Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

anti bombstic

guerilla farming

Recommended Posts

Heyz,

 

Ik heb mooi plaatsje gevonden! In de burrt was er vroeger een bloemen kwekerij

Die eigenaar is overleden en de serres staan er volledig verlaten en totaal on onderhouden bij... Sommige glazen uit het dak zijn zelfs gebroken.

Dit is het 2e jaar dat ik deze plek nauwkeurig in de gaten houd.

 

Als ik midden in die immense serres gewoon 1 rij van 1m breed probere maak en wat goeie grond toevoeg. Is mijn plekje klaar.

 

 

Spijtig natuurlijk dat er mensen in de omgeving wonen want aan die serres van dat bedrijf is per serre een stook keter en hangt nog vol met tl armaturen en armaturen voor Natrium/Kwik lampen.

 

Zijn hier mense die veele ervaring met electriciteit enzo hebben.

 

Zou graag in een vervallen gebeouw half ingezakt (groten deels van het dak is gewoon weg....) onder lampen kweken .

 

 

 

Ik heb een ideetje voor men stroom die ik daar nodig heb .

Ik heb 4 draagbaar energiestations die gelijkstroom leveren

tot 12 V DC met 10 A

Iemand een ideetje ????

 

 

 

 

GTREETS

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Skunkie
tHeyz,

 

Ik heb mooi plaatsje gevonden! In de burrt was er vroeger een bloemen kwekerij

Die eigenaar is overleden en de serres staan er volledig verlaten en totaal on onderhouden bij... Sommige glazen uit het dak zijn zelfs gebroken.

Dit is het 2e jaar dat ik deze plek nauwkeurig in de gaten houd.

 

Als ik midden in die immense serres gewoon 1 rij van 1m breed probere maak en wat goeie grond toevoeg. Is mijn plekje klaar.

 

 

Spijtig natuurlijk dat er mensen in de omgeving wonen want aan die serres van dat bedrijf is per serre een stook keter en hangt nog vol met tl armaturen en armaturen voor Natrium/Kwik lampen.

 

Zijn hier mense die veele ervaring met electriciteit enzo hebben.

 

Zou graag in een vervallen gebeouw half ingezakt (groten deels van het dak is gewoon weg....) onder lampen kweken .

 

 

 

Ik heb een ideetje voor men stroom die ik daar nodig heb .

Ik heb 4 draagbaar energiestations die gelijkstroom leveren

tot 12 V DC met 10 A

Iemand een ideetje ????

 

 

 

 

GTREETS

Hoe laad je die stations dan op?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehehehe....

 

ik zat ook eerst heel moeilijk te doen... toen ben ik met 3 maten van me

even 4 uur naar een bos geweest met bijlen assen en schoppen....

 

en 4 uur later hadden we een mooie plek met een gangetje wat rond loopt

dus ook al ziet iemand het gangetje dan nog zien ze de planten niet

 

en het gangetje zie je btw pas als je er voor staat ;)

(oowja... weet iemand of er dicht bij de duinen zout grondwater staat of zoet?)

 

gr. vage kweker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht dat bij de duinen water wordt gewonnen dus uit de grond gepompt, dus ik denk dat hjet gewoon zoetjes is. Waar je eerder bang voor moet zijn in de duinen is dat er geen grondwater is, het zijn heuvels he, en water zakt naar onderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Braak liggende stukken grond voor nieuwbouw kunnen geschikt zijn. Denk alleen al eens aan het HSL en Betuwe traject, die trein komt er toch nog lang niet ! Dus die paar maanden kun je er best een plantje opkweken. Voor complete woonwijken worden grote stukken boerenland of polder gebruikt, veel stukken liggen er jarenlang verlaten bij voordat er gebouwd gaat worden !

 

Als je midden in de stad woont kan je het proberen op daken van leegstaande gebouwen. Wellicht kun je er komen via de brandtrap, eventuele sloten kun je vervangen door een (hang)slot van jezelf, dit kun je ook doen met hekken langs het spoor ;)

 

Er zijn in NL nog maar weinig plekken waar een half jaar lang niemand komt. Andere plekken worden gemaaid of onderhouden, zelfs de slootkant van een boerenveld :rofl En inmiddels weet eigenlijk iedereen wel hoe het plantje er uitziet ! Als natuurliefhebber speur ik 's zomers ook plekken af waar mogelijk cannabis kan staan.

