Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Thomson

Kolossus Moeders En Amnesia Haze Auto's In 350 Liter Aarde

Recommended Posts

Hi MarkZ, de temperatuur schommelt tussen de 22 en 28, maar de luchtvochtigheid is erg hoog. De verse lucht komt direct van buiten en die zit al op zo'n 80% (tot wel 90% 's nachts).

 

 

 

Dag 152 is het vandaag en hier en daar nog wat toppen geoogst met toprot. Verder weinig te melden. De komende dagen zullen de planten stukje bij beetje worden geoogst en geknipt. Ik controleer elke dag op toprot en zodra ik het ontdek knip ik de volledige top af. Ik kan gemiddeld nog zo’n 60% van die toppen redden.

 

Zo ziet er op het moment uit:

gallery_15365_18946_3090542.jpg

 

Groet,

 

Thomson

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Thomson, natuurlijk wil ik nog antwoord geven op je vragen. Ik was alleen niet meer online geweest dus vandaar mijn late reactie. Ik weet niet welk product jij van Entocare gebruikt hebt maar die aaltjes werken sowieso. Ik heb dat ondervonden. Je moet die aaltjes door het voedingswater mengen. Wel direct nadat je ze binnen krijgt toepassen en een goede watertemperatuur gebruiken. Niet afzuren of andere middeltjes toevoegen die zwaar zijn want die kunnen de aaltjes beschadigen. Ook als je je water mengt met een grote of zware pomp kun je ze beschadigen. Liefst een emmer water maken en met een maatbekertje overal iets ingooien. Daarna kun je je voedingswater wel weer mengen & geven.

 

Over dat afzuren is veel geschreven. Het is inmiddels wel bewezen dat zuren en minerale voedingsstoffen het bodemleven kapot maken. Bij het zuur geldt dat de reden hier voor is de manier waarop de PH naar beneden wordt gebracht. Dat is een scheikundig proces. Als je kh in het water hoog is dan heb je vaak ook een hoge ph. Wat veel middelen doen is de kh naar beneden brengen en daarmee gaat ook de ph naar beneden maar verandert wel de chemische samenstelling van het water op negatieve wijze voor het bodemleven. Ik ken alleen de conclusie van de onderzoeken maar ik kan de onderzoeken zelf niet reproduceren dus als je daar het fijne van wilt weten dan moet je daar zelf even induiken. Maar het is in ieder geval wel wetenschappelijk aantoonbaar.

 

PHC heeft een product wat de PH op een verantwoorde wijze naar beneden brengt. De kwaliteit van irrigatie water is van het grootste belang voor een goede en gebalanceerde opname van

mineralen door planten en dus medebepalend voor het resultaat. Verslechtering van de waterkwaliteit komt

vaak door hoge gehalten Bicarbonaat. Deze binden de essentiële mineralen in de grond of aan het water bij

steenwolteelten. Als deze chemische reactie eenmaal heeft plaatsgevonden, komen deze voedingsstoffen

niet meer beschikbaar voor de wortels of de grond.

Het water zuurder maken is een gangbare oplossing voor het probleem. De teler of kweker moet hierbij de

nadelen voor de planten en het werken met gevaarlijke zuren accepteren.

Terwijl de meeste zuren hun werk doen door waterstofionen aan het water toe te voegen, gebruikt PHC een

synthetische technologie die de beschikbaarheid van waterstofionen verhoogt door de carbonaten te

verwijderen die de waterstofionen bind. Dit heeft hetzelfde effect als het gebruik van de gangbare zuren

maar zonder de nadelen van corrosie, wortelverbranding en andere grote nadelen die kleven aan het gebruik

van zuren. Dat spul heet AgroAcid.

 

Ps. Nu te laat maar ik had idd die 600watt er uit gehaald :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag Cityboxer, wederom bedankt voor jouw uitgebreide bericht. Ik ben helaas nu even niet in staat om er net zo uitgebreid op te reageren.

 

Dat AgroAcid-water is erg interessant. Ik ga de infosheet vanavond eens wat beter onderzoeken. Voor de volledigheid: http://www.phc.eu/files/Productbladen/AgroAcid-water.pdf.

 

Die 600 watter heb ik er na 3 dagen weer uitgehaald trouwens.

De Kolossus blijkt (veel) langer te bloeien dan verwacht en aangegeven door Sannie. Er is al zo'n 50 gram geoogst, maar het merendeel van de toppen lijkt nog lang niet klaar te zijn.

 

Ik zal vanavond eens kijken of ik wat foto's kan maken en jullie van een update kan voorzien.

