Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sativied

Cree Leds

Recommended Posts

Ik gebruik altijd TNT als koerier, de verkoper zelf heeft aangegeven dat die er normaal een hele lage bon erin doet maar omdat het toch een zware pakket is heeft die 10% van de prijs erop gezet in plaats van 3%.

Trouwens jij raad mensen aan om naast hun CXB3590 3500k nog hyper red te plaatsen dus niet voor de emerson effect maar gewoon de gehele periode dat de licht aan is wat gaat dat opleveren ?

 

En de CREE CXB3590 CD BIN is weer in prijs gezakt kosten nu 30.4 euro en eigenlijk zijn de Citizen chips als de nieuwste Vero 29 gen 7 in 1 klap totaal weggespeeld. CXB3070 wil maar niet zakken onder de 26 euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nogmaals, het is fijn als je af en toe een linkje geeft waar je iets vindt.

Want zeggen dat de prijs van iets gezakt is, maar niemand weet waar je het dan kan kopen, heeft niet veel zin op een forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij mag je geen mails plaatsen maar als je jerry of vicky van kingbright mailt dan helpen ze je verder. Niet gelijk happen op de prijs en vraag om een eind factuur dan gaat er weer van de prijs af ze hebben alles van a-z voor je.

Je kan ook mark van cutter proberen te mailen ook hele scherpe prijzen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hoeft geen mails te plaatsen, maar je moet er van uit gaan dat het merendeel van de forumleden geen idee heeft wat cutter, kingbrite en jerry zijn.

Daarom is het soms van belang dat je een linkje plaatst.

Een website of een verwijzing.

Kijk in de balk boven het vak waarin je je post schrijft naar het icoontje waarmee je een 'link' kunt plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes die 10%. Die 30,40 ook...

 

Trouwens jij raad mensen aan om naast hun CXB3590 3500k nog hyper red te plaatsen dus niet voor de emerson effect maar gewoon de gehele periode dat de licht aan is wat gaat dat opleveren ?

De osram hyper red is 660nm, net als de horticulture photo red van cree en niet de 730nm waar led-tech.de ze naar linkt. Gaat dus niet om emerson effect. Ik zei eerder in dit draadje dat ik voor 3500k zou gaan omdat die tried and true is, geschikt genoeg voor zowel veg en bloei. Is waar, maar de 3500k is voornamelijk verkozen over 3000/2700 omdat die qua lumen zo'n 10% minder efficient waren, een bin lager. In photon output blijkt dat het verschil vaak verwaarloosbaar is en lumens vergelijken snel scheef gaat als je verschillende kleuren en verschillende fabrikanten vergelijkt. Hetzelfde geld voor 80 cri vs 90 cri in bepaalde gevallen.

 

Al met al is 3500k 80cri populair voornamelijk om wat nu drogredenen zijn. Nog steeds prima om wiet mee te kweken maar qua spectrum niet mijn eerste keus omdat je ook iets warmer, iets roder kan hebben zonder in te leveren op lichthoeveelheid en efficientie. Die cri op zich zegt niets, maar de oorzaak voor die hogere cri in dit geval wel (meer van het voor planten ideale rood). Die 'fix your 3500k today' thread die je neem ik aan gelezen hebt is afgezien van de nuttige info delen (die 660 leds van osram zijn top, efficienter dan witte cobs en die daytrade is een goede deal) het trollen van een stronteigenwijs kliekje die alleen omdat ze 3500k hebben gekocht, aanbevolen hebben en/of verkopen, ook eeuwig gaan blijven beweren dat die ideaal of beter zijn. Een 3500k 80cri + 630 red (of beter. photo/hyper 660) en een beetje FR 730 komt grofweg op hetzelfde neer als een 2700-3000k 90cri (die ik alsnog gaan aanvullen...).

 

Ik ben niet in staat je vraag volledig te beantwoorden en het onderwerp recht te doen zonder er een aantal a4 tjes aan te besteden dus laat ik het zo zeggen: De warmere cobs met de voor mij meer voor de handliggende (meer rode) spectra voor bloeien zijn dus niet minder efficient. Niet bij de bron, en niet bij de plant (in tegendeel). De cri 90 hebben daar boven op meer rood in de voor planten meest efficiente wavelengths, maar ook een beetje meer far red. Gratis far red want die valt buiten de par range en wordt weer niet meegerekend in par efficiency.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 3500K geeft gewoon veel meer licht en in vergelijkende kweekjes ook veel meer oogst. Dat is gewoon aangetoond.

