Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
RobbieRSO

Super Silver Haze Eerste Kweek

Recommended Posts

zijn aardig de breedte in gegaan, denk niet ik ze dan nog zou toppen idd en misschien met 4 verder gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heren, dank voor jullie adviezen.

De kleinste heb ik inmiddels naar buiten gedaan. Zij staat nu in een tomatenkasje en ik hoop dat ze einde deze zomer verder zal afbloeien. Misschien ga ik haar wel stekken voor de volgende ronde. Waarschijnlijk niet omdat ik bang ben voor allemaal ongedierte ;-)

 

De overgebleven 4 staan nu wat ruimer in de tent maar maken direct gebruik van de ruimte. Ze zijn overigens de laatste paar dagen echt de hoogte in aan het schieten en ik heb vandaag de lamp iets hoger gehangen omdat ze er anders tegenaan groeien. Ik verwacht dat ze einde van deze week de tent ook in de breedte weer helemaal opgevuld hebben. Toppen ga ik daarom ook niet doen. Ook wil ik nu niet meer gaan knippen / toppen ect omdat ik gehoord heb dat je hiermee de bloei wat kan uitstellen. Ik wil nu ASAP zoveel mogelijk bloei en toppen zien.

 

Nu maar hopen dat ze het lekker blijven doen, het geen herma's zijn/worden en dat er flink wat geoogst kan worden.

 

Komend weekend weer wat foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk kijk ik iedere dag een paar keer en kon niet wachten om nog een paar plaatjes te schieten.

Ze gaan nog steeds lekker en zien er gezond uit.

Het Autopot systeem werkt nog prima en ze drinken (nu nog met z'n viertjes) tegen de 15 liter per dag - dat lijkt me onwijs veel, maar ze gaan super goed dus het zal wel ok zijn.

 

De setup is eigenlijk best wel ongebruikelijk. Zoals Fatamorgana al eerder opmerkte heb ik een beetje afwijkende mediumkeuze gemaakt (50% Hydro en 50% aarde). Ze staan op autopotsystemen en de voeding is 100% Hydro van Plagron.

 

De bloei begint nu echt te komen en ik hoop dat de groei er nu wel uitgaat. Ze groeien echt belachelijk hard en het lijkt maar niet te stoppen. Ben een beetje angstig dat mijn tent straks te laag blijkt te zijn. Voor nu dagelijks de lamp ietsje hoger omdat ze er gewoon tegenaan groeien.

Dit weekend mondjesmaat beginnen met Plagron Green Sensation.

 

gallery_46249_18902_67656.jpg

 

gallery_46249_18902_643166.jpg

 

 

Verder overweeg ik om de ledlampen er weer bij te hangen. Heb geen idee of dit averechts werkt, maar stiekum hoop ik daarmee een grotere oogst te halen. Als iemand nog tips hierover heeft, dan hoor ik dat graag. Ik zal zo een foto plaatsen van deze merkloze chineze lampen.

 

 

Grtz Robbie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is er met je kap gebeurd? Ben je in de tent gevallen? Ik denk dat je best baat hebt bij het spannen van een netje, je planten zijn best hoog aan het worden inderdaad en ze kunnen wel wat steun gebruiken . Door knakken en buigen had je een wat gelijker veldje gehad, rechts groeit wat harder dan links en aan de zijkanten heb je volgens mij nog wel wat ruimte, zal nog wel vol komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is er met je kap gebeurd? Ben je in de tent gevallen? Ik denk dat je best baat hebt bij het spannen van een netje, je planten zijn best hoog aan het worden inderdaad en ze kunnen wel wat steun gebruiken . Door knakken en buigen had je een wat gelijker veldje gehad, rechts groeit wat harder dan links en aan de zijkanten heb je volgens mij nog wel wat ruimte, zal nog wel vol komen.

 

Nee, ik ben niet in de tent gevallen; dat zou wel een mooie grap zijn (haha). Kap was al beschadigd bij aflevering. Zat in dezelfde doos als de VSA en die is daar natuurlijk tijdens transport flink tegenaan geknald. Heel jammer maar ik wil tzt toch zo'n kap met vleugels.

 

De plant rechts achter groeit idd wat harder dan de rest - ze heeft dus niet heel veel last gehad van mijn mishandeling twee weken geleden. Links achter lopen ze een beetje achter omdat daar een zuilventilator staat. Die is nu helemaal onder gegroeid dus die heb ik vandaag maar uitgezet. Misschien trekt links achter nu nog een beetje bij.

 

Netje ga ik maar eens bestellen.......

 

 

Dit zijn wat foto's van mijn LED lampen (er zitten 80 leds in van 3 watt). Zou het zin hebben die erbij te hangen?

 

gallery_46249_18902_110993.jpg

 

 

gallery_46249_18902_246006.jpg

 

 

grtz Robbie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal erg netjes uit!

Heb je nog plannen om te scroggen of is het hiervoor te laat?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal erg netjes uit!

