Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ik ben een oudere wieroker en wil al jaren dat softdrugs gelegaliseerd wordt!

Nu hoor ik van personeel van een aantal coffeeshops dat hun bazen helemaal niet voor legaliseren is!

Ze moeten dan belasting gaan betalen.......... Ik wist niet dat zij de legalisatie ook tegen willen en soms ook kunnen houden!

Ik ben benieuwd wat jullie daarvan vinden en of dat in andere steden ook gebeurt.

Ik haal wiet in Leiden!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan t me goed voorstellen dat ze t liever zo houden... shophouders verdienen bakken met geld waar ze liever geen belasting over betalen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hun bazen!? Heb je met honden gesproken of zo! Of slaven!

 

Coffeeshops betalen al belasting! Ze kweken waarschijnlijk zelf en net als ander brood/drugs/geldkwekers willen dat graag in zolderkamertjes en schimmel schuurtjes houden ja!

 

Ik vind dat natuurlijk........ben het er niet mee eens maar dat is een ander verhaal!

 

Overigens, wat is dat voor kut wiet in Leiden dat je er zo van gaat schreeuwen!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

de wietmarkt moet in handen van het volk blijven, niet in handen van grote venture capital firms en belastingdiensten

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

de wietmarkt moet in handen van het volk blijven, niet in handen van grote venture capital firms en belastingdiensten

Het is hier geen Rusland!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meeste shop bazen hebben hun lijntjes wel en willen het dus wel graag zo houden, de verhalen dat shop eigenaren met criminelen zaken moet doen geldt alleen voor de nieuwere shops met de wat slechtere lijntjes.

 

Het huidige beleid met grijs gebied is erg lucratief voor een shop eigenaar en dus willen zij het wel graag zo houden.

 

Genoeg shops die opgeven 1000 euro per dag te verdienen maar ondertussen pakken ze wel 5000 per dag..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hazes

iedereen die met wiet aan de achterdeur verschijnt bij de CS is crimineel, waar haal jij vandaan dat het niet zo is met je 'nieuwere CS en slechtere lijntjes' zaken doen in de wietbranche is criminele activiteiten ontplooien volgens de letter der wet.

 

Dat de CS niet om wil is omdat dan het hele verdienmodel van ze in elkaar dondert, ipv soms wel 3x over de kop gaat dat terug naar zeg 1.5 of 2 want als je legaal gaat komen er ook nieuwe regeltjes (je moet de wiet checken enzo) aangaande wat er in de shop ligt waar nu dus 0 controle op is.

 

Je opgeven van 1000 en 5000 maken staat heel ver vd realiteit zoiets is namelijk niet mogelijk zonder al snel bij de Fiod in beeld te komen.

Je denkt toch niet dat de belasting afgaat op een paar mooie blauwe ogen in een sector die bekend staat om 'handel'?

Een CS is 1vd ondernemingen die zeer goed gecheckt wordt want het is nl. een super makkelijke prooi.

 

Er is een deel tegen en een deel voor en zolang de overheid geen definitieve stappen zet en door gaat met het halfbakken beleid wat ze voeren zal niet legaliseren altijd de voorkeur hebben, gewoon een stuk minder gezeik.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet zeggen vind het ook altijd dubbel. Heb zelf in de shop gewerkt. tijdens mijn studie. jaren '90. Toen was het mooi voor de Baas. ff zitten met de andere shop eigenaren in de stad ieder jaar. "wat gaan we nu weer opgeven aan de belasting jongens"?.

 

Die tijd is echt wel voorbij. Volgens mij moet je, je om coffeeshop te zijn nu echt wel aan allerlei bullshit onzin regels houden. Omdat het een grijs gebied is, is er de ene maand regel 1, de andere maand regel 2. Dan weer een derde regel die ook weer invloed heeft op de eerste regel en de ..... Nou ja goed. Ze pikken het liefst je vergunning af. Dus dat doe je dan allemaal maar. Omdat het goede business is. Hoop ellende met rippers, overvallen... Andere risico's van met grote sommen cash geld en balen wiet rondlopen.

 

Denk dat een coffeeshop liever gewoon als kroeg worden bestempeld. Wat ook wel zo redelijk zou zijn. Stuk minder regels, stuk minder gezeik. Kan de wiet ook gewoon door Bedrijven gebracht en gehaald worden.

 

Voor de broodkwekers wordt het wel een ding. Ter vergelijking. Ik ken niet zoveel mensen die voor de verkoop aan het moonshinen zijn op zolder. :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zal ws helemaal niet zo slecht worden voor de gemiddelde CS bij volledige legalisatie.

Ja, de prijs gaat wat omlaag, maar er zullen dan ook meer klanten komen. Zeker als de wiet gecontroleerd wordt en biologisch gekweekt wordt door hobbykwekers en betere wietboeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ lostchild,

 

Ik werk in een shop en heb in meerdere gewerkt en weet echt wel wat ze opgeven en wat er binnenkomt. Dat jij het niet wil geloven moet jij weten maar het is 100% een feit. Ik ken een shop die opgaf 400.000 per jaar als OMZET te hebben terwijl deze op wel dik 2 miljoen lag.

 

Cs hebben slechte administratie en vaak hebben ze nog oude " deals " met gemeente en belastingdienst en daarbij vaste bedragen afgesproken.

