Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Knakie blind

Wiet Droogt Haast Niet, Ben Ik De Enige Met De Probleem?

Recommended Posts

Beste mede hobbyisten,

 

Mijn bubblegummetjes liggen al 10 dagen te drogen. Afzuiger halve kracht, temperatuur rond de 21 graden en de ventilator blaast er ook nog eens lekker overheen.

 

Helaas schommelt de luchtvochtigheid in de droogtent tussen de 65 en 75 % met dit weer en de wiet droogt niet voldoende in.

 

Afgelopen 12 uur zelfs een kachel in de tent continu aangehouden en dat gaf wel wat resultaat. Kachel weer uitgeschakeld om het laatste beetje vocht langzaam eruit te krijgen maar helaas voelde de wiet binnen een paar uur weer wat kleffig aan.

 

Wie heeft dit probleem en hoe los je het op?

 

Gr. Knakie

 

[

Edited by Knakie blind

Share this post


Link to post
Share on other sites

Droog je ze reeds volledig geknipt of nog op tak met blad op zijn kop?

 

Heb juist enkele Critical Super Silver Haze te drogen gelegd negen dagen geleden, en deze zijn droog, (takken knakken na 6/7 dagen), daarna heb ik ze van blad en tak verwijderd en op een droogrek nog enkele dagen. Daarna gaan ze curen. Na drie weken is de smaak lekker, en blijft verbeteren met de tijd...

 

Hangt af van plant tot plant en aan jouw opstelling. Ik heb een droogkast gemaakt met 300 kub afzuiger (dat als actieve inblazer naar mijn tent gaat). Is op een zolderkamer, dus is wat warmer, dus sneller.

 

Greetz,

H.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik knip ze met de tumble trimmer en daarna op droognetten de droogruimte in. Laat genoeg ruimte tussen de toppen maar met een luchtvochtigheid van 70 lijkt het niet te te lukken.

 

Als ik een top doorbreek knakt het wel echter de uitstekende blaadjes die de trimmer niet heeft meegenomen verpulveren normaal gesproken bij het aanraken echter gebeurd dat nu niet en de top voelt gewoon nog klef aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

70 is wat aan de hoge kant in de laatste dagen

met kachel erbij , temp tot 24 laten oplopen,afzuigen, laten uitzweten , afzuigen en nog ne keer en temp op 20 houden en warme lucht op toppen indirect blazen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmmm ik denk dat ik het snap :withstupid:

 

Je moet haast hogere wiskunde gestudeerd hebben :innocent: om een paar topjes droog te krijgen

Edited by Knakie blind

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai

Niks hogere wiskunde , gewoon logisch nadenken . Als de LV te hoog is dan droogt er niks . Dus die LV moet omlaag .

Het is vergelijkbaar met wasgoed , als jij natte was buiten hangt dan wordt deze snel droog , de wind ( luchtcirculatie ) de zon ( temperatuur ) en de lage LV doen het drogen . Hang jij droge was buiten terwijl het mist ( hoge LV ) dan wordt deze nat .

 

Heb jij geen andere ruimte waar het donker is en de LV laag ( bv. een gangkast ) ?

 

Hai

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe is de LV in een 'lege ruimte' je moet wel een ruimte hebben waar je zonder ventilatie onder de 50% komt

nu met dit weer is dat moeilijker natuurlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lanzaamdrogende wiet heeft aan het eind alleen maar meer gewicht volgens mij

 

Wat een onzin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoge LV grote kans op schimmel tijdens het drogen, maar zou ff CaCl2 (calxciumchloride) halen.Wiet op een rekje in een bak, spul eronder leggen is het zo droog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...