Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Thomson

Kolossus Moeders En Amnesia Haze Auto's In 350 Liter Aarde

Recommended Posts

Teveel voeding, op de foto's van 16 september zijn ze toch al mooi diepdonkergroen?

Je scrogt dus ondering valt het er sowieso wel wat af. ZOu gewoon doorgaan zonder ineens als een gek teveel te doseren.Ondanks de naam lijkt ze niet veel nodig te hebben, plus ze hebben veel grond aan de voetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag ziggymasterz, bedankt voor je bericht. Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Op een kleine hoeveelheid fosfor en kalium na zullen de planten niet veel voeding meer nodig hebben.

 

Thanks GrowWithTheFlow, we doen ons best.

 

We zitten op dag 127, 39 dagen sinds de planten bloeien. De verschillende fenotypes laten zich steeds beter zien en ruiken. Ze drinken gezamenlijk per dag zo’n 5 liter water weg.

 

gallery_15365_18946_2698127.jpg

 

gallery_15365_18946_3107706.jpg

#1 Al een beetje aan het rijpen

 

gallery_15365_18946_1337429.jpg

 

gallery_15365_18946_6947491.jpg

 

gallery_15365_18946_4635592.jpg

 

Groeten,

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag allen,

 

We zijn op dag 132 aangekomen. Dat is 44 dagen sinds de eerste zichtbare bloei. De eindfase is aangebroken als je het mij vraagt. Althans, voor nummer 1 (de eerste foto hieronder). Ik heb zoals altijd vrij weinig te melden, en houd het dus ook verder bij de foto’s!

 

gallery_15365_18946_5303922.jpg

#1

 

gallery_15365_18946_1925896.jpg

#2

 

gallery_15365_18946_2207077.jpg

#3

 

gallery_15365_18946_3796735.jpg

#4

 

 

gallery_15365_18946_4798639.jpg

En nog een overzichtsfoto.

 

 

Ik hoor graag wat jullie er van vinden!

 

Groet,

Thomson

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit! Maar wat versta jij onder eindfase? Want als ik deze toppen zie dan zou ik zeggen dat ze nog zeker 3 weken mogen. De bladeren zien er nog grotendeels nog mooi groen uit (in het midden recht onder de lamp zie je meestal als eerste verkleuringen in het blad door de lichtdruk en warmte). Rustig aan blijven doen met de voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er wel goed uit toch

 

ik heb me laatste 2 kweken het zelfde gehad vanaf dit stadium

 

(dat bladeren gingen verkleuren en uitvallen onderin)

ben benieuw wat jouw conclusie is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi veldje toppen Thomson .

Mijn ervaring met de Kolossus is dat ze maar heel weinig voeding nodig hebben .

Zou deze nog zeker 3,5 week laten staan , gaan die laatste weken nog behoorlijk knallen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey pindarots! Onder "eindfase" versta ik ruwweg de laatste 2 tot 3 weken van de bloei. Dit houdt voor mij in dat ik de planten goed in de gaten houd met betrekking tot het verschil in fenotype en het ideale moment om te oogsten. Het feit dat de bladeren nog mooi groen zijn kan in mijn opinie een flink vertekend beeld geven. Ik zie veel verschillen tussen soorten als het op verkleuring aan komt. De ene plant blijft tot het einde groen, terwijl de ander alle kleuren van de regenboog laat zien. Het moment van oogsten blijft altijd een lastig verhaal, maar het komt dichterbij dus heb ik er meer aandacht voor.

 

Hey MisterX. Ja ziet er prima uit als je het mij vraagt, maar niet perfect. Mijn conclusie aangaande het verkleuren en uitvallen van de bladeren onderin is het gebrek aan licht dat deze bladeren ervaren doordat ik met een scrognet werk. Sinds een week of twee zijn er echter andersoortige verkleuringen te zien in het blad bovenin. Iets wat te wijten is aan een te hoge EC in de grond waarschijnlijk. In plant nummer drie is goed te zien dat er een blokkade is ontstaan m.b.t. een immobiel nutriënt (bijv. calcium). Immers, als het een mobiel nutriënt (bijv. stikstof) zou zijn waar een blokkade van is ontstaan, dan zou de plant dit in de onderste bladeren laten zien.

 

Dag Heribei-lover. Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Wat was het verschil in bloeitijd tussen de fenotypes die jij hebt gekweekt? Ik lees op internet dat er fenotypes zijn die 8 weken bloeien, en fenotypes die 10 of 11 weken bloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk veldje Thompson.

Dat wordt smullen binnenkort :yummy:

Edited by Crimson Fart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij ( 5 stuks ) hebben ze alle 5 , 10 weken op 12/12 gestaan , had geen verschillen in de Kolossus .

Had dit wel bij de Sugarpunch .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel weken verschil had je met die sp heribei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje Crimson Fart, dat denk ik ook!

 

Jij ook bedankt Heribei-lover. We gaan zien hoe het met mijn dames is gesteld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag allen,

 

Dag 140 alweer, 52 dagen vanaf de eerste bloei.

