Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Koala

2800W Led, 240 X 240 Tent, 64X S5 In Rootpouch

Recommended Posts

mooie spullen, ik kijk ook mee :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben erg benieuwd. Help je hopen dat het geen teleurstelling gaat worden zoals je zo vaak ziet met dit soort led armaturen.

 

Maar goed, als je zo beperkt bent in de afzuiging dan zul je inderdaad wel wat moeten. Ook al kost het een berg geld extra zonder verdere voordelen.

 

Als je voor je stroom betaalt zou een zelfbouw met COBs toch wel een hoop schelen. Dan heb je aan 4x400W wel genoeg ipv 4x700W. Dan heb je nog meer licht ook en half zoveel stroom scheelt uiteraard nog eens extra met afzuigen.

 

Al vraag ik me met Boefje ook wel af hoe je het vocht gaat kwijtraken met zo weinig afzuiging.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap ook niet waarom je niet voor een zelfbouw armatuur bent gegaan, want dat is waar de meeste grammen per watt mee gehaald worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man, je setup ziet er goed uit, je bent echt helemaal van de orca-folie hé. Mocht je vochtproblemen krijgen kun je altijd nog een ontvochtiger ergens er tussen proppen. Ik heb een 2ehansie van 50 leuri staan die gaat als een tierelier. Enige nadeeltje van die wat ik heb is dat er een electronische aan/uit op zit. Valt de stroom weg dan moet je de aan-knop opnieuw indrukken, anders doet-ie het niet meer. Kan dus niet op een schakelklok.

 

Het valt me op dat je planten goed gegroeid zijn in die eerste 5 dagen, ben benieuwd hoe ze het gaan doen en volg je dan ook met interesse. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begrijp niet waarom je hebt gekozen voor dit soort gayleds terwijl je ook de beste leds kon kopen waar je fors meer onafhankelijke en goede verslagen van leest en waar je met relatief weinig moeite boven de 1/gw kunt uitkomen of zelfs de 1,2/gw. Maar ja, ieder zijn eigen overweging en ik ben zelf ook niet vies van een experimentje. Maar verwacht geen hoge resultaten, 0,75/gw is al erg goed voor dit soort armaturen waar planten vooral in de groei te weinig aan hebben. Epistar leds zijn vrijwel niet efficiënter dan een goede Gavita, een beter klimaat / minder warmteontwikkeling krijg je daardoor voornamelijk doordat je minder watts hebt hangen.

 

Desondanks veel succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij heeft 400W meer hangen dan met HPS.

 

Met leds heb je vooral convectie warmte en dat is inderdaad wel makkelijker af te zuigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben gewoon helemaal benieuwd hoe een led kweek met dit vermogen en deze afzuig capaciteit gaat draaien , wat voor wiet komt hier dan nu uit (in vergelijking met hps)

En ik snap dat iedereen roept zelfbouw is 10x beter.. maar er gaat zoveel tijd zitten in het zoeken hoe het in elkaar zit als je van scratch moet beginnen he..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat doe het zelf is allemaal al uitgekauwd. Je kan gewoon copieren wat anderen doen. Een paar leds aansluiten op een driver is niet ingewikkelder dan een HPS aansluiten op een VSA.

 

Maar goed, ik snap ook wel dat als je op deze omvang kweekt dat je daar dan geen zin in hebt. Dan zal je 1500 euro op jaarbasis aan stroom besparen (als die al betaald wordt). Dat zal niet de moeite zijn bij wat de omzet is van zoiets als dit.

 

Al denk ik wel dat je met COBs aan de 500g/m2 kan komen bij veel lagere wattages dan hier gebruikt worden en met die Mars leds mag je blij zijn als je de 350g/m2 haalt. Dat zijn dan wel flinke bedragen die je mis loopt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie opzet koala :) hoe zit het eigelijk met het geluid nivo van die ventilatortjes in die led lampen

maak dat erg veel geluid ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik volg :icecream:, succes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat doe het zelf is allemaal al uitgekauwd. Je kan gewoon copieren wat anderen doen. Een paar leds aansluiten op een driver is niet ingewikkelder dan een HPS aansluiten op een VSA.

Inderdaad niet meer van maken dan het is. Maar, ook voor het aansluiten van VSAs zijn er vragen, antwoorden, en tutorial achtige posts. Ik denk dat het veel zou helpen als er een stuk of 6 verschillende voorbeeld setups in een draadje worden gepost. Een efficiente en een relatief goedkope versie van een vervanger voor 400w/600w/1000w. Stukje erbij erbij over meanwell driver types, binning en dan hoeft het niet iedere maand geupdate te worden.

