Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

-sjaak-

2X Amnesia Onder 100W Cob Led

Recommended Posts

Nogmaals, heerlijk veldje! Als je zo doorgaat ga je de 1 op 1 wel voorbij.

 

Misschien wat meer circulatie op top hoogte?

Wat is de hoogte van de Led?

En op welke voltage draaien de fans op de koelers?

 

Sorry ben nieuwsgierig :P

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag ik ook vragen wat de afstand is tussen je lampen en de toppen?

Misschien stond het al ergens, maar ik kon het niet terugvinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt!

 

@Jaymaestro ik heb geen lv meter in het hokje hangen maar ik zal er binnenkort een plaatsen om te kijken wat de lv is maar ik denk tussen de 50-60%.

 

@konopi ze kunnen inderdaad ook op 1 driver geloof ik. Ik heb voor 2 gekozen omdat ik zo altijd 1 uit kan zetten en eventueel kan demonteren, 1 kan gebruiken voor moeder en 1 kan gebruiken om mee voor te groeien.

 

@Silvia en Kees A afstand tussen lamp en topjes is ongeveer 25cm de fans op de cpu coolers draaien op 6 volt.

 

 

1 op 1 is wel mijn doel als ik dat haal dan gaat de gavita DE750 er uit en word vervangen door led.

Maar ik wil niet te vroeg juichen, het is ook lang geleden dat ik op aarde heb gekweekt en wat ik me kan herinneren begonnen de problemen altijd rond de 5-6 week bloei. We gaan het zien, tot nu toe vind ik ze het helemaal niet slecht doen vergeleken met hps!

 

Mvg Sjaak

Edited by -sjaak-

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze gaan de 6de week bloei in en ik heb weer een blad probleem <_<

Ik heb ze nu 2 keer 1ml/liter bac bloei meegegeven dus het lijkt me sterk dat dat de oorzaak is heb meer het idee dat het door de neem olie behandeling komt van een tijdje terug maar dat zou ook vreemd zijn want dat is alweer 2 weken geleden.

Wat ik ook erg vreemd vind is dat ik al wat bruine haren zie terwijl ze nog ruim 4 weken moeten.

 

4-6 dag 37 bloei

 

gallery_6585_18872_7347763.png

 

gallery_6585_18872_8490436.png

 

gallery_6585_18872_3052340.png

 

gallery_6585_18872_388270.png

 

gallery_6585_18872_5244735.png

 

Mvg Sjaak

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

De toppen dikken mooi aan, wat je bladprobleem betreft is het geen licht stres?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk geen lichtstress, maar denk eerder aan een magnesiumtekort.Toppen beginnen mooi te vormen :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat er lichtstress is kun je met name aan die bollende bladeren zien, dat is lichtmijdend gedrag.

 

Het heeft ook voordelen, want je wiet zal ten minste rijk aan caryophyllene zijn.

Die zorgt ervoor dat sommige blaadjes geel bruin worden, door ze in heatsinks te veranderen.

Je moet die niet weghalen, want anders moet ie weer andere blaadjes opofferen en maak je het de planten nog lastiger.

 

Je kunt het ze makkelijker maken door de lamp nu verder weg te hangen (en/of te dimmen), dan krijgen ze de kans goed af te rijpen.

Ondanks die stress wordt het straks dan toch een mooie oogst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe kom je toch aan dat soort onzin? Dood blad wat als "heat sink" dient? Bol blad als teken van "lichtmijdend gedrag".

 

Als de lamp er te dicht op zit krijg je juist opstaande bladranden tot "kano blad".

 

Bol blad en voortijdig bruin worden van de pistes is eerder een teken van een te hoge LV.

 

Als je het blad probleem precies ziet waar het licht het felst is (direct onder de leds), dan zou het licht stress kunnen zijn.

 

Ik heb 50W COBs op 20cm gehad, waarbij sommige toppen er dan nog veel dichter op zaten. Geen enkel probleem.