 

Dat CRI 90 verhaal is juist alleen gebaseerd op datasheets. Ik heb er in ieder geval nog geen side-by-side van gezien.

 

Als je FR licht wilt dan moet je eerder bij de Citizens zijn.

 

Het belang van het spectrum is er vrijwel alleen voor de morfologie. In praktijktests doet zelfs een rood/blauw spectrum het maar een paar procent beter qua oogst. Bijna verwaarloosbaar verschillen.

 

Meer licht vertaald zich juist wel bijna volledig in meer oogst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man wat ben je toch weer arrogant eigenwijs. Zodra iets niet in wietefras' beperkte kennis voorkomt is het niet zo. Doe toch moet zo transparent met dat wijswanende projecteren van kennis. Nee, niet gepikeerd, geirriteerd dat er toch weer een forum-ego-kweker het verspreiden van feiten en kennis in de weg zit. Zal je nog's steunen in en reflectie discussie lol

 

Die 3500K geeft gewoon veel meer licht en in vergelijkende kweekjes ook veel meer oogst. Dat is gewoon aangetoond.

Onzin. Alesh (de bron van de efficiency mat op riu) en anderen hebben het tegendeel aangetoond tijdens het fanatiek eigenwijs willen weerleggen van mijn claims dat de cri 90 sowieso qua spectrum efficienter is. Het is inmiddels "gewoon" bekend feit dat de 3500K ook niet meer licht produceert bij de bron. Dat dat ingaat tegen wat jij denkt te weten verbaast me niks.

 

Dat CRI 90 verhaal is juist alleen gebaseerd op datasheets. Ik heb er in ieder geval nog geen side-by-side van gezien.

Nee lol..., dat cri 90 verhaal komt van MIJ, heeft juist helemaal niets met datasheets van leds te maken en alles met planten en biologie. is veel meer onderzoek aan vooraf gaan dan waar jij je claims op basseert. Maar nee, een side by side op riu is bewijs... overigens zijn er wel 2700k resultaten, zowel kweken als ppf metingen.

 

Voor de rest roep je maar wat met morphologie. Je onderstreept met je onwetendheid mijn punt zonder het te beseffen. De warmere cobs hebben zat van alles voor een normale morphologie. Ooit heb je die gaten in je kennis gevuld en zul je begrijpen dat de basis van blurple concept niet fout is maar incompleet, niet iedere photon gelijk is bij de bron en niet bij de plant, planten licht energie omzetten in chemische energie en niet alles in warmte omzet, al het licht recept onderzoek van duizenden professionals geen sprookjes zijn, en je nog heel veel had te leren voordat jij eigenwijs zou moeten doen.

 

Hoe vaak heb je me inmiddels gepapagaait met die 7% afwijking kleine letters hier en op riu... goed lezen wat er nog meer staat over de cri 90 en wat dat betekent. Leren over het verschil tussen ppf en ypf, accessoire pigmenten die juist cannabis rijkelijk produceert. Misschien dat dat kwartje dan ook valt.

 

Soms heb je het mis, zoals ik met de 3500k 80cri aanbeveling, die ik dus inmiddels heb teruggenomen en velen hebben al en zullen nog op basis van voortschrijdend inzicht ook het licht zien. Maar ga jij vooral blijven volhouden joh, wie is daar mee geholpen behalve jou ego...

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeg ik iets heel geks als ik aangeef dat ik van de laatste 3 tot 5 bijdragen geen reet begrijp?

 

In the end wil ik (en waarschijnlijk meerdere forumlezer) ook graag horen wat we het beste - met de kennis van nu - kunnen kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol, ik ben arrogant eigenwijs? Het gaat mij om mijn ego? Heb je zo'n computerscherm wat heel erg spiegeld ofzo? Bwahahahahahaha

 

Ik heb al anderhalf jaar lang dat gelul over meer efficiente lichtrecepten onderzocht en er is gewoon geen enkel bewijs dat dat werkt. integendeel.

 

Al die tijd liep jij nog te blaten dat leds nooit een alternatief zouden zijn en liep je iedereen met COBs af te zeiken. Paar weken geleden heb je dan eindelijk het licht gezien en nu ben ik arrogant als ik het ook maar waag om tegen je aannames in te gaan? Je hebt nog een hoop te leren. Als je dat nou eerst eens doet? Misschien eerst eens een keer een kweekje met leds doen voordat je zo'n grote bek op zet?

