Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dol fijn

Problemen Na Ontkiemen, Zijn Ze Nog Te Redden?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Met deze dames gaat het niet zo goed. Ik weet niet echt wat er verkeerd is gegaan. Ze zien er in ieder geval zwaar gestrest uit. Ze zijn 8 dagen oud (na ontkiemen).

 

Retard 1

Retard 2

Zit staan met de pootjes in het grond. Alles BIO. Bij de toplaag een beetje vispoeder mee gegeven. Kan dit het zijn?

 

Zijn ze nog te redden en hoe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik t zou moeten gokken denk ik dat er VEEL te veel voeding in je grond zit... misschien komen ze er doorheen, maar t ziet er niet best uit..

Je had toch oude aarde gerecycled?

Denk dat t daar ergens stevig misgegaan is.

Dit soort ellende had ik vroeger ook altijd... tegenwoofdig heb ik t iets beter op de regel, met alleen complete organics en myco/bacto gaan de nieuwe plantjes op gebruikte grond als een kanon van start. Ik gebruik stekken ipv zaad, maar dat moet op zich niet uitmaken..

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt net of 1 plantje helemaal geen top heeft of zie ik dat nou verkeerd?

 

Klopt zo ziet het wel uit. Zaadjes komen gewoon bij een goede breeder vandaan.

 

De temperatuur is niet buitensporig hoog geweest. Lv rond de 50% lamphoogte 40cm vanaf de plant. Moet goed gaan zou je denken maar deze 2 gedrochten kwamen naar boven.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik t zou moeten gokken denk ik dat er VEEL te veel voeding in je grond zit... misschien komen ze er doorheen, maar t ziet er niet best uit..

Je had toch oude aarde gerecycled?

Denk dat t daar ergens stevig misgegaan is.

Dit soort ellende had ik vroeger ook altijd... tegenwoofdig heb ik t iets beter op de regel, met alleen complete organics en myco/bacto gaan de nieuwe plantjes op gebruikte grond als een kanon van start. Ik gebruik stekken ipv zaad, maar dat moet op zich niet uitmaken..

 

Klopt aarde is hergebruikt. Kan ook wel overvoeding zijn misschien. Bij deze geen complete organics gebruikt. Wel myco, bacto, wortel stim, vulkaanleem, viszooi. De tabs zitten er ook al in bij deze. Ik denk dat er ergens iets mis is gegaan met de verhoudingen of zo. Ik ga de grond vermengen met wat nog in de zak zit. Hoop dat ze dan een inhaal slag gaat maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat het bij een goeie breeder vandaan komt maakt niet uit "mongooltjes" kunnen altijd.. Heb het zelf ook mee gemaakt met de amnesia van superstrains dat zou ook een super breeder moeten zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt ik heb wel eens eerder een mongooltje gezien. Dat kwam toen nog aardig goed. Ik ga ze morgen overpotten en de grond samenstelling iets veranderen. Ik geef nog niet op iig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de tabs BIJ de Gk spullen mengt is het overkill in je bodem, de tabs zijn voor in light mix met eventueel wat wormenmest.

 

De Gk spullen zijn afdoende zat om mee te starten en waarom niet gewoon de complete organics gebruiken? Deze is al in de juiste verhoudingen gemengt om dit soort dingen te voorkomen, beter inlezen is het advies!

 

Evengoed succes!

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al had ik dit bij complete organics ook.

Dus dat gaat ook niet helemaal op dat kan ook te veel zijn heb ik al gemerkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt dit had voorkomen kunnen worden door beter in te lezen. Gelukkig is dit niet mijn eigen setup, maar toch zonde.

 

Voor mij is het duidelijk. probleem is zeker weten over voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je voorbemeste aarde gebruikt, daar complete organics in mengt en daar meteen een zaailing op zet is het te zwaar bemest.

 

Een baby geef je ook niet meteen stamppot met speklappe, beter even laten opkomen in een klein potje op light mix ofzo.

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je voorbemeste aarde gebruikt, daar complete organics in mengt en daar meteen een zaailing op zet is het te zwaar bemest. Een baby geef je ook niet meteen stamppot met speklappe, beter even laten opkomen in een klein potje op light mix ofzo. Pg

 

True :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je voorbemeste aarde gebruikt, daar complete organics in mengt en daar meteen een zaailing op zet is het te zwaar bemest. Een baby geef je ook niet meteen stamppot met speklappe, beter even laten opkomen in een klein potje op light mix ofzo. Pg

 

True :D

 

idd helemaal waar! :D :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...