Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

stratman

Wiet Oplossen In Kokosolie

Recommended Posts

ik las een verhaal dat het oplossen van wiet in kokosolie een prima manier is voor medicinaal gebruik.

een recept zou zijn om 40 gram weed in 400 gr kokosolie te doen weken om het daarna te kunnen toepassen.

Nu wil het toeval dat ik nog net 41 gram weed van mijn vorige buiten kweek van vorig jaar over heb en ik denk er aan om ipv een olie te maken met alcohol het eens op deze manier te proberen.

 

Ik gebruik de olie om mijn prostaatkanker mee te behandelen en ....met wisselend resultaat , en ben ik er nog steeds.......lol......

 

Heeft er iemand ervaring met het gebruik van in kokosolie opgeloste weed?

Is de werking net zo sterk als met in alcohol opgeloste weed waarvan vervolgens middels verdamping olie is gemaakt?

Mijn laatst gemaakt olie is bijna op en die stuurde me soms met 3 druppels al enigszins de ruimte in vooral als ik deze gelijk innam met cbd olie.

 

Over 4 wekken kan ik mijn eerste buitenplantjes van dit jaar gaan oogsten dus ik wil die periode overbruggen en wens geen goede gerijpte weed te verspillen.

 

Tips welkom.

 

Groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer het eerst eens met minder, bvb. 10gr/100cc. Is het wat dan doe je de rest ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met alcohol kan je het sterker maken dmv indamping, maar met plantaardige olie gaat dat een beetje moeilijk.Bij kanker mag je wel een versterkte vorm van Cannabis gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou goed werken als je wat alcohol op je verkruimelde wiet sprayt en dan decarboxyleren en dan pas in de olie laat trekken.

De alcohol zorgt ervoor dat alles wat beter vrij zal komen.

 

Je kan je boter maken met kokosvet of met roomboter. Je kan ook een paar gram gewoon zo in een fles olijf olie gooien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Decarboxyleren gebeurt pas bij 105 C (THCA) & is de alcohol ook allang verdampt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een test gedaan, goed idee Twiet, met 10 gram op 100gram olie en dit 3 uur lang laten staan op een au bain marietje.

Daarna 1 ml capsules van gemaakt en neem deze oraal in.

Ik merk de werkzaamheid, wordt er niet stoned van en merk een lichte verzachting van spierpijn maar ik denk dat als ik fors in wil nemen dat ik er minstens 3 per keer moet innemen en dat dan 3x daags.

oplossen in alcohol lijkt dus effectiever en leverd een sterker product op.

Ik wil nog eens een testje doen met 10 gram wiet op 100gram cocos olie maar dan heb ik de wiet vermalen tot een poeder zodat het nog beter oplost.

Nu had ik de wiet wat verkruimeld en zaten er dus grotere stukken tussen en dat ga ik voorkomen door de wiet eerst in een blender fijn te vermalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit filmpje kun je het proces goed zien, en let op dat decarboxileren, dat belangrijk is en vooraf gaat aan de coconut oil extractie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben zelf geen fan van kokosolie ,heb olie van iemand die het op die manier doet ,maar mijn lijf neemt slecht op uit kokosolie ,merk een groot verschil met rso olie ,die werkt vele malen sterker,of misschien neemt mijn lijf veel sneller daaruit op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 á 2 eetlepels lecithine opgelost in 400 ml kokosolie zorgt ervoor dat de werkzame stoffen (THC en CBD) beter opgenomen worden door jouw lichaam. Lecithine is een emulgator en deze wordt veel gebruikt in veel voedingsmiddelen zoals brood en chocolade om deze te verbeteren qua smaak en textuur.

 

Kokosolie + wiet + lecithine zonder toevoeging van water! Sommige recepten vragen om water, in dat geval dien je lecithine pas toe te voegen nadat je het water hebt verwijderd. Doe je dat niet, dan zal de olie zich emulgeren met het water en dat wil je zeker vermijden.

Edited by TLTG

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit filmpje kun je het proces goed zien, en let op dat decarboxileren, dat belangrijk is en vooraf gaat aan de coconut oil extractie.

 

 

Even vermelden dat lecithine het eindproduct niet sterker maakt, maar enkel beter opneembaar door je lichaam.

Wil je het eindproduct sterker maken, dan dien je je wiet te decarboxyleren zoals uitgelegd in de video hierboven.

 

Dus:

Lecithine: Betere opneembaarheid door je lichaam.

Decarboxylatie: Sterkere eindproduct (meer THC en CBD).

Edited by TLTG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels een jaar verder een wat meer getest met kokos olie. Het werkt op zich prima en ik merk na een volle theelepel wel goed dat de tic zijn werk doet. De verhouding die ik heb gebruikt is een 1 deel weed op 5 delen kokosolie. De werking is wel traag en laat zeker 1,5 uur op zich wachten na name maar ik merk dat een goede glas rode wijn de zaak ongelooflijk goed triggered met als gevolg dat ik na een flinke theelepel een gals wijn al behoorlijk stoned begin te worden waarbij werkelijk een warme gloed door mijn lijf gaat.

