Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sativied

Cree Leds

Recommended Posts

Het probleem is de inrush bij het inschakelen. Die is niet afhankelijk van het wattage.

 

Ik gebruik zelf overal draadloze klikaanklikuit schakel contacten. Kon daar weinig specs van vinden, maar het werkt al jaren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hou je geen verslag bij Polder?

pic's or it diddent happen zeggen ze op de forums altijd he haha

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wf

 

Scirocco heeft 4 cobs op 1 driver gezet en daar 2 sets op 1 frame.

 

2 frames met totaal 16 cobs, de power vanaf dag 1 is aanzienlijk zeg.

 

Eerste algemene indruk is 2 x zo dikke stammen en bijna geplastificeerd blad zo sterk. Aarde is 3de x hergebruikt met alleen complete organics. De planten gaan minimaal 2 x zo hard als onder hps.

 

Updates volgen na het oogsten lol ;-)

 

Poldergrower en RhinoCbd

Goed om te horen, had niet verwacht dat een ervaren kweker zon verschil zou merken. Wat voor plantjes heb je eronder ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wf

 

Scirocco heeft 4 cobs op 1 driver gezet en daar 2 sets op 1 frame.

 

2 frames met totaal 16 cobs, de power vanaf dag 1 is aanzienlijk zeg.

 

Eerste algemene indruk is 2 x zo dikke stammen en bijna geplastificeerd blad zo sterk. Aarde is 3de x hergebruikt met alleen complete organics. De planten gaan minimaal 2 x zo hard als onder hps.

 

Updates volgen na het oogsten lol ;-)

 

Poldergrower en RhinoCbd

Goed om te horen, had niet verwacht dat een ervaren kweker zon verschil zou merken. Wat voor plantjes heb je eronder ?

 

http://www.wietforum.nl/topic/117662-naw-seeds/page__view__findpost__p__1439673

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Armatuur #1 heeft de duurtest prima doorstaan vannacht, tis jammer dat ik door mn krimpkousjes heen ben, anders kon ik de andere 2 ook afmaken op deze deprimerende regenachtige herfstdag..

 

gallery_44692_18285_982241.jpg

 

gallery_44692_18285_1888532.jpg

 

gallery_44692_18285_2216949.jpg

welk type is dat nou precies die MW driver?

Zit zo in dubio, 8/10/12 set en mag niet boven de 660W komen, ben namelijk om met mijn 4 cobs1750 .Welke driver heb het liefst 10 COB's,maar dat wordt volgens mij met elke MW driver 2/3 lastig

Toppen met mijn COB's zijn zoals al eerder opgemerkt kleiner, maar witter, bij mij 1 week eerder klaar als HPS, maaaaaaaaar, wel 1 week later omschakelen nu al 2 rondes lang(voor de rekenaars onder ons..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de 320W 1750mA driver kun je toch 5 stuks CXB3590 aansluiten? Dat twee keer en je hebt 10 COBs en 615W.

 

Maar misschien begrijp ik je vraag verkeerd.

 

Wat is het oppervlak en de gewenste lichtdruk?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze setup draait met CV drivers ipv CC, dus in theorie kan je hier oneindig veel leds aanknopen.

Max opgenomen vermogen blijft echter 270w (uit de muur)

 

Deze HLG 240h 36a drivers nemen 270w, en Hlg 240h c1750a trekt 320W, iemand een idee waar die 50w verschil vandaan komt?

Alle draaiknoppen staan volgas open.

Wietefras, misschien heb jij een theorie?

 

@ziggym... mijn planten groeien juist veel harder als ooit onder led... iig onder t 2540 armatuur met gemixt 3000 en 5000k is dat echt belachelijk.

S5 stammetjes en takken worden daaronder ook net boomstammen ipv die dunne sprieten die ze onder HPS altijd hebben

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus jou Hlg 240h c1750a trekt 320w uit de muur ? Je hebt er 4 cxb3590 aan hangen die indd samen zon 270w verbruiken. Zon fan kan toch geen 12.5W opvreten want dacht aan 4x12.5=50W

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, geen idee. Qua efficientie en Power factor schelen ze niet veel. Als het allebei een A model is met ingebouwde potmeter als dimmer dan zouden ze ook niet al teveel van de standaard waardes moeten afwijken lijkt me.

