Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

SpacingBen

Waarom overstappen op Hard Drugs?

Recommended Posts

Sorry hoor, maar jij bent ook een aardig end omhoog gevallen of niet?

 

Hoe kun je het in godsnaam over waardeloze argumenten hebben als je het hebt over het niet gebruiken van harddrugs! De grootste harddrug (alcohol) is in dit land legaal te koop en dan zou jij het zogenaamd hypocriet vinden om bijvoorbeeld wel te blowen en niet te snuiven/slikken? Moet iedereen die wel eens een biertje drinkt dan ook per sé blowen? De effecten van harddrugs staan me gewoon niet aan, net zoals ik (meestal) liever een blowtje rook dan ik alcohol drink. En ik vind persoonlijke voorkeur nog steeds een goed argument om het één wel te doen en het andere niet. Ik vind jouw alles-over-een-kam scherende reply dus behoorlijk waardeloos...

gast, volgens mij begrijp je me verkeerd. natuurlijk vind ik mensen die er voor kiezen om alleen te blowen en geen hd te gebruiken niet hypokriet, ik heb dit dan ook nergens gezegd. Welke mensen ik echter wel hypokriet vind zijn diegenen die over hun "eigen" drug, in dit geval dus meestal wiet, geen kwaad woord willen horen, maar zodra het over drugs gaat die zij niet gebruiken, de mensen die er wel voor kiezen om die drugs te gebruiken veroordelen.

 

Ik hoop dat ik hiermee mijn standpunt wat duidelijker heb weten te maken en dat je je nu misschien ook realiseerd dat ik toch wel daadwerkelijk met bijde benen op de grond sta :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah sorry. Ik dacht dat je bedoelde dat je geen onderscheid moet maken als je toch al blowt. Dat vond ik al zo ver gaan, maar ik heb je inderdaad verkeerd begrepen. Mijn excuses. Ben het helemaal met je eens. :no

 

@Blowmonkey: Over het soort artikelen wat jij nu post had ik het dus ook. :angry: (sorry voor de moeite!) Ik heb ook nergens gezegd dat ik denk dat er geen schadelijke effecten aan het langdurig gebruik van cannabis kleven. Ik ben me juist erg bewust van die effecten. Wat ik bedoel is dat er bij veel synthetische drugs gewoon meer schade aangericht wordt en ook op lichamelijk andere niveau's en op kortere termijn. De ene synthetische drug is de andere niet, maar het ging hier toch voornamelijk om het overstappen op drugs als coke en speed? En dan vind ik de effecten van dat soort drugs toch net weer even heftiger dan die van cannabis.

 

En als ik stoned moest worden door het slikken van Marinol of Nabilone zou de lol er voor mij ook snel af zijn. Met 'natuurlijk' bedoel ik eerder de hele cultuur die om cannabis en het kweken ervan bestaat. Die sfeer is toch anders dan die van een stel dagelijkse coke-gebruikers. Het gaat me niet zozeer om de schadelijkheid van de middelen, want zoals ik hierboven al zei besef ik me heel goed dat cannabis ook zo z'n gevolgen heeft.

 

Waar ik KroZNaXsZ verkeerd begrijp heb jij mij dan weer verkeerd begrepen... :| :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

iedereen die zegt dat wiet geen gateway drug is lult wat mij betreft onzin. Waarom ik dat zeg? Omdat ik het levende bewijs ben dat het wel een gateway drug is. (Ik zeg dan ook niet dat iedere blower vroeg of laat op harddrugs overgaat, maar ik zeg dat de stap makkelijker is voor blowers)

 

Let me tell you my story: 16 jaar, zwaar anti-roken en anti-blowen. Ik leerde wat mensen kennen die blowen en ik vond ze relaxed. Mijn beste maat en ik besloten op vakantie een keer een jointje te proberen. Prima dag gehad, super fun. Na die vakantie heb ik het nog een paar keer vaker gedaan, immers ik kende de mensen al waar ik het kon krijgen. Mn maat ging als we geen wiet hadden nog wel es sjekkies met lange vloei draaien, maar ik wilde niet rookverslaafd worden en deed er dus eerst niet aan mee. Na een tijdje heb ik het toch eens geprobeerd, tabak roken. Eerste keer vond ik het zuigen, maar na 2 of 3 keer proberen vond ik het toch wel lekker. Een maand later rookte ik. Blowen werd ook steeds meer, tot ik af en toe onder schooltijd ging blowen. Ben ik bijna gelijk weer mee gekapt, vond ik te ver gaan. Vanaf toen bijna enkel in het weekend nog.

