Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Silvia

Silvia's Micro Kweek- 200W Cob Led - Herijunana - Chocolate Cheese - Turbo Skunk -Bio

Recommended Posts

Dit zijn de CXB3070 3000K 80cri AD

 

Zou ik nu een nieuwe lamp gaan maken zou ik de CXB3590 3000K CB nemen nu dat ik weet dat ze ook op de Artic Alpine 11 passen. Gewoon weer net een stukje efficienter.

 

Waarom 3000K?

Dat is gewoon mijn persoonlijke keuze voor meer bloei licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit man!

Ik zou dan de cxb3590 3500k cd pakken die zijn nog efficiënter

Share this post


Link to post
Share on other sites

3590 cxb 3500K cd maar wel de 72 volt versie dan neem ik aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

De CXB3070 is er alleen in 36V, dus als je een CXB3070 wil vervangen door een CXB3590 op dezelfde drivers dan zul je van de CXB3590 ook de 36V versie nodig hebben.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De enige reden dat ik de cobs zou vervangen voor 3590 is dat het dan 6% zuiniger in verbruik is met dezelfde lichtopbrengst en minder warmte ontwikkeling.

 

Meer licht heet mijn hokje waarschijnlijk niet nodig :P

 

28.600 Lumen op 0.25m2 is 114.400Lumen per 1m2. Geen idee wat ongeveer de standaard waardes zijn maar volgens mij is dit al lichtjes overkill

 

Achja, tegen de tijd dat ik de cobs wil vervangen zal er al weer een nieuwere type zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft iemand niet ooit is een keer wat getest wat het maximale wattage was op 1m2?

Was dat niet rakker die zei dat 800watt op 1m2 echt de max was?

Was dan wel met opti en CO2 volgens mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We vraag is dan alleen wat met "de max" bedoelt werd.

 

800W HPS per m2 geeft je een lichtdruk van 1300umol/s/m2. De planten kunnen ook best 1500umol hebben. Alleen levert het verhogen van de lichtdruk steeds minder op.

 

Dus ik denk dat dan met "de max" bedoelt is dan meer licht toevoegen gewoon geen zin meer heeft.

 

Of wellicht is het ondoenlijk om zoveel HPS warmte nog weg te koelen. Zeg maar de maximale van wat je qua klimaat nog aan kan.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames zijn 2 dagen geleden weer getopt.

Vandaag heb ik de klok omgezet, dus morgen eerste dag 12/12.

 

Het gaat tot nu toe nog steeds van zen luije dakje haha, gewoon makkelijk op Sannie's manier. Water geven wanneer nodig en af en toe wat bacto.

 

De planten zien er in mijn ogen kern gezond eruit, de ene iets lichter dan de andere maar oké ik zie geen tekenen van stress of voedings probleem, toch?

 

Overzichtje:

 

gallery_45307_18684_2599468.jpg

 

gallery_45307_18684_771108.jpg

 

De oplettende kijkers zien dat Turbo naar achter is verhuisd omdat ik de kleine Chocolate Cheese naar voren wil om haar beter in de gaten te houden.

 

Chocolate Cheese, de kleinste van het stel.

 

gallery_45307_18684_2600126.jpg

 

De monster Turbo Skunk gaat echt hard! Ze neemt met haar grote bladeren dus ook wel veel ruimte op.

 

gallery_45307_18684_2944622.jpg

 

Herijunana, de eerste keer toppen of misschien was het meer fimmen in dit geval ging niet helemaal goed vandaar het rare blad.

 

gallery_45307_18684_238760.jpg

 

Lamp staat inmiddels terug naar 105 watt. Temperaturen lopen in de slaapkamer op tot soms wel 25 graden, dus ik moet wel om onder de 29 graden te blijven.

 

Tot de volgende keer!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er top bij zeg. Ben voornemens ook een led lamp in elkaar te gaan draaien, maar twijfel nog over 2 of 4 leds. Hoe gaat het dimmen te werk? Zit er een schakelaar op de driver?

 

Oh en trouwens, ga je een filter gebruiken voor de uitlaat? Heb je deze al getest met je pc fans?

 

Gr Jay

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op welke hoogte hou je het armatuur nu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er top uit, mooie kleur!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er mooie plantjens uit Silvia, goed bezig ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe gaat het dimmen te werk? Zit er een schakelaar op de driver?

 

Oh en trouwens, ga je een filter gebruiken voor de uitlaat? Heb je deze al getest met je pc fans?

 

Gr Jay

Bedankt!

De driver die ik gebruik: HLG 185H C1400B is EXTERN dimbaar door een 1-10Volt signaal. waarbij 1volt 10% vermogen en 10volt 100% vermogen. Gebruik je deze functie niet dat staat de driver gewoon op vol vermogen.

 

Ik heb 2 pc fans van 12cm op mekaar gestapeld die die lucht in mijn 300kub filter blaast, dat doe ik al 2 rondes met succes. Alhoewel dat wel het eerste is wat ik wil upgraden. Draait altijd op vol vermogen.

 

Op welke hoogte hou je het armatuur nu ?

 

Het geheel heeft tot nu toe op een vaste hoogte gestaan van 65cm boven de pot rand.

De afstand tot de planten nu is ongeveer 40cm.

 

Bedankt voor de positieve reacties!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 6 op 12/12

 

De groeispurt treed in. Ze groeien zichtbaar met de dag en dat mag! ik wou een vol hok, dus je krijgt een vol hok denken me dames :D

 

Led staat nu weer op 140 watt vermogen. Eerder heeft deze nog op 70watt gestaan, was echt te warm op de kamer soms wel tot 27graden... en die warmte wou maar niet weg. Maar oké op het moment is het weer onder controle.

