Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Silvia

Silvia's Micro Kweek- 200W Cob Led - Herijunana - Chocolate Cheese - Turbo Skunk -Bio

Recommended Posts

Leuk veldje heb je daar!

 

Een mobile airco zal je niet zo veel aan hebben, die slaat uit wanneer een bepaalde temperatuur bereikt is.

Een ontvochtiger kan je er wel voor gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pc fan vervangen, kan de warme natte lucht weg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat mooi hoor! Die lichte puntjes zou ik me geen zorgen maken. Je kan ze evt ook wat droger laten staan om de lv omlaag te krijgen. Is wel een beetje spelen met vuur maar toch..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had ik de Turbo Skunk maar wat droger gezet. Ze staat er op het moment niet heel lekker bij, waar ik van denk dat het een gevolg is van te lang, te nat, te staan.

 

algeheel voedingstekort maar hoofdzakelijk magnesium/calcium?

 

Wat is van hier uit de beste plan van aanpak? Ze staat al een 2 dagen zonder water te geven.

 

Kan ik verder op het moment nog iets goeds doen door een dosis bacto of BAC bloei te geven?

 

gallery_45307_18684_1287758.jpg

 

gallery_45307_18684_2132409.jpg

 

gallery_45307_18684_2740711.jpg

 

gallery_45307_18684_3423604.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondanks de problemen bij de Turbo Skunk groeit alles gewoon door.

 

gallery_45307_18684_2982442.jpg

 

Turbo Skunk

 

gallery_45307_18684_1764641.jpg

 

Chocolate Cheese

 

gallery_45307_18684_4176166.jpg

 

Herijunana

 

gallery_45307_18684_3762697.jpg

 

Tijdje terug stekjes gesneden voor de lol. Uiteindelijk een stekje van Herijunana goed aangeslagen alleen zit die al in de bloei. Geen idee wat ik er van moet verwachten.

 

Dus maar weg geven aan een vriend. Staat nu vrolijk te zijn op een balkon. :D

 

 

gallery_45307_18684_43448.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel water geef je ze nu? Laat je ze echt iedere keer droogtrekken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Herijunana en chocolate cheese staan beide op 12l smartpots, Turbo Skunk op een 6l (plastic) pot.

 

Herijunana krijgt dagelijks ongeveer een Liter, waarbij dagelijks de toplaag weer is uitgedroogd.

 

 

Chocolate Cheese krijgt dagelijks ongeveer 800ml, waarbij de toplaag elke keer nat blijft.

 

Turbo Skunk krijgt 400ml dagelijks waar ik soms een dag niks geef. De toplaag blijft ook hier nat.

 

Dus, nee vooral de pot waar de Turbo Skunk in staat lijkt zich niet droog te trekken.

 

Goed dat je het aangeeft, zal haar weer even op dieet zetten aangezien de problemen aanhouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel vaag man. Lijkt echt op een zieke lock out, maar de toppen groeien best aardig toch? Keep us posted.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat het bij de Turbo Skunk bij de wortels niet helemaal lekker zit.Heb je geen zeewier extract??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na het vinden van een rotte top in de chocolate cheese, dan gister de stekker eruit getrokken en alles omgehakt.

 

Gelukkig geen dag langer gewacht want ook in de Herijunana een stukje rot gevonden...

 

Kan ook bijna niet anders met dikke toppen en veel te hoge vochtigheid.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog enkele foto's van een dag voor het om halen.

 

Turbo Skunk. dit keer geen monster, maar een ziek plantje die het uit eindelijk wel heeft gered, maar zal geen schokkende getallen in grammen opleveren.

 

gallery_45307_18684_1720994.jpg

 

Herijunana. De grote opbrenger van deze ronde met haar lange dikke toppen valt hier niks over te klagen.

 

gallery_45307_18684_1890100.jpg

 

Chocolate Cheese. Net als vorige ronde geen lange toppen, maar echte golfballen. bezaaid met plakkerige thc'tjes. Moest haar omhelzen om uit het hok te krijgen, zal helemaal onder de plak... :D

 

gallery_45307_18684_3598989.jpg

 

Had ze liever nog wat langer laten staan maar toch op het moment heel blij dat ik gelijk heb gehandeld na het spotten van toprot.

 

Led lamp heeft de laatste weken maar op 140watt (inclusief driver!) gestaan, dit vanwege de idiote temperaturen op de kamer. Nee, nog geen airco aangeschaft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik liet ze gewoon staan als er wat rot was. Dat gaf wel een pietsje extra rot, maar toch ook veel dikere toppen als ze nog even afrijpen.

 

Misschien een iets zwaardere afzuiger nemen om de warme lucht en het vocht eruit te halen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ze een paar weken te vroeg oogst heb je 100% zeker schade.

 

Die Chocolope is nogal rot gevoelig onder HPS en ik heb ze gewoon 2 tot 3 weken laten staan na de eerste indicaties van rot. Zit er inderdaad later nog wel wat meer rot in, maar die paar gram die ik daar mee verloor viel in het niet bij het verlies wat ik had gehad met veel te vroeg oogsten.