 

Nu ben ik net 19, ik zit een half jaartje op kamers. Ik rook als een ketter en blow net zo. Vind ik niet erg, ik vind mijn levensstijl relaxed hoewel ik de laatste tijd wel een beetje depressies krijg (kan aan de winter liggen, maar ik vermoed dat langdurig veel blowen er mee te maken heeft bij mij). Mijn nieuwe maat doet wel eens aan XTC en andere (onschuldigere) pillen. Ik heb altijd gezegd, wiet is bij mij de grens, ik ga niet verder. Tot ik 19 was heb ik dat ook volgehouden. In de laatste paar maanden voor mn verjaardag echter werd ik wat toleranter tegenover pillen. Ik zag dat mn maat altijd leuke avonden had op XTC, vaak sloeg dat gevoel al wel op mij over en hadden we een hoop fun. Ik wilde zowieso nog eens paddo's proberen, en ik dacht, paddo's of XTC, wat maakt het uit. Laatst in de discotheek heb ik het dus ook een keertje gedaan, en hoewel het niet zo veel effect had heb ik een leuke avond gehad. Ik schat de kans redelijk groot dat ik het in ieder geval binnen het half jaar nog wel een keer doe, en gezien mijn ervaring met steeds meer blowen zit de kans erin dat ik nog eens aardig aan de HD raak. (Ben ik overigens niet van plan!)

 

Voor mij zat eerst de grens tot alcohol. 1 keer eroverheen en binnen no time roken/blowen. Dat werd steeds meer. Hierdoor heb ik HD leren kennen, heb ik nu ook 1 keer geprobeerd. Dit had ik dus echt NOOIT gedaan als ik niet had geblowd. (En niet alleen omdat ik dan waarsch. met andere mensen om ging)

 

Blowen zorgt er niet voor dat je HD nodig gaat hebben, maar het verkleint wel de sprong naar 1 stap verder (HD of wat dan ook). Bovendien, als je weet dat wiet en hash zo relaxed is, ga je je toch afvragen wat er allemaal nog meer onder de zon is. Iedereen zegt dat blowen je leven verwoest, dat blijkt voor mij niet waar te zijn. Ik zit op de universiteit, haal goede cijfers terwijl ik erg veel blow. Op een gegeven moment ga je gewoon denken, misschien vallen die HD ook wel mee als je het niet te vaak doet...

 

Ik geloof er niet in dat blowen en HD gaan gebruiken los staan van elkaar. Ik ken genoeg mensen die 10 jaar blowen en nooit HD hebben gedaan, maar ook genoeg mensen die via blowen andere dingen zijn gaan doen. Er is zeker wel een connectie volgens mij...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik herken mezelf in dit verhaal, alhoewel ik na mijn geexperimenteer met HD goed besef dat het nix voor mij is. alhoewel ik binnen een paar jaar misschien die pijnlijke ervaringen ben vergeten en toch mijn kans nog eens waag

Share this post


Link to post
Share on other sites
European Journal of Pharmacology

Volume 497, Issue 2 , 23 August 2004, Pages 205-213

 

Amphetamine effects on dopamine levels and behavior following

cannabinoid exposure during adolescence

 

Maria Ellgren, Yasmin L. Hurd and Johan Franck 

Karolinska Institute, Stockholm, Sweden

 

Abstract

 

The cannabis gateway hypothesis purports that early exposure to

cannabis is a risk factor for subsequent use of other addictive drugs, e.g.,

psychostimulants. Neurobiological sensitization, consistent with a

gateway hypothesis, was currently studied in regard to amphetamine response.

Rats were exposed to the cannabinoid receptor agonist WIN 55,212-2 1.25

mg/kg, intraperitoneally; i.p. for 5 days during early adolescence.

