Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

je kan het ook allebei gebruiken mits je het mengsel niet te sterk maakt

maar bloomtastic moet genoeg zijn, zelf nog nooit canna booster gebruikt eigenlijk

weet ook niet of je hier uberhaupt een hogere opbrengst van krijgt tvm bv wat meer pk

wat fulvinezuren of sillicium of regulator lijkt mij een beter advies wat je opbrengst mogelijk verhoogd

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was van plan om de laatste 4 weken aleen flores, en bloombastic te gebruiken en laatste fase super pk erbij .

Laatste oogst met bubbelgum bleef er 1op4 over droog normaal verlies je veel meer vooral met bubbelgum . Ik denk door de veele suikers in bloombastic houd je een hoger drooggewicht over.

Het kost ook wat maar is zeer geconcentreert.

Kan het ook mis hebben en dat er een andere factor heeft meegespeelt we zullen het zien .

tevens ben ik aant rondneuzen in de led lampen vroeger al eens aan gedacht maar toen waren ze nog niet goed genoeg.

ano 2016 hoop ik dat ze beter zijn heb al een paar verslagen gezien met de mars hydro 2 die lamp schijnt het goed te doen en las ook dat het de beestjes dood zoals spint enzo lijkt me ideaal iemand toevallig ervaring mee?

Greetz w.w.k

Share this post


Link to post
Share on other sites

is wel normaal dat je tussen de 20-25% droog over houdt

nog niet gehoord dat led lampen spint doodt haha of ik lig achter kan ook :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super pk niet samen met de bloombastic gaan gebruiken, Super PK is echt een sterk geconcentreerd goedje waar je makkelijk te veel van geeft vooral als je het gaat gebruiken met Bloombastic.

Beter canna met bloombastic of canna met super pk.

Als je beide gaat geven ( vooral 4 weken lang ) ga je echt problemen krijgen.

 

Fulvinezuren zorgt ervoor dat je voeding beter opgenomen wordt en krijg je ook echt van die epo wortels van :-)

Sillicium is een product wat de plant vanbinnenuit beschermt. ( een beetje als hemoglobine in het bloed ) dus niet opbrengst verhogend maar beschermend.

( Wat dan wel meer opbrengst betekend als er iets niet 100% in orde is )

 

Led dood spint niet maar kan dankzei een completer spectrum zorgen voor stevigere planten waar de spint het moeilijker heeft :

 

Kijk deze maar eens : vanaf 14:00 wordt uitgelegt wat ik bedoel:

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice filmpje maar dat ging over plasma toch dat de structuur van de plany dikker word en spint moeite heeft zich te voeden.

wel intresant filmpje.

 

 

Wat betreft de super pk wou aleen maar de laatste week to anderhalf gebruiken.

We zullen wel zien wnnr de tijd rijp ervoor is nu zijn we helaas nog niet zover

Thx voor de tips en het meedenken.

 

Heb vandaag me led lamp binnen wou zown chinese b merk mars hydro(1000watt) look a like testen

Als deze ronde klaar is gaa ik lampen van mars hydro halen en verder percies zelfde setup ben nu wel benieuwd ernaar .

Keep smoking .w.w.k

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anders verdiep je eerst eens in de zelfbouw leds :

 

http://www.wietforum.nl/topic/121135-cree-leds/

 

Ik dacht eerst dat het heel veel uitzoek werk zou zijn welke leds te nemen maar het valt reuze mee.

Als ik het allemaal zo lees zit er toch echt veel verschil tussen de mars led's en de cree zelfbouw..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

naja dat ze meer voeding opnemen en beschermd zijn lijkt mij opbrengstverhogend opzich

aptus regulator is er ook gedeeltelijk op gebaseert

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie avond allen

Ff weer een update.

 

Het loopt allemaal mooi groen en gezond deze ronden geen beestjes of iets .

Aleen blijve ze wat klein .

Maat van me heb net geoogst zelfde stekken bij hem ook zelfde leken wel bubbelgum zo kort baal er wel een beetje van maar het is wat het is.

 

heb me ledlamp ook opgehangen in me kleine tentje daar staan ook een paar nlx in een ander soortje die al bijna op zn einde is

 

gallery_18199_18919_3570091.jpg

 

hier paar fotos

9dagen 18/6

Dag 20 12/12

 

gallery_18199_18919_4427694.jpg

 

 

gallery_18199_18919_9700520.jpg

 

 

gallery_18199_18919_1313469.jpg

 

 

Hoop dat het allemaal mee gaat vallen.

Opmerking en tips welcome

Thx all keep smoking

W.w.k

Share this post


Link to post
Share on other sites

de mars hydro 2 die lamp schijnt het goed te doen en las ook dat het de beestjes dood zoals spint enzo

Ja, als de lamp op de spint valt.

Er is volgens mijn weten nergens aangetoond dat dit zo is.

Doden zal het spint sowieso niet. Wellicht de kans iets verminderen, al zou ik zo 1-2-3 niet weten waardoor dan.

 

Led dood spint niet maar kan dankzei een completer spectrum zorgen voor stevigere planten waar de spint het moeilijker heeft :

 

Dat lijkt me een heel kort-door-de-bocht conclusie. Dat filmpje zit vol met veel blablabla wat nauwelijks wetenschappelijk te noemen is.

Ik zeg niet dat het niet zo is, maar ik zou toch graag een iets beter onderbouwd verhaal willen zien.