 

Overzichtje:

 

gallery_45307_18684_3476753.jpg

 

Hier kun je goed zien dat de Turbo en de Chocolate Cheese gelijk op gaan in hoogte waar de Herijunana ietswat achter blijft.

 

gallery_45307_18684_3355174.jpg

 

Chocolate Cheese

 

gallery_45307_18684_2584773.jpg

 

Turbo Skunk

 

gallery_45307_18684_1931622.jpg

 

En de Herijunana, als deze binnen een week niet op gelijke hoogte komt gaat ze heel simpel met pot en al omhoog :P

 

gallery_45307_18684_3436505.jpg

 

Nog geen geslachtsdelen te zien dus kan ik ook nog niet uitsluiten wat de Turbo Skunk is, Laten we hopen op..

 

Oh haha en.. Ik heb de Magic bucket weer tevoorschijn gehaald daar staan nu 3 stekjes in :D Eerste keer voor mij, dus even aanzien of dat wat word dan komt er wel een fotootje van :P

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

was echt te warm op de kamer soms wel tot 27graden... en die warmte wou maar niet weg. Maar oké op het moment is het weer onder controle.

 

Vind je 27 graden dan echt zo hoog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het al zo warm in de kamer is, is het in mijn hok met lamp aan niet onder de 30*c te krijgen.

 

Dusja liever wat koelere lucht aanzuigen zodat het hokje mooi op 28 graden blijft.

 

Kan het eigenlijk kwaad om hoger te gaan zitten met de temperaturen? Ik heb het maar ergens gelezen dat de planten het niet fijn vinden een het risico op herma verhoogt, maar wat daar van waar is..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mobiel tweedehands aircootje in je kamer zetten doet wonderen. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, het stond er wel - temperatuur in de kamer 27 graden - maar ik interpreteerde het als de warmte in je hok.

Sorry daarvoor.

Hogere temperaturen zijn voor veel planten niet goed.

Ze zullen in ieder geval meer gaan verdampen om koel te blijven.

Maar ik ken genoeg mensen die 29 of 30 graden voor lief nemen als het niet anders kan.

 

Zoals je weet is er bij CO2 toevoeging juist een hogere temperatuur vereist.

Wellicht dat je hier iets mee kan doen.

Hoorde wel eens van gist-emmers o.i.d. maar geen idee of dit werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 15 op 12/12

 

Ik kan nu bevestigen dat ik ook daadwerkelijk 3 dames in het hok heb staan, dus ook de Turbo Skunk (bagseed) welke uit een top wiet gevist is!

Dat maakt mij vrolijk!

 

Temperatuur is op het moment onder controle alleen de luchtvochtigheid is wel erg aan de hoge kant. Ik overweeg om een mobiele airco met ontvochtiger aan te schaffen voor als het straks echt zomer word.

 

Ja en verder spreken de foto's voor zichzelf denk ik, het gaat hard!

 

 

gallery_45307_18684_74769.jpg

 

Turbo Skunk. heeft ze nu kano bladeren? lamp hangt inmiddels wel hoger, afstand was ook wel krap geworden.

 

gallery_45307_18684_1730056.jpg

 

Chocolate Cheese, weinig op aan te merken dacht ik zo.

 

gallery_45307_18684_3299248.jpg

 

Herijunana, staat op een verhoging. Wat me opvalt is dat ze ontzettend veel vertakkingen aanmaakt. echt een druk plantje.

 

gallery_45307_18684_3740534.jpg

 

Led staat nu op 160 watt.

Nog geen bloei voeding gegeven, enkel water en bacto. bijna een liter per plant dagelijks.

 

Tot zo ver dik tevreden. :D

 

 

 

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een week verder, kijk het verschil met de laatste update! zoek de ventilator :P

 

Led kan nog max 20cm omhoog dus ik hoop dat ze nu snel uitgegroeid zijn..

 

gallery_45307_18684_3793130.jpg

 

Het is zoals je ziet echt een volle bak.

 

gallery_45307_18684_1653267.jpg

 

Turbo Skunk. Iets te licht groen maar ze staat dan ook zonder een buffertablet.

 

gallery_45307_18684_3580638.jpg

 

Herijunana. Ze is meer bezig met groeien dan bloeien. De verhoging is er dus ook onder vandaan. Verwachting is dat zij het grootste van het stel word.

 

gallery_45307_18684_2976675.jpg

 

Chocolate Cheese. Ze begint lichte puntjes te tonen terwijl ze nog geen voeding krijgt behalve bacto eens in de 2 weken. maak me er verder nog geen zorgen over.

gallery_45307_18684_454926.jpg

 

Zo langzaam aan begin ik met 1ml/L BAC bloei voeding te geven. Behalve Chocolate Cheese die mag nog even zonder.

 

Ik ga eens deze dagen zo goed als zeker een mobiele airco kopen want de luchtvochtigheid is abnormaal hoog en natuurlijk ook voor me eigen nachtrust.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig mooi vol hokje heb je daar Silvia, en schitterende planten!!!

Succes ermee, maar dat gaat wel lukken volgens mij.

 

Ik volg :popcorn: :popcorn: :popcorn:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat mooi hoor silvia en die temps in de zomer is altijd moeilijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo zo is aardig dichtgegroeid :tu :tu :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...