Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jeroen123

Politie Aan De Deur Wat Te Doen ?

Recommended Posts

Het gaat om een bomboklaat plant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Absoluut, het is een misdaad tegen de menselijkheid, niet meer en niet minder.

Het past inderdaad naadloos in het rijtje 'genocide', 'slavernij' en 'marteling'.

Ik zie geen enkel, maar dan ook geen enkel verschil.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Absoluut, het is een misdaad tegen de menselijkheid, niet meer en niet minder.

Het past inderdaad naadloos in het rijtje 'genocide', 'slavernij' en 'marteling'.

Ik zie geen enkel, maar dan ook geen enkel verschil.

Ach, je hebt gelijk. Vanwege nog groter leed in de wereld heb ik als rijke westerling geen reden tot klagen als ik mijn eigen huis niet in kan vanwege twintig plantjes. Ik ben blij dat ik zie dat de politie aan het werk is, je zal maar de indruk krijgen dat ze alleen op hun luie konten zitten! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje buiten proportioneel. Ik ben het ook niet eens met de wetgeving, maar het staat allemaal helder zwart op wit wat de straf is als je wordt gepakt. De keuze is aan jou, niks misdaad tegen de menselijkheid. Jij bent de misdadiger in deze maatschappij, dat snap je wel toch?

 

Bovendien is er zat wetenschappelijke literatuur (had hier laatst nog een draadje over gepost) dat er een verband is tussen cannabis gebruik en psychotische stoornissen. Cannabis heeft op bepaalde vlakken medische waarde maar voor onze hersenen is het gewoon minder goed, klaar. Je kweekt planten die gebruikt worden voor drugs die aangetoond zijn slecht te zijn voor mensen met aanleg voor psychische stoornissen. Food for thought.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat moralistische geneuzel over mensen die aanleg hebben voor psychoses dat geldt evengoed bij gebruik van alcohol en tabak. Ik rook tenminste zelf mijn eigen wiet nog, dus je kan van alles over me zeggen maar niet dat ik hypocriet ben! ;)

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat heeft het geheel heeft te maken met meer dan 5 buiten planten? Met de vraag vraag wel of niet weghalen na interesse bezoekje van de politie.

Iedereen weet wat er kan gebeuren met >5, de vraag is of je het wil testen (met kinderen)

 

Als we toch off topic gaan:

De vraag is waarom deze wet zo in stand wordt gehouden. Een van de redenen zou kunnen zijn dat men minder gaat drinken en minder medicijnen slikt. Zet die paar tientjes per maand af tegen de gehele populatie en je krijgt cijfers die bedrijven motiveren, alleen bier bijvoorbeeld stel dat we met zn allen 1% minder gaan drinken dan is dat 800.000.000 eur omzet. Zo effe uit de losse pols.

 

Geld is een prima motivator / smeermiddel voor het nemen van beslissingen, voeren van massa communicatie en campagnes als ook het onderdrukken van groeperingen.

 

Nou stel je voor dat 50% onze alcoholisten en overmatige gebruikers zouden gaan blowen, het verruilen van een harddrug voor een softdrug. Alleen het middel veranderen... dan zouden ze op hun goede dagen dus niks hoeven te gebruiken. Denk dan even aan deze cijfers.

 

enz. enz,

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn tientallen redenen waarom deze wetten in stand worden gehouden.

Niet dat ik het er mee eens ben, maar blijkbaar is er een groot gedeelte in onze samenleving die zich kan vinden in deze wetten.

Dat wij (of in ieder geval de meesten hier) de wetgeving absurd vinden, maakt het nog geen misdaad tegen de menselijkheid of wat voor groteske termen ik voorbij zie komen.

Laten we zaken wel in perspectief zien.

Absurd, hypocriet, achterhaald, kinderachtig, zijn doel voorbij schietend; je kunt allerhande termen bedenken.

Maar om wetgeving m.b.t. cannabis op dezelfde hoogte te stellen als de concentratiekampen in WO2 of de genocide in het voormalige Joegoslavië.... kom nou toch.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerlijke belastingbetalende burgers hun huizen uitzetten voor het cultiveren van twintig plantjes - waarmee ze totaal geen overlast veroorzaken - is een vorm van een misdaad tegen de mensheid. Niet meer en niet minder, maar kennelijk mag ik dat niet zeggen van Kees A. en Kaak, Vandaar dat ik in herhaling val, ze dwingen me. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Degene die een dergelijk vergelijk maken zijn stevig vertroebelt tussen de oren.

Rijp voor langdurige opname en ik twijfel of ze ooit nog vrijkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Degene die een dergelijk vergelijk maken zijn stevig vertroebelt tussen de oren.

Rijp voor langdurige opname en ik twijfel of ze ooit nog vrijkomen.

Ja hoor, diezelfden die dergelijke bizarre wetten bedenken zijn lekker fris! Het is toch van de gekke om iemand dakloos te maken voor het houden van twintig plantjes? Ben ik nou de enige die dat een misdaad tegen de mensheid vindt? Het is zelfs erger!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je mag alles zeggen, Dilago.

Maar mag ik dan ook zeggen dat je de verhoudingen totaal uit het oog verloren bent?

Er zijn wel meer wetten en regels die keihard tegen mijn rechtsgevoel indruisen.

Maar ik herken nog steeds wel dat dit in het niet valt bij marteling, deportatie, massamoord.

