Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

SandorV

Eerste Keer Groeien: Volledig Dagelijks Verslag

Recommended Posts

Vandaag hebben ze de hele dag zon gehad. De grond was zeer droog dus heb een +- 750ml water gegeven per plant en ook water in de schalen gedaan. Morgen nogmaals checken. Heb er ook een tensiometer in gestoken.

h9hqZOX.jpg

gleBZOQ.jpg

b3riXNM.jpg

XfVn9Nd.jpg

yOLomNw.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi zo :yummy: ja serres zijn vet en makkelijk en vermijden veel regen etc

maar wel goed zorgen dat het niet te warm word voor je plantjes en dat de luchtvochtigheid niet te groot word .

ik had daar ook last van int begin ik nog geen gaten gemaakt had in mijn serre

 

peace and succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed, we zijn weer 3 dagen verder. Ze groeien precies wel als een gek als ik het zo bekijk met de vorige foto's. Vandaag weer water gegeven.

 

Ik heb er ook voeding bijgedaan, 1/4 van wat het schema zegt. De autoflower heb ik alleen water gegeven. Autoflower is ook meteen het kleinste plantje.

 

Onderstaande foto, de bladeren zijn niet geheel recht. Is dit een probleem?

FPabaGg.jpg

 

En de huidige status van de planten.

uOPiarh.jpg

SVqNXZL.jpg

k2pdPiA.jpg

eNMV69p.jpg

JtFscHL.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes gedaan allemaal!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is niet zo'n probleem dat gedraaid blad ook vaak last van gehad als ze meteen op bemesten grond liet ontkiemen groeien ze wel overheen ,staan er netjes bij veel succes verder

 

Xl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag ben ik dik de fout in gegaan met mijn zaailingen. In de serre gezet waar volle zon op stond en niet meer in de gaten gehouden. Toen ik weer ging kijken lagen ze neer en waren ze een beetje in elkaar gekrimpt. Water gegeven en ze gingen direct weer rechtstaan.

 

Kan ik met deze zaailingen nog verder? Ze lijken terug goed te komen.

 

eFFu6co.jpg

fRRXrk8.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja wat heb je te verliezen?

 

Omdat Autoflowers zo weinig tijd hebben om te groeien, is de kans op een redelijke oogst wel flink verkleind, lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal gelijk, niks te verliezen. Ze staan nu in de 11l smartpot bij de rest in de serre. De zon gaat niet schijnen de komende dagen dus daar hoef ik al niet op te letten. Vrees wel dat de Afghan Skunk het niet meer gaat trekken.

 

Net even een foto genomen van de autoflower, perfecte waarde momenteel op de tensiometer. Morgen water geven. Dit is ook de kleinste eruit.

De grond heeft groene aanslag, iets om mij zorgen over te maken? Komt door de hoge temp en vochtigheid denk ik.

Qtzfb1S.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed, huidige status van de autoflower. Ik water elke 3 dagen, dan staat de tensiometer elke keer rond de 80 a 90. Alle planten krijgen voeding nu, 1/2 van het schema. Volgens mij zit ik er wel mooi voor momenteel. Ze zijn boven de grond gekomen de 26e me dus net geen maand.

 

Hwy0uzW.jpg

 

En dan de grootste plant tot nu toe, easy sativa. De stengel verdunt wel naar onder toe.

mLWH9a0.jpg

bXE0r8t.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

plantjens zien er goed uit ;)

 

nu nog een co2tab ofzo, en ulder stammeken, zal ook dikker worden ... .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de rest van de planten water gegeven, na 4 dagen. Grond was warm en net op het randje vochtig. Tensiometer is eigenlijk overbodig, met de vinger voelen werkt als een perfecte indicator. Ze zijn op een paar dagen na net een maand boven de grond.

 

De 3 auto-flowers lijken ook goed te komen.

 

En dan heb ik nog een vraag m.b.t. toppen, ik was van plan dit volgende week te doen, of zal ik nog iets langer wachten tot meer internodes?

 

OG kush doet het uitzonderlijk beter dan de rest.

u38pHxe.jpg

 

Cream Caramello

aw9zEwI.jpg

 

High Priority (auto)

G0br97F.jpg

 

Blue Medi

VBlvwNJ.jpg

 

Easy Sativa, deze heeft in tegenstelling tot de rest behoorlijk gele bladeren vanboven. Dit komt omdat het nieuwe groei is?

yInIt9D.jpg

PMHakvK.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ben ik inderdaad, ding staat hier helaas te roesten. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe gaat het hier verder? Ik kom em mee volgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenlijk doen alle planten het goed, de autoflower begint zijn geur te krijgen. Deze week door timing 4 dagen geen water kunnen geven, heeft de bladeren geen goed gedaan. Sommige bladeren hebben ook last gehad van insecten, zitten paar gaatjes in.

