Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ingrow

Welke Grond Met Welke Voeding ?

Recommended Posts

Goedendag ik heb een vraagje.

 

Ik ben opzoek naar een goede grond en goede voeding voor mijn dames.

 

Wat ik beschikbaar heb hier in de buurt is de plagron lijn.

Wat kan ik nu het beste gaan nemen (beschikbaar is):

 

Grond

 

plagron gowmix

Plagron batmix

of plagron lightmix

 

van de voedingen is eigenlijk zowel de alga lijn als de terra lijn aanwezig.

Welke voeding kan ik nu het beste gaan gebruiken.

Liever ivm ervaring wil ik nog niks te maken hebben met een ph/ec meter dus neem aan dat ik dan de alga lijn 100% natural moet gaan gebruiken.

Maar icm welke grond kan ik dit het beste doen dan ?

 

De batmix leek me wel ideaal gezien deze 6 weken besmest is en ik dan naar de 6 weken (ligt ook wel aan de plant natuurlijk) pas hoef te gaan bijvoeden met de bloom.

 

Wat raden de experts mij hierbij aan ?

 

mvg ingrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik garandeer je,

dat als je 6 week niet bijvoed op de Batmix, dat het een oogst van nix wordt.

Verder, is het in mijn ogen een lood om oud ijzer verhaal welke lijn je ook kiest.

 

Ps na diverse kweken, zou er een voorkeur kunnen ontstaan, die bij jou past.

Dat kan dus een heel andere zijn, dan van de experts..

Wie is dat eigenlijk een expert??

 

Al bedacht, dat die experts allemaal een andere voorkeur hebben,

die voor hun allemaal perfect zijn, maar voor jou wel eens totaal niet kan werken??

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou eens gaan kijken maar de producten van Plant Health Care, zoals Healthy Start slow release voedingstabletten, mycorrhizae schimmels, en bodem bacteriën. Als je dat combineert met een goede aarde, zoals de Batmix of een light mix (alhoewel ik zelf Canna aarde gebruik), dan hoef je ook pas na een maandje 12/12 bij te gaan voeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf de plagron grow gebruikt met de plagron alga lijn.. Goed spul en goed resultaat mee behaald.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat klopt oude rocker je hebt daar wel gelijk in :rolleyes2: wat voor de een wel werk werkt voor de ander mischien niet.

Ik denk dat ik het beste dan voor de light mix kan gaan en dan gewoon de grow en bloom kan gaan gebruiken val de 100% natural lijn aangezien deze niet gemeten hoeft te worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik Biobizz allmix en biobizz voedingsproducten voor als je biologisch wilt kweken. Werkt bij mij tot nu toe prima en je wietje smaakt lekker zoet! Maar precies ieder zijn eigen voorkeur!

 

Groetjes en succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt mij ook een wijs plan.

Voordeel van lightmix is dat er weinig voeding inzit, zodat je niet hoeft te gaan gokken wanneer dat op raakt en dus extra voeding bij moet geven.

Zeker met batmix zijn er veel probleemverslagen te vinden, dat spul is leuk als je wat ervaring hebt maar voor n beginner is t imo niet ideaal.

Als je met lightmix na een dikke week voorzichtig begint met bijvoeden volgens schema is de kans vrij groot dat je je eerste ronde zonder grote rampen doorhobbelt.

Niet teveel gaan lopen kutten met booster dit en enzymen dat, probeer t de eerste ronde lekker basic.

Kan je later altijd nog met extraatjes gaan spelen om het laatste beetje opbrengst eruit te persen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweken net als sport..

Tenzij je vader Jos heet en je moeder Sophie, zul je zelfs met talent nog een lange weg te gaan hebben..

 

Goed kweken doe je met ervaring, het leren lezen van je plantjes enz enz..

Een enkeling, heeft zoveel talent, dat dat bijna direct goed gaat,

maar de meeste zullen toch echt van hun fouten moet leren..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb met de plagron growmix en sannie producten ook altijd leuke resultaten behaald en eigelijk nooit tekorten gehad,ben wel tevreden over de growmix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb gekozen voor de lightmix samen met een starterspakket van plagron ook de alga dus de biologische variant van plagron. Als deze ronde goed gaat wil ik toch wel verder gaan experimenteren met ph en ec meters en dergelijke.

 

Nu nog een vraag die ik hier beter gelijk ken stellen ipv weer een nieuw topic te starten.

Ik liep gister zaterdag bij de ikea en viel mijn oog op de zwarte opbergboxen die ze daar hebben oftwel http://www.ikea.com/...ducts/10252573/ deze.

 

Zou ik deze kunnen gebruiken in mijn kastje ? afmetingen van de boxen zijn 42x30x23 dus zou er hier mooi 5 van naast elkaar kwijt kunnen met elk 2 plantjes erin.

Zou dit ideaal zijn ook omdat het kwa inhoud meer liters heeft als de 11 liter potten die ik nu heb staan.

 

Gr. ingrow

Edited by Ingrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Ikea bakken zijn niet ongeschikt. Bovendien ook nog eens in wit verkrijgbaar!

Bedenk wel of je deze dan geheel gesloten wil houden aan de onderkant of open wil boren.

Waarom trouwens niet vierkante 30 liter bakken wanneer je toch al wat groter wil gaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet wat het beste is mijn vorige kweekje had ik een deense bodem onderin liggen en hierop de 11 liter potten en hiermee gooide ik elke keer een plens water op de deense bodem en liet ik deze door de potten opzuigen.

nu wil ik ook omdat ik een andere kast heb iets anders en de deense bodem past hier ook niet meer in.

mijn kast nu heeft een diepte van 51cm dus 3 11 liters naast elkaar erin past ook niet meer.

dacht aan die bakken van die ikea en dan 5 past mooi deze komen ook op 28 liter toch ?

 

Wat is hiermee het beste dan want ik moet nu wel van boven gaan wateren omdat ik nog geen mooie onderbak ben tegengekomen. moeten er dan alsnog gaten in ? of is dat enkel als je van onder watert.

Edited by Ingrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...