En ja iedereen is crimineel maar het plaatje dat de koffieshop bij de grote criminele bendes hun wiet moet kopen geldt niet voor de grote shops, die hebben hun eigen growshops en daarbij hun eigenkwekers. De kleinere shop zou wellicht wel uit nood vaker met de grotere jomgens zaken moeten doen wat nadelig kan zijn. Je snapt toch wel waar ik op doelde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zal ws helemaal niet zo slecht worden voor de gemiddelde CS bij volledige legalisatie.

Ja, de prijs gaat wat omlaag, maar er zullen dan ook meer klanten komen. Zeker als de wiet gecontroleerd wordt en biologisch gekweekt wordt door hobbykwekers en betere wietboeren.

 

bij legalisatie zal er veel meer concurrentie tussen shops komen.

de ondernemers die nu slapend rijk worden zullen dan ineens zichzelf moeten gaan onderscheiden

Share this post


Link to post
Share on other sites

En vooral dat laatste hebben ze geen zin in

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm ja, leuk dat legaliseren, maar hoe gaan ze (de koffieshopeigenaars hier in de omgeving) dan de honderden kilo's die ze per maand naar de uk exporteren verantwoorden?

Volgens mij levert dat al tonnen op... die shop is meer een excuus voor als er een inval komt in een van hun stashhouses.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Illegale handel zal er altijd blijven, kijk maar naar sigaretten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ken maar weinig shops hier in het noorden die hun wiet exporteren.. Eerder importeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ik ben benieuwd wat jullie daarvan vinden...

 

Dat is geen verrassing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leiden, was dat niet waar er eerst een berg shops waren en nu nog een eigenaar over, die alle niet gesloten shops runt? ja dan shop ik het wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hazes

Ik snap je helemaal niet.

Jij weet als werknemer de exacte omzet cijfers?

Laat me niet lachen man.

De CS heeft een netwerk van eigen kwekers via growshops?

Eerder een kweker die vast levert aan iemand ipv te moeten leuren.

 

Bedocran doet nogal goede zaken op export gebied, dat gaat inmiddels bijna de hele wereld over vd rest willen ze onze opgepompte en bespoten PK wiet nog amper hebben, ze verbouwen het daar nu zelf grotendeels wel.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het misschien, heel misschien kunnen dat wij er hier met z'n allen helemaal geen totale kijk op hebben?

We zien alleen maar een gedeelte van de markt. We kennen altijd maar een paar kwekers, of een paar CS-houders.

We weten heel misschien wat er in ons stadje of regio speelt.

En dan nog maar een gedeelte, want niemand laat het achterste van zijn tong zien.

 

Ik ken bijvoorbeeld 1 CS-houder in de randstad die door de belasting totaal met rust wordt gelaten.

En een andere die meer richting het oosten van Nederland zit, en die moet elk grammetje inkoop en verkoop verantwoorden.

Die jongen in de randstad, daarvan weet ik niet precies waarvan hij het koopt. Zag hem vroeger altijd bij de GS en daar dan fluisteren met Jan en alleman.

De jongen in het oosten heeft een netwerk van kwekers die voor hem een mooie kwaliteits-aanvoer verzorgen.

 

Ik ken ook gasten die alles opkopen wat er maar enigszins uitziet, en dat gaat met duizenden kilo's per week naar Engeland.

(tenminste, dat 'Engeland' zeggen ze tegen mij, maar het kan net zo goed Frankrijk zijn)

Maar daarmee pretendeer ik nog niet te weten hoe de hele export-markt in elkaar zit.

Andere opkopers houden de kaken namelijk stijf op elkaar.

Het is nou niet bepaald een milieu waar alle cijfers open en bloot liggen.

Sterker nog: De meeste info komt van mensen die het ook maar weer via via - en daar dan een buurman van - hebben.

 

Wie zegt dat hij precies weet hoe de hele CS-wereld, de aankoop, de verkoop en de totale markt er uit ziet, vergist zich.

Je kan hooguit weten wat er in je eigen directe omgeving gebeurt.

En zelfs daar heb ik mijn twijfels bij.

 

Wat Hazes zegt, kan best waar zijn.

Misschien is de belasting daar wel niet zo actief, of weet de baas een systeem waarmee hij de regels omzeilt of de belasting voor de gek houdt.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ lostchild,

 

Ja ik weet de omzetten van alle dagen. En of je me wilt geloven of niet, er wordt dik en dik gekloot.

 

Die bedragen van 400.000 omzet op papier per jaar tegen de werkelijkheid van 2 miljoen omzet is nog laag ingeschat.

4 ton omzet per jaar is net iets meer als 1000 euro per dag verdienen, geloof mij, elke shop verdiend gemiddeld wel 2 tot 3000 per dag ( omzet ) daarmee kom je al snel op 1 miljoen omzet, maar toch geven de shops veel lagere bedragen op.

Googles eens op uitspraken van rechtszaken, daar zie je getallen staan daar ga je helemaal stuk om. Ik heb uitspraken gelezen waarbij de rechter aangaf dat de shop een gemiddelde omzet had van 1600 euro per dag, terwijl die shop op een drukke dag al 10.000 euro omzet..

Ik kan wel met harde bewijzen komen maar daarmee maak ik geen vrienden :P daarom zeg ik ook, Google maar en als je de shops zelf ook beetje kent kan je de logische rekensom zelf wel maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...