 

De kapotte zaailingen zijn alleszins ook weer perfect in orde. :)

 

Met de storm vorige week was mijn serre gaan waaien, planten hadden niks DACHT ik. Ik zie nu dat 1 takje gebroken is, beetje plakband rondgedaan.

 

De zaailingen van vorige keer.

JapdioA.jpg

 

Autoflower, met een paar gaatjes in de bladeren. Voor de rest alles in orde.

W2RKz2s.jpg

 

CBD OG Kush, last van insecten gehad en beetje teveel voeding vermoed ik. Kan ik dat blad afsnijden?

ay0Ln5l.jpg

pcZ5dES.jpg

 

Ik merk ook dat ik veel "tussengroei" heb die de groei van kleinere blaadjes serieus in de weg zitten. Kan ik hier iets aan doen?

Op de foto zie je hoe 1 groot enkel blad de groei van de kleine meerdere blaadjes eronder blokkeerd.

NRfhPyF.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hem van de week ook ff onder handen genomen.

Gaat nu erg de breedte in en neemt met die grote bladeren idd licht

etc weg van de rest.

ik heb gewoon wat grote bladeren en wat slechtere eraf gehaald.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay, vandaag weer een volledig verslag.

 

Belangrijke vraag, bij de grootste en meest robuuste plant komen topjes van de wortel door de smartpot, hoort dit wel?

 

Alle planten doen het opzich goed, paar dingen waar ik mij zorgen om maak:

- zeer lichte groene kleur op (nieuwe) bladeren.

- Blauw - donkergroen gloed om de toppen van de bladeren bij de CBD OG kush.

 

2 planten gaan ook niks worden, eentje 100%, de andere twijfel ik. Vind ik op zich niet erg. Ik heb nu 8 planten, VEEL te veel. Ik had verwacht dat 75% niks zou worden. Dus momenteel zit ik nog goed.

 

Momenteel krijgt alles gewoon nog groeivoeding aan 1/2 van wat het schema zegt. Ik denk wel dat de planten iets te nat staan nu, ik ga ze deze week geen water geven tot de tensiometer 150 aan geeft, ph 6.5.

 

Ik heb ook wat foto's genomen met mijn goede camera.

 

CBD OG Kush

e8UPVYj.jpg

paViYbA.jpg

 

Kp2omcD.jpg

 

High Priority auto

aKLbPZj.jpg

zkt9ELN.jpg

 

Ik had trouwens een mobiele kas gemaakt met velcro, ik ga folie op maat snijden om te kunnen bevestigen met velcro op het houten frame.

MWNLNSh.jpg

 

 

De easy sativa die er maar "zo-zo" bij staat.

8UgDSfn.jpg

 

De cbd medi die volgens mij niks gaat worden.

DyTVraI.jpg

 

Cream Caramello + getopt

moP4TOh.jpg

9bwP0in.jpg

 

Hier zie je bijvoorbeeld de hele lichte groene kleur.

CUw25W1.jpg

 

En dan als laatste nog de 3 autoflowers. Gisteren voor het eerst voeding gekregen.

hqqwRtK.jpg

WccPxsQ.jpg

Hy4C99h.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die licht groene kleur, is dat niet gewoon nieuwe groei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was net even de kleinste autoflowers aant bekijken, ik merkte iets vreemds op.

 

Is dit nu serieus wat ik denk dat het is???

 

YesxqQe.jpg

57KrPXe.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks vreemds te zien.

Een vrouwtje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier ook 2x high priority (auto) in de tuin staan (van wietzaadjes.nl) maar na 8,5 week is er nog geen bloei te bekennen, wel voorbloei sinds week 5. Ben benieuwd of de jouwe wel automatisch gaat, ik blijf deze volgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn high priority geeft ook nog niks aan. Zaadje geplant op 25 mei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update van de status nu. Verschrok mij een beetje als ik zie hoe "klein" ze op de vorige update waren. 2 planten heb ik weggedaan, kwam niks goeds van.

 

Voeding wordt nu ook lastig, sommige planten zitten in bloei, andere weer niet. Heb ook advanced nutrients sensi cal gekocht, dus nu hebben ze een zeer complete voeding.

 

jLYH2dR.jpg

2MRAcRl.jpg

 

Mooie bloei al op de blueberry domina

cLojqLj.jpg

dJJGnyT.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine vraag, de haren op deze plant beginnen al bruin te worden. Betekent dit dat alles wat op deze plant ook hetgene is dat ik kan verwachten qua oogst? Het is natuurlijk niet echt denderend... Staat nu wel in de volle zon.

 

yDMqEiQ.jpg

tdkhip2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...