Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Remko.H

4x Californion Orange Skunks

Recommended Posts

Ik zet alles ff op een rijdje van men foto's en dan graag jullie meening en reacties over wat ik fout en of geod doe

 

9 dage staan net onder 400 watter hebbe 3 dage onder broei lamp gestaan en 6 dage onder Tl Kleur 33 18 wat 2 stuks ( Tl afrader ) bij mij ginge ze nogsteets spriete op 2 a 3 cm afstand

 

 

p.jpeg

 

p.jpeg

 

12 dage

 

p.jpeg

 

16 dage

 

p.jpeg

 

p.jpeg

 

18 dage

 

p.jpeg

 

p.jpeg

 

zit nu op dag 19 updates kome r aan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zien er mooi uit hoor.

En blijfen posten die foto's

suc6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker mooi ja. :verrygood Ze lijken ook alle 4 ongeveer even snel te groeien. Heb je eerst meerdere zaden ontkiemd en er hier 4 uit geselecteerd of zijn dit de enige zaadjes die je geplant hebt? En staan ze nu op 18 uur licht of meteen in de bloei?

 

Ik ben bezig ongeveer zo'n zelfde hokje als het jouwe te bouwen en wil ook met zaad aan de slag, maar dan ontkiemen onder 24 uur licht en daarna direct op 12 uur. Ik ben wel benieuwd naar hoe groot ik ze ongeveer kan verwachten aan het eind van de bloei...

 

Succes en keep up the good work!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben bezig ongeveer zo'n zelfde hokje als het jouwe te bouwen en wil ook met zaad aan de slag, maar dan ontkiemen onder 24 uur licht en daarna direct op 12 uur

 

Het ontkiemen van zaad gebeurd in het donker. Zonde om je lamp aan te gaan zetten terwijl je zaadje nog in de grond/watje zit en geen licht vangt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sorry. Ik ontkiem ze in het donker in natte watten en wil ze daarna planten in zaai- en stekgrond en ze een paar dagen onder 24 uur licht laten opkomen onder Philips Flower Power lampen. Ik bedoelde eigenlijk dat ik ze dus zodra ze boven de grond uitkomen zoveel mogelijk licht wil geven voordat ik op 12/12 onder natrium over ga.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zeker mooi ja.  Ze lijken ook alle 4 ongeveer even snel te groeien. Heb je eerst meerdere zaden ontkiemd en er hier 4 uit geselecteerd of zijn dit de enige zaadjes die je geplant hebt? En staan ze nu op 18 uur licht of meteen in de bloei?

 

 

heb r 4 geplant en daar na nog 2 marre die ware niet goed

 

heb ze in totaal 20 dage groei gegeven en vandaag in bloei gezet

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben bezig ongeveer zo'n zelfde hokje als het jouwe te bouwen en wil ook met zaad aan de slag, maar dan ontkiemen onder 24 uur licht en daarna direct op 12 uur

 

Het ontkiemen van zaad gebeurd in het donker. Zonde om je lamp aan te gaan zetten terwijl je zaadje nog in de grond/watje zit en geen licht vangt.

Als je zaden in complete duisternis staan zullen ze niet optimaal kiemen. Beter zet je wel licht aan met je zaden op ongeveer een halve cm diepte in de grond. een zaadje laat zich leiden door de hele kleine hoeveelheden licht die vanaf buiten de grond indringen. Ik kan dit eventueel volledig onderbouwen ,als iemand dit niet wil aannemen.

 

Ontkiem gewoon 'THE NATURAL STYLE' precies zoals een zaadje door moeder natuur wordt behandeld . - De zon is dagelijks aan , daar pakken wij een lamp voor , maar licht is dus zeker nuttig als de zaden nog onder de grond zitten .

Waarom zou je in godsnaam tussen watten en in het donker gaan kiemen ????????? Sommigen zullen zeggen : "om de zaden die het niet doen eruit te kunnen selecteren ". Hadden de zaden wel in de grond met lamp erboven gestaan , dan waren deze zogenaamde uitvallers ook gewoon ontkiemt in 9 van de 10 gevallen!!!!

 

Het overplaatsen van zo'n klein pruts worteltje (kiem ) naar het medium is ook een nadeel van de voorkiem methodes in watten en dergelijke.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja sorry. Ik ontkiem ze in het donker in natte watten en wil ze daarna planten in zaai- en stekgrond en ze een paar dagen onder 24 uur licht laten opkomen onder Philips Flower Power lampen. Ik bedoelde eigenlijk dat ik ze dus zodra ze boven de grond uitkomen zoveel mogelijk licht wil geven voordat ik op 12/12 onder natrium over ga.

Als ze net boven komen kunnen ze ook gewoon onder natrium 18/6 of 12 /12 .

 

Ik ben blij te horen dat je ze gelijk veel licht wilt geven! 2 jaar geleden leek het wel of iedereen was vergeten hoe je uit zaad kweekt !! Nu kom ik steeds meer (beginnende) kwekers tegen die het wel weten, gelukkig

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ze net boven komen kunnen ze ook gewoon onder natrium 18/6 of 12 /12 .

 

Ik ben blij te horen dat je ze gelijk veel licht wilt geven! 2 jaar geleden leek het wel of iedereen was vergeten hoe je uit zaad kweekt !! Nu kom ik steeds meer (beginnende) kwekers tegen die het wel weten, gelukkig

Ik ben me al tijden aan het voorbereiden en heb ook wat met Cees zitten mailen over het ontkiemen onder 12/12. :) De reden dat ik ze toch eerst onder 24 uur licht wil laten ontkiemen is dat ik anders vrees dat de planten niet hoger dan 40-50 cm worden.

 

Ik was trouwens aangenaam verrast toen ik jouw kweekverslag hier tegenkwam! Ik blijf het op de voet volgen... :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien er al goed uit hoor.

Ben heel benieuwt naar de update :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...