

Thanks!! hoop het ook :vape:

 

Greetz hazekicker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig hok heb je daar!!

Ken iemand met een opti 4 en die is er ZEER te spreken over!

Je hoort alleen de negatieve dingen.

In ieder geval Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig hok heb je daar!!

Ken iemand met een opti 4 en die is er ZEER te spreken over!

Je hoort alleen de negatieve dingen.

In ieder geval Suc6

 

 

ik moet zeggen na wat problemen en errors in de begin, ben ik nu al een tijdje ff afkloppen error vrij

ook ik moest wat aan aanpassen en achterkomend wat het was maar dat was meer mijn fout denk ik haha ik ben erg benieuw wat er vanaf gaat komen is ook nieuw voor mij.

 

thx goeie nacht

 

greetz hazekicker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bovenste blaadjes hangen imo door de gekoelde lucht die je met je lvs recht op de plant blaast. Lucht die uit de opti komt is al gauw een graad of 11, 12.

 

Heb dit na een tijdje ook aangepast door de lvs om te draaien, dus gaatjes naar boven.

 

Lucht komt dan niet direct met een redelijke vaart op je planten en heeft iets meer tijd om op te warmen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bovenste blaadjes hangen imo door de gekoelde lucht die je met je lvs recht op de plant blaast. Lucht die uit de opti komt is al gauw een graad of 11, 12.

 

Heb dit na een tijdje ook aangepast door de lvs om te draaien, dus gaatjes naar boven.

 

Lucht komt dan niet direct met een redelijke vaart op je planten en heeft iets meer tijd om op te warmen.

 

klinkt wel logies je zou je ook niet goed voelen als de airco op je nek blaast 😂😂 maar nu kom ik er dus nie meer bij 😓 als ik geweten had dat die zo gingen strekken plus minus 175 met pot, dan had ik er bij kunnen komen nu nie meer.

 

als je goed kijkt zie je dat mijn net over de helft ligt en de andere helft met bamboe dit ook omdat ik anders nergens meer bij kwam.

 

ik ga kijken wat ik hieraan kan veranderen met de lvs.

 

thanks voor de info super tof

 

 

greetz hazekicker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...