Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bubbleblower

Zelf Ledlampen Bouwen

Recommended Posts

We hebben al bedacht om het licht uit zoveel mogelijk hoeken te laten komen. Dat doen we door een grote stralingshoek te kiiezen! Inderdaad heel simpel. Dat jij daar toch niet op kan komen?

 

Een ledlamp op 5cm van je planten. Dat heb je serieus geprobeerd? Jij hebt een veld toppen wat over de hele tent zo exact even hoog is dat je aan 5cm speling voldoende hebt?

 

Een armatuur waar je dan ook nog de superieure koelingstechnieken uiit die dwaze reclame clip gehanteerd hebt? Dus een enorm armatuur met ducts om de lucht over de koelers te blazen? Je denkt echt dat we dat geloven?

 

Denk nou toch eens na man. Bij 45 stralinsghoek heb je minstens een matrix van 20x20 aan leds nodig per vierkante meter (en dan heb je nog te weinig leds om aan de vereist efficientie te komen!). Die leds moeten ook nog eens exact verdeeld zitten over de ruimte met op elke 5 cm een led. Dat enorme gevaarte wil je dan met ducts koelen en het moet op 5cm van het gewas hangen. Je bent echt compleet gestoord als je denkt dat dat technisch uitvoerbaar is laat staan dat het bruikbaar is om daadwerkelijk planten onder te kweken.

 

Als het zo vermoeiend is om steeds maar weer te moeten herhalen hoe geweldig je bent en dat we niet gewoon geloven dat je zo'n superieur product hebt gebouwd, waarom plaats je dan niet een foto van dat magische armatuur?

 

Al zou het ook al enorm helpen als je niet steeds leds aan blijft prijzen die 20% inefficienter zijn en minstens 2 keer zo duur als wat iedereen zonder moeite zelf kan in elkaar kan zetten met Cree COBs. Om nog maar niet te beginnen over die bezopen duct koeling die je echt nodig hebt om een pc te modden efficient te koelen. Dat is met Cree COBS nog wel te doen (en daar zijn ook gewoon voorbeelden van), maar wat jij voorstelt gaat absoluut niet.

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pictures, or it didn't happen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zouden inderdaad allemaal moeten kweken voor reclame filmpjes. Het is verbazingwekkend hoe goed het onderwerp van de reclame altijd werkt. In een normale kweek zie je nooit dat soort resultaten.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet niet of die betaald wordt voor reclame van SPYDR maar zag bij een andere kweker uit de VS toch een leuke opbrengst van een kg met Lemon Skunk onder deze lamp.Zeg ook niet dat je deze moet aanschaffen, want denk ook dat je veel beter zelf kan bouwen met nog betere LEDs.Greengenes heeft ook een leuk ontwerp met Cree cobs.

 

http://youtu.be/sGVSs657ziI

Share this post


Link to post
Share on other sites

We hebben dus aan de ene kant een vaag, technisch onuitvoerbaar verhaal met absolutely nothing to back it up with en aan de andere kant de COB die zichzelf maar blijft bewijzen op dit en andere fora, en waar je bovendien ook meer dan voldoende beeldmateriaal van kan vinden.

 

Heb zelf ook nog nooit last van heatstress gehad dus daar zou ik de COB niet de schuld van geven, eerder de grower...

 

Ik zou het zelf wel weten, als je info nodig hebt zijn onder andere hier al zat mensen je inmiddels voor gegaan! ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel mensen schuwen zelfbouw natuurlijk, en al helemaal als er ook nog stroom bij komt kijken.

Maar ik zou het zelf ook wel weten hoor ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het filmpje van Greengenes bekijk, zijn er toch veel handelingen die je moet doen of met de soldeerbout of met elektrische kniptang dan wanneer je met een computer bezig bent.Ben niet bang voor stroom, want dat heb je met de computer ook, maar als je niet goed oplet & de boel verkeerd aansluit, ben je een hoop centjes kwijt.

 

Zag trouwens op een ander forum dat er eentje experimenteert met de Cree CXB 4000K 18000 lumen output

 

https://www.earthled.com/products/cree-cxb-led-high-bay-fixture-23-000-lumens-400-watt-hid-replacement?variant=484870845

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel mensen schuwen zelfbouw natuurlijk, en al helemaal als er ook nog stroom bij komt kijken.

Maar ik zou het zelf ook wel weten hoor ;)

 

Nooit zelf iets van stroom gebouwd buiten dat ik in de bouw wel elektra heb aangelegd....maar dat heb weinig met dit te maken.

 

Geleerd dat je de tijd moet nemen en dan lukt het wel aardig, nog aan het brainstormen hoe ik het frame zal bouwen enz....

 

En als je 16 van die lampjes koopt kun je beter goed voorbereid zijn ongeacht wat het complete verhaal kost imo.

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwam dit filmpje nog tegen van een bevestiging van een vero led 45 watt op een passieve heatsink & hoe de temperstuur verloop is.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit gewoon te leuk om te laten liggen. Nog ff sparen en dan DIY Led :D voor een Micro Setup.

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel mensen schuwen zelfbouw natuurlijk, en al helemaal als er ook nog stroom bij komt kijken.

Maar ik zou het zelf ook wel weten hoor ;)

Ja, als je geen ervaring hebt met kweken onder led is het alsof je geblinddoekt aan het klussen bent.

 

Voor de mensen die zelfbouw leds willen maar niet zelf willen bouwen, lees dit verslag eens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee of het wat is, en of het de prijs waard is.

Maar het lijkt of deze Chinese leveranciers met materialen van Cree en Meanwell een armatuur in elkaar hebben geknutseld.

Zo zou ook de niet-zelfbouwer toch met de befaamde Cree's aan de slag kunnen.

 

Chinees 1

 

Chinees 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand nog een mening over de linkjes van Kees. Was ze namelijk ook al tegengekomen maar heb zelf te weinig kennis om dit goed te kunnen waarderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie een lens die voor verlies zorgt

 

die eerste draait op 1.7 Ampere,1.4 was de meest efficente zij wietefras volgensmij

maar daar houd mijn kennis ook op

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er volgens mij inzit wat ze aangeven, dan lijken het me voor mensen die plug & play willen prima armaturen.

Ja, lenzen nemen altijd wat licht weg.

Maar misschien kun je de lenzen er af schroeven.

En anders zijn deze armaturen nog steeds beter dan mening kant-en-klare ledlamp met van die kermisverlichting er in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die kerstverlichting led zit ook altijd zogenaamd UV led in verwerkt & dan moet er al een belletje gaan rinkelen.Als je niet bouwt, kan je beter je Cree led-verlichting in Spanje kopen.Die Chinese zelfbouwsels heb ik me zo bedenkingen bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...