Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mr. green

5X Critical + 2.0 Scrogg 600W 100% Terra

Recommended Posts

hoi,

 

na mijn eerste verslag nu mijn tweede

 

Dark room 120x120x200

Ballast Philips 600 Watt Luxgear.

Bulb Philips Greenpower 600 Watt.

Reflector Hamerslag.

Buisafzuiger Prima Klima Ø160mm 2 Speed 420-800 m³/u

Koolstoffilter Can-Lite 600 Steel - 600 m³/u.

Voeding Plagron 100% Terra

BLUMAT DIGITAL TENSIO METER

5XBLUMAT MAXI'S + WATERVAT 30liter

Homemade scroggnetje

Kweekmedium ligtmix.

Meters ADWA12 pH-TEMP en ADWA32 Conductivity-TDS-TEMP

5 smartPotten 1van 26liter en 4 van 19liter

5X Critical

 

hier wat foto's

 

gallery_6970_18925_1122411.jpg

 

gallery_6970_18925_1691393.jpg

 

gallery_6970_18925_185879.jpg

 

gallery_6970_18925_740396.jpg

 

Groetjes :jump:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank u kaak :excl:

 

ben ook heel erg benieuwd dol fijn :yummy:

 

nog een klein weetje,heb het zaad gewoon dadelijk in het zaai aarde gedaan :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk! Ik heb ook zaadjes van dinafem voor m'n volgende ronde, 10x de critical kush, ook met 3 dagen aan het ontkiemen dus we lopen wat dat betreft mooi gelijk. Alleen jouw tent is al helemaal leeg, ik zit nog in de laatste weekjes en heb een klein voorgroeitentje met tneon.

 

Tot nu toe zijn alle 10 zaadjes opgekomen, 1tje lijken wel 2 stammetjes uit te komen en nog 1 heeft ook wat moeite.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes gewenst!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk een scrogg ;).. Heel veel succes! Netje heb je er nog niet vast in toch?

 

edit: misschien is 4 makkelijker trouwens

Edited by Drrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan het netje eruit halen maar heb weining plaast dus het blijft erin maar de lamp afstand op 60cm blijft de lamp nog een goed stuk van het net dus... zou het nog problemen kunnen geven ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoelde eigenlijk kun je de hoogte verstellen? Die kun je toch niet van te voren vaststellen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee dat niet maar mijn potten zijn 34cm en heb mijn net op 64cm

 

is het dan nodig om die te kunnen verplaatsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt vast wel goed, maar normaal gesproken plaats je t net als er ongeveer 60 of 70% oppervlakte vol is. Zelf heb ik m pas geplaatst toen ik al op 12/12 zat geloof ik.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

1tje laat haar kopje al zien :rolleyes: ik ben vader geworden :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu staan er al 4 met hun kopje boven :excl: dus 1 achterblijver

 

lamp staat op 60cm op de zaailingen

 

ik laat de lamp 24/24 aan nu tot ze relatief strek staan dan op 18/6 :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

persoonlijk zou ik m dan op 20/4 doen. Zelf ook 24/0 gehad, maar kreeg vanuit alle hoeken het advies om 20/4 te doen. Werkt mijn inziens ook beter ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is echt warm nu heb bang dat het fout kan aflopen door de warmte 41graden in mijn propagator

 

er zijn er 4 omhoog gekomen 1 blijft onder de grond wachten... :doctor:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

tijdje geleden dat ik nog op het forum ben geweest,maar er was niet bijzonders te melden...

alleen dat ik 8 zaadjes heb moeten kopen van dinafem om er uiteindelijk 4 goede en 1 mogooltje aan over te houden :thumbsdown:

 

ben nu volleop bezig met het afstellen van mijn blumats! en ik moet zeggen het gaat redelijk goed ermee :yummy: gisteren stond er wel een plasje water in de tent maar de tensio stond op 94 nu heb ik ze allemaal in streepje toe gedraaid nu staat de tensio ongeveer op 100/120 MBAR

kwestie van voeding geef ik nu terra grow en enzymen wortelstiumulator geef ik handmatig ivm verstoppingen in de blumats

 

water---> Ec 0,90

Ph 6,0

de ph waarde loopt op tot 6,5 in het vat maar dan zuur ik het nieuwe water af tot ogeveer 5,6 dan komt het uit in mijn vat

ik gebruik kraanwater gemend met regenwater en de ec is prachtig nu :yummy:

 

heb wel een paar periodes gehad dat het veel te warm werd in de tent nu kan ik ze controleren tot 27graden dag en licht uit 23graden

