Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dol fijn

Kolossus Is Back: 4X In Sj Dr90 400W

Recommended Posts

Hallo medesmokers en medegrowers,

Na een aantal keer geoefend te hebben, ga ik nu eens een kweekje online zetten. Niet alleen handig voor mezelf om het e.e.a. terug te lezen (voorheen deed ik alles in een schrift), maar misschien ook voor anderen. Daarnaast ben ik van plan om het iets anders te doen. Ik wil voor de eerste keer zelf gaan Scroggen en kan daar waarschijnlijk wel wat tips and tricks bij gebruiken.

Setup:

  • SJ DR90
  • G-Tools Buisventilator 400m3
  • PrimaKlima 480m3 filter
  • 2x 185m3 inlaat
  • DV-12 schakelkast
  • 4x 18liter

Voeding en dergelijke

Vanwege goede ervaringen gaat ook deze ronde weer Bio.

  • Atami B’Cuzz Janeco Light mix
  • Plagron Light mix
  • Bacto
  • Symbiosis Mycorrhiza
  • Buffertabs
  • Perfect start
  • Yucca

  • BAC Bloei
  • BAC wortelstim
  • BAC PK Booster

Nieuw voor mij

  • Vulkaanleem
  • Bio-char
  • Complete organics

Wat ga ik anders doen t.o.v. de vorige keren?

Ik heb de grond hergebruikt en opgewaardeerd. Ik draai op Atami Bcuzz lightmix (4/5) en Plagron lightmix (1/5) Verder toegevoegd:

  • Perfect start 300g
  • Bio char 1 ltr
  • Complete organics 0,5 ltr
  • Vulcanic loam 0,25 ltr
  • Symbioses Myzorra 5gr per 18 liter pot
  • Ingewaterd met 5 gr bacto (5ltr)

Ik heb ooit een keer een scrognet gebruikt (zonder te toppen haha) maar ik vond het niet fijn dat de planten dan vast staan. Ik wil ze er als ik denk dat het nodig is uit kunnen halen om ze te bekijken / bij te knippen enz. Daarom gebruik ik bamboe met een ring. Het idee komt ergens hier van het forum en is me de vorige keer goed bevallen. Ik wil de topen voorbij de ring hebben. De ringen kunnen dan als soort scrognetje werken. Ik moet nog even bekijken hoelang ik ze laat voor groeien. De kolossus wordt zonder knippen snel een monsterlijk gevaarte en ik wil ze nu meer in toom houden.

 

Ik heb er weer zin in. De zaadjes zijn geplant, de potten zijn klaargemaakt en de setup is er klaar voor.

Prop

Na 5 dagen waren de dames geboren. Eerder deed ik de babies in een klein tussen potje. Nu heb ik ze meteen in de eind pot gezet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groei dag 1

Groei Dag 1

De babies naar de eind pot.

 

Groei dag 3

Groei Dag 3

De babies groeien hard. Ik werk voor het eerst met van die Hydrokorrels. De grond zou nu minder snel moeten uitdrogen. Ik ben benieuwd.

 

Groei dag 5

Groei Dag 5

Groei Dag 5 close Up

Volgens mij gaat het tot nu toe goed. Ik zie geen extreem lichte of donkere kleur, geen verbrande blad puntjes en geen scheef getrokken blad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groei dag 10

De dames groeien nog steeds goed. Zijn nu zo rond de 15cm groot.

 

gallery_46179_18878_1646667.jpg

Ik wil ze ongeveer 1,20 hoog hebben (getopt). Ik denk dat ze over een dag of 4/5 in de bloei gaan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi en verzorgd uit!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Dol Fijn,

Leuke opstelling en genetica, ik ga iets soortgelijks opzetten.

 

Mocht je de foto's graag in hun volledige formaat willen posten, gebruik dan de BB code in je album (startend met "[url=http").

 

Succes!

Groet,

 

Thomson

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx heren. Was me ontgaan van die fotos. Zal ik snel even aanpassen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit op dag10 ... .

 

Goed bezig dol fijn ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groei dag 12

 

Fasinerend hoe de babies groeien. Ik denk dat ik ze morgen in de bloei zet. Vanaf de 6de internode ben ik van plan om te gaan toppen.

 

gallery_46179_18878_1390715.jpg

 

gallery_46179_18878_438160.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloei dag 5

 

De dames zitten nu in de 6 de dag bloei. Volgens mij zijn ze er klaar voor om getopt te worden.