Heb je nog plannen om te scroggen of is het hiervoor te laat?

 

Nee, scroggen zit er niet meer in. De tent staat sowieso vol en overal topjes en wording ;-) Dat gaat nu ineens ook weer heel erg snel.

Enige zorg is dat de groei er echt uit moet. De lamp kan bijna niet meer hoger dus dit is nu wel de maximale hoogte van het gewas.

 

Graag zou ik de volgende keer wel willen scroggen (gewoon om te proberen). Ben ook aan het kijken naar de topics van Wietefras omdat ik zijn hydro-oplossingen ook super mooi vind. Wie weet volgende rondje op DWC en ook nog scroggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal erg netjes uit!

Heb je nog plannen om te scroggen of is het hiervoor te laat?

 

Nee, scroggen zit er niet meer in. De tent staat sowieso vol en overal topjes en wording ;-) Dat gaat nu ineens ook weer heel erg snel.

Enige zorg is dat de groei er echt uit moet. De lamp kan bijna niet meer hoger dus dit is nu wel de maximale hoogte van het gewas.

 

Graag zou ik de volgende keer wel willen scroggen (gewoon om te proberen). Ben ook aan het kijken naar de topics van Wietefras omdat ik zijn hydro-oplossingen ook super mooi vind. Wie weet volgende rondje op DWC en ook nog scroggen.

 

Oke ;) goede vooruitzichten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begin maar met knakken en buigen, de uitschieters even een knakke geven.mze groeien nog wel 3 week door in de bloei..zeker een haze soortje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg..succes!

 

Groeten

Kamihaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de afgelopen week is er niet heel veel bijzonders gebeurd.

De planten blijven doorgroeien en dat begint nu wel zorgelijk te worden. De tent lijkt nu echt te laag te worden. Ik heb twee toppen geknakt, maar ben bang dat ik daar iets te laat mee begonnen ben. Verder zijn de stammen zo sterk dat knakken meer een soort van breken wordt .....

Ik hoop dat de groei er nu echt uit is anders kan ik de zooi zo in de container gooien en opnieuw beginnen.

Verder de planten vorige week gewisseld van plek (weet ook niet of dat handig was) en de led maar boven de minst ontwikkelde gehangen.

 

Ondanks het feit dat ik een beetje baal van het feit dat ze zo ontzettend hard blijven groeien, toch blij om het leereffect.

Voor de volgende keer is dat in ieder geval: Veel eerder in bloei zetten en ook veel eerder beginnen met knakken.

 

gallery_46249_18902_509938.jpg

 

 

gallery_46249_18902_891018.jpg

 

Grtz Robbie

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames blijven groeien, echter nu nog maar heel erg traag. De tent is te klein geworden en de toppen zaten te dicht bij de lamp die niet meer hoger kon.

Inmiddels heb ik dit opgelost door de tent gewoon te verhogen middels een bak waarin ik hem gezet heb. Ze mogen nu naar alle lust lekker doorgroeien want er is ruimte zat naar boven nu :tu

 

Ze staan nu heerlijk te wuiven in een zacht briesje en er is nu ook mooi verspreid licht omdat de lamp een stukje hoger hangt. Heel tevreden ben ik met deze nieuwe setup.

Vandaag ben ik dus heel erg blij!!!!!

 

gallery_46249_18902_450574.jpg

 

gallery_46249_18902_83551.jpg

 

grtz Robbie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geinig! Kan je bij die tent de bodem eruit ritsen of is stanley langs geweest..haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geinig! Kan je bij die tent de bodem eruit ritsen of is stanley langs geweest..haha

 

Gewoon een schaar erin. Binnenkant van de box ff afgeplakt met alu-tape dus helemaal lichtdicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man!goed bezig jij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met mijn buitenplantjes heb ik van de week een beetje pech gehad. De tomatenkas is omgewaaid en planten hebben een behoorlijke tik gehad. Waarschijnlijk gaan ze het wel redden, maar ik verwacht dat de oogst wat minder wordt.

 

Binnen gaat het allemaal nog steeds behoorlijk goed (natuurlijk niet te vroeg juichen). Ze worden mooi toch?!!

 

 

gallery_46249_18902_273107.jpg

 

 

gallery_46249_18902_134655.jpg

 

 

gallery_46249_18902_323050.jpg

 

 

hopen dat ze nog ff lekker doorgaan zo en dat de beestjes wegblijven. Ik verwacht dat ze half aug. klaar zijn.

 

grtz Robbie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie opbouw idd..zien er happy uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie opbouw idd..zien er happy uit

 

Hoe is de temperatuur gemiddeld bij jou? Mijn ervaring is dat het niet te doen is om de temperatuur onder controle te houden met een 600 watt op 0.9m2 (Te snel gekocht in het begin;) nu heb ik een nog iets kleiner tentje dan jou maar ik moest toch naar de 400 en dat gaat prima.