 

 

Anyway, Mars werkt wel, dat doen ikea led lampen ook, maar een goede representatie van wat led tegenwoordig kan doen is het niet.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik ben sowieso voor een paar stickies! Een handige harry ben ik niet bepaald dus een DIY for extreme dummies zou mij wel bevallen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ook, vooral voor de 1-lamp tent en kast kwekers is het inmiddels wel heel interessant. Met 400w bijvoorbeeld is de keuze wel heel makkelijk. En juist met hogere wattage en meerder lampen wordt de energiebesparing en meer stealth interessant.

 

Ik kan dan daar op zich wel wat aan bijdragen maar zoals wietefras weet zou het heel ongepast zijn als ik dat zou beginnen lol. Afgezien dat ik geen pics van een eigen setup kan bijdragen (ik wacht om diverse redenen nog ff) ouwehoer ik al jaren regelmatig tegen amerikaanse cree fanboys, wel erg leerzaam. Een fascinerend soortje die het graag meer maken dan het is en na 10 rondjes nog steeds slechter kweken dan menig beginner hier. Ik heb 'Netherfly' gevraagd of hij zijn verslag hier ook op wf wil posten, heeft een oude account hier maar is wachtwoord kwijt. http://www.rollitup.org/t/12xcxb3590-passively-cooled.898631/page-11 Een voorbeeldige diy led kweek in een typisch hollandse tent setup.

 

Misschien dat wietefras een Cree LED thread kan beginnen in bouwdoos waar we er in ieder geval wat verder over kunnen lullen zonder dit verslag te hijacken. Wat op z'n minst nog leuk vergelijkingsmateriaal kan worden. Ik wens je iig veel succes Koala.

 

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik ben sowieso voor een paar stickies! Een handige harry ben ik niet bepaald dus een DIY for extreme dummies zou mij wel bevallen.

 

Hier ben ik ook zeker voor te vinden. Zit zelf al een tijdje op RIU maar hier zou natuurlijk fijn zijn.

 

 

@Koala: Leuk dat er een tweede verslag volgt. Ik volg !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed idee, denk dat ie dat vast wel voor ons gaat doen :innocent:

 

@koala ik vollllllug

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Growmaus heeft teks en uitleg staan op you tube. Over de cree led lampjes.

Zelfs bouwpakketjes compleet om te bestellen via een website.

 

Kost wel wat..wat je naderhand aan duurzaamheid en efficientie vast terugvorderd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Boefje030 hoe bedoel je handelen? gewoon zoals elke andere kweek.. zit nu prima op 40%

 

@lexluger als je ze niet als hoofdbelichting hebt hangen zou ik ze in ieder geval als bijverlichting hangen, dat kan nooit kwaad denk ik. Ben benieuwd of ik ga zorgen dat je de stof van je lampen af haalt en aan slingert.

 

@groensel leuk dat je mee kijkt, zo begint het topic steeds voller te raken!

 

@miami goed dat je er bent, ik wist niet dat er zoveel belangstelling was voor LED haha...

 

@Wietefras we gaan het meemaken.. ik ben vooral benieuwd naar de laatste 5 weken... de groei ben ik niet zo bang voor.. zelfbouw COBs is misschien iets voor een ander verslag, ik heb tot op heden ook nog geen verslag gevonden met een ''hoger'' wattage aan COBs dus dat is zeker interessant. Vocht kwijtraken is niet het probleem hoor, deze lampen geven meer warmte af dan ik in eerste instantie dacht haha, zonder afzuiging werd het in de tent 40C dus teveel vocht zal het probleem niet zijn..

 

@dilago ik ben niet voor zelfbouw COB gegaan omdat ik deze lampen wilde testen en niet zelfbouw COBs.

 

@Twiet Orca folie heeft mij zeker overtuigd van zijn werking, geen elnkel hok zit nu zonder..zoals ik al tegen Wietefras zei, teveel vocht is het probleem niet haha, in de avond lekker de kachel aan en met lampen aan ook goed warm binnen, dus het vochtprobleem heb ik niet. Ze zijn zeker lekker gegroeid in de eerste 5 dagen, ik kijk ook steeds naar foto's van mijn HPS hok ter vergelijking en tot nu toe ben ik erg tevreden.Thanks voor je tips.

 

 

@slablaadje leuk dat je meeleest! het is de eerste keer dat ik iemand heb gehoord over de seksuele voorkeur van een lamp, dus ik vraag mij af hoe je tot die conclusie bent gekomen? Je hebt mij nu wel nieuwschierig gemaakt naar wat de BESTE leds zijn waar resultaten gehaald mee worden van 1.2 g/w, als ze zo goed zijn vind ik het wel wat vreemd dat ik die niet ben tegengekomen in mijn zoektocht naar LED lampen, maar ik denk dat het dan aan mij heeft gelegen. Ik hou mij aanbevolen ( ook voor verslagen/bewijs van die eventuele lampen)

 

@Wietefras Jij weet waar je over praat ;)

 

@bluebud Ik heb begrepen dat de THC productie bij LED kweekjes groter is dan bij HPS, evenals allerlei andere mooie voordelen, het is nu kijken of dat allemaal echt zo is. Tevens heb je gelijk over zelfbouw, ik zeg niet dat het weken moet duren om te maken maar hoe snel ik deze lamp heb kunnen ophangen kan zelfbouw niet tegen op, tijd is een hele belangrijke factor die veel mensen vaak vergeten met kweken.

