Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Funskeh

Eerste Kweek: 5 Soorten Auto's, Hulp Is Zeer Welkom!

Recommended Posts

Hoihoi allemaal,

 

Na heel veel gelezen te hebben op dit forum is het nu toch echt tijd om het zelf eens te proberen.

Dit is overigens niet de eerste keer dat ik zelf ga kweken.

Heb al 2 keer zelf wat gerommeld maar het werd steeds niks.

De fouten die ik heb gemaakt zijn waarschijnlijk de bekende zoals: te veel water, ph en ec niet goed,

verkeerde voeding, enz.

Omdat ik nog een beginneling ben en al deze fouten niet nog een keer wil maken leek het me een goed idee om

zelf een topic te beginnen.

Alle hulp is dus ook zeer welkom en als iemand op of aanmerkingen heeft, laat maar horen.

 

Omdat ik niet zo goed wist welke soort te kiezen heb ik 5 verschillende soorten besteld die ik

wel regelmatig ben tegengekomen in outdoorverslag met over het algemeen ook goede resultaten.

Ik heb gekozen voor autoflowers omdat mijn start al redelijk laat is en omdat de kans van slagen mij met auto's dus groter leek. (kortere zaai tot oogst periode)

De soorten: 1xAK47, 1x Power plant, 1x White widow, 1x Amnesia haze en 1x 60 day lemon autoflower.

 

Ik wil ze gaan kweken op aarde. Hiervoor heb ik een grote zak potgrond meegenomen van de kaskweker waar ik werk. Deze grond komt in +- 11 literpotten. De potgrond is te zien in onderstaande afbeelding. Bovenop komt nog een laag zaai en stekgrond. Ik wil ze gelijk in de grote potten laten uitkomen zodat ik niet hoef over te potten. Ik wil ze ook meteen buiten zetten na het zaaien want het weer is nu toch een stuk beter dus dit lijkt me geen probleem??

De grond zou 6 tot 8 weken voeding bevatten. Ik ga tot week 6 dus ook geen andere voeding geven. wel ga ik misschien een fles terra bloom halen van het merk plagron, om na een week of 6 bij te voeden als de plant dan kenmerken vertoont van te weinig voeding.

 

 

gallery_46218_18903_1917047.jpg

 

gallery_46218_18903_1803523.jpg

 

Ook ben ik van plan een ph en ec meter te gaan kopen dit weekend. Als iemand nog suggesties heeft waar een goede meter voor een goede prijs te koop is dan hoor ik het graag.

 

Het bijstellen van de ph-waarde van water is mij al duidelijk.

De ec waarde blijft voor mij een raadsel, dit is wat ik niet begrijp.

 

Als eerste vraag ik me af of de ec van 46 mS/m op de achterkant van de potgrond zak wil zeggen dat de ec van deze grond 0.46 is?

 

De grond heeft een ec waarde. ik neem dus even als voorbeeld 0.46. het water heeft ook een ec waarde bijvoorbeeld 0.6.

Ik ga de plantjes nu water geven maar een goede ec voor jonge plantjes zou ongeveer 1.2/1.5 moeten zijn.

Hoe breng ik die ec nou omhoog? ik weet dat meer voeding zorgt voor een hogere ec waarde maar ik wil mijn

planten de eerste 6 weken geen voeding meegeven omdat deze al genoeg aanwezig zou zijn in de potgrond.

 

Zo een hele lap tekst voor een eerste post maar ik wil het dit keer ook echt goed doen vanaf het begin.

Laat maar horen wat jullie er van vinden.

Zaadjes komen morgen binnen dus ontkiemen maar en LET'S GO!

Edited by Funskeh
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Funskeh,

Grond en voeding lijken me prima. Het plan lijkt me helder. Ec en ph.... Geen kaas van gegeten en dus ook nog nooit naar gekeken. Weinig problemen gehad met de auto's. Mijn advies: keep it simple 👍🏼

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik wil het ook zo simpel mogelijk houden maar de kans op risico's wel zo laag mogelijk houden.

iemand die mij kan helpen met de ec-waarde?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ec hoef je toch niet te meten kan toch ook regenwater geven,of bio,

zakje Light mix paar buffertabs en wat bac bloei dan is et aleen maar water geven dat was het begin bloei begin je met bac schema kind kan de was doen

Xl

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een afvoer van het dak gemaakt om regenwater op te vangen dus deze ga ik gebruiken om water te geven.

De grond die ik nu heb wil ik wel graag gebruiken omdat deze in orde lijkt te zijn.

Bij bloeivoeding dus beter een bio versie nemen, maar waarom is dit?

en is deze wel goed te combineren met de grond die ik heb?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...