Amphetamine (0.5 mg/kg, i.p.) or WIN 55,212-2 (1.25 mg/kg, i.p.) was

administered in late adolescence and in vivo dopamine levels were

simultaneously measured in the nucleus accumbens. Locomotor and stereotyped

behaviors were also monitored in rats pretreated with WIN 55,212-2 (0.625,

1.25 or 2.5 mg/kg) or ÃŽâ€-9-tetrahydrocannabinol (0.75, 1.5 or 3.0 mg/kg,

i.p.) for 5 days during early adolescence and challenged with

amphetamine (0.5 or 2.0 mg/kg) in late adolescence or as adults. Pretreatment

with WIN 55,212-2 or ÃŽâ€-9-tetrahydrocannabinol during early adolescence

did not alter the dopaminergic or behavioral responses to amphetamine in

adolescence or adulthood. In conclusion, these findings do not support

the cannabis gateway hypothesis in regard to subsequent amphetamine

exposure.

http://www.sciencedirect.com/science?_ob=A...16345378e52fbf9

 

& nog eentje:

http://www.bisdro.uni-bremen.de/boellinger...is/06-cohen.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

bovenste link geeft een fout:

Sorry, your request could not be processed because the format of the URL was incorrect. Contact the Help Desk if the problem persists. [sD-001]

 

tweede link bevat iets te veel tekst voor mij momenteel, lees ik nog wel eens. :|

 

Ik moet ook bekennen dat ik een hoop beken in Outlander zijn verhaal. Maar ik denk niet dat wiet een 'gateway' is. Ik denk dat het toch echt de personen zijn waarmee je omgaat.

 

zoals outlander zegt, op een gegeven moment zie je je vrienden chillen op andere drugs, en vraag je je nog af, waarom je die grens die je jezelf gesteld hebt, niet zou verleggen.

 

En ik denk dat je wanneer je eenmaal het 'genot' van drugs geproeft hebt, je toch eerder ook andere drugs uitprobeert. Welke drugs dan ook (als alcohol ook zo zwaar gekwalificeerd zou zijn, denk ik dat het hetzelfde zou werken).

 

En mensen zetten mss eerder hun eerste stap naar cannabis, omdat het de kwalificatie 'soft' heeft. Maar ik denk dat het toch voornamelijk het omgangsmilieu is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ook dat het met je milieu heeft te maken waar je je in bevindt.

En dat van die proefjes op ratten tonen enkel aan dat er lichamelijk geen gateway is maar dat zegt nix over de psychologische aard van dit fenomeen. Of wil je beweren dat ratten hetzelfde denken en sociaal even ver gevorderd zijn dan mensen. En persoonlijk denk ik dat het alles te maken het met hoe je denkt en met wat voor mensen je omgaat;

 

Als al je vrienden het doen, waarom zou jij het dan is niet proberen, zo redeneerde ik althans. En na het geprobeerd te hebben weet ik dat het nix voor mij is, alhoewel ik denk dat ik me in de toekomst toch nog zou kunnen laten verlijden, al is het maar voor de samenhorigheid. Het klinkt misschien stom, maar onderschat niet het effect van groepsdruk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommige middelen zijn gewoon zeer praktisch voor als je gaat stappen. Na je werk nog eens gaan stappen tot 6 uur de volgende ochtend is een ramp op alcohol . beter iets om wakker van te blijven.

 

Groepsdruk speelt zeker vaak een grote rol , kijk maar naar voetbal hooligans , wel eens één in z'n eentje zien rellen ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Studies hebben ondervonden dat 95% van alle heroine verslaafden melk dronken als kind. Melk is daarom een "gateway drug"..

 

:|

Share this post


Link to post
Share on other sites

iemand die blowt is eerder geneigt om iets ''uit te proberen''.........en als gevolg daarvan zal de gemiddelde blower óók eerder naar harddrugs grijpen...

 

't heeft niks met blowen te maken, maar met mentaliteit !!

 

 

er zijn maar weinig harddrugsgebruikers die vroeger nóóit geblowt hebben :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hard drugs is voor domme homo's

Ten 1e het is zonde van je geld!

Ten 2e je kan er dood van gaan!

En Ten 3e het duurt lang (bij de meeste gevalle) om uit je trip te komme!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

goh, zeg, goeie argumenten hee.... :|

1. als iemand er nou plezier aan heeft is het toch niet zonde.

2. je kunt overal dood van gaan

3. chill toch, meestal doe je t voor de trip of niet... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

van master moet je je niet veel aantrekken. Je moet maar al zijn posts eens lezen. Hij schrijft niets zinnigs, heeft waarschijnlijk veel te maken met het feit dat die kerel 14 jaar is

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hard drugs is voor domme homo's

Ten 1e het is zonde van je geld!