 

Gewoon elke dag even checken en als er ergens rot zichtbaar is die hele tak meteen oogsten. Zt er een klein stukje rot in wat je dan (ruim) weg doet, maar de rest is gewoon goed.

 

Zou overigens ook zeker wat aan de rot oorzaak proberen te doen.

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een vochtige ruimte wat schimmel in je toppen kan in 2 dgn je hele oogst verzieken.Kan beter iets te vroeg oogsten dan heb je nog iets dan een partijtje schimmel waar je helemaal niks aan hebt.Kaliumbicarbonaatoplossing wil nog wel eens helpen tegen schimmel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De man van de hele waarheden op basis van halve feiten. En dan een link waarmee we het zelf maar uit moeten zoeken.

 

Zeg dan gewoon niets.

 

Bij 100% LV kan je je inderdaad je hele oogst in 2 dagen verliezen aan toprot. Dat klopt, maar het is bullshit omdat dat zich normaal gesproken niet voor doet en indien wel dan los je dat op. Dan ruk je niet je planten eruit.

 

 

Het blijft hoe dan ook bullshit dus.

 

Ik heb ze weken laten staan nadat er wat toprot zichtbaar was. Had alleen de LV verlaagd zodat het probleem niet verergerde.

 

Maar goed ik denk meer in oplossingen dan in nietszeggende one-liners.

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het hok was gewoon te vol voor het zomerse weer. In de kamer waar het hok staat werd het te warm, savonds nog 26-27 graden.

Dat in combinatie met te weinig afzuigen is wel een beetje wachten op problemen, denk ik.

 

Dit is de eerste keer dat ik last heb van rot en schimmel dus was ook wel een beetje geschrokken toen ik het voor het eerst zag.

 

Al met al ben ik niet teleurgesteld. Ik heb dit liever dan dat ik straks al mijn toppen moet doorspitten omdat er misschien wel rot en schimmel in zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meneer de allesweter heeft zeker nooit van schimmelsporen gehoord.De link hierboven gaat juist over de gezondheidsschade van schimmels in je wiet.Herijuana is juist een hele gevoelige soort, geldt trouwens voor Skunk#1 de indica fenotype ook.Al is het aan de buitenkant niet te zien tenzij je een versterkte vergroting gaat gebruiken kunnen die sporen er wel opzitten.

Buiten de gezondheidsschade die het kan geven oa een lekkere voorhoofdsholteontsteking wordt de smaak ook negatief beïnvloed.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd sneu dat een rondje zo moet eindigen.

De grammen zijn wel al binnen en waarschijnlijk ligt de volgende ronde al op de loer,

Wat komt er deze keer in ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@konopi, Nou schrijf je ineens wel een hoop, maar wat je schrijft zegt dan weer niets.

 

Laat maar.

 

@Silvia, Als je het klimaat niet onder controle kan krijgen dan houdt het op inderdaad.

 

Dat is dan dus wel het probleem, want dan loop je een volgende keer geheid weer tegen hetzelfde probleem aan.

 

Daarom zou ik zelf altijd eerst proberen om het probleem te verhelpen en de boel goed in de gaten houden. Daar leer je ook het meeste van denk ik dan en je kan dan het probleem een volgende keer voorkomen of op zijn minst wat verminderen.

 

Het is net als met herma's. Je hoort dan ook wel schreeuwen dat je ze er meteen allemaal uit moet trekken, maar ik heb toch ook wel gehad dat het probleem gewoon onder controle te houden was. Die plant gaf achteraf de grootste oogst, veruit de lekkerste wiet en er zat geen zaadje in.

 

In andere gevallen is het gewoon niet te houden en dan is inderdaad ruimen wel de enige optie.

 

Maar goed, je hebt in ieder geval alvast een mooie oogst binnen. Zeker als je niet al een voorraad hebt liggen is dat wel het belangrijkste.

 

Zou de toppen overigens nog steeds wel controleren of er rot in zit. Dat is niet altijd van buiten zichtbaar namelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 2 weken drogen dan eindelijk het spul kort geknipt en op de weegschaal gehouden.

 

Turbo Skunk: een magere 20gram

Chocolate Cheese: een goede 34 gram

Herijunana: heeft maar liefst 51 gram gegeven.

 

+-5 grammetjes wat al weg gesnoept is. brengt het totaal op 110 gram!

Dat is al 25 gram meer dan me vorige spaarlamp kweek. En het feit dat deze ronde niet helemaal goed is verlopen, kijk ik zeer uit naar de volgende ronde. Op naar de 150 gram haha!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien kunnen jullie aan de hand van de foto me helpen een conclusie te trekken wat er nou mis is gegaan bij de Turbo Skunk.

 

De 2 andere planten stonden in 12l smartpots. De Turbo in een 6.5L plastic pot. De 2 andere hadden nog zat ruimte om de wortels en kon ik de aarde zo los schudden voor hergebruik. De Turbo Skunk is een en al wortel.. Dus dan toch gewoon ruimte gebrek en zo te weinig buffer?

 

gallery_45307_18684_1217050.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...