 

@Wietefras een HPS aansluiten op een VSA kost veel tijd ;) waardevolle tijd. Als ik het goed begrijp heb jij je gok op het eindgewicht al gemaakt ? 350 gr/m2 is dus 350 x 5.76m2 is 2016g :)

 

@the-choca het geluid ben ik zéér over te spreken, er zit in elke lamp 5 computerfans die erg stil zijn, tevens maken die fans bij elkaar meer geluid dan mijn S-vent afzuiger dus al met al lijkt het alsof er 5 computers aan staan, met de tent dicht hoor je dus werkelijk waar bijna niks..

 

@Drrr kom er gezelilg bij, volle boel hierzo!

 

@Wiekspiet He man, goed dat je meekijkt, met jou veel anderen die benieuwd zijn.

 

@Sativied ik denk dat het zeker een idee is om daar een stickie over te maken, ik denk dat er genoeg kennis en ervaring aanwezig is op dit forum. Wellicht dat ik dan ook een keer een COB verslag maak, mits het bouwen van een 600w lamp o.i.d. gewoon gedupliceerd kan worden voor een grotere setup.

 

@Kaak zeker mee eens!

 

@Sativied ik denk dat je zeker een goed idee hebt, vol verwachting wacht ik op een stickie, de druk ligt nu op jou en Wietefras :)

 

@Crimson Fart leuk dat je meekijkt, het is bijna de complete groep van mijn vorige verslag haha.

 

@Drrr ja, het is nu woorden in daden omzetten, ik zou het leuk vinden als ik een vergelijkingsverslag zou kunnen maken met cree COBS.

 

@WeedRunner zal eens een kijkje nemen, ben benieuwd.

 

@marijuana man goed dat je meekijkt, hopelijk bevalt het je

 

Straks een foto update.

 

Groet

 

Koala

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

Wij zijn ondertussen lekker opweg, tot nu toe geen merkwaardige verschillen tussen mijn HPS en LED planten van de zelfde dag geconstateerd.

 

De foto's zijn van

 

Bloei dag: 9

Voor de 2e keer groei voeding gegeven met een EC van 1.3 en ph van 6.1

Tensio waardes lopen met de dag ongeveer 20-30 mbar op dus ze drinken prima.

Deze foto's waren net na het toppen dus ik verwacht een dag of 2 herstel en daarna zullen ze hopelijk mooi opentrekken.

 

Vanaf de voorkant

gallery_42221_18835_1610509.jpg

 

Vanaf de achterkant

gallery_42221_18835_4392960.jpg

 

Diagonaal shot

gallery_42221_18835_2848010.jpg

 

Mooie opbouw

gallery_42221_18835_1529032.jpg

 

Met circulatie fan

gallery_42221_18835_1935981.jpg

 

Zonder filter

gallery_42221_18835_1678954.jpg

 

Dat was hem alweer voor nu.

 

Misschien snel weer een update want we zijn inmiddels al weer 2 dagen verder.

 

Groet

 

Koala

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat strak, nice!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het wel grappig dat nu alle lampen die niet cree zijn gelijk met vuilnis word vergeleken.

Ik heb zelf spectraboxen en nu trotse eigenaar van cree lamp heb net maar 1 ronde gedraaid met cree. Ok zeg zelf eerlijk dat onder de cree zijn ze dikker en voller maar onder de spectra zit zichtbaar meer glimmers op dus ben nog erg sceptisch.

Maar ff on topic ze staan er goed vitaal bij en verwacht eigenlijk geen tegenslagen zo. Dit beloofd nog wat goeds.

Groetjes BUZZ

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kaak dat daht ik ook ja!

 

@BUZZ ik deel jouw mening volledig, dat Cree COBS goed presteren is wel duidelijk.. maar dat wil niet zeggen dat deze lampen niet in de buurt kunnen komen, ik zie het een beetje als een hamerslag met een normale bulb vs een dimlux, als mensen geen dimlux/gavita hebben hangen hoor je ook niet meteen "waarom geen dimlux/gavita erin" omdat men weet dat er met hamerslag prima gekweekt kan worden.

Ik vraag mij dus af in hoeverre ik een degelijk resultaat kan neerzetten met deze lampen.

Tevens daag ik iedereen uit die denkt betere LED varianten te hebben/kennen om ook een verslag te maken met minimaal 4x600w aan licht. Want zoals het spreekwoord luidt: praatjes vullen geen gaatjes.

 

Groet

Koala

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er mooi bij! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...