 

Ze groeien lekker al denk ik wel hier en daar een iets krommend blad (naar links en rechts) te zien. Ook vind ik het aantal vingers per blad een beetje mager. Ik heb alleen nog wortelstim en bacto bij gegeven.

gallery_46179_18878_1310918.jpg

gallery_46179_18878_132777.jpg

gallery_46179_18878_277386.jpg

gallery_46179_18878_1646978.jpg

Ik heb 1 achterblijver. Deze is momenteel de helft kleiner ten opzichte van zijn grotere zussen. Wat kan ik het beste doen met de achterblijver? Gelijk met de rest toppen / niet toppen of later toppen?

 

Dit gaat de eerste keer worden dat ik ga toppen. Zal deze er klaar voor zijn vanavond?

gallery_46179_18878_527122.jpg

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meestal top je in de groei, niet meer in de bloei. Dan had je ze langer moeten voorgroeien als je pas bij internode 6 wil gaan toppen. De plant heeft nu dadelijk nog nauwelijks tijd om dan twee deftige hoofdstammen te ontwikkelen. Ik zou ze nu middels knakken mooi gelijk proberen te houden en een egaal veldje creëren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, dat stuk heb ik helaas gemist. Ik heb de Kolossus nu bijna 2 weken groei gegeven. Ik weet dat ze met 2 weken groei echt groot worden. Knakken vind ik dood eng maar dat is nog wel een optie.

 

Fimmen gaat nog wel toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamp hangt hoog of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, lamp hangt hoog. Dit is een bewuste keuze. Met mijn eerste runs had ik veel last van krullend blad (zijkantjes). Toen hoorde ik bij de GS dat met mijn maat tent je de lamp gewoon hoog kan hangen omdat het te beschijnen oppervlak klein is.

 

Dit heb ik getest bij mijn KillingFields run en dit ging eigenlijk best goed.

 

Maar? Te veel strek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan het wel zien ja, hoe hoog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloei dag 6

 

Ik ben vannacht met fimmen en dieven bezig geweest. Hieronder de foto's van de resultaten.

 

gallery_46179_18878_1994785.jpg

 

gallery_46179_18878_752518.jpg

Bij Stinkerd (l.v.) ben ik denk ik iets te fanatiek geweest en te veel weggehaald. Bij Pardoes (l.a.) heb ik helemaal niets gedaan. Niets gekipt of gefimt om verschillen in groei, bloei en opbrengst te meten.

 

gallery_46179_18878_1642873.jpg

 

gallery_46179_18878_875746.jpg

 

gallery_46179_18878_2015934.jpg

 

gallery_46179_18878_67677.jpg

 

gallery_46179_18878_364798.jpg

 

Opmerkingen of (opbouwende) kritiek? Ik hoor het graag, zodat ik er weer iets van kan leren :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamphoogte is 135cm

Ik zou zeggen; ga 's naar 80cm.

En na een paar dagen als de planten goed reageren kun je naar 60.

Edited by Zwemvis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn, da's echt extreem hoog voor 400W. Hoe hoog hing ie eerder dan? Liever de lamp laag met kano blaadjes dan hoog met strek. Het feit dat ze strekken betekent dat ze veeeeel te weinig licht krijgen om goed te presteren, mark my words! Ik zou meteen naar 70cm of zo gaan en ze laten wennen, en snel naar 50cm of lager gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga de lamp wat naar beneden plaatsen. Denk zo rond de 70 cm van de plant. Bij de killingfields had ik de lamp op aanraden van de gs op maximale hoogte. Ik had niet overdreven veel strek.

 

Ik heb wat fotos bekeken van mijn eerste keer kolossus en deze waren veel struikeriger. Zal dan toch met de lamphoogte te maken hebben idd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom nu al dieven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn gedachte was dat de dames dan minder energie stoppen in de groei van takken waar toch niet echt wat aan komt.

 

Bij 1 van mijn dames ben in te fanatiek geweest helaas. Maar dit is mijn eerste experiment met dit.

 

had ik pas moeten dieven bij een vollere tent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dief persoonlijk al heel snel. Het moment dat de eerste scheuten van de eerste en tweede nodes zichtbaar zijn pluk ik ze er uit. Hoe meer je dieft, hoe meer energie van de plant je feitelijk weggooit. Daarom kun je beter met het oog op de toekomst kleine diefjes erg vroeg verwijderen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey medegrowers, bij deze even een update.

 

Het fimmen is helaas niet helemaal goed gegaan. Ik heb te hoog geknipt en dat werkt niet. Verder staan de dames er redelijk gezond bij denk ik. Geen rare kleur en ook geen rare signalen op de bladeren.

gallery_46179_18878_1415822.jpg

Misschien doe ik er verstandig aan deze om te knakken. Deze is zon 20 a 25cm langer dan de rest.

 

gallery_46179_18878_1551577.jpg

 

gallery_46179_18878_1553340.jpg

 

gallery_46179_18878_977118.jpg

 

Wel erg lastig die verschillende hoogtes.

 

Grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...