Straks ga je nog zeggen dat het niet mogen plaatsen van een dakkapel ook een misdaad tegen de menselijkheid is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik straks ga zeggen heb je geen weet van, dat is speculeren. Over marteling heb ik het niet gehad, maar op straat slapen in de kou is niet comfortabel en je huis uitgezet worden begint veel op deportatie te lijken. Maar jij hebt zelf waarschijnlijk nog nooit politie aan de deur gehad want dan piepte je wel anders. Oude moraalridder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet meer, en ook niet minder. Lol. Precies een misdaad tegen de mensheid.

 

Gast betaal jij belasting over de wiet die je verkoopt?

Edited by Kaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik betaal via de shop waar mijn wiet naartoe gaat, eigenlijk ben ik dus net zo'n moraalridder als jij en Kees A. Vreselijk. :D

 

Ik zou niet graag zwart geld aanpakken, want daar zijn misdaden tegen de mensheid mee gepleegd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het heeft niks met moraal te maken.

Ik vind het ook een absurde wet.

Wat ik nog veel absurder vind, is dat een burgemeester (dus geen rechter) kan beslissen over zo'n huisuitzetting.

Een burgemeester is in de trias politica de uitvoerende macht (net zoals het OM en de politie) en nu is hij ineens ook de rechtsprekende macht.

Dat kan niet en zou niet moeten mogen.

Voor de mensen die het overkomt is het verschrikkelijk.

Maar ze wisten wat ze deden en ze wisten wat ze konden verwachten.

Dat maakt het allemaal niet minder erg, maar is wel een groot verschil met wat mensen die een echte misdaad tegen de menselijkheid is overkomen.

Dat je gedeporteerd wordt omdat ze een andere afkomst hebt, een ander kleurtje of een andere geloofsovertuiging is dramatisch.

3 maanden moet proberen ergens anders onderdak te kunnen vinden, is kut, maar je leven is niet voorbij.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het heeft niks met moraal te maken.

Ik vind het ook een absurde wet.

Wat ik nog veel absurder vind, is dat een burgemeester (dus geen rechter) kan beslissen over zo'n huisuitzetting.

Een burgemeester is in de trias politica de uitvoerende macht (net zoals het OM en de politie) en nu is hij ineens ook de rechtsprekende macht.

Dat kan niet en zou niet moeten mogen.

Voor de mensen die het overkomt is het verschrikkelijk.

Maar ze wisten wat ze deden en ze wisten wat ze konden verwachten.

Ja dat is zo, maar nu breng je de discussie wel naar een erg politiek incorrect punt want als joods zijn een religie is is dat eveneens een keuze net als kweken.

 

Hoe dan ook, ik hoef mijn gelijk niet perse te halen en jij ook niet (althans die indruk wek je niet) dus laten we er verder maar over ophouden en hopen dat we niet gedeporteerd worden voor twintig plantjes. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom heeft iemand dan 20 plantjes??? en geen 5..of minder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahahaha oom agent is aan de deur geweest. Wat ben ik blij. Jullie praten te veel onzin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jahaha, geef iemand een beeldscherm en een toetsenbord en de kans is groot dat er maar wat raakgetikt wordt. :comp:

 

En dat de wet van Godwin weer van toepassing is...

 

 

Je moet het zo zien, het is 1942, je planten zijn joden, en je buurman is een nsb-er...j

 

 

Grappig SheepOnTheHill, toevallig heb ik die wet al eerder hiet genoemd toen ik zelf door een mongool hier voor nazi werd uitgemaakt en het van toepassing was lol. Heb ik je toen niet over gehoord. Heb je ook gelezen wat Godwin's doel was?

 

"Godwin's law does not claim to articulate a fallacy; it is instead framed as a memetic tool to reduce the incidence of inappropriate hyperbolic comparisons. "Although deliberately framed as if it were a law of nature or of mathematics, its purpose has always been rhetorical and pedagogical: I wanted folks who glibly compared someone else to Hitler or to Nazis to think a bit harder about the Holocaust", Godwin has written. In December 2015, Godwin commented on the Nazi and fascist comparisons being made by several articles on Republican presidential candidate Donald Trump, saying that "If you're thoughtful about it and show some real awareness of history, go ahead and refer to Hitler or Nazis when you talk about Trump. Or any other politician."

 

Die aanvuling is voor schaapjes als jij die zelf niet het intellectueel vermogen hebben om te kunnen inschatten wanneer het wel en niet gepast is, en het aanvoeren van de wet van Godwin inmiddels vaak meer misplaatst is dan een vergelijking met ww2 praktijken.

Edited by Sativied

Share this post


Link to post
Share on other sites

als joods zijn een religie is is dat eveneens een keuze net als kweken.

Joods zijn is geen keuze. Als je moeder Joods is, ben jij het automatisch ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit: laat maar.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

blijkbaar is er een groot gedeelte in onze samenleving die zich kan vinden in deze wetten.

Het probleem is een MvJ van de VVD. Las pas dat 90% van de burgemeesters voor gelegaliseerde teelt is. Dat zijn de mensen die in de praktijk zien wat voor ellende het kweekverbod oplevert. Die dikke leugenachtige poepzak vindt alcohol prima, maar beweert nog steeds mensen te kennen die aan wiet zijn overleden. Kan niet wachten op de komende verkiezingen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...