Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Aetherial

Eerste Kweek, Tips/advies Welkom!

Recommended Posts

Hallo kwekers :)

 

Na heel veel te hebben gelezen,filmpjes gekeken etc ga ik binnenkort met mijn eerste kweek beginnen.

 

Materiaal:

 

Secret Jardin DR-90 R2.5 90x90x185

Davin Hobby Trimmer DV-600W

Thermo-Hygrometer

Buisafzuiger BK 125 365m3

Fancontrol + Thermostaat

Can 1500 75m3

2x Clipfan 15cm

9x 11L potten

150L Canna coco

BAC Cocos groei A+B

BAC Cocos bloei A+B

BaC Wortelstimulator

EC & PH Meter

50L Voedingsvat + Gietstok

1x 600W Philips Master Son-T PIA Plus

 

 

De bedoeling is om 9x Bubblegum te kweken vanuit zaad, en dit op cocos in 11L potten.

Doe ik er verstandig aan om ongeveer het cocos voedingsschema van BAC te volgen? Wellicht iets minder dan de hoeveelheden die op het schema staan.

 

Tips,advies,vragen altijd welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes.

 

Je gaat weinig geur filteren met een koolstoffilter van 75m3 met een afzuiger van 365m3. Je hebt een filter nodig van minstens de capaciteit van je afzuiger.

 

Greetz,

H.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar was ik al een beetje bang voor inderdaad. Een vriend van me heeft nog verschillende filters liggen dus mocht de geur te sterk zijn kan ik altijd een van hem gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan neem je die van je vriend beter. Je kunt altijd dat filter gebruiken om een droogkast te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees veel kweekverslagen, daar leer je een hoop uit. Alle problemen die je daar tegen komt kan je van leren. Ik ben ook met mn eerste kweek bezig... Ik kweek uit stekken voor t gemak maar ik houd van mijn voeding gewoon het schema aan, misschien 5% eronder. Bij mij gaat alles prima, heb je je tentje al opgezet en proefgedraaid alles op volle toeren? Ik kweek weer op aarde maar ik zou gewoon als je tentje goed loopt alles erin pleuren en gaande weg leer je. Boel ff inwateren en gaan met die banaan

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de laatste 2/3 dagen bijna niks anders gedaan dan kweekverslagen lezen haha.

Ook alle handige tips, bladproblemen etc uit de kweekverslagen in een notepad gezet zodat ik het makkelijk terug kan vinden.

 

Tent is net binnen gekomen dus die ga ik nu opzetten. Dan vannacht proefdraaien zonder planten om te kijken hoe warm het wordt.

Het is een klein kamertje dus ik laat de lamp 's nachts branden ipv overdag ivm warmte.

 

Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook al heb je een super grote kamer het is sowieso beter om snachts te draaien door de lagere temperaturen en overdag is de lamp dan uit en heb je een grotere kans dat de temp boven de 20/21 graden blijft

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thermometer had ik gister al binnengekregen en vannacht op m'n kamer laten staan.

Overdag was de temperatuur 24/25 graden en 's nachts 22. Dit dus zonder lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eens testen met de lamp aan. Ik zit meestal rond de 28 graden en heb nooit problemen ondervonden met haze hybriden. Ik gebruik ook Aptus regulator om wat extra te geven aan de plantjes.

 

Luchtcirculatie is belangrijk, en de afzuiger zal wel genoeg zijn. Ik zit met 300kub en 500kub koolstoffilter in een darkroom 120 met 600w en dat volstaat. Wel Sunon ventilator geplaatst voor meer wind :innocent:

 

Greetz,

H.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De tent staat nu, dus vannacht gaat de thermometer in de tent met de lamp en afzuiging aan om te testen.

Hoop dat het me lukt om rond de 28 graden te blijven.

 

Ik heb 2 clipfans, dus ik denk dat dat wel voldoende is in deze tent. Zo niet kan ik er altijd nog 1 bij halen.

 

Cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes Aetherial ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu net de lamp even aangezet om te kijken hoe warm het wordt rond deze tijd en na 20 minuten zit ik al op 38 graden.

Ben bang dat ik toch beter naar de 400W kan gaan ipv 600.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of de afzuiger vervangen voor een 500m3 Softbox.

Hoe meet je de temperatuur? Staat de meter in het licht van de lamp of heb je er wat boven gedaan zodat ie in de schaduw staat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou ook nog kunnen inderdaad. Dan de 500m3 als afzuiger en misschien de 365m3 als actieve inblaas.

 

De temperatuur meet ik in de schaduw, heb er een dakje van karton boven gemaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou kunnen idd, ik denk eerlijk gezegd dat je probleem dan wel verholpen is..

Heb je wel passieve aanzuiging in je tent zitten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toevallig heeft een vriend van me nog een 500m3 afzuiger liggen, ga hem dinsdag ophalen en dan weer een nachtje proefdraaien. Zal al een heel stuk schelen denk ik.

Passieve aanzuiging heb ik wel inderdaad. Heb 1 125mm buis die door het raam een klein stukje naar buiten gaat.

 

Even 2 foto's zodat je even kan zien hoe het er nu uitziet.(Maak je niet druk om de losse kabels etc die je ziet hangen, deze worden weggewerkt voor ik ga beginnen)

 

64b773bf21.jpg

 

9c38c2bf9a.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je passieve aanzuiging heb moet je 3/4x de grote van de afzuiging hebben..

Dus als je afzuiger een 125mm slang heeft dan moet je 3/4x een 125mm slang in de tent doen voor passieve aanzuiging

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat lastig worden, want de tent staat in de hoek van de kamer, tussen 3 muren in.

De enige kant waar ik ruimte heb is aan de kant van het raam, waar dus maar 1 gat zit voor een slang naar buiten.

Denk dat ik het toch maar met actieve inblaas moet proberen dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...