Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Herbderb

Hoeveel Planten Mag Ik Nou ?

Recommended Posts

Hoi hoi

 

Ik zit met een vraagje, ik weet namelijk dat 5 planten wordt gedoogd. Maar nu zit het zo:

 

Mijn huis is eigenlijk 2 huizen aan elkaar (rijtjeshuis) waar 1 huis van is gemaakt.

Maar het huis heeft nog wel 2 adressen namelijk nummer 10 en 12..

 

Als 5 planten gedoogd wordt kan ik dan eigenlijk 5 planten op het "deel" van nummer 10 zetten en nog eens 5 planten op het deel van nummer 12 ? Zodat ik 10 plantjes heb maar 5 per adres ?

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan dit niet met 100% zekerheid bevestigen maar volgens mij worden 5 plantjes per huishouden gedoogd. Maar gedogen betekent nog niet dat het mag, maar dat is weer een andere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Talis en met huishouden bedoelen ze dus 5 planten gedoogd per gezin bijvoorbeeld?

 

Dus als er 2 verschillende huishoudens zouden wonen werd 5 planten gedoogd maar je mag dus geen 5 planten per adres wat dus wel 2 verschillende adressen zijn maar 1 huishouden ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je het al weet: JIJ mag 5 plantjes, dus niet 5 hier en 5 daar en 5 om de hoek en 5 op je werk en 5 in het park en 5 bij oma voor het raam :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Huff

 

Je mag GEEN plantjes , 5 worden er gedoogd wat weer inhoud dat het dus niet mag .

Als je betrapt word met 5 planten zullen de blauwe petten niet al te moeilijk doen ze nemen wel je plantjes in beslag maar normaal gesproken krijg jij dan geen strafblad .

 

Hai

Share this post


Link to post
Share on other sites

het beleid zegt toch echt 5, ja beleid is ook onderdeel van de wet

 

 

Wetten zijn geschreven rechtsregels. Elke wet is onderdeel van het recht, maar het recht is breder dan enkel wetten. Ook de rechtspraak (jurisprudentie), de rechtsleer, algemene rechtsbeginselen en de gewoonten zijn rechtsbronnen. De aankondiging van een wet wordt soms een edict genoemd.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wet

 

dat iets formeel verboden is, maakt niet dat dit ten alle tijden strafbaar is, eveneens dat iets dat formeel niet verboden is, niet altijd niet-strafbaar is

Edited by HUFFnPUFF
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Praktijk is dat tot 5 planten geen probleem is buiten, uit het zicht en zonder klagende buren.

Als je een fanatieke agent treft worden ze weggehaald, maar er zijn ook een hoop gevallen dat ze t toelaten.

Hangt ook van t locale beleid af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meer dan 5 is niet meer voor privegebruik, en t levert je als de ambtenaren een slechte bui hebben een shitload aan problemen op met de gemeente hier.

Bij 20 of meer is het nog erger.

En dan komt justitie ook vast nog wel ff langspiepen.

 

Dat gedoe met die 2 adressen zou ik niet op gokken, daar kom je vast niet mee weg.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Praktijk is dat tot 5 planten geen probleem is buiten, uit het zicht en zonder klagende buren.

Als je een fanatieke agent treft worden ze weggehaald, maar er zijn ook een hoop gevallen dat ze t toelaten.

Hangt ook van t locale beleid af.

Precies wat ik ook denk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gedogen houdt niet meer in als bij ontdekking vrijwillig afstand doen van maar flik je het een 2e keer dan kom je daar waarschijnlijk niet meer mee weg.

Sinds de aanscherpingen is het allemaal een stuk erger geworden en 5 plantjes gedoogregel staat nergens meer voor maar gaat nog wel steeds rond als 'mag'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De regering pretendeert een gedoogbeleid te hebben voor bezit van 5 planten. Gedogen is door de vingers zien.

5 planten per persoon.

Als een agent de planten wilt meenemen, geen afstand doen en laten voor komen. Tegenwoordig vinden de Rechters het absoluut niet leuk meer dat politie en justitie de burger die een paar plantjes voor eigen gebruik hebben aangepakt worden. Immers de wetgever gedoogt en het volk vindt het niet erg dat we zelf een paar plantjes (veilig en zonder overlast) kweken.

Als een agent je planten wilt meenemen, direct klagen dus bij de nationale ombudsman en de planten terug eisen. Gedogen is gedogen, afnemen is straffen en is in strijd met gedogen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

die plant is al door de shredder, krijg je dan een zakje compost terug?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...