Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Hades

Help! M'n Blaren Verkleuren Geel-Groen In Week 6!

Recommended Posts

Hey forumlui,

 

Meestal maak ik min of meer een kweekverslagje. Rondje 6 niet dus...

Maar nu viel me woendag (week 6, 2e week 12/12) dit op

 

 

EDIT: foto's dd 1/6 toegevoegd. Kwaliteit van de camera is niet wat ,het zou moeten wezen. I.r.l. is het contrast tussen het geel en het groen véél groter dan het op de foto lijkt. (ie diep donker groen als te verwachten vs licht, groenig geel)

 

gallery_14978_18930_1228552.jpg

 

 

gallery_14978_18930_1099463.jpg

 

gallery_14978_18930_1659859.jpg

 

gallery_14978_18930_1331307.jpg

 

Van buiten naar binnen toe een geel-groene verkleuring in de groei toppen (en in mindere mate 1à2 nodes daaronder). Via de link hier leek mij dat een ijzer tekort ?!

Klopt dat?

T is de eerste keer dat ik dit meemaak dus...

 

Enfin, ik heb gelijk ook wat in de grond gegraven en dit kwam daar uit:

EC op 1.6 (voor het water geven) komende van 2.0 (nà het watergeven) . Over bemesting is het niet lijkt me dus.

Ph op 5,3 komende van 5,5 ongeveer. T is de eerste keer dat ik ph in de grond meet, maar dat lijkt me laag, en zakkende lijkt me ook niet goed. Ook al hou ik m'n water al van in't begin op 6,3.

 

Mijn conclusie was dus om kalk (voor de ph) te bestellen en een nieuw goed bemest vat met extra rhyzo (sporen elementen).

Vrijdag heb ik ze dus 25gr extra kalk gegeven... (calcium/magnesium volgens de fabrikant) De dosering van de fabrikant (voor het opwaarderen van oude potgrond) is 2gr/lt. Ze hebben dus 0.5gr/lt gekregen... t'is tenslotte verse potgrond die ze gekregen hebben.

 

Enfin tot hier mijn verhaal... T zijn maar allemaal theorieen dus als iemand hier nog input op heeft... heel graag

Edited by Hades

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder foto van je plant kunnen we weinig oooedeem gevel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ipv een tekort ergens aan kan het (vanwege de zeer lage ph) ook zomaar een lockout zijn die optreedt.

 

Check mulder diagram voor meer uitkomst want volgens mij heb je hier mee te maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Buzz: 'k weet het... 'k kreeg ze niet zo direkt ge-upload gisteren, en de kwaliteit ervan is pover, maar bij deze...

 

@ lostchild: Thx. voor de link... die gaat bij de bookmarks! En dit zou inderdaad een en ander verklaren... In dit geval zou de kalk een oplossing moeten bieden? Of zie ik dat verkeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ijzer is beter opneembaar bij lage pH dus dat kan het bijna niet zijn.

Moet je op grond niet rond pH6,5 zitten?

Erg mooie plant trouwens, hoop dat je haar er bovenop helpt.

Ik lees net dat kalk inderdaad pH-verhogend is, dus dat zou bij jouw wel eens kunnen werken.

Edited by Zwemvis

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ zwemvis: dat... én ik maak m'n vat aan met kraanwater, waar in principe alle sporen elementen (inclusief ijzer) in moeten zitten. Plus wat ze nog krijgen via de voeding (Canna Terra, de ganse zwik aan voeding en supplementen)... Maar zonder expert te zijn in plant chemie (vandaar mn post) begrijp ik er wel uit dat Ph rare kronkels kan geven in de samenstelling van de effectief opgenomen voeding.

 

'Men' moet mij maar corrigeren indien nodig, maar ik heb me laten wijsmaken dat de bodem tussen 5.5 en 6.5 moet zitten en het voedingswater tussen 5.7 en 6.3, met een optimum van 6.0 voor de twee.

 

Thx. op de foto zijn het er 4... nu nog 3 (eentje ge-euthanaseerd die niet boven het net ging uitkomen. maar dat had niet echt iets te maken met problemen, gewoon een achterblijvertje). Globaal zien ze dr inderdaad niet slecht uit, Beetje gestrekt ipv gegroeid, maar dat is op zich nog niet zo'n probleem... dat zou wel goed moeten komen eens ze op het net liggen. Ik hoop idd. dat met die kalk en voldoende mest de meisjes er helemaal bovenop komen :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...