 

@ spider : wat voor energiestations heb je liggen, onderzeeeraccu's :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan nooit dat er geen grondwater zit...

 

anders moest ik nooit 3 a 4 uur bebossing en begroeiing wegkappen :P

we hebben echt een hele dag hard gewerkt en we hadden een kweekruimte :D

 

alleen nu is er een schop gejat die er nog lag.... vet KUUUUUUUUUT ... :rofl

wat betekent dat er dus mensen geweest zijn...

 

alleen wel raar dat er ook nog andere dingen lagen zoals

 

gereedschap

voeding

plantjes

gaas

palen

touw...

 

en dat is allemaal met rust gelaten ;)

 

sommige mensen... maar mij hoor je niet (teveel) klagen :D

gr. vage

Share this post


Link to post
Share on other sites

WEl die energiestations genaamd : Tronic POWER CUBE

 

Lijkt mss grappig maar heb beetje werk vericht het laden van die bronnen verbruikt niet veel. De tijd die je echter mee kan doen is veel meer vandaar als je er een andere trasfer tussen aansluit krijg je een sinus spanning ( wisselstroom) van 12V DC 10A naar

230V AC héhé per spannings bron dat ik heb kan ik een 250 W 10 uur laten branden en een 400 ongeveer 6 uur makkelijk natuurlijk als je in vervallen huizen kan kweken hé

;) :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt niet, ik zal je zeggen waarom:

 

Een voeding van 12v en 10A levert 120W, daar kan je al geen 250W laat staan 400W lamp mee voeden !

 

Voor een accu liggen de berekeningen iets anders, voor een accu van 12v, 10Ah (Ah is Ampere per uur) geld dus 120W per uur, daarna is de accu uitgeput en zal geen energie meer leveren. Een lamp van voor het gemak 240W (2x 120W) zou hier theoretisch een half uur op branden. Om nog maar niet te spreken over verliezen in de 12v/230v omvormer, kabels, en een accu in beroerde conditie.

 

Wie de capacaciteit van een onderzeeer-accu weet mag berekenen hoelang die mee zal gaan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop gewoon een aggregaat, voor 75 euri heb je er al eentje die 900 watt kan leveren, genoeg voor een 600 watter en de benodigde afzuig installatie... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Skunkie
Koop gewoon een aggregaat, voor 75 euri heb je er al eentje die 900 watt kan leveren, genoeg voor een 600 watter en de benodigde afzuig installatie... ;)

Dan moet je iedere dag met een jerry-can diesel dat ding af gaan tanken om nog maar te zwijgen over het lawaai wat zo'n ding produceerd, en wat kost zo'n ding eigenlijk. Ik gloof niet dat dit de oplossing is voor querilla farming of het moet in een afgelegen leegstaand pand zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nederland is te klein voor guerilla farming vind ik .

overal komen wel mensen jammer genoeg .misschien dat mogelijk is in de achter hoek of limburg? maar in rest van nederland kweetniet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Skunkie

Natuurlijk zijn er genoeg plekken voor querilla farming er zijn door heel Nederland wel wat natuurgebieden en plaatsen waar zelden tot nooit iemand komt je moet alleen de moeite nemen om over hekken te klimmen, met een bootje er op uit of mischien wel door een sloot te waden, maar plekken zijn er zeker wel alleen ben je dan mischien niet in staat om van dag tot dag je planten te volgen. Gewoon er op uit de polder of het bos in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mischien dat ik dit jaar ookwel ff ga Geurrila farmen :rofl

Helaas woon ik in rijswijk, maar er zijn een paar bossen hierzo...

Ik ga er ff een keer op uit, Gebruik ik mn voorkweek kast ff voor een stuk of 5~10 stuks Hollands Hoop of BigBud...

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Koop gewoon een aggregaat, voor 75 euri heb je er al eentje die 900 watt kan leveren, genoeg voor een 600 watter en de benodigde afzuig installatie...  ;)

Dan moet je iedere dag met een jerry-can diesel dat ding af gaan tanken om nog maar te zwijgen over het lawaai wat zo'n ding produceerd, en wat kost zo'n ding eigenlijk. Ik gloof niet dat dit de oplossing is voor querilla farming of het moet in een afgelegen leegstaand pand zijn.

