Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Hazeje

Autoflower Vraagje !?

Recommended Posts

Hallo allemaal ,

Ik lees zo goed als overal dat je autoflowers niet moet overpotten en geen truckjes zoals , toppen , fimmen , sog , etc mee uit moet halen om stress te voorkomen , de kortere en vastgelegde cyclus etc.

toch lees ik ook hier en daar dat er mensen zijn die de ' truckjes ' ook gewoon met een autoflower uithalen.

De meningen zijn dus aardig verdeeld ..

Ik heb btw 11L potten , wat denken jullie?

 

- De de autoflowers in het raam / klein tl balkje zetten voor de eerste paar dagen bij een maat van me,

nu zie je hem misschien al aankomen raam - klein tl balkje - 11L potten dat past niet .. :whistle:

zijn er hier andere autoflower growers met overpot ervaringen goed / slecht !?

 

zullen die paar dagen tl een meerwaarde hebben tegenover onderstaande?

of is die meerwaarde weg door dat je hem overpot erna gek gezegt ( stress etc )

 

- De autoflowers direct in de uiteindelijke pot zonder tl / in het plastic hobykastje ook gelijk op hun uitendelijke plek

doen ze het echt beter als je ze gelijk op hun vaste stek pot plek plaats zet :likken: ?

 

welk van de 2 zou jij kiezen als je een autoflower was van huismerk wietzaadjes.nl :icecream:

 

gr hazeje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou hem in een turfpotje voor het raam zetten de eerste week, en daarna naar buiten ermee. De plant kan je geheel met het turfpotje in de grond stoppen en hierbij ervaart de plant geen stress zoals bij overpotten dat welhet geval is

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflowers is zonde om over te potten,een bloeiende "normale"wietplant verpot je ook niet toch?

Toppen,fimmen etc doe je bij een groeiende plant en niet bij een bloeiende plant.

Het enige wat je kan doen wat eventueel wat meer opbrengst opleverd is de takken sturen met een ijzerdraadje zodat alles wat meer licht krijgt.

Het beste voor een AF is eind mei begin juni zaaien gelijk in een 10 a 20 literpot en lekker zijn/haar gang laten gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor je reactie Buitenkweker17 denk dat ik ook maar zulke potjes ga halen !

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook jij bedankt voor je reactie hertog jan , das een goede met de ijzerdraadjes voorzichtig ! neem ik mee

tussenstand 1 - 1 haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is geen eenduidig antwoord op. Hangt van je doelstelling af. Ze krijgen niets van over potten, toppen fimmen lst enz maar ze hebben korte groeiperiode en stress zet groei even stil. Dus als doelstelling is maximale opbrengst is, niets doen. Maar heb je ruimte gebrek kan je gewoon toppen, fimmen enz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflowers is zonde om over te potten,een bloeiende "normale"wietplant verpot je ook niet toch?

 

Ik wel.

Geef de planten wat ze nodig hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflowers is zonde om over te potten,een bloeiende "normale"wietplant verpot je ook niet toch?

 

Ik wel.

Geef de planten wat ze nodig hebben.

 

Ik niet,zie daar het nut niet van.

Planten geven wat ze nodig hebben kan je ook doen voor dat ze gaan bloeien,hoef je ze niet meer te verpotten. :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik niet,zie daar het nut niet van.

Planten geven wat ze nodig hebben kan je ook doen voor dat ze gaan bloeien...

 

Je hoeft dan geen energie, tijd en ruimte te verspillen aan bijvoorbeeld de mannetjes, Jan.

 

Ik heb er net nog eentje een grotere pot gegeven.

 

gallery_20098_15442_550777.jpg

 

Als je op de kleuterschool het certificaat "zandtaartjes bakken" hebt gehaald, kan het zonder stress.

 

gallery_20098_15442_30240.jpg

 

gallery_20098_15442_317447.jpg

 

Die kan er weer even tegen.

Edited by FoolOnTheHill
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit. Omdat meneer Foolonthehill alles nog al letterlijk neemt en niks ander te doen heeft dan mensen denkt terug te pakken op wat ze gezegd hebben in andere topics heb ik het woord "bijna" toegevoegd in onderstaande zin.

Daarom zaai ik zelf "bijna" altijd bij volle maan,dan heb ik bijna geen mannen.

Zo goed fooltje?

 

Het kan idd wel zonder stress,maar er werd hier een vraag gesteld dus geef ik een naar mijn inziens een goed advies.

Niet iedereen heeft zijn certificaat "zandtaartjes bakken" toch?

Edited by Hertog Jan.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overpotten kan wel als je de oorspronkelijke kluit zo weinig mogelijk beschadigt.

Dan krijgt je plantje zo weinig mogelijk stress,zodat de -korte groei/bloei-tijd zo weinig mogelijk wordt onderbroken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allen bedankt voor jullie reacties ! ik ben weer een stukje wijzer in deze.

zat zelf ook te denken aan plagron light mix of bijv een combo van lightmix bovenin en batmix onderin in combinatie met de tabs en mycorrhiza / bacto van sannie & inplaats van perliet wil ik seramis gebruiken & eventueel een laagje op de bodem of is dit teveel van het goede ,is dit een mooie samenstelling voor autoflowers? bijv 75% plagron lightmix/batmix - 25 %seramis(of is batmix niet geschikt voor organic growen)!?

Ik zou ook de propagantor en spongepots van sannie graag uitproberen bij deze ronde, maar is dit verstandig i.v.m overpotten autoflower of kun je dat geen overpotten noemen ?

miss ook handig erbij te vertellen het komt buiten in een plastic tuinkas te vertoeven

wat denken jullie medegrower(s) ?

gr hazeje

 

@FoolOnTheHill

Jou plantje lijkt er weinig last van te hebben , ziet er goed uit !

