Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bornslippy

ec ( nogmaals)

Recommended Posts

ja mensen sorry nogmaals een topic van ec maar ik heb wel mss een nuttige vraag voor anderen.

 

ik ga nu over naar mijn tweede kweek:

 

mss schaf ik me een ec meter aan. Maar wat begrijp ik niet?

 

de mensen hier op het forum zeggen dat je tijdens de groei fase een EC moet hebben van minder dan 1.6 mS/cm, ik heb mijn leidingswater gemeten op stage en ik kwam uit op 1.8 mS/cm, wilt dit dus beteken dat ik mijn water zou moeten aanlengen met gedemineraliseerd/gedestilleerd water om mijn EC naar een waarde van 1.6 mS/cm te brengen? en hierbij zou ik dus in regel geen voeding meer mogen bijgeven want dan zal mijn ec terug de hoogte in gaan. Maar hoe komt de plant dan aan zijn nodige voedingsstoffen, want water bevat niet de ionen die een plant nodig heeft, juist toch?

 

Dus om eigenlijk perfect aan het werk te gaan zou men dus gedestilleerd water moeten nemen met een EC van 0.00 en dit omhoog trekken naar een ec van 1.6?

 

klopt dit?

 

graag jullie advies,

 

alvast bedankt

 

grts bs

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

Als je kraanwater een ec heeft van 1.8, dan moet je je waterleidingsbedrijf waarschuwen :angry: :) en bier drinken (geen kraanwater :| )

Share this post


Link to post
Share on other sites

is zeker iets mis meter stuk?,calibratie?,maatbeker waarin je gemeten hebt was misschien niet schoon?, zoiets

leidingwater hier in de buurt is +/- 0.65ec

 

 

strkt

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm raar, mss lag het aan het potje waar ik het leidingwater heb ingedaan. zal donderdag opnieuw es meten op stage.

 

dus als ik het goed heb zou ik telkens moeten voeding geven waarbij de ec waarde van mijn water naar 1.6 gaat? en dit opbouwen naar het einde van de kweek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je nieuwe grond hebt ga je pas na ongeveer 3 weken voeden.

Je begint dan met een EC van 1,2 de week erna 1,8 en de week daarna ook, dan kan je langzaam naar de 2,1. op aarde zou ik niet veel hoger gaan dan 2,1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn stekken op hydro beginnen op ec1.25

zou goed ziek zijn als water al 1.6 zou zijn

durf ik geen eens thee van te zetten :| :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...