Werkt wel lang door merk ik met als gevolg dat ik in de ochtend nog redelijk sjappie ben.........

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Vasco, dat mag jij vragen en erg sympathiek van je.

Die kanker heb ik nog steeds maar is redelijk stabiel , dwz mijn bloedwaardes schommelen rondom een bepaalde waarde.

Wat opvallend is dat de waardes dalen naarmate ik flink aan de olie zit en licht stijgen als ik dat niet doe.

De grootste daling had ik toen rode dop olie van mediwiet gebruikte maar daar werd ik zo sjappie van en daar heb ik niet altijd zin in.

Tuurlijk als ik 3 maanden flink geconcentreerde thc en cbd in zou nemen zal het er best ander uit zien maar dat is helaas niet mogelijk.

dus neem ik s'avonds wat zelf gemaakt olie in die zijn werk goed doet en als ik deze zaak stabiel weet te houden vind ik het al goed.

Maar goed tot op heden geen operatie, chemo of bestraling ...en dat wil ik zo houden...

Mijn behandeld arts is onder de indruk en stimuleert me om door te gaan....das goed want dan wordt de reguliere sector ook wakkerder.

Maar ...een keer stoned zijn is prima maar continue gaat me toch echt vervelen op den duur en wil ik toch graag helder en in die wereld zijn ipv er vanaf...

Maar misschien zal ik eens een kuurtje van sterke olie gaan doen en kijken hoe dat er dan na 3 maanden uitziet.

 

Thanks voor de interesse

Share this post


Link to post
Share on other sites

De grootste daling had ik toen rode dop olie van mediwiet gebruikte maar daar werd ik zo sjappie van en daar heb ik niet altijd zin in.

Tuurlijk als ik 3 maanden flink geconcentreerde thc en cbd in zou nemen zal het er best ander uit zien maar dat is helaas niet mogelijk.

dus neem ik s'avonds wat zelf gemaakt olie in die zijn werk goed doet en als ik deze zaak stabiel weet te houden vind ik het al goed.

 

Heb je er als eens over na gedacht of zetpillen iets zou kunnen zijn?

Mijn vrouw had hetzelfde probleem, dat ze er niet tegen kon om eigenlijk aan één stuk wappie te zijn en eigenlijk daardoor hele dagen sliep. En om de aanbevolen hoeveelheid RSO binnen te krijgen ben ik toen zetpillen gaan maken. Daarbij heb je totaal geen high/stoned effect en daarbij is de opname ook vele malen hoger dan bij orale inname of vaporiseren/roken.

 

Succes!

Groet,

Freakofreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

@freakofreak

https://www.mediwietsite.nl/rectale-opname-thc-twijfel-werking-cannabis-zetpillen/

 

Conclusie

THC kan alleen effectief via de darmen worden opgenomen indien deze is gebonden aan een andere molecuul zoals hemisuccinate.

 

Een THC-extract in kokosolie of een ander vet zorgt ervoor dat de THC juist minder goed wordt opgenomen door de endeldarm, omdat vetten en olie niet door deze darm kunnen worden opgenomen. De afgifte via de darmen verloopt traag en onvolledig.

 

Het verhaal dat men niet stoned wordt komt doordat er simpelweg geen THC in de bloedbaan terecht komt. Als de dosering hoog genoeg is zou er theoretisch wel een klein deel van de THC kunnen worden opgenomen, maar het grootste deel wordt niet simpelweg geabsorbeerd, zonde van je waardevolle cannabis-extract.

 

In vergelijking met orale inname is de rectale toediening van onbewerkte plantaardige THC de meest ongunstige methode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dan, dat had ik nog nergens gelezen.

 

Wel vreemd wat ik had dus op diversen websites gelezen dat de opname juist vele malen hoger zou zijn.

Daarbij, het feit blijft dat het in ieder geval heeft gedaan wat het moest doen. Waarschijnlijk is het inmiddels achterhaalt en is de informatie op Mediwietsite.nl meer up2date.

 

Anyway het blijft een mogelijkheid wanneer orale inname lastig/nmogelijk is alleen dan wel een hele dure mogelijkheid! Daarbij moet ik dan ook wel vertellen dat de zetpillen welke ik voor mijn vrouw maakte 1 gram pure wietolie bevatten, en ja het was duur!

 

btw. Alkaline bedankt voor deze informatie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietolie mixen met wat lecithine & dan heb je al een veel betere opname dankzij de fosfolipiden.Natuurlijk nog geen omzetting naar 11-hydroxy-THC, maar lijkt me stug geen therapeutische werking.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon kokos olie opwarmen naar 120 graden in de oven. Zodra het op temp is gooi je de hasj er in om de 5 minuten even flink roeren. Na 20 minuten zet je de oven uit en als alles 2 uur later is terug gekoeld heb je cannacocosolie. Hiermee kan je heel veel kanten op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...