 

Rood+blauwe leds zouden veel efficienter moeten zijn. Tot wel 30% extra beweren de led boeren. Praktijk tests laten zien dat het maar iets van 4% scheelt. Dat is het meest maximaal efficiente licht wat je kan krijgen voor deplanten en dat doet dus nauwelijks iets extra.

 

Extra fosfor verliest ALTIJD licht. Dat komt ook niet in andere frequenties terug. Dat is gewoon weg door de conversie. De planten doen wat met AL het licht tussen de 400 en 700Nm. Dus hoe meer van dat licht hoe meer plant. Zo simpel is het uiteindelijk. Dat is geen flauwe RIU aanname die ze een paar maanden later weer terug moeten draaien. Dat is gewoon aangetoond in allerlei wetenschappelijke onderzoeken (met praktijk tests) die de laatste tijd zijn afgerond.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaan we het wel vriendelijk houden??

 

Voor oeverloos heen en weer gedoe ga ik wel naar RIU waar wel vaker draadjes ontsporen ....

 

 

 

 

Ter info net mailtje gehad van kingbrite.

 

First, I want to share that Cree will release new product ( 200W COB, higher wattage than CXB3590 ) in the next weeks.

Free samples will be provided to the repeated buyers when it is available.

 

Second, we will use the new price from August.10:

 

1. CXB3590 + Ideal 50-2303CR + Ideal 50-2300AN + Reflector KB-D82-90RF, unit price is $39.6-$41.6usd/set.

2. CXB3590 + Ideal 50-2303CR + glass lens KB-HB100-80, unit price is $42.8-$43.8usd/set.

 

3. Graphite Thermal pad: Free

 

4. Led driver:

 

MW driver HLG-120H-C: $41.5usd/pcs

MW driver HLG-185H-C: $44.5usd/pcs

MW driver HLG-240H-C: $66.0usd/pcs

MW driver HLG-320H-C: $89.5usd/pcs

Pairui driver LGSU250-C1400D: $37.0usd/pcs

 

4. 1-10V Dimmer for MW and Pairui driver: $15.0usd/pcs.

 

 

 

5. Pre-drilled Heatsink for Ideal holder, adaptor, HB100-80 lens:

 

Φ120mm*H70mm(for 40-50W): $9.5usd/pcs

Φ133mm*H70mm(for 50-60W): $10.5usd/pcs

Φ150mm*H70mm(for 60-70W): $13.5usd/pcs

Φ163mm*H70mm(for 75-85W):: $15.5usd/pcs

Φ180mm*H70mm(for 95-105W): $17.5usd/pcs

 

6. Screw:

 

M3*6mm: free

M3*10mm: free

M3.5*12mm: free

 

7. Wago Thermal Blocks:

 

224-101: $0.2usd/pcs

221-412 $0.4usd/pcs

222-412: $0.3usd/pcs

 

8. Led wire 12AWG: free

 

Price for CXA3070 / CXB3070 also be updated, latest price will be quoted if you need.

 

 

Gr,

 

 

Worm

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de prijzen. Altijd weer handig om te zien waar we nu staan.

 

Verbaas me alleen wat over die CXB3590. kapiteinkoek zei toch dat die 3590 prijs gedaald was naar 30,40?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moest toch altijd een extra korting vragen na de eerste offerte

 

misschien zakt de prijs dan nog

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wietefras

Zit denk wel kern van waarheid in. Set prijs voor cobs, holder, reflector of lens is rond de 40,- usd dus als je dan alleen de cob neemt en omrekent naar pleuro's zul je wel in de beurt van de 30,- komen.

 

Zal Vicky een mailtje sturen met de vraag naar de meest recente 'quote' prijzen van verschillende bins cxb3070 en cxb3590. Als ik antwoord van haar heb drop ik het in deze thread.

 

@misterx

 

Kreeg wel iets korting idd maar alleen op de heatsinks en de cxb3070. Voor de cxb3590 moest ik gewoon volle pond betalen. Maar goed das alweer historie, prijzen lijken met de week te dalen ;) .

 

Gr,

 

 

Worm

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, de prijzen blijven veranderen, maar goed zo hebben we toch weer een recentere indicatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die single leds zijn misschien leuk als toevoeging maar om je cobs daarmee te vervangen dan hebben ze in china winkels helemaal vol met blurple voor je net een snoepwinkel...

HPS heeft ook toch een hele lage cri ? En dat levert ook mooi spul waar het om gaat is veel licht.

 

Sativied nu er steeds meer kwekers hier op het forum de CXB3590 3500K gaan gebruiken zullen we wel zien, WF heeft al bewezen dat er met de cxb3070 meer dan prima te kweken valt.

