Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
YasonM

Krullende Bladeren White Widow (Zaailingen)

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Dit is de 3e dag dat de plantjes licht krijgen. De (2x) 600 watt Dimlux lampen hingen op de eerste dag op een afstand van 1.30m ze hadden nog geen bladeren dus ik dacht maak het niet te warm voor ze. Op de 2e dag hingen ze 80cm en vandaag had ik ze heel even op 60cm hangen totdat ik die gekrulde bladertjes zag.

 

Op het eerst gezicht lijkt het me door de hitte van lampen op deze afstanden, dus heb ik ze net even 20cm hoger gehangen dus nu staan we weer op ca 80cm.

 

De 2e dag zag ik er eentje tussen die een krullend blad had, maar de volgende dag (3e dag) vandaag dus tel ik er al gauw een stuk of 10 van 28 planten,

 

Iemand ideeën, vermoedens, tips? Wat zou de oorzaak kunnen zijn.. (te weinig water misschien of toch dat ik ze te dichtbij heb gehangen of de redelijk lage luchtvochtigheid en de ietsje te hoge temperatuur?

 

Temperatuur: 29.8 - 30.1

LV: 38 - 42

Buisventilator: op MAX (denk dat de LV daarom zo laag is omdat al het vocht naar buiten wordt geblazen, maar op een lagere stand wordt het anders al gauw 35 graden vrees ik) Liever een te lage LV niet?

 

Heb ook moeite om die LV hoog te houden, nu heb ik de plantjes water gegeven, een 90 liter watervat in de tent gezet gevuld met ongeveer 60 liter water om een zogenaamd vijver effect te creeën om te kijken of dat zou helpen, er zit een kletsnatte handdoek in de tent en me zwenkventilator die blaast heen en weer.

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

AANVULLING:

 

Plagron Power Roots 2 maal gebruikt, eerste dag en vandaag.

Substraat: Canna Seedmix EC: 1.2 PH 5.7 gecompenseerd met water ca 7.3 = ph ~6.3

 

Ik heb trouwens ook zo een bevochtiger, blijkt een flop ding te zijn die maar 0,4L per uur verdampt en voor eentje die 1,6L ben je al gauw 600 euro kwijt. Maar die bevochtiger staat dus ook op MAX kan het zijn dat die kleine druppeltjes op de planten komen waardoor de plantjes verbrandt wanneer er licht op ze schijnt

 

Ik heb de ventilator trouwens ong anderhalve dag (naar mijn gevoel) te ver naar beneden gericht kan het komen door de lucht die ze heen en weer heeft zitten blazen?

 

Of ik lul/denk gewoon bullshit zeg het maar! HIER ZIJN WAT FOTOS:

 

2hx6b02.jpg

15nk6mg.jpg8xn7mo.jpgk4ys9l.jpgegtq0z.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor zaailingen is de LV heel wat minder boeiend dan voor stekken, omdat ze vanaf het begin een stuk sterker zijn. Truukjes zoals zo'n handdoek halen niks uit, met de afzuiger op max is dat ding zo droog. Verder kun je je potten straks als je plantje wat groter is beter aanvullen tot de rand, des te meer medium hoe beter.

 

De temp is in het begin van je kweek sowieso hoger, later als de planten meer blad krijgen dan reguleren ze de temp zelf ook een paar graden naar beneden. Wat wel idealer was geweest is wanneer je de aarde had afgedekt. Met 2x 600w erboven droogt de aarde veel sneller uit. Normaal gesproken water je de pot in met 10% van de inhoud en hoef je de 1e week geen water te geven.

 

Ik zou de lampen anders op 100cm hangen en kijken of de zaailingen gaan strekken of niet (verwacht van niet hoor) Zolang ze niet strekken kan de lamp in principe nog stapjes hoger in het begin.