Ten 2e je kan er dood van gaan!

En Ten 3e het duurt lang (bij de meeste gevalle) om uit je trip te komme!!!

allereerst bedankt dat je mijn maten (en mij want ik heb het dus ook wel eens gedaan) domme homo's noemt. Ik kan je verzekeren dat we allemaal hetero zijn :| verder zijn de meesten ook behoorlijk intelligent.

 

Valt me nog mee dat je een onderbouwing geeft, vraag dan ook niet wat voor een onderbouwing:

1: HD kopen is niets meer zonde van je geld dan wiet kopen. Je kan van beide genieten, bovendien heeft een pil van 5 euro veeeeeeel meer effect dan 5 euro wiet.

2: je kan er dood van gaan. alcohol kan je dood van gaan, zijn alle alcoholgebruikers domme homo's volgens jou? Elk mens stelt zich bloot aan onnodige gevaren, autorijden bijvoorbeeld.

3: als ik lekker trip dan ben ik blij dat het niet met tien seconden over is. Waar zit het negatieve deel van dit punt?

 

Kijk, als je had gezegd 'je bent dom om HD te gebruiken, want je weet dat het zo verslavend is dat er een kans bestaat dat je er niet meer vanaf komt, en steeds meer (foute) dingen gaat doen en andere dingen niet gaat doen omdat je alleen nog maar geld wil krijgen om drugs te scoren.' dan zou ik zeggen, goed punt, door het te proberen stel je jezelf bloot aan de gevolgen die niet vaststaan (niemand kan van tevoren met zekerheid zeggen of hij de verslaving kan weerstaan). Wat je nu allemaal zegt is bullshit van het hoogste niveau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harddrugsgebruikers zijn geen domme mensen .

 

 

Het grote verschil tussen WIET en harddrugs is .

 

Bij harddrugs verlies je de controle over je eigen .

Als je wiet hebt gerookt weet je nog altijd waar je mee bezig bent .

 

Daarom is alcohol ook een harddrug .

Ik ben vroeger genoeg wakker gekomen en heb gezegd tegen mezelf .

Kieken wat heb jij gisteren weeral uitgespookt .

dingen waar ge s'anderdaags spijt van hebt .

 

Ik vind het niet verantwoord dat Mensen hier goede dingen over harddrugs zitten prediken .

 

Er is niks goed aan ,je kan je eigen leven naar de kloten helpen in een paar weken .

En de mensen rondom jou trek je mee met de problemen .

 

Ik raad alle mensen eens aan om "Uit je bol" eens kompleet te lezen .

 

Het zou spijtig zijn dat hier ne jonge rakker zit te lezen en nu al op de harddrugs zit .

 

de link naar "uit je bol" http://www.ephedra.demon.nl/uitjebol/

 

Adolf Hitler kreeg dagelijks 4 shots amfetamine toegediend.

wat waren de gevolgen ?

 

Mvg

palmleaf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bij harddrugs verlies je de controle over je eigen .

Als je wiet hebt gerookt weet je nog altijd waar je mee bezig bent .

waar slaat dit nou weer op, je brengt 't echt alsof alle harddrugs 't zelfde zijn.

 

en je zal zelf ook vast wel weten dat 'r bij adolf hitler hele andere zaken in 't spel waren, die hoogstwaarschijnlijk meer invloed op zijn doen en laten hebben gehad dan z'n speedgebruik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bij harddrugs verlies je de controle over je eigen .

Als je wiet hebt gerookt weet je nog altijd waar je mee bezig bent .

 

 

Ok mischien heb ik me een beetje verkeerd uitgedrukt .

 

Als ik over harddrugs praat dan bedoel ik wel de zwaar verslavende druggen

waardoor mensen in de problemen geraken .

 

Trip middelen is een andere zaak zolang het maar natuurlijk blijft .

 

Als het synthetish is moet ik het niet .

 

Tegen Shrooms ,ayahuasca of peyote heb ik niks hoor .

 

Tegen speed ben ik volledig want grotere rotzooi kan je niet door je neus trekken .

Als ik moe ben neem ik een spirulina of 3 en na een half uurke later weet ik niet meer dat ik moe was .

En in de plaats van je weerstand afbouwen zoals met speed .

word het nog eens opgebouwd ook .

