Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Paranowiet

Eigenaardig Bladprobleem

Recommended Posts

Beste forumleden!

 

Dit is het eerste bericht ooit dat ik op dit forum plaats!

Dit jaar voor de eerste keer zaadjes besteld, namelijk Green-o-matic van greenhous en Dutch blue auto van qeen seeds.

Ik zit nu aan dag 31, alles loopt tot nu toe zeer goed met beide plantjes, ze staan wel binnen voor een naar het zuiden gerichte schuifdeur, aangezien het constant slecht weer is hier de afgelopen weken.

 

Ze hebben eigenlijk ook niet veel water nodig, de bodem blijft vrij nat en vochtig. Om de 3 dagen 600ml ofzo. Ik heb ze een paar dagen geleden ook elk 15ml groei voeding van plagron gegeven op 600ml, wat me wel een mooi begint lijkt?

 

Maar nu zit ik sinds een paar dagen met een raar bladprobleem waar ik me toch wel zorgen om maak.

Ik heb een paar foto's toegevoegd zodat jullie misschien raad weten? Op het eerste zicht lijken het slakkensporen ofzo, maar ik zie er nooooit slakken op, en ze staan ook binnen, af en toe wel kleine bruine vliegjes die erond dwarrelen.

 

Dutch blue (nog wat klein voor de 31 dagen)

6ekfbazl0jjbr.jpg

 

Green O Matic (redelijk normaal qua grote voor 31 dagen?)

zlmjkeegolbdu.jpg

 

Moesten jullie weten wat dit is en hoe dit op te lossen! Zou ideaal zijn, denk dat niemand graag plantjes ziet waar aan gewreed wordt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

een klompje goud naast de plant leggen, dat is meer waard dus zullen daar moeite in steken

 

 

het staat letterlijk in de wiki link, anders doodsprikken met een naald

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, ik heb dat probleem bij buitenkweek ook altijd en haal gewoon de larve uit het blad.

Langs de onderkant van het blad gaat dit bij mij het gemakkelijkst. De schuldige, zoals je in de link al kan lezen, is de mineervlieg.

Komt in Nederland en België heel veel voor en is dikwijls een echte plaag.

Greets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste forumleden!

 

Dit is het eerste bericht ooit dat ik op dit forum plaats!

Dit jaar voor de eerste keer zaadjes besteld, namelijk Green-o-matic van greenhous en Dutch blue auto van qeen seeds.

Ik zit nu aan dag 31, alles loopt tot nu toe zeer goed met beide plantjes, ze staan wel binnen voor een naar het zuiden gerichte schuifdeur, aangezien het constant slecht weer is hier de afgelopen weken.

 

Ze hebben eigenlijk ook niet veel water nodig, de bodem blijft vrij nat en vochtig. Om de 3 dagen 600ml ofzo. Ik heb ze een paar dagen geleden ook elk 15ml groei voeding van plagron gegeven op 600ml, wat me wel een mooi begint lijkt?

 

Maar nu zit ik sinds een paar dagen met een raar bladprobleem waar ik me toch wel zorgen om maak.

Ik heb een paar foto's toegevoegd zodat jullie misschien raad weten? Op het eerste zicht lijken het slakkensporen ofzo, maar ik zie er nooooit slakken op, en ze staan ook binnen, af en toe wel kleine bruine vliegjes die erond dwarrelen.

 

Dutch blue (nog wat klein voor de 31 dagen)

6ekfbazl0jjbr.jpg

 

Green O Matic (redelijk normaal qua grote voor 31 dagen?)

zlmjkeegolbdu.jpg

 

Moesten jullie weten wat dit is en hoe dit op te lossen! Zou ideaal zijn, denk dat niemand graag plantjes ziet waar aan gewreed wordt?

Die gangetjes worden veroorzaakt door de larven van de mineervlieg... op dit moment heb ik daar ook ontzettend last van... zocht ook al naar de bestrijding ervan maar wil natuurlijk mijn groene dame en mijzelf niet vergiftigen... Hier op dit forum is er een tekst en uitleg over deze K** vlieg. :(

 

Ik heb naar de boosdoeners gezocht maar ik zie alleen maar de gangetjes die zij maken maar kan helaas die krengen niet vinden :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen ervaring die vliegjes,maar let op dat het schema van Plagron uit gaat van x aantal ml per 10ltr!

 

Succes verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...