 

Suc6!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krijgen ze wel genoeg water? De potten moet je wel goed inwateren anders verbranden je zaailingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom niet voor een paar tientjes een paar tl halen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor zaailingen is de LV heel wat minder boeiend dan voor stekken, omdat ze vanaf het begin een stuk sterker zijn. Truukjes zoals zo'n handdoek halen niks uit, met de afzuiger op max is dat ding zo droog. Verder kun je je potten straks als je plantje wat groter is beter aanvullen tot de rand, des te meer medium hoe beter.

 

De temp is in het begin van je kweek sowieso hoger, later als de planten meer blad krijgen dan reguleren ze de temp zelf ook een paar graden naar beneden. Wat wel idealer was geweest is wanneer je de aarde had afgedekt. Met 2x 600w erboven droogt de aarde veel sneller uit. Normaal gesproken water je de pot in met 10% van de inhoud en hoef je de 1e week geen water te geven.

 

Ik zou de lampen anders op 100cm hangen en kijken of de zaailingen gaan strekken of niet (verwacht van niet hoor) Zolang ze niet strekken kan de lamp in principe nog stapjes hoger in het begin.

 

Suc6!

 

Ja klopt ben van plan om nog zo een bevochtiger te halen dan zit ik ongeveer op 0,8 Liter per uur aan vocht voor in de toekomst. En die handdoek is inderdaad zwaar onzin, waterbak met 60L dat maakt nog enkele procenten verschil. Het liefst heb ik die afzuig ook zachter staat alleen dan stijgt de temperatuur heel gauw, ik denk dat ik een te kleine afzuiger en filter heb voor mijn tent. Dus dan binnenkort even een grotere afzuiger en filter halen en deze afzuiger voor de luchtinlaat gebruiken.

 

Ik kon hem inderdaad helemaal vullen had nog 20 liter over na het vullen van al die potten een beetje nalatig denk ik, maar ik ga hem over 2 weekjes ompotten als het goed is en dan vul ik hem zeker tot aan de rand.

 

Dus met 3,5L potten zouden ze aan 350ml water genoeg hebben voor een week, dat is wel goed. Alleen zou ik niet weten met wat ik het aarde moet afdekken?

 

Ik heb de lampen op 80cm, en ik merk aan het einde van de dag dat een aantal planten stokrecht staan zonder zijtakken/knopjes te hebben gemaakt? Dus misschien moet ik ze morgen even 10cm lager hangen?

 

Krijgen ze wel genoeg water? De potten moet je wel goed inwateren anders verbranden je zaailingen.

 

Ik heb ze ongeveer 200ml per dag gegeven deze 3 dagen, maar ik merk dat de aarde al heel snel droog is dus ik denk dat ik wat meer ga geven want die lampen maken echt veel hitte. De bladeren zijn wel heel licht verkleurd is dat een teken van te weinig water of van de lampen die te laag hangen?

 

waarom niet voor een paar tientjes een paar tl halen?

 

Ik ben van plan om alles te automatiseren weet je, het is een beetje lastig om verschillende merken lampen, controllers en ballasten te halen en dan uit te vogelen hoe ik ze allemaal moet aansluiten want ben niet zo handig met zulke dingen.

 

Daarom heb ik gekozen voor Dimlux, binnenkort heb ik alleen een aux/fan controller nodig een co2 sensor en dan hoef ik 1 keer in de dag of 2 dagen alleen maar water te geven evt lampen te verstellen enz, in principe hoef ik er helemaal niet meer naar om te kijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou voor de volgende keer een tentje kopen of zelf een voorgroei hokje maken.

met tl of tneon erboven mooi een weekje ofzo voor laten groeien in het tentje en dan gelijk onder de hps knallen.

Dit ga ik nu ook doen.

Schilt je zo al een paar honderd Watt en een hoop gedoe met warmte en lv.

Met tl of tneon hoef je geen verstand te hebben van Electra of iets anders het is allemaal plug en play.

 

Gr ingrow

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...