 

De natuur bied ons genoeg ,dus die rommel is echt niet nodig

 

Mvg

palmleaf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn stelling is: Iedereen die wiet rookt, of gerookt heeft, zal eerder een HD gebruiken dan iemand die geen wiet rookt, als men kennissen heeft die HD gebruiken.

 

Wij ( de wietrokers ) zijn in zekere zin beinvloedbaar. :verrygood

 

Je gaat mij niet wijs maken als je alleen op de bank zit en geen vrienden hebt die wiet roken, dus geen ervaring met wiet , in een keer denkt( dus spontaan); goh, ik rij ff naar de shop en koop een joint. 99% van de wietrokers zijn in aanraking gekomen met wiet door anderen, niet uit jezelf.

 

Ik zeg NIET dat alle wietrokers toekomstige HD gebruikers worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Blowen zorgt er niet voor dat je HD nodig gaat hebben, maar het verkleint wel de sprong naar 1 stap verder (HD of wat dan ook). Bovendien, als je weet dat wiet en hash zo relaxed is, ga je je toch afvragen wat er allemaal nog meer onder de zon is. Iedereen zegt dat blowen je leven verwoest, dat blijkt voor mij niet waar te zijn. Ik zit op de universiteit, haal goede cijfers terwijl ik erg veel blow. Op een gegeven moment ga je gewoon denken, misschien vallen die HD ook wel mee als je het niet te vaak doet...

 

Inderdaad! Ze zeggen altijd dat blowen en leren niet samen gaan! Dat hoeft zoals jij en ik het bewijs zijn, helemaal niet waar te zijn! Heb jij ook dat wanneer je geblowd heb je je juist beter en langer kunt inzetten om iets te leren? Ook als je het niet zo heel erg boeiend vindt?

 

Is het niet zo, dat je door het verminderderde effect van wiet de overstap naar HD hebt gemaakt? Dat zie ik namelijk ook heel veel bij mijn 'vrienden' die wouden wel eens wat anders want ze vonden knetter zijn niet zo boeiend meer.

 

Ik zou als ik jou was toch eens proberen een tijdje te stoppen! Zeker nu je de overstap naar harddrugs hebt gemaakt! Iedere dag blowen zal wel niet extreem veel schade aanrichten (al kun je zoals je zelf al ervaart behoorlijk depressief van worden!) Hoe lekker is het om weer eens te blowen, na een maand gestopt te zijn?

 

 

QUOTE 

European Journal of Pharmacology

Volume 497, Issue 2 , 23 August 2004, Pages 205-213

 

Amphetamine effects on dopamine levels and behavior following

cannabinoid exposure during adolescence

 

Maria Ellgren, Yasmin L. Hurd and Johan Franck 

Karolinska Institute, Stockholm, Sweden

 

Abstract

 

The cannabis gateway hypothesis purports that early exposure to

cannabis is a risk factor for subsequent use of other addictive drugs, e.g.,

psychostimulants. Neurobiological sensitization, consistent with a

gateway hypothesis, was currently studied in regard to amphetamine response.

Rats were exposed to the cannabinoid receptor agonist WIN 55,212-2 1.25

mg/kg, intraperitoneally; i.p. for 5 days during early adolescence.

Amphetamine (0.5 mg/kg, i.p.) or WIN 55,212-2 (1.25 mg/kg, i.p.) was

administered in late adolescence and in vivo dopamine levels were

simultaneously measured in the nucleus accumbens. Locomotor and stereotyped

behaviors were also monitored in rats pretreated with WIN 55,212-2 (0.625,

1.25 or 2.5 mg/kg) or ÃŽâ€-9-tetrahydrocannabinol (0.75, 1.5 or 3.0 mg/kg,

i.p.) for 5 days during early adolescence and challenged with

amphetamine (0.5 or 2.0 mg/kg) in late adolescence or as adults. Pretreatment

with WIN 55,212-2 or ÃŽâ€-9-tetrahydrocannabinol during early adolescence

did not alter the dopaminergic or behavioral responses to amphetamine in

adolescence or adulthood. In conclusion, these findings do not support

the cannabis gateway hypothesis in regard to subsequent amphetamine

exposure. 