Omdat ik bang ben dat het bodemleven niet meer actief is, ben ik het voedingswater gaan afzuren naar pH 6,2.

 

Ik heb een 600 watt set aangeschaft voor de volgende ronde. Voor de laatste twee weken ga ik deze nog boven de planten hangen. Hieronder zie je de laatste foto's "onder 400 watt".

 

gallery_15365_18946_3245546.jpg

 

gallery_15365_18946_1651145.jpg

 

gallery_15365_18946_517833.jpg

 

gallery_15365_18946_2227000.jpg

 

gallery_15365_18946_3424530.jpg

 

gallery_15365_18946_2444301.jpg

 

gallery_15365_18946_2132904.jpg

 

Groeten,

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe zuur je af ?

Beter kan je dit niet doen wanneer je bio kweekt=nadelig voor het bodemleven.

 

Buds zien er lekker uit ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met fosforzuur. Paar druppies op een jerry-can. Ik heb nooit echt begrepen waarom een tikkeltje zuur water (pH 6.2) schadelijk zou zijn voor het bodemleven. Waarom is enorm basisch water (8.3 hier uit de kraan) minder schadelijk?

 

Groet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

whats gebeurt met de planten? overvoeding of een PH probleem

 

toppen zijn wel dik gelukkig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er hartstikke mooi uit. Ik zou nu alleen die 600watt er niet meer boven hangen. Veel volume ga je niet meer krijgen en het afrijpen is nu belangrijk. Lichtsterkte is de laatste weken juist veel minder belangrijk dan de temperatuur. Ze gaan niet mooi afrijpen als het te warm wordt en dan heb ik het niet alleen over je omgevingstemperatuur maar ook door stralingswarmte. Eigenlijk had je juist 600watt kunnen gebruiken tot nu en dan nu over kunnen schakelen naar 400watt. Helemaal als je de stroomrekening betaalt. Ik denk dat het je planten eerder schade gaat berokkenen dan dat het voordeel gaat opleveren.

 

Afzuren met 'normale' PH- is schadelijk, niet vanwege de lage zuurtegraad maar vanwege de ingredienten in de 'normale' PH-. Als je wilt afzuren, gebruik dan biologische PH-. Je kunt dit ook halen bij een dierenspeciaalzaak voor aquaria. Ik kweekte ook altijd met 360L potten aarde met wormen, bacterien, fulvine etc etc en zuurde ook af tot 6.5 maar altijd met biologische PH-.

 

Over de kleuren van je bladeren; ik ben persoonlijk van mening dat het aan het eind herfstig moet zijn. Als de planten het idee hebben dat het einde in zicht is (einde seizoen) dan stoppen ze al hun energie in de bloem en niet meer in de bladeren etc. Vandaar de verkleuring. Ze hebben het bij jou nog te veel naar hun zin en rijpen dus nog niet optimaal af. Ik zou nog mooi even doorzetten en als je wel wilt afbreken dan nu zorgen dat ze in de herfst komen. Koudere nachttemperatuur en misschien ook koudere dagtemperatuur.

 

Sowieso minder tot niet meer voeden nu! Je hebt zo'n grote aardebak, daar zit nog ontzettend veel voeding in overal, denk niet eens dat je het op kunt krijgen meer dit rondje.

 

Ps. Dat die fanleaves verkleurden onderin komt gewoon omdat ze oud zijn en inderdaad minder licht krijgen etc. Is een normaal verschijnsel. Ik vind eerlijk gezegd dat je ze al ontzettend mooi groen hebt kunnen houden. Het is nu juist tijd dat alle bladeren geel worden!

 

Succes!

 

Ik heb overigens (weer) last van vliegjes. Ze lijken kleiner dan de varenrouwmug die ik de vorige ronde had, maar ik ga er vanuit dat het dezelfde zijn. Dit ga ik later verder inspecteren. Ik denk dat ik een speelzandlaag aan ga brengen om ze tegen te gaan. Goed idee?

 

Volgende keer een portie insectparasitaire aaltjes er in gooien. Meng je een keer met je voedingswater en omdat je maar 1 pot hebt zuiveren ze direct je hele pot van alle larven en eitjes in je pot. Entocare is een hele goede. Je moet dan ENTONEM hebben.

 

http://www.entocare.nl/webshop.php5#

 

http://www.entocare.nl/webshop.php5#

Edited by cityboxer
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net als wat Cityboxer hierboven schrijft is de verkleuring helemaal naar mate je naar de einde van de bloei gaat.Een 600 watter zou ik er nu ook niet boven hangen.Als je wilt afzuren is een oplossing van melasse beter dan fosforzuur.Krijgt het bodemleven nog de nodige suikers waar ze veel aanhebben & je toppen worden er beter van door de mineralen die in melasse zit.Ziet er mooi smakelijk uit trouwens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey MisterX, overvoeding denk ik. Raar, maar waar.

