Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ouwma

Fatsige Stengels

Recommended Posts

goeiedag iedereen,

 

dit wordt mijn eerste binnenkweekje en tevens mijn eerste kweekverslag dus op of aanmerkingen laat maar komen! :)

 

CONCEPT

De bedoeling is dat ik optimaal gebruik maak van mijn beschikbare ruimte, één helft van mijn kledingkast, die 45cm breed en 45cm diep is en 190cm hoog is.

Om hier stiekum in te groeien heb ik eerst een kweekkast voor in de kledingkast gemaakt, die net binnen de marges past natuurlijk. Hiervoor heb ik gewoon multiplex platen gepakt en een frame gemaakt van vurenhouten latjes.

De kast zelf is opgedeeld in (onderin)een groeideel van 140cm hoog,(middenin)een electradeel van 20 cm hoog en (bovenin) een voorgroei/droog kot van 30 cm hoog. Alle compartimenten zijn dichtgekit en alleen het groeigedeelte is wit geverfd.

 

MATERIEEL

- multiplex plaat 3,6mm dik

- vurenhouten latjes 20mm bij 51mm

- lumatek 250w elektronische ballast

- lumatek dual spectrum 250w lamp

- lumatek digitale timer

- reflectorkap hamerslag

- VKO 1 ventilator (+/- 100^m3 per uur) (zorgt voor genoeg druk)

- can light koolstoffilter 150 m^3

- stroomdraad

- stekkers

- stekkerdoos

- kaze jyu slim pc fans

- aerocool xvision fancontroller voor pc fans

- 230v naar 12v dc voeding met molex aansuiting voor fancontroller

 

Op dit moment ben ik nog bezig met het afmaken van het kotje waarna ik de elektronica ga installeren.

Fotos volgen binnenkort wanneer ik uitgevogeld hebt hoe dat iere werkt.

Ik ben van plan om een van de Northern lights van nirvanaseeds weer van buiten naar binnen te halen om die verder te kweken in het kot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

45 x 45cm is te klein voor een 250watter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

45 x 45cm is te klein voor een 250watter.

ja zat al te twijfelen of ik niet n beetje uit mn plaat was gegaan mee 250w. maar wil hem wel alsnog gebruiken.

heb mn reflectorkap al op maat gebogen. Is er echt geen mogelijkheid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pfff dat allemaal voor 1 plantje? Zet je plantje lekker buiten, groeit ie ook veel beter.

In zo'n kleine ruimte zou ik 100 watt ofzo hangen of een paar spaarlampen of een led.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ HO ho! ;) op dit formaat valt prima te kweken. We moeten toch ergens beginnen. De hobby groeit met de tijd :P

 

Maar ook ik ben van mening dat 250watt hps wel echt teveel is, je gaat vechten tegen de warmte!

Waar blaas je uit?

 

Ben wel benieuwd naar foto's... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omruilen naar een 150 watter lijkt me! Krengen worden heet hoor!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ HO ho! ;) op dit formaat valt prima te kweken. We moeten toch ergens beginnen. De hobby groeit met de tijd :P

 

Maar ook ik ben van mening dat 250watt hps wel echt teveel is, je gaat vechten tegen de warmte!

Waar blaas je uit?

 

Ben wel benieuwd naar foto's... ;)

 

goedemiddag deze middag,

zoals gezegd de Foto's what you see is what you get.

 

Aanschouw:... utkweejhkot

Kast geheel

Kweekdeel

Luchtinlaat kweekdeel

Voorgroei/droog kot

Luchtinlaat kweekdeel

Licht

Jummy for the tummy

Godnondeju

 

Voor de warmte moet inderdaad iets bedacht worden. Ik dacht zelf aan extra pc fans aan de reflectorkap en mischien een soort koperen geleider die warmte van de bovenkant van de reflectorkap afneemt en transporteert naar een mof die tussen de wand en de ventilator komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh ik zie dat er iets fout is gegaan, de 3de foto had deze moeten zijn:

Electradeel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken er niet genoeg van om je te helpen met de afzuiging maar ik vind het een zeer mooi kastje alleszins! De negatieve reacties bovenaan waren niet nodig. :)

Succes met je kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt me ook veel teveel wattage voor dat oppervlak. 250W op 0,2m2 kom dus neer op bijna 1250W per m2. Iets van 400W a 500W per m2 is gebruikelijker.

 

Komt nog bij dat je reflector zo'n beetje heel het oppervlak afdekt en je dus ook nauwelijks de lucht erlangs gaat krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Skittle Hartstikke bidankt man! :)

 

@ Wietefras Ja inderdaad het is flinke overkill :P, maar het zou toch (mits ik de temperatuur onder controle krijg) flinke planten moeten geven volgensmij. Ik zat al te denken aan een hiite afvoer systeem, maar misschien is gewoon wat gaatjes in de reflectorkap en een paar pcfans erboven al genoeg om de hitte fatsoenlijk af te voeren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...