 

 

http://www.sciencedirect.com/science?_ob=A...16345378e52fbf9

 

& nog eentje:

http://www.bisdro.uni-bremen.de/boellinger...is/06-cohen.pdf

 

 

LOL, heb je toevallig ook gelezen dat dit een onderzoek is met een RAT?:D De gatewaytheorie heeft naar mijn idee niks te maken met of er een stofje in wiet zit dat je zin laat krijgen in een nieuwe drugs... Maar met het gevolgd dat het effect cannabis heeft op de hersenen waar jij dan als MENS wat mee doet. Heb je eigenlijk wel gelezen dat deze gateway theorie alleen bij mensen mogelijk is? Ik bedoel, heb je weleens een rat aan een andere rat horen vragen of ie niet eens iets anders dan Cannabis wil proberen?

 

Ik klink nu misschien flauw, maar ik heb het idee dat je er zelf nog te weinig over na hebt gedacht en domweg uit wilt gaan van onderzoekjes op

proefdieren :verrygood

 

Studies hebben ondervonden dat 95% van alle heroine verslaafden melk dronken als kind. Melk is daarom een "gateway drug"..

 

Lekker voorbeeld hoor! We hebben het hier over drugs! Niet over voedingsmiddelen! Overigens kan wiet 'enigzins' WEL tot voedingsmiddel genoemd worden denk ik, een reden dus waarom ik het niet zo gek vind dat er een grote kans bestaat dat wiet geen lichamelijke schade aan kan richten. (Paddo's zijn in feite dus ook voedingswaren, al weet ik daar te weinig vanaf om te zeggen dat deze over het algemeen ook niet veel kwaad kunnen)

 

Natuurlijk overdrijf ik een beetje door te zeggen dat wiet en paddo's voedingsmiddelen zijn, maar je moet toch met me eens zijn dat het eerder een voedingsmiddel is dan welke harddrugs dan ook! Als ik nu terugkijk op mijn argument slaat hij eigenlijk nergens op maar dan heb ik ze gegeven om te laten zien dat je ook over een antwoord kan nadenken in plaats van allerlei zinloze onderzoekjes te kopieren.(ja je hebt gelijk mijn argumenten zijn ook zinloos)

 

Bij harddrugs verlies je de controle over je eigen .

Als je wiet hebt gerookt weet je nog altijd waar je mee bezig bent .

 

Ik denk inderdaad dat het in veel gevallen behoorlijk waar is wat je zegt! Mensen die normaal gesproken nadenken over wat ze doen, zullen dit na een blow ook blijven doen! Het is bij mij zelfs zo dat ik veel eerder nadenk over de dingen die ik doe/wil gaan doen! Het is zelfs zo dat ik in veel gevallen eerder dingen LAAT omdat ik over alles wat ik van plan ben, eerst goed nadenk! Zo was er eens iemand die nogal lullige opmerkingen aan het maken was en daar anderen erg mee kwetste, ik wou diegen eigenlijk inelkaar timmeren en de huid volschelden. Ik heb echter nog even nagedacht, en bedacht me toen eerst na te denken over waarom diegene zo lullig bezig was en of er misschien iets aan te doen was! Ik heb de betreffende persoon benaderd met zijn gedrag en er rustig over gepraat. Deze vertelde mij dat hij zich niet bewust van was en zich op het moment niet zo goed voelde. De sfeer was na mijn gepsrek met hem ontzettend goed geworden!

 

Dit soort situaties zorgen er dus voor dat ik over het algemeen nog al positief ben over wiet! Het maakt de meeste mensen bewuster waar ze mee bezig zijn in tegenstelling to andere drugs!(ik weet nog wel dat ik me iedere weekend de lazerus zoop, en ik heb heel wat autospiegels eraf geschopt!) Waarom ik dat deed? Geen flauw idee! Ik heb met verbazing de verhalen van mijn vrienden moeten aanhoren. Ook kreeg ik eens de opmerking van iemand die dacht dat ik een ontzettend agressief persoon was en zich verbaasde dat ik ineens zo rustig met hem kon praten (hij had me dus leren kennen toen ik teveel gedronken had)

 

Ik weet natuurlijk niet hoe dit zit met andere drugs, en geloof ook best dat je van XTC vrede met iedereen in je omgeving wilt hebben, maar vindt vrienden de dag nadat ze hebben getript, niet bepaald vriendelijk!