 

@WF de Ideal 50-2303CR + Ideal 50-2300AN zijn best duur op dit momment 10% van de cob chips zelf alleen voor de chip moest ik 30.4 euro betalen dus 35 dollar en niet direct happen !. Verzendkosten zijn ook niks 6 euro per kg ong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah op die manier. Heb nog even mijn bestelling van Kingbrite opgezocht. Was van een jaar geleden al en er hangt nog steeds niets :whistle:

 

Toen was de CXB3070 nog $36 (€31,3) en de houders $2,30 (€2).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laaste prijsinfo kingbrite voor 12 cobs;

 

The BEST price as below:

 

CXB3590: 36usd/pcs;

thermal tape + Ideal 50-2303CR + Ideal 50-2300AN + Reflector KB-D82-90RF, unit price is 4.6usd/set.

HLG-185H-C1400: 44.5usd/pcs;

Φ133mm*H70mm(for 50-65W): 10.5usd/pcs;

 

Helaas heb ik nu na 1 maand! van TNT nog wel een factuur van 6 euro + 15 euro administratie kosten achteraf, van mijn vorige bestelling voor 4 cob's ,

hou daar rekening mee! (en vraag een lage invoice ;) )

Mijn pakket is niet opengemaakt , maar er wordt puur naar de opgegeven waarde door de verzender(kingbrite) een btw factuur opgemaakt, en achteraf verzonden(graag binnen 3 dagen betalen hh)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een beetje geluk krijg ik het morgen binnen heb het ook via TNT we gaan het zien of we nog invoerkosten moeten betalen ofniet het pakketje zelf is behoorlijk aan de gewicht ong 10kg, maar een paar andere jongens hier hadden ook zware pakketjes ( heatsink drivers) en ook geen invoerkosten wel een lage factuur aan de buitenkant.

 

Beter ook dat ze het achteraf doen betalen wil ik wel zolang het maar zsm er is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man wat ben je toch weer arrogant eigenwijs. Zodra iets niet in wietefras' beperkte kennis voorkomt is het niet zo. Doe toch moet zo transparent met dat wijswanende projecteren van kennis. Nee, niet gepikeerd, geirriteerd dat er toch weer een forum-ego-kweker het verspreiden van feiten en kennis in de weg zit. Zal je nog's steunen in en reflectie discussie lol

 

Die 3500K geeft gewoon veel meer licht en in vergelijkende kweekjes ook veel meer oogst. Dat is gewoon aangetoond.

Onzin. Alesh (de bron van de efficiency mat op riu) en anderen hebben het tegendeel aangetoond tijdens het fanatiek eigenwijs willen weerleggen van mijn claims dat de cri 90 sowieso qua spectrum efficienter is. Het is inmiddels "gewoon" bekend feit dat de 3500K ook niet meer licht produceert bij de bron. Dat dat ingaat tegen wat jij denkt te weten verbaast me niks.

 

Dat CRI 90 verhaal is juist alleen gebaseerd op datasheets. Ik heb er in ieder geval nog geen side-by-side van gezien.

Nee lol..., dat cri 90 verhaal komt van MIJ, heeft juist helemaal niets met datasheets van leds te maken en alles met planten en biologie. is veel meer onderzoek aan vooraf gaan dan waar jij je claims op basseert. Maar nee, een side by side op riu is bewijs... overigens zijn er wel 2700k resultaten, zowel kweken als ppf metingen.

 

Voor de rest roep je maar wat met morphologie. Je onderstreept met je onwetendheid mijn punt zonder het te beseffen. De warmere cobs hebben zat van alles voor een normale morphologie. Ooit heb je die gaten in je kennis gevuld en zul je begrijpen dat de basis van blurple concept niet fout is maar incompleet, niet iedere photon gelijk is bij de bron en niet bij de plant, planten licht energie omzetten in chemische energie en niet alles in warmte omzet, al het licht recept onderzoek van duizenden professionals geen sprookjes zijn, en je nog heel veel had te leren voordat jij eigenwijs zou moeten doen.

 

Hoe vaak heb je me inmiddels gepapagaait met die 7% afwijking kleine letters hier en op riu... goed lezen wat er nog meer staat over de cri 90 en wat dat betekent. Leren over het verschil tussen ppf en ypf, accessoire pigmenten die juist cannabis rijkelijk produceert. Misschien dat dat kwartje dan ook valt.