 

Kun je het het uitgangsvermogen meten? De multimeter zou er dan tussen moeten of je kunt een 1Ohm weerstand paralel zetten en daarover het voltage meten. Wellicht dat één van de twee toch iets watts teveel geeft?

 

Let je wel op met de thermal runaway met die 36A driver? Je kunt op zijn minst even het voltage beperken (dimmen) tot het voltage wat je krijgt op een nog "redelijke" temperatuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

4xfan+drivertje zijn goed voor ong 5 watt, dus er blijft nog meer dan 50 watt over dat ik niet kan verklaren.

Ik zal morgen kijken of ik mn amperetang weer tot leven kan wekken, maar die heeft een errug zwaar leven gehad...

 

Dat thermal runaway verhaal is de reden dat ik 6 leds per driver gemonteerd heb... op 40 watt en met actieve koeling zal dat thermal runaway verhaal niet zo snel gebeuren... (hoop ik.. tot op heden werkt t proefmodel nog prima iig)

 

Module nr 2 is ook klaar, module 3 wordt morgenochtend.

Had na t eten geen zin meer om daar nog verder aan te gaan. Mn joint riep harder als de werkplaats.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt voor de veiligheid het voltage meten op een wat hogere temperatuur en daar het voltage op beperken zodat je zeker weet dat die thermal runaway er niet van komt. Ook als de voeding van de actieve koeling wegvalt bijvoorbeeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar t voltage daalt toch juist als de temperatuur oploopt??

Of haal ik nu vanalles door elkaar?

(Was n wat rommelige dag... ben niet meer op mn scherpst nu)

 

Dit armatuur is zo groot, dat t me niet zou verbazen dat uitval vd koelers geen groot probleem vormt.

Heb met t 2540 armatuur al een keer gehad dat 1 fan geblokkeerd was doordat ik t hijstouwtje erin had laten vallen, en dat heeft toch echt een volle dag zo gehangen..

Edited by scirocco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dus je dimt naar een lager voltage. Als er dan eentje stuk gaat draait de driver het wattage omlaag. Dan gaat de rest niet ook stuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel € ben jij nu kwijt geweest voor je armaturen Scirocco ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou t maar op iets van 1,25-1,50 de watt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien wel goedkoper met de nieuwe Vero 29 Versie-C, op 1050ma zit je op 70W met een zeer nette effi%

 

http://www.bridgelux.com/sites/default/files/resource_media/DS93%20Vero%2029%20Array%20Data%20Sheet%20Rev%20A%2020160622.pdf

http://www.digikey.nl/product-detail/en/bridgelux/BXRC-30G10K0-C-73/976-1408-ND/6152418

28 euro en volgens mij komen ze standaard met een cob holder ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vroeg mij af, gaat het volgende werken:

 

2 x een los armatuurtje met 2 in serie geschakelde cxb3590 36v cobs aansluiten op 1 meanwell driver, de HLG-120H-C1400A ? Ik snap dat de driver output 150W is en 1400*36/1000 = 50.4W per COB, dus zouden er max 3 op draaien, maar wat gebeurt er eigenlijk als ik er 4 op aansluit, en dan 2x 2 stuks in serie geschakeld, d.m.v. een 3-polige wagoklem? Gaan de cobs dan gewoon niet aan omdat ze niet genoeg volt krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan krijgen de COBs ieder 700mA (25W).

 

Bij parallel aansluiten krijgen ze allemaal hetzelfde voltage en deel je de stroom door het aantal paralel geschakelde eenheden (in dit geval 2 dus).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik neem aan dat ze bedoelen:

1 driver op een type B stop

2 drivers op een type C stop

 

Als je meer dan 2 drivers tegelijk inschakelt dan zou door de inrush alsnog de type C stop eruit kunnen slaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel t idee dat ze erg voorzichtig zijn met die specs...

Share this post


Link to post
Share on other sites

70A inrush per driver is wel fors. Al duurt het dus blijkbaar maar een duizendste seconde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is waar dat "type B" (of C) voor staat. Je hebt inderdaad ook nog D. Hoe hoger de letter hoe hoger de kortdurende belasting mag zijn. Normaal gesproken heb je thuis B zekeringen in de meterkast en die kunnen voor een korte tijd tot maximaal 5 keer de continu belasting aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...