Nu is het wel heel stellig.

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schijnt door de uv licht ofzo ik weet het ook nie in ieder geval we gaan het uitesten

 

Dilago heeft vast nog wel wat spint voor je :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor het eerst dat ik dit hoor, maar ik twijfel er ernstig aan.

UV licht tast volgens mij de celstructuur aan.

In aquariums wordt het gebruikt om bacteriën en algengroei tegen te gaan.

Dus denk niet dat extra UV licht bevorderlijk is voor je plantjes.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het ff verder uitgezocht en inderdaad heeft nauwlijks tot geen effect op spint werkt aleen op ik quote:

 

Alle schimmels die van buiten naar binnen groeien. Onder andere: Meeldauw (Witziekte), Botrytis (Toprot), Fusarium en Phythoftora.

 

Tevens ben ik ook een stuk tegen gekomen dat bij het afrijpen weldegelijk uv word gewenst dit tengoeden van de thc productie

Darom zitten in alle nieuwe led lampen (voor de kweek bedoelt) een uv licht ingebouwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

planten in de kassen bouw willen ook wel eens spint krijgen die krijgen vollop UV licht dus lijkt me niet echt aannemelijk dit verhaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schijnt door de uv licht ofzo ik weet het ook nie in ieder geval we gaan het uitesten

 

Dilago heeft vast nog wel wat spint voor je :likken:

Hahah niet meer want het hok staat al een paar dagen leeg. :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben je eral uit waar je verder op gaat

het ligt niet echt aan je medium denk ik

is maar net wat je fijn vind kweken

ga zelf ook nog wel keer rfx proberen in klein tentje om te testen

aarde/cocos zit je wat veiliger voor fouten denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

die freaking criters kunnen het in ei-vorm behoorlijk lang uitzingen dus leeg in planten wil nog niet zeggen ...

ik treed fatamorgana bij en verkies dan zelfs aarde met betere buffer dan de minerale gevoede cocos hoewel die korter bij rfx aanleunt dan aarde

hoewel in deze tijd het erg prachtig is om online in een-twee-drie een antwoord te krijgen ben je te beïnvloedbaar om daar iets passend uit te halen

en is de beste raad al gegeven, doe het even op je eigen zonder forum ( en leer van je fouten) voordat je weer vollebak op tig plaatsen gaat

 

dat watergeven met die pvd-buis, dat zou ik wel eens graag willen zien als je er aandenkt, white widow King

heb al enkele variaties gezien en ben met de lange gieter en lans water geven ook wel wat zat maar druppelautomatisatie hoeft voor mij niet

 

staan er patent op, die northern lights

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik een waterbak van 100ltr pompie erin slang naar de tent daar steek ik de slang in de pvc buis in die kan ik onder de damens door (boven de potten) naar achteren begleiden werkt perfect voor mij

De damens moeten wel goed geschoren zijn van onderen anderes zie je het niet.

Ik zal eens een foto maken als ik er aan denk thx voor comments all

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeiemiddag

Alles loopt fijn maar ik wil problemen voorkomen lijkt me beter dan genezen

Dus ik wil iets preventief halen tegen spint.

Ik kwam dit tegen lijkt me wel intresant :

http://biogroei-shop.be/index.php?id_product=88&controller=product

 

Schijnt voor 5weken te werken percies genoeg tot einde van me kweek wat denken jullie ervan kent iemand dit product ?

Keep smoking w.w.k

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeiemiddag

Alles loopt fijn maar ik wil problemen voorkomen lijkt me beter dan genezen

Dus ik wil iets preventief halen tegen spint.

Ik kwam dit tegen lijkt me wel intresant :

http://biogroei-shop...troller=product

 

Schijnt voor 5weken te werken percies genoeg tot einde van me kweek wat denken jullie ervan kent iemand dit product ?

Keep smoking w.w.k

ziet er interessant uit alleen ben ik zeer benieuwd wat de minimale lucht vochtigheid voor die beesten moet zijn normaal gesproken is dat 70% en dat is vaker moeilijk haalbaar in de bloei, ik zelf gebruik nooit die beestjes maar voor de bio kwekers onder ons ziet het er wel interssant uit, biogroei is sowieso een correcte leverancier. Edited by jack white
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al die ziektes toch..

 

Nog geen ziektes of beestjes gelukkig

Wil het ook preventief gebruiken

als ik voor 3tientjes zeker weten geen spint plaag kan krijgen dan zou ik het zkr doen.

omdat ik altijd met stekken werk is de kans nou eenmaal groot voor spint .

Late we netjes afkloppen deze ronden geen spint

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al die ziektes toch..

 

Nog geen ziektes of beestjes gelukkig

Wil het ook preventief gebruiken

als ik voor 3tientjes zeker weten geen spint plaag kan krijgen dan zou ik het zkr doen.

omdat ik altijd met stekken werk is de kans nou eenmaal groot voor spint .

Late we netjes afkloppen deze ronden geen spint ����

het is gewoon een must om preventief te werk te gaan met stekken, maar voor mij nog altijd 1000 x beter dan die afschuwelijke zaadplanten wat hermas je ronde flink kan verzieken als je een keer je klimaat niet helemaal op orde hebt en daar valt niks preventief tegen te doen en dan nog maar niet gehad over de eind kwaliteit in vergelijking met stekken ,daarom voor mij altijd stekken.
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...