Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
fruitsla379

Autoflower Overpotten

Recommended Posts

Hallo allemaal , heb 3 plantjes die een weekje oud zijn. Het zijn autoflowertjes maar ik ben dom geweest om ze niet meteen in de grote pot te steken. Nu wil ik deze morgen overpotten in de grote potten , is dit te vroeg of gaat dit niet veel problemen geven ? Bedankt alvast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit een ander topic:

 

Ik heb er net nog eentje een grotere pot gegeven.

 

gallery_20098_15442_550777.jpg

 

Als je op de kleuterschool het certificaat "zandtaartjes bakken" hebt gehaald, kan het zonder stress.

 

gallery_20098_15442_30240.jpg

 

gallery_20098_15442_317447.jpg

 

Die kan er weer even tegen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar mijn mening heb je altijd stress als je autoflowers overpot. Alles wat ik lees van breeders die autoflowers maken zegt als een van de hoofdregels om grote autoflowers te krijgen: direct in de uiteindelijke pot.

 

Wat natuurlijk niet betekent dat het onmogelijk is. Maar met overpotten van auto's verlies je altijd potentiele grote van je planten.

 

Jouw plantje is nog maar een week dus dat komt nog in orde, die is nog niet ge-rootbound.

 

10liter potten worden trouwens aangeraden om het maximale eruit te halen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zsm overpotten is de vuistregel met autoflowers. Liefst helemaal niet overpotten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

10liter potten worden trouwens aangeraden om het maximale eruit te halen

 

Aangeraden door wie?

Autoflowers zijn er in vele soorten en maten.

Met 10 liter haal je het maximale uit een Lowryder.

Maar om die voor alle autoflowers te adviseren is onzinnig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bekijk het van de andere kant:

 

Ze staan nu in kleine potten en zullen wel naar grotere potten moeten.

 

En volgensmij is het stress niveau van over potten laag als je het goed doet, dus flink veel grond rondom te kluit meenemen. Het zal niet het verschil maken tussen een grote en lage opbrengst.

 

Je kunt zelfs de kleine pot in je grotere pot zetten, en dan de kleinste pot wegknippen :). En dan de rest met grond opvullen. Ieder zijn ding natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat stress niveau is gewoon onzin als je op tijd verpot. De plant heeft als het een volle bush is van 70cm met flinke zijtakken veel meer stress in een potje van 2-3 liter dan wanneer je de plant voortijdig had overgepot.

Je moet gewoon niet wachten tot het te laat is, tenzij je eerst bonzai kamerplantje wilt gaan kweken ofzo. Je weet dat je een plant van formaat kan kweken dus moet je je verpotten goed op instellen en niet wachten tot het kleine potje te vol zit met wortel.

 

Flink veel grond rondom de kluit meenemen? Je neem altijd de gehele kluit mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je steekt de stengel van je plantje tussen 2 vingers. Houd je potje ondersteboven en duwt vanonder een klein beetje. Dan komt je kluitje er zo uit. Peace of cake toch? No stress no worries

Share this post


Link to post
Share on other sites

10liter potten worden trouwens aangeraden om het maximale eruit te halen

 

Aangeraden door wie?

Autoflowers zijn er in vele soorten en maten.

Met 10 liter haal je het maximale uit een Lowryder.

Maar om die voor alle autoflowers te adviseren is onzinnig.

 

Onderandere aangeraden door mensen die al bezig waren met autoflowers voor de lowryder op de markt kwam: Zygote en Phree, te vinden op unleashdagreen.net.

 

Klopt inderdaad, mijn antwoord behandelt de typische '70dagen autoflower' waarin de Lowryder genen volledig tot uitdrukking komen dus minstens F4 in een auto x photo.

Des te langer de groeitijd, des te meer marge tegen stress.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...