 

Licht stress krijg je vooral met paarse (burple) led armaturen, omdat die de fotosynthese zo asymmetrisch aansturen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet ook zeker dat het geen lichtstress is. Het lijkt op water met voeding dat op het blad is gekomen en hier door het blad is verbrand maar dit is absoluut niet gebeurt daar ben ik zeker van. De plekken zitten ook heel random over de plant verdeeld, sommige bladeren zijn het de uiteinde en bij andere zit het midden op het blad.

 

Bol blad en voortijdig bruin worden van de pistes is eerder een teken van een te hoge LV.

 

Het bruin worden van de haren vind ik ook heel erg vreemd want de lv is 49% en de temp komt niet boven de 29 graden dit zou niet het probleem moeten zijn lijkt me!

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor!

Waar ik zo aan denk, is dat het zeer bossige groei is, en mogelijk wat luchtcirculatie beperking. misschie proberen de planten wat open te vouwen mbv wat stokken. Verder zie ik geen echt probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dit niet een beetje overvoed? zo donker en kromme bladeren.

gallery_6585_18872_5244735.png

Edited by Zwemvis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me niet zwemvis.

In kleinere hokken heb je vrijwel altijd klimaatfactoren.

Hittestress is mogelijk wel een goede conclusie, flink de wind erin met regelmaat; als de bladeren niet goed kunnen koelen en ademen dan benadeel je de stofwisseling iets. Maar ook zijn de planten al ver in de bloei en logisch gaan de grote bladeren dan wat inleveren.

beter te letten op het drinkgedrag, mocht de water opname echt stukken minder worden , zegt dat veel over de stofwisseling, maar ik zie dat niet echt als p[robleem hier. 29 graden celsius is best aan de hoge kant, maar gezond drinkende planten weten daar wel raad mee. kijk eens hoe mooi de toppen gaan? waar gaat de energie nu heen!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als overbewatering uitgesloten is, zou het ddan niet N teveel kunnen zijn? Lees net over Nitrogen toxicity. Welke aarde gebruik je dan?

 

Het is trouwens echt heel vol in het kastje, is de circulatie echt voldoende? Zou zonde zijn als het straks rot krijgt.

 

Zet m op!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om het verslag nog af te maken hier nog wat fotos!

 

Het blad probleem werd steeds erger ze deden niet veel meer dus ik heb ze ergens week 7 om geknipt helaas.

Ik heb ze twee keer beetje bac bloei gegeven dus teveel voeding was het zeker niet.

De problemen zijn begonnen nadat ik ze in had gespoten met neemolie. Het was neem olie die je zelf moet mengen met groene zeep en ik denk dat er teveel in de aarde is gekomen, dit is het enige wat ik kan bedenken de rest was gewoon in orde!

 

Ik heb het meeste blad er af gehaald nadat het droog was en de topjes van de takken gehaald en kwam nog uit op 104gr als ik alles netjes zou knippen schat ik dat er zoon 80-90 gram over blijft maar dit ga ik niet doen en het gaat nu in de bak voor ice of bho.

 

Als ze gewoon mooi waren af gebloeid weet ik zeker dat het ruim over de gram per watt was gegaan, erg jammer dat het zo is afgelopen!

 

Hier foto na een paar dagen drogen, je ziet ook dat er bijna geen groen blad meer aan zat.

 

gallery_6585_18872_11501747.png

 

Hier paar topjes die ik heb geknipt voor een foto

 

gallery_6585_18872_12384460.png

 

Ik heb er nu 20 rare dankness rug burn og onder staan daar gaan binnenkort stekken van worden geknipt om de mannen er tussen uit te halen! Ze zijn nog klein maar stinken de kast uit, ik kan nu al niet zonder een filter ben erg benieuwd wat dit gaat worden!

 

gallery_6585_18872_12930541.png

 

Mvg Sjaak

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van die problemen. Dat is nog hard gegaan ook.

