Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mexxi0

Biobizz Light-Mix Of All-Mix

Recommended Posts

Beste,

 

Ik ben van plan om dit jaar 4 Durban Poison's en 4 Chrimea Blue's te groeien in 130L kuipen.

Vorig jaar had ik alleen maar Plagron voeding en substraat gebruikt, nu wil ik een ronde proberen met alleen Biobizz producten omdat ik hier veel goeds heb over gehoord.

De Biobizz Grow/Bloom heb ik al, ik kan alleen geen keuze maken tussen de Light-Mix of All-Mix.

Is de Light-Mix in combinatie met de plantenvoeding net zo goed als alleen All-Mix, waar je pas later voeding moet toedienen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tis net wat je zelf wilt.. lightmix begin je vrijwel gelijk met bijvoeden, met die ander hoeft dat pas na een aantal weken.

(Ik kies persoonlijk voor de eerste optie, dan weet je vanaf dag 1 precies wat je planten krijgen ipv te moeten gokken wanneer en hoeveel bij te gaan voeden)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ik neem aan dat dit ook voordeliger is?

Light-Mix is volgens mij voor 1 week voorbemest als het goed is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja precies.

Lightmix kan je gewoon vanaf de eerste waterbeurt NA het inwateren gaan voeden, op all mix moet je dat moment gokken adhv wat je plantje je vertelt. (Misschien dat dat voor zulke grote potten iets anders werkt, ik kweek niet (meer) buiten dus kan daar ook niet echt over meepraten)

Prisverschil op 500 liter grond is idd ook een leuk extraatje, het geld dat je bespaart is genoeg om een leuk pakket met voeding te kopen voor de dames...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De diameter in cm van die 130 liter kuipen is vermoedelijk zo'n 70/65 cm.

Vul desnoods één kuip met Light Mix en steek daar 15 stuks buffertabletten bij.

Dan hoef je tot midden bloei alleen maar leidingwater te geven.

 

In de omschrijving van de tabletten: "buiten planten hoeven tot midden bloei niet meer gevoerd te worden"

Edited by Running Water

Share this post


Link to post
Share on other sites

De keuze is natuurlijk aan jezelf. Grond is beide prima.

 

Hier een linkje naar een topic met AF, lightmix en buffertabs. Misschien helpt dit je beslissen.

http://www.wietforum.nl/topic/121291-autoflowers-en-buffertabs-sannie/

 

Ikzelf gebruik nu (laatste 3 kweekjes) All-mix van biobizz, weinig voeden over het hele verloop. Ik begin meestal pas een week of 2 na de eerste duidelijk bloemvorming met bloeivoeding.

Groeivoeding gaat in lage dosis mee na de 2e internode, in lage dosis (1ml/l) tot 1 voor einde bloei. Dan stop ik sowieso met voeden en krijgen de dames alleen water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...