 

Ook wil ik er nog aan toevoegen dat wiet weldegelijk nadelige gevolgen op je kan hebben! Ook van wiet kan iemand behoorlijk agressief worden! Ik denk alleen dat dit vooral bij mensen voorkomt die al snel agressief vanzichzelf zijn of gewoon een kut dag hebben(dan zou je dus ook geen wiet moeten gebruiken naar mijn idee)

 

De natuur bied ons genoeg ,dus die rommel is echt niet nodig

 

Ben ik het ook volkomen mee eens! De mensheid is al vanaf het begin af aan bezig met het zoeken van middelen waardoor ze zich beter voelen. Ik weet niet of er geen god is, maar als hij er is, heeft hij aan ons gedacht door de natuur bepaalde planten te laten groeien die ons daarbij helpen! Helaas heeft hij de mens ook zo gemaakt, dat hij niet snel tevreden is en alleen maar meer en meer wil. Dat is dan ook de reden waarom we nu zoveel synthetische drugs kennen die ons in veel gevallen alleen maar verwoest.

 

Dat drugs als paddo's en wiet puur natuur zijn wil natuurlijk niet zeggen dat ze geen kwaad kunnen (sterker nog, ik weet zeker dat ook deze middelen je het leven uiteindelijk zuur kunnen maken) Ik weet alleen wel dat het met deze drugs veel makkelijker is er verstandig mee om te gaan, en wanneer het je niet lukt deze middelen met mate te doen, de schade tamelijk beperkt blijft! (Verder kan je best iedere dag paddo's gaan eten, je voelt er dan alleen zo goed als niks van.)

 

 

 

Hehe, dat was dan dat:P

 

Owja, en dan nog iets. Ik weet nog wel dat ik me wekelijks bezatte en dan op maandag echt iets miste! Ik dacht dan op maandag avond voortdurend aan een lekker koud palmpje! Met cannabis heb ik wel dat ik na een dag gebruikt te hebben zoiets heb van: ach, waarom vandaag ook niet? Maar dat heeft er dan mee te maken dat er niets is dat me tegen houdt! Ik denk dat er veel meer blowers zijn die dagelijks hebben geblowd op een dagen zeggen, en nou is het genoeg! De meeste zullen eens in hun leven zonder al teveel problemen van hun verslaving afkomen! Dat heeft gewoon met hoe graag je wilt te maken!

 

En nou heb ik genoeg(en misschien wel teveel) gezegd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onderzoek met zulk soort proefdieren is de basis van hedendaagse medische wetenschap, jij, of iemand uit je omgeving heeft zonder twijfel zijn of haar leven te danken aan testen op deze proefdieren.

 

Nog wat "food for thought"..

 

http://www.erowid.org/plants/cannabis/cann...faq1.shtml#3-10

http://www.erowid.org/plants/cannabis/cannabis_myth13.shtml

http://www.norml.org/index.cfm?Group_ID=3475#18

Share this post


Link to post
Share on other sites
10) Isn't marijuana a gateway drug? Doesn't it lead to use of harder drugs?

This is totally untrue. In fact, researchers are looking into using marijuana to help crack addicts to quit. There are 40 million people in this country (U.S.) who have smoked marijuana for a period of their lives -- why aren't there tens of millions of heroin users, then? In Amsterdam, both marijuana use and heroin use went *down* after marijuana was decriminalized -- even though there was a short rise in cannabis use right after decriminalization. Unlike addictive drugs, marijuana causes almost no tolerance. Some people even report a reverse tolerance. That is, the longer they have used the less marijuana they need to get `high.' So users of marijuana do not usually get bored and `look for something more powerful'. If anything, marijuana keeps people from doing harder drugs.

 

Owja? En hoe komt het dan dat ik 3 weken geleden ontzettend veel zin had om een keer paddo's te gaan proberen? (was al bezig met voorbereidingen) 3 weken geleden gebruikte ik nog dagelijks cannabis en vond het steeds minder worden. Het byzondere was er van af :verrygood

 

Nu, 3 weken alter heb ik totaal GEEN behoefte meer aan die paddo's. Verder heb best zin om vanavond lekker knetter te worden, maar echt behoefte heb ik daar niet aan! Juist nu ik even geen wiet meer gebruik zie ik er ook vooral de nadelen van. Gelukkig is wiet niet dusdanig verslavend dat je je zonder alleen maar kut voelt en niks anders meer wilt. Die verslaving zit gewoon psychisch!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...