Ik ga me maar eens opgeven voor een curcus zandtaartjes bakken :P

dan kan ik dit toepassen mocht het nodig zijn !

 

nogmaals allen bedankt voor de reacties :)

Hazeje

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Daarom zaai ik zelf "bijna" altijd bij volle maan,dan heb ik bijna geen mannen.

Zo goed fooltje?

 

 

Nee, dat is nog steeds onzin.

De maanstand heeft tijdens het inzaaien heeft geen invloed op het geslacht van de plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk het past niet in je straatje,dus dan kan het niet :rolleyes:

zou zeggen probeer het een keer misschien word je kleine bekrompen wereldje iets groter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leg jij maar eens uit hoe dat in zijn werk gaat,

en waar je die (onzinnige) informatie vandaan hebt,

in plaats van meteen in de verdediging te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die onzinnige info komt hier van het forum .weetje heeft dat ooit eens gezegd,ik heb het geprobeerd en het werkt.

Leg jij maar eens uit waarom jij alles in twijfel trekt wat ik zeg,bang dat je van je troon word gestoten of zo,of heb je een heel klein fluitje

dat je moet compenseren met mensen af te kraken als ze advies geven met je eeuwige quotes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er heeft er iemand teveel Jambers gekeken..... overdag is hij man en bij volle maan een vrouw......

 

Of in de avond een transsexueel zoals Ronald al zong.

 

 

Die onzinnige info komt hier van het forum .weetje heeft dat ooit eens gezegd,ik heb het geprobeerd en het werkt. Leg jij maar eens uit waarom jij alles in twijfel trekt wat ik zeg,bang dat je van je troon word gestoten of zo,of heb je een heel klein fluitje dat je moet compenseren met mensen af te kraken als ze advies geven met je eeuwige quotes.

 

Is echt onzin met volle maan inzaaien dat de mannelijke zaden dan opeens vrouw worden. Sorry.

Bij volle maan inzaaien doen mensen soms vanwege dat ze dan allemaal zouden ontkiemen. Niet omdat ze dan van geslacht veranderen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die onzinnige info komt hier van het forum .weetje heeft dat ooit eens gezegd,ik heb het geprobeerd en het werkt.

 

Ook wat weetje zegt neem ik niet zomaar voor waar aan, dus je moet het niet persoonlijk opvatten.

Er staat al genoeg onzin op dit forum.

 

Dat jij toevallig een keer meer vrouwtjes had tijdens het ontkiemen bij volle maan, wil niet zeggen dat de maan de oorzaak is.

Je waarneming is slechts annecdotisch. Dat is geen bewijs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ontkiemen met behulp van de maan stand gebruik ik ook en zorgt voor meer vrouwen.

 

Niet bewezen toch een feit, daar bedank ik Knutsel voor.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die onzinnige info komt hier van het forum .weetje heeft dat ooit eens gezegd,ik heb het geprobeerd en het werkt.

 

Ook wat weetje zegt neem ik niet zomaar voor waar aan, dus je moet het niet persoonlijk opvatten.

Er staat al genoeg onzin op dit forum.

 

Dat jij toevallig een keer meer vrouwtjes had tijdens het ontkiemen bij volle maan, wil niet zeggen dat de maan de oorzaak is.

Je waarneming is slechts annecdotisch. Dat is geen bewijs.

 

Zoals ik al zei probeer het zelf een keer,misschien word je kleine bekrompen wereldje iets groter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

ik oogst altijd bij wassende maan .

krijg je heerlik citroentjes frisse schone wiet van .

 

:likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allen bedankt voor jullie reacties ! ik ben weer een stukje wijzer in deze.

zat zelf ook te denken aan plagron light mix of bijv een combo van lightmix bovenin en batmix onderin in combinatie met de tabs en mycorrhiza / bacto van sannie & inplaats van perliet wil ik seramis gebruiken & eventueel een laagje op de bodem of is dit teveel van het goede ,is dit een mooie samenstelling voor autoflowers? bijv 75% plagron lightmix/batmix - 25 %seramis(of is batmix niet geschikt voor organic growen)!?

 

Ik zou ook de propagantor en spongepots van sannie graag uitproberen bij deze ronde, maar is dit verstandig i.v.m overpotten autoflower of kun je dat geen overpotten noemen ?

miss ook handig erbij te vertellen het komt buiten in een plastic tuinkas te vertoeven

wat denken jullie medegrower(s) ?

gr hazeje

 

@FoolOnTheHill

Jou plantje lijkt er weinig last van te hebben , ziet er goed uit !

Ik ga me maar eens opgeven voor een curcus zandtaartjes bakken :P

dan kan ik dit toepassen mocht het nodig zijn !

 

nogmaals allen bedankt voor de reacties :)

Hazeje

Sorry ik weet dat je niet onnodig mag quoten , maar zit met smart op wat antwoordjes / tips verbeteringen te wachten van de pro's voor mn 'samenstelling' bij voorbaat dank! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ijsheiligen is geweest dus ik zou ze gelijk in de definitieve pot zaaien en in de kas zetten.

Liefst vanavond nog want het is volle maan.

wietgrond/aarde kan ik je niet veel over zeggen,zelf koop ik altijd organisch gevoede universele grond voor de moestuin.

Maar light mix + 1 a 2 tabs moet toch wel genoeg zijn denk ik per pot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat wordt er bedoeld met die tabs?

Zijn die gewoon te krijgen bij bijv. de welkoop?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...