 

Soms heb je het mis, zoals ik met de 3500k 80cri aanbeveling, die ik dus inmiddels heb teruggenomen en velen hebben al en zullen nog op basis van voortschrijdend inzicht ook het licht zien. Maar ga jij vooral blijven volhouden joh, wie is daar mee geholpen behalve jou ego...

Lol, ik ben arrogant eigenwijs? Het gaat mij om mijn ego? Heb je zo'n computerscherm wat heel erg spiegeld ofzo? Bwahahahahahaha

 

Ik heb al anderhalf jaar lang dat gelul over meer efficiente lichtrecepten onderzocht en er is gewoon geen enkel bewijs dat dat werkt. integendeel.

 

Al die tijd liep jij nog te blaten dat leds nooit een alternatief zouden zijn en liep je iedereen met COBs af te zeiken. Paar weken geleden heb je dan eindelijk het licht gezien en nu ben ik arrogant als ik het ook maar waag om tegen je aannames in te gaan? Je hebt nog een hoop te leren. Als je dat nou eerst eens doet? Misschien eerst eens een keer een kweekje met leds doen voordat je zo'n grote bek op zet?

 

Rood+blauwe leds zouden veel efficienter moeten zijn. Tot wel 30% extra beweren de led boeren. Praktijk tests laten zien dat het maar iets van 4% scheelt. Dat is het meest maximaal efficiente licht wat je kan krijgen voor deplanten en dat doet dus nauwelijks iets extra.

 

Extra fosfor verliest ALTIJD licht. Dat komt ook niet in andere frequenties terug. Dat is gewoon weg door de conversie. De planten doen wat met AL het licht tussen de 400 en 700Nm. Dus hoe meer van dat licht hoe meer plant. Zo simpel is het uiteindelijk. Dat is geen flauwe RIU aanname die ze een paar maanden later weer terug moeten draaien. Dat is gewoon aangetoond in allerlei wetenschappelijke onderzoeken (met praktijk tests) die de laatste tijd zijn afgerond.

 

Jammer dat er weer een topic kapot gepapagaait word door je, ik heb je al eens gezegd dat ik oprecht respect voor je hebt maar aan alles blijkt altijd dat het nooit wederzijds is en dat is zo jammer met de kennis die je hebt................

 

Ik las ergens anders dat je een zoontje hebt van 13, sneu voor m dat zn moeder alleen maar met haar eigen ego bezig is.....

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er één arrogant is is het wel Sativied met zijn grote bek.

 

Ik las ergens anders dat je een zoontje hebt van 13, sneu voor m dat zn moeder alleen maar met haar eigen ego bezig is.....

Andere moeders zitten op facebook en foto's posten van je planten is ook ijdelheid.

 

Ik vind dit soort speculatieve opmerkingen erg triest, maar dat is nou eenmaal het niveau hier.

 

@ Wietefras, gewoon op negeer zetten zulke figuren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of door het boeddhisme zoals bij Sativied.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 3500K geeft gewoon veel meer licht en in vergelijkende kweekjes ook veel meer oogst. Dat is gewoon aangetoond.

 

 

Ik kwam deze tabel tegen over de Citizen 1825 en daaruit blijkt dat de 3000K 80CRI meer bruikbaar licht (PPF/W) geeft dan de 4000K 80CRI, bij de 90CRI is het wel weer omgekeerd.

 

http://www.rollitup....37-pdf.3753415/

Edited by Michael D
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PG met verkeerde been uit bed gestapt ?

De discussie begon toen ik aan Sativied vroeg wat de meerwaarde was van de single hyper red leds, en gelijk heeft WF om een simpel reden licht eerst dan pas spectrum. maar goed veel jongens praten maar wat en hebben nog nooit iets gekweekt onder een CREE cxb.Terwijl WF dat deed en nog steeds doet en heeft er ook nog eens laten zien wat ze kunnen ego ? .... Hmm welke teen ook alweer ?

 

Positief nieuws mijn pakket is binnen maandag betaalt vandaag op de mat geen invoerkosten pakketje is een goede 10kg.

Micheal de 1825 die jij opnoemt is 8 euro duurder dan de cxb3590 en je moet er minimaal 30 kopen en kan alleen via elincom. Ik moet het nog zien dat een 1825 1.5g op de watt. We hebben het ook hier op de forum over gehad en komt erop neer dat je naar de lm/w moet kijken. Op RIP zijn er wel paar gasten die de 1825 op 100W draaien maar dan vraag ik me af waarom ? Had dan gewoon een oude hps lamp gekocht haald je ook 1g/w. Sterker nog veel halen dat niet eens wanneer de lm/w ratio onder de 150 komt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...