Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GreenTomato

Adereindhulsjes Kopen (Waar Te Koop?)

Recommended Posts

Beste wf'ers,

 

Werk momenteel mt gewoon alleen kabel. Heb dat in het verleden ook gedaan.

Nu adviseerde de GS mij pasgeleden om over te stappen/gebruik te maken van kabelschoentjes. Deze passen echter niet in mijn (mari) VSA, welk formaat of vorm dan ook.

Nou wou ik adereindhulzen aan gaan schaffen, maar ze zijn bijna nergens te koop?

Praxis heeft ze niet, gamma niet... Wat blijft er nog over dan?

 

grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een electricien. ( of een groothandel in electrische componenten)

Dat is waar ik ze gehaald heb.

Je hebt er wel een speciale tang voor nodig om die dingen goed te kunnen bevestigen dus dat komt er wel nog bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Praxis maar daar zijn ze flink ad prijs.

Je kunt er wel een setje scoren, heb je er een paar en meteen een tang (als is die tang niet je van het).

 

Zit er een auto zaak bij je in de buurt zoals een Brezan?

Dan zit je geramd, cheap per doosje van tig stuks te krijgen in heel veel maten.

 

Conrad rekent nog aardig wat vd verzending :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tang hoeft ook niet perse, lukt ook makkelijk met een combinatie tang. het gaat er alleen om dat je de huls goed op de draden drukt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strikt genomen zal het met een combinatietankg ook wel kunnen, maar het is wel echt beter om zo'n krimptang te gebruiken. Anders sluit de huls niet goed aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste wf'ers, Heb inmiddels bij de praxis idd dat setje gehaald. Tang was een setje met ongeisoleerde hulzen, en die geisoleerde hulzen waren 8euro ongv. voor combidoosje (waarvan ik de helft van die meuk toch niet gebruik :P)

Vwb. de tang.... Ik ben er niet echt over te spreken... Zodra ik mn camera gefixt heb zal ik eens een foto maken, maar denk dat ik met een waterpomptang nog mooiere afsluitingen krijg :lol:

Het is lijkt totaal niet op de plaatsjes die ik gezien heb op wikipedia (enkele afsluiting, achthoek en relief)

 

Maargoed... Het zal wel goed zijn toch? Is van kopp en dat is over het algemeen een goed merk vind ik.

 

Thanks voor de reacties jongens,

 

Grtz GT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lukt anders goed hoor met die Praxis tang bij de wat dikkere adereindhulsjes, heb je helemaal geen 'echte' tang voor nodig zoals deze

voordeel van die Praxis tang is dat je het huisje mooi kunt knijpen wat je met een combinatie tang niet zo goed lukt zonder oefening, vaak knijp je daarmee het hulsje kapot of denk je vast maar blijkt het toch los te zitten.

 

Moet je nu vaak aan de gang of met minder dan 1mm adereindhuls dan is zo'n duurdere tang wel aan te raden.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild; Hey dat is precies dezelfde tang als die ik heb pik!

 

Welke tang bedoel jij dan? die voor kabelschoentjes?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is dus die zeshoek, geeft (als het goed is) perfect afsluiting en ziet er nog fancy/vernuftig uit ook :Pwat kost dat dingetje als ik vragen mag? en waar heb je heb gezien/vandaan?grtzedit: en laten we maar niet zomaar iets aannemen, voor het zelfde geld bedoeld ie gewoon die tang, en verwijst ie naar een andere tang van Praxis.Assumption Is The Mother Of All Fuckups :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vond dat plaatje op dezelfde website die @lostchild hier aangaf.

Die kost een hoop kan ik je al vertellen :)

Ik heb een tijdje geleden 1tje gehaalt die 4 van die hoekjes heeft.

Het word niet in 1x rond maar een kwartslag draaien en nog een keer knijpen gaat redelijk.

Die kreeg ik voor 35 euro ofzo mee bij een groothandel.... Hmm kon ook ietsje meer zijn dan dat maar het was onder de 50 euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sorry om bijdehand te zijn goos... Maar een hoop is zo relatief :P Voor sommige mensen is dat 10miljoen haha.

Die van mij maakt ze ook niet rond hoor, maar hoeft toch ook niet? Zolang ie maar vast zit.. gaat toch onder een schroef uiteindelijk.

Hebben we t over 400eu fso voor dat ding?

of is dat overdreven :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.allekabels.nl/adereindhuls/31/1080476/adereindhuls-krimptang.html

Je kon het zo zelf opzoeken maar hier is het: 180 euro bij die zaak. ik heb niet naar andere websites gekeken.

Maar ja ik had soms niet helemaal de ruimte om dat bij sommige van die klemschroefjes te doen met zo'n tang met 4 hoekjes, vandaar dat ik het wel moest draaien om het mooi rond te krijgen.

Anyways je kan het waarschijnlijk wel goedkoper vinden maar dan moet je zelf gaan zoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Praxis heeft deze in cheap uitvoering en is idd een kabelschoentjes tang waar je ook prima adereindhulsjes mee vast kunt maken (enige oefening).

Handige draadsnijder/stripper bij de hand ook.

 

Doe het met die cheap Praxis kabelschoentang of een adereind huls tang onder de € 20 dan ben je meer dan goed af.

 

Die heel dure heeft weinig zin vd hobby man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er ooit eentje bij Aliexpres gekocht. Was 13 euro ofzo (grotendeels verzendkosten) en daar kun je de stempels van wisselen om ook andere dingen te krimpen. Had het ding oorspronkelijk gekocht voor het verbouwen van de electrische scooter. Stempeltje voor de adereindhulsjes erbij en gaan.

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn aderhulstang komt van Obi en kostte drie keer niks, ik meen 8 euro.

Die duwt drie butsen in de huls en/maar ik vind het prima werken. Ook de hulsjes zijn goedkoop bij Obi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm Obi.. Die zaak ken ik niet man, zal het eens opzoeken!

8eu is niet veel natuurlijk :P

 

@Wietefras; foto? Klinkt interessant man.

 

@lostchild; inderdaad, schiet niet op zo'n tang van 200euro, voor die paar keer dat je hem nodig hebt haha.

 

Kijk... hehe... Dat is dus die tang die ik bedoel. Bedoelde je die eerder? Lukt in principe prima daarmee.Praxis ding doet het ook goed, maar vond 'm een beetje teleurstellend vergeleken met die andere, aangezien deze een echte "adereindhulstang" was..thanks voor de reacties jongens!

Btw; Die tang van je link heb je ook bij praxis, maar veeel goedkoper (de helft of minder) en die heeft iets meer opties, waaronder eentje die geschikt lijkt voor adereindhulsjes.

Zal straks wel eens een foto posten.

 

edit:/ Zwemviss... Die shit is in duitsland man! Dat gaat me te ver :P

 

link

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...