 

zo dit was een kleine update hieronder een paar foto's

 

zoals je ziet tensio op 94 ideaal denk ik maar de smartpots beginnen te lekken dan

gallery_6970_18925_1588239.jpg

 

gallery_6970_18925_997690.jpg

 

gallery_6970_18925_202925.jpg

links boven is het mongooltje ik ga zien wat ervan komt mss word het wel een topper lijk alsof ie al gefimmed is :likken:

gallery_6970_18925_2237419.jpg

 

alle tips commentaar zijn welkom :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slangetjes veeeeeeeeeeel korter maken,

zwarte slang ringleiding van maken,

ong 10/15cm tot blumat,

drips ong. 5/10 cm van blumat,

in het midden tussen rand en stam laten druppelen,

suc6!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

heb (had) problemen met mijn voedingswater dat te warm werd in mijn voedingsvat 28° nu heb ik een diepvrieszakje gevult met ijsblokjes en dat laat ik er ff in liggen tot het ongv 23° heeft mss hebben mensen hier iets aan :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

heb (had) problemen met mijn voedingswater dat te warm werd in mijn voedingsvat 28° nu heb ik een diepvrieszakje gevult met ijsblokjes en dat laat ik er ff in liggen tot het ongv 23° heeft mss hebben mensen hier iets aan :wave:

Is dit niet een heel tijdelijke oplossing? Is de ruimte buiten je tent maar liefst 28 graden dan? Of staat het voedingsvat in de tent?
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

heb (had) problemen met mijn voedingswater dat te warm werd in mijn voedingsvat 28° nu heb ik een diepvrieszakje gevult met ijsblokjes en dat laat ik er ff in liggen tot het ongv 23° heeft mss hebben mensen hier iets aan :wave:

Onzin..En heeft geen enkele zin :) 60 ltr water <=> 1 zakje klontjes .

Is ook niet nodig denk ik of een toe een scheutje waterstofperoxide,niet teveel voeding ineens, vaatje op 2/3 vol laten staan.Ong. elke dag 5/10 liter vers water bijvoegen.Zo doe ik het al jaren.

En sowieso met zaad maakt niet uit joh., die weten niet beter.., zelfde geldt met zogenaamde hoge temperaturen voor zaadplanten, kunnen ze ook gewoon tegen hoor,je traint ze toch ? :showoff:

Gaat die met de Blumats nog goed verder?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pindarots het is warm in mijn ruimte waar de tent staat want ik heb echt mijn vat niet in mijn tent staan

het is ook ni echt abnormaal warm in mijn ruimte ik weet niet hoe dat het zou komen dat het zo snel word opgewarmt

 

ben continu aanwezig dus kan wel alles mooi in het oog houden :likken:

 

@ziggymasterz

blumats gaan goed ja, heb die slangetjes niet korter gemaakt, omdat ik wou zien of het zo ging, maar snap je punt wel hoor! volgende keer OF als het fout loopt doe ik het gelijk korter maken :excl: mijn tensio staat altijd rond de 110MBar, er is wel een laagje kalk? in mijn vatje aan het onstaan net op de plaats waar mijn pompje spuit doe enkel terra grow in en ph- rest doe ik handmatig zou het erg zijn of moet ik dit eruit halen ?

 

 

Groetjes :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je toch altijd aanwezig bent vraag ik me af waarom je het automatisch via druppelaars wil laten verlopen, dan kun je toch in principe toch ook met de hand wateren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja heb je een punt maar ik sukkel met mijn gezondheid en bij scrogg was dit ook het gemakkelijkste

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je toch altijd aanwezig bent vraag ik me af waarom je het automatisch via druppelaars wil laten verlopen, dan kun je toch in principe toch ook met de hand wateren?

Pinda, de blumats druppelen niet uit zichzelf, maar puur op de waterbehoefte van de plant zelf, hij gaat harder druppelen als de plant meer drinkt.enz.

Zit hem in de druk in de grond, er zit een membraan in de blumats die druppelaar verder open zet of sluit.

Zo kun je zelf bepalen hoeveel, je ze continu geeft.De blumat sensors werken volgens hetzelfde principe , maar die heb ik nooit gebruikt, is m.i. veel te lokale meting, lees de plant zou ik zeggen.

1 nadeel van de blumat druppelaars==> puur voor de kleine thuiskweker, ik vindt dat je altijd bij je regelschroefje moet kunnen, dus dat is maximaal je arm lengte ;)

Zie nogmaals topic op : klik, en de overige 450 pagina's..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...