Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Yves6

Enkele Problemen Bij Eerste Kweek

Recommended Posts

Potten optillen, lichte potten krijgen gewoon meer water dan de zware.

Meestal geef ik water een uurtje nadat t licht aangaat, maar soms ook wat eerder of veel later net hoe t uitkomt.

Sommigen drinken 200 ml per dag, andere hebben aan een liter nog haast te kort en dat varieert ook nog eens van dag tot dag dus t is altijd op t gevoel.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe kan men dan een plant perfect onderhouden ?

Dat gaat toch bijna niet dan ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, je moet er wel een beetje moeite voor doen.... als je dat er niet voor over hebt kan je beter een andere hobby gaan zoeken.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is niet dat ik er geen moeite voor wil doen hoor. Ben er dagelijks mee bezig en geniet daar ook van.

Maar als ik iets doe, wil ik het goed doen, vind het spijtig dat ze dan geel uitslaan

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja, leermomentje voor de volgende ronde dus... kans is nou eenmaal groot dat je als beginner een heel aantal rondes bezig bent voor het ergens op begint te lijken...

Het lijkt allemaal zo simpel, maar in de praktijk valt t vies tegen.

Heeft mij ook honderden euro's en een groot deel van een jaar gekost voor ik eindelijk een ronde gedraaid had die ergens op leek qua opbrengst.

 

Ga eerst maar eens een uurtje of 100 hier op t forum oude kweekverslagen doorspitten, uit andermans ellende zijn een hoop wijze lessen te halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kans is klein dat alles de eerste keer meteen goed gaat, je zult toch wat ervaring moeten opdoen en het soort leren kennen voordat je dingen allemaal nagenoeg perfect kan gaan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ghoh, maar ben zeker en vast gemotiveerd om alles te leren hoor. :D

Dus als ik alles op een rijtje zet, hangt de hoeveelheid voedsel dat een plant nodig heeft af van temperatuur ?

Maar hangt dit ook niet af van de grootte van de pot enz ... ?

 

Laatste vraagje, heeft iemand hier al ervaring met de grond die ik gebruik (Plagron lightmix met perliet) ?

Hoelang kan ik deze gebruiken zonder voeding te geven ?

 

Alvast bedankt voor alle hulp !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ging uit van 2 weken. Zal ik toch effe mijn schema aanpassen. Heb nog wat verslagjes liggen bekijken op de site en ik merkte dat sommige mensen nog groeivoeding geven terwijl ze de plant op 12/12 zetten. Is dit normaal ? Van zodra ik de mijne op 12/12 zette, gaf ik ze bloeivoeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de klok op 12/12 zet is het wel de bedoeling dat je groeivoeding blijft geven tot de bloeiverschijnselen komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onder bloeiverschijnselen versta ik dan de kleine witte haartjes ?

Die kwamen er al door na 1 week op 12/12. Ga er in het vervolg wat meer op letten. Thx !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...