 

Groet,

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 160, zo ziet het er nu uit.

gallery_15365_18946_6151196.jpg

 

De twee voorste planten worden sowieso deze week geoogst. De plant rechtsachter zal niet lang daarna volgen. De plant linksachter heeft nog wat langer nodig.

 

Groet,

 

Thomson

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou alles omgooien, kolossus staat erom bekend dat ie gevoelig is voor rot.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dramion: precies mijn gedachte!

 

Afgelopen zondag (2 dagen geleden) heb ik alles geoogst. Op het moment druk in de weer met het verwerken van de fijn ruikende toppen. Hieronder de foto’s die ik heb gemaakt voordat ik de dames heb omgehakt.

 

gallery_15365_18946_4526909.jpg

 

gallery_15365_18946_683544.jpg

 

gallery_15365_18946_3496089.jpg

 

gallery_15365_18946_2083373.jpg

 

gallery_15365_18946_1281933.jpg

 

 

En alvast een voorproefje op de toekomst:

gallery_15365_18946_1450870.jpg

 

Goed, nu weer aan het werk. Over een tijdje zal ik jullie updaten over het eindresultaat!

Groeten,

 

Thomson

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een geslaagd kweekje hoor Thompson,

Leuke toppen :yummy:

 

Heb je nog iets bij je aarde gedaan voor je volgend rondje of kiep je er gewoon nieuwe plantjes in ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje Crimson Fart!

 

Ja, ik heb de bovenste 5 cm van de aarde verwijderd. Daarmee ook het bovenste gedeelte van de stronken die over zijn gebleven van de planten verwijderd. Vervolgens een straf mengsel van organische voedingstoffen (o.a. beendermeel, bloedmeel, vinassekali, BioVin, klei, vermiculiet, kalk) hier bovenop gelegd. Daar weer een laagje met een minder straf mengsel en vervolgens de planten. De planten heb ik ingestopt met "gewone" light mix.

 

Hier meer over in mijn nieuw op te zetten topic.

 

Groet,

 

Thomson

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje GrowWithTheFlow!

 

 

Dit wordt de laatste update in dit topic, en het is er een met goed nieuws. Alle planten zijn geoogst, geknipt, gedroogd en verpakt. Het enige wat nog moet gebeuren is het aankopen van meer weckpotten, omdat mijn huidige collectie niet genoeg capaciteit heeft.

 

De uitslag van deze ronde heb ik in onderstaande afbeelding weergegeven. Zoals je ziet zijn nummer 2 en 4 de absolute winnaars in droog eindproduct. In de derde kolom van de tabel zie je het gewicht van de te vroeg geoogste toppen waar rot in was gekomen. Dit getal geeft het gewicht van de niet aangetaste stukken weer.

gallery_15365_18946_4146.jpg

 

De Kolossus dames hebben dus in totaal 418 gram opgebracht, wat een prima resultaat is. Het geeft natuurlijk wel een vertekend beeld als ik er niet bij zou zeggen dat de planten ruim 23 weken hebben gestaan. Jullie herinneren je misschien nog wel dat ik van plan was de planten te stekken om er vervolgens moeders van te maken. Nou, dat is ook gelukt. Dit zijn ze vandaag de dag:

 

gallery_15365_19185_49091.jpg

 

gallery_15365_19185_1529093.jpg

 

 

In de komende ronde ga ik nog niet met mijn eigen stekken werken. Ik wil graag wat afwisseling in datgene dat ik rook. Daarom heb ik ervoor gekozen om een ronde met veel verschillende soorten te starten. Je zag hiervan in een eerdere post al een foto. Bij die foto is nu ook een verslag gevoegd. Deze kun je vinden via deze link: http://www.wietforum.nl/topic/122364-7-soorten-600-watt-hps-400-liter-aarde/

 

Iedereen bedankt voor jullie bijdrage aan dit topic, hopelijk tot ziens!

Groet,

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat was een mooie ronde en succes met de volgende grow.

Ik zou de moeders wel behandelen tegen beestjes.

Persoonlijk kan mij de smaak van Kolossus niet echt bekoren.

Ik had ook veel rot in de toppen

Mad scientist daarintegen vond ik wel fijn kwa smaak en uitwerking.

 

Ik blijf je volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje BudWiser710.

 

Ik moet je zeggen dat twee van de planten een stuk lekkerder zijn dan de andere twee. De kort bloeiende planten zijn behoren niet tot de lekkerste wietjes die ik ooit gerookt heb. Desalniettemin geniet ik er goed van!

 

Groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...