 

Groete K

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie opbouw idd..zien er happy uit

 

Hoe is de temperatuur gemiddeld bij jou? Mijn ervaring is dat het niet te doen is om de temperatuur onder controle te houden met een 600 watt op 0.9m2 (Te snel gekocht in het begin;) nu heb ik een nog iets kleiner tentje dan jou maar ik moest toch naar de 400 en dat gaat prima.

 

Groete K

 

 

Temperatuur is tot nog toe goed onder controle en blijft onder de 28 graden. Overigens moet mijn ventilatie er wel flink aan trekken en regelmatig staat die op 100%. Een voordeel is dat mijn tent in de garage staat waar de temperatuur wel wat lager is dan in huis. Als het strakjes (hopelijk eindelijk eens) flink warm buiten wordt, zal het wel moeilijk zijn om de temp nog onder de 30 te houden. Zien we dan wel weer. M.a.w. in mijn tentje van 1m2 gaat het goed met 600 watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super! Hoop dat het zo blijft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn (bijna) weer een weekje verder en hierbij een korte update.

De planten zijn deze week door het oog van de naald gekropen :innocent:

 

Ik vond dat ik de laatste tijd al erg veel voeding moest geven (meer dan 1.5 x de aangegeven hoeveelheden) maar maar heb braaf de waardes van de EC-meter gevolgd. Gisteren moest ik nieuwe voeding kopen en heb voor de zekerheid de EC meter meegenomen. In de winkel is even gekeken naar de meter en die bleek dus defect omdat hij veel te laag aangaf.

De EC-meter is keurig omgeruild voor een nieuwe - super netjes van Pro Line in Hilversum!!

De planten lijken het nog goed naar hun zin te hebben dus die hebben er denk ik weinig last van gehad. Nu maar even een paar dagen alleen afgezuurd water geven en in het weekend weer rustig beginnen met voeding toevoegen.

 

Ik denk dat de plantjes het overleefd hebben door mijn mediumkeuze omdat dit toch wat buffert. Met een ander medium hadden ze waarschijnlijk nu al in de kliko gelegen.

 

 

 

Hier nog even wat foto's.

 

 

gallery_46249_18902_1707359.jpg

 

Het veldje is niet helemaal egaal vlak, maar overal zitten 'mooie' toppen. Ik ben ontzettend benieuwd wat eraf gaat komen.

 

gallery_46249_18902_1360918.jpg

Ze mogen nog wel ff, maar de toppen beginnen nu langzaam wat dikker te worden.

 

grt Robbie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korte update.

Tot nog toe verloopt alles vrij goed en zijn er geen bijzonderheden te melden. Toevallig heb ik gisteren wat problemen gehad met het licht en de lucht maar dat is weer onder controle.

Enige minpuntje is dat de tent vanmorgen kletsnat was en de temp 36 graden. Problemen lijken te zijn opgelost en de dames knallen gewoon door.

De toppen beginnen nu aanmerkelijk dikker te worden (vooral als ik ze vergelijk met de foto's van 10 dagen geleden).

 

Ze lijken goed op schema te lopen en ik verwacht nog steeds dat ze half aug. om kunnen. Her en der beginnen er wat bruine draadjes te komen dus het einde lijkt in zicht. Over 1.5 weken ga ik ook stoppen met voeden en hebben ze nog een dag of 10 om voedingsstoffen uit de bodem en het blad te halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pas je op voor rot? Tent drijfnat en 36 graden, dat zijn de omstandigheden ervoor.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi scherpe foto's in ieder geval! Op naar een mooie oogst die matcht!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pas je op voor rot? Tent drijfnat en 36 graden, dat zijn de omstandigheden ervoor.

 

Drrr bedankt voor je bezorgdheid. Ik ben ook super nerveus dat de oogst nog kan mislukken met de finish in zicht.

Gelukkig was deze natte tent en extreem hoge temp een eenmalige dingetje omdat er iet met mijn schakelstysteem niet helemaal lekker liep.

Jammer genoeg weet ik nu wel wat toprot is, want buiten is het met dit belachelijk natte weer een ander verhaal. Daar heb ik een hoop rot.

 

 

Nu lijkt binnen alles weer op orde en de eindstreep gaat nu toch echt komen. Er zitten toppen aan die zo groot zijn als mijn onderarm en ze lijken echt heel zwaar. leunen echt tegen elkaar aan en ik heb maar heea met draadjes 'gelift' zodat ze niet tegen de wanden aan blijven hangen.

1 plant lijkt bijna klaar en die gaat denk ik het komende weekend om. De anderen mogen nog even iets langer.

 

Omdat Ozzoes de foto's mooi vindt (en ik stiekum ook) hier nog een paar plaatjes.

 

gallery_46249_18902_355038.jpg

 

 

gallery_46249_18902_1710220.jpg

 

 

Op naar een leuk oogstfeest!!!!!

 

Het is om Rick Simpson Oil van te maken voor mijn zwager, maar ik denk dat ik voor mezelf wel een klein topje achterover druk :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...