 

Hey konopi! Bedankt voor de tip. Ik vind melasse erg vervelend werken vanwege de ongelooflijke plakzooi die het veroorzaakt. Ook is de melasse waar ik aan kan komen pH 5.5. Hiermee afzuren lukt dus niet echt. Het activeert het bodemleven wel erg goed denk ik. Op welke pH zit de melasse die jij gebruikt als ik vragen mag?

 

 

Dag cityboxer. Heel hartelijk bedankt voor jouw uitgebreide verhaal. Het klinkt logisch en neem het graag van jou aan. Ik heb toch nog wat vragen/opmerkingen, en ik hoop dat je nog één keer de tijd wil nemen om daarop te reageren.

 

Aangaande de 600 watter: die heb ik er al boven hangen, vanaf afgelopen zaterdag. Raadt jij me aan om deze zo snel mogelijk weer om te wisselen met de 400 watt lamp?

 

Aangaande de pH: waarom is fosforzuur of andere "normale pH-" (zoals salpeterzuur) zo schadelijk voor het bodemleven dan? Fosforzuur komt in de natuur ook voor (toch?). In ieder geval komen de zouten en esters van dit zuur overal voor (fosfaten). Daarnaast vraag ik me nog steeds af hoe zulke kleine hoeveelheden een groot effect kunnen hebben. Hopelijk kun jij me bijscholen!

 

Ik voed niet meer bij, sowieso deed ik dat al weinig. Ik wil hem wel doorzetten, maar heb ook al een stukje toprot gevonden helaas. Ik wacht even jouw reactie af aangaande de lamp. Die vervang ik eventueel vanavond dan en dan ga ik ook de eerst toppen (die met rot) oogsten denk ik.

 

Die entocare heb ik de vorige ronde overigens gebruikt. Hielp geen moer, of ik heb het fout gedaan. Ik heb deze ronde een vangstrip opgehangen en heb eigenlijk geen last meer gehad van de vliegende terreur.

 

Nogmaals dank voor jullie feedback. Ik waardeer dit enorm.

 

Groet,

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

pH van de melasse (blackstrap) die ik gebruik ligt tussen de 4.9 - 5.2.Nu heeft fosforzuur (Coca Cola) een pH van 2, maar bevat geen mineralen & fulvinezuren, dat melasse wel heeft.Zelf meet ik nooit de pH, maar weet van Amerikaanse kwekers dat melasse de pH aardig naar beneden kan halen.Hoe hoog is de pH van je kraanwater??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fosforzuur bevat ook mineralen, namelijk fosfor. Maar ik ben het met je eens dat verschillende melasses veel rijker zijn aan mineralen dan een simpele substantie als fosforzuur. Ik geef overigens fulvinezuren (en ook humus- en aminozuren) mee met andere middeltjes. De pH van mijn kraanwater is 8.1 - 8.2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag allen,

 

Vandaag is het dag 145 en ziet het veldje er zo uit:

gallery_15365_18946_1170025.jpg

 

De oplettende kijkers zullen direct een flink aangetaste top zien in bovenstaande foto. Hieronder een close-up van de wegrottende top op plant nummer 2.

gallery_15365_18946_1285830.jpg

 

Deze (en nog één andere top) heb ik weggeknipt. Ik schat in dat er zo’n 10 gram droog verloren is gegaan, dus de schade valt (tot nu toe) mee.

 

 

The rest van de planten ziet er als volgt uit:

 

gallery_15365_18946_1530667.jpg

#1

 

gallery_15365_18946_1349878.jpg

#2 (de grootste top op deze plant nu)

 

gallery_15365_18946_1846577.jpg

#3

 

gallery_15365_18946_1398591.jpg

#4

 

Morgen zullen de eerste toppen van nummer 1 worden geoogst. De anderen hebben volgens mij zeker nog wat tijd nodig. Wat denken jullie?

Groeten,

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

aii, pas op de rest he.. Zou zonde zijn als er nog meer verloren gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou zeker zonde zijn. Gisteravond heb ik een derde top afgeknipt vanwege rot. Ik controleer dagelijks om de rot in een vroeg stadium te kunnen ontdekken. Een nadeel aan mijn opstelling is echter dat ik de toppen nooit van de andere kant kan bekijken. De eerste topjes zonder rot zijn overigens ook al geoogst. Zoals eerder genoemd zijn dit de toppen van plant nummer 1.

 

Ik zal straks eens wat foto´s maken.

 

Groet,

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toprot is altijd kut (en ik kan er alles van weten....), wat is je temperatuur en luchtvochtigheid in het hok?

Op foto 4 in je vorige post van 13 oktober heb je die kleine blaadjes bovenin die ook al vergelen, dat zorgt ook voor risico op toprot als die blaadjes nog verder afsterven binnen in je toppen...

 

Veel succes nog, ik heb zelf ook Kolossus een keer gekweekt (onder 300W TNeon dan) en het was een fijn wietje met een mooie opbrengst :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...