 

Was je klimaat verder wel in orde? Temperatuur niet al te hoog en/of LV te laag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie nieuwe genetica daar in je hokje. Hopelijk volgen er nog pic's van de bloei.

 

Ondanks het vroegtijdig moeten stilleggen van je vorige ronde zien de buds er nochtans goed uit :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wietefras ja erg hard gegaan was niet meer de moeite waard om ze langer te laten staan!

klimaat was gewoon goed, temp 17-29 en lv 50-65 zijn de uiterste wat ik heb gemeten!

 

Ondanks dat ik deze ronde niet heb af kunnen maken ben ik zeker wel overtuigt van led, aankomende draai in mijn grotere hok is nog nees onder hps maar ik ben bezig met de onderdelen te verzamelen voor led ! gaat waarschijnlijk 600watt aan cxb3590 op 1400mA worden ter vervanging van mij gavita DE 750 watt.

 

@Crimson Fart Ja ben erg beniewd naar dit soortje! schijnt erg sterk te zijn van wat ik heb gelezen al is dat natuurlijk altijd nog afwachten wat er tussen zit met zaad!

het gaat nog wel een rondje duren voor ik deze in mijn ander hokje ga zetten, ik ga ze niet in dit kleine hokje afbloeien maar ik zal tegen die tijd wel wat foto's plaatsen!

 

Bedankt deze topjes zien er nog wel ok uit maar het is niet te vergelijken met een mooi afgebloeide nees! Ik vond het niet de moeite waard om alles te knippen maar het gaat vast een mooie ice of bho opleveren!!

 

Mvg Sjaak

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een update van de rare dankness rug burn og.

 

begonnen met 20 door dat ze te lang in kleine potjes hebben gestaan en slechte verzorging + trips zijn er 6 gesneuveld de rest zat op het randje van de dood maar ze zijn mooi bijgetrokken na over potten.

 

2 x 18 liter pot met light mix, buffer tabs, schimmels, wormen humus en lavameel.

ze krijgen bacto, bac bloom, ghe mineral magic en ghe bio bloom booster.

 

gallery_6585_18872_11350201.png

 

gallery_6585_18872_13032981.png

 

gallery_6585_18872_6491098.png

 

stekken geknipt, dag 1 bloei

 

gallery_6585_18872_6889405.png

 

van de 14 planten 8 vrouwtjes overgehouden, dag 7 bloei

 

gallery_6585_18872_11966817.png

 

dag 11 bloei

 

gallery_6585_18872_12560797.png

 

dag 17 bloei

 

gallery_6585_18872_9586994.png

 

dag 22 bloei

 

gallery_6585_18872_9875852.png

 

gallery_6585_18872_6157472.png

 

topje te dicht bij de cob geweest

 

gallery_6585_18872_4292716.png

 

dag 32 bloei

 

gallery_6585_18872_4348712.png

 

gallery_6585_18872_6525228.png

 

gallery_6585_18872_7836023.png

 

Mvg Sjaak

Edited by -sjaak-
  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou wel een beetje mindere met voeding sjaakie, dames zijn wel heel donker groen!

 

Gaat verder lekker hoop dat je een mooie vervanger vindt voor die eeuwige amsjees :D .

 

Gr,

 

Worm

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt!

 

ze zijn inderdaad erg groen maar ik zie nog geen verbrande puntjes! ik ben wel iets geminderd met voeding, deze week krijgen ze nog een paar keer voeding en dan alleen kraanwater voor de laatste 2 a 3 weken.

 

24-10 dag 42 bloei

 

Ik heb helaas een trosje bananen gevonden bij een plantje, dit vind ik het mooiste plantje had ook de dikste topjes.

Is het plantje achter in het kastje middelste topje dat iets boven de rest uitsteekt.

 

rechts voor is ook nog een mooie kandidaat daar heb ik gelukkig geen bananen in kunnen vinden.

 

gallery_6585_18872_2061061.png

 

gallery_6585_18872_10726062.png

 

Mvg Sjaak

Edited by -sjaak-
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...