Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
EddyWally

Temp. In Tent Te Warm

Recommended Posts

Hallo,

 

Zit met het probleem dat ik de temp. In mijn tent niet naar beneden krijg.

Heb een darkroom 90 met 600watt lamp.

Zuig af uit de tent met darm naar buiten en zo in koolstoffilter, afzuiger staat op 100% dwz 400kuub.

Heb er een actieve inlaat opgezet van 350kuub deze blaast frisse lucht van buiten in de tent, gericht op de lamp.

 

 

Dus bovenaan de tent komt de inlaat binnen en is ook de afzuiging.

 

Vanonder is er nog een passieve inlaat ook.

De temperatuur blijft rond de 30°C hangen, schommelt tussen 29-31. Ik zou dit toch graag wat lager krijgen aangezien dat wanneer de lamp uitgaat de temp. Terug valt naar ongeveer 23graden.

 

Groetjes,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Simpel, koop een zwaardere afzuiger+filter.... rond de 750 kuub zou t beter moeten gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

23 c met licht uit is toch oke en 30 moet ook nog wel kunnen lijkt me

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze temperaturen vallen wel mee lijkt me, probleem komt wel als het weer rond de 28-30 graden buiten is.

Actieve inlaat kan je beter laag in de tent doen en passief boven. Je zuigt nu de warmste lucht uit de omgeving buiten de tent naar binnen namelijk. Scheelt al gauw aardig in totaal gemiddelde warmte.

Verder denk ik ook wat scirocco zegt, zwaardere afzuiger aansluiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg bijna niet te doen 600 watt op 0.81m2

 

Waarom.. pak een 400.. heb je vaak beter resultaat op 0.81m2

 

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

planten/lamp zo laag mogelijk, plafon zo hoog mogelijk en dan afzuiger boven vol aan, dan moet alle warme lucht omhoog gaan zonder turbulentie, daarna kun je over een fan onderin denken; meer turbolentie = meer koele en warme lucth die mengt dus minder efficient

 

heb ooit fotos gezien uit een warm land die had schotten boven zijn lamp, daar 'ving' hij dan de warme lucht zodat deze niet meer rondjes bleef draaien in de tent

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou misschien wel gaan voor een 400W ja. Dan haal je wellicht meer resultaat dan dat het straks door 600W continue boven de 30 uit gaat komen. Meet je wel goed? Stralingswarmte of de temp in de schaduw? Groot verschil!

 

Wil je toch met 600W werken dan misschien hardere afzuiger, maar is ook weer meer geluid.overlast... het is een beetje wikken en wegen. Of grotere tent nemen. Zelf kom ik vaak wel uit met een 375 kuub afzuiger, 500 kuub filter. Maar kan in warme gevallen mijn vermogen op 400W zetten. En heb een adjust a wig waardoor je warmen zou kunnen gaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...