Vat maken, van 120 liter, kist omheen bouwen, in de grond ingraven.... :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Belgisch Limburg is het paradijs voor Guerilla Farmers, het gebeurt hier al jaren... waar ik woon is er veel vrije natuur in een straal van 1km van waar ik woon weet al 3 plaatsen waar er gekweekt wordt, enkel de mensen die het moeten weten, weten ervan...

 

Politie komt hier sowieso al niet, laat staan een boswachter, daar hebben ze een tekort aan hier en ik heb er in 3 jaar geen gezien...

 

't Is gewoon mega-simpel, haal wat zaadjes van "outider" van "high quality seeds" (cannabis-cup-winnaar voor buitenkweek 2004), laat ze thuis ontkiemen, zet de kleine plantjes in potten van 20 liter ergens op een goei plek tussen struiken zodat de pot niet te zien is, maar waar wel de zon er aan komt, ga om de 3 dagen eens langs voor verzoring (water geven en blaadjes knippen), als het echt zomer is moet je natuurlijk wel meer water gaan geven, en geef ze om de week een beetje voeding (voeding voor fucsia-blemen vermengd met water is ook zeer goed voor cannabis!! en kost praktisch niets).

 

In oktober knip je de planten vanonder af, je legt ze in de auto en thuis laat je't drogen en oogst je... guerilla famring vermindert de kans om gepakt te worden aanzienlijk... als ze't vinden breken ze't gewoon af denk ik zo... 't is niet zo erg als dat ze bij je thuis een plantage zien staan, en kheb ook liever van die wiet van buiten, hij smaakt écht anders... en 't is natuurlijker op deze manier...

Nieman kan hier iets aan doen... die plant groeit als onkruid...

Share this post


Link to post
Share on other sites

krizis, ipv 20 liter potten, graaf je beter een put in de grond en steek daar je potgrond en plant in. (ikzelf gooi er altijd een inhoud van 40liter in).

Dan worden ze veel groter, staan ze steviger en moet je niet om de 3 dagen gaan water geven. Mijn planten stonden vorig jaar ook in volle grond in het bos, ik heb ze geen enkele keer water gegeven en geen probleem hoor.

 

nadelen van guerilla farming : kans om gevonden te worden, dieren (konijnen, slakken, herten) ze lusten echt wel graag een hennepplant, te felle wind/regen, kans op toprot.

 

voordelen van guerilla farming : goedkoop, weinig werk, hoge opbrengst, natuurlijke manier van kweken, heerlijke wiet (beter als binnen naar mijn mening)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat dat per mens verschild veel mensen vinde binne wiet beter

ikzelf rook ook liever een goed buiten wietje vind ik lekkerder roken mare van een grotere opbrengst ben ik niet met je eens je hebt veel kans op ongedierte en toprot zoals je zelf al zegt maar dan denk ik niet dat je een grotere opbrengst krijgt dan een plantje die gewoon in je tuin staat ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zijn er een stuk minder heb ik het vermoeden.

 

Gezien het weer van de afgelopen tijd zijn er waarschijnlijk al wat planten gaan rotten of omvallen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb op dit moment een paar planten tussen het mais staan, laat nog wel weten wat er vanaf is gekomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik heb er dit jaar weer in paar in de velden gezet, hier in Z- Limburg. ik heb op 3 plaatsen, 2 gewoon ergens wild in het veld, en 1 gaat daarvan niet echt top, vrij klein en geel, en een andere heb ik op een hellingkje gezet, beetje aan een afgrond. En die gaat wel supergoed, mooi groen en groot. Op een andere plaats, dat is niet echt guerilla, want dat is een stuk grond waar mn vader aardappelen enzo voor de hobby op kweekt, staan er ook nog 5, daarvan is eigenlijjk maar 1 heel mooi en donker groen. Zelf snap ik niet waarom de plantjes die nieteens een meter uit elkaar staan, zo verschillend uitzien. Maar hier thuis gaan de plantjes toch een stuk beter....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ja, dit is nog nooit anders geweest, vooraf een hoop bombari en fantasieen, maar als het zover is, hoor of zie je nooit niks meer, jaa jaa, de jeugd van tegenwoordig heeft fantasie.

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ria kan z'n smoel er maar niet over houden. :P

 

Ik ben er niet mee door gegaan omdat ik het allemaal lekker in m'n achtertuin heb neergepropt waar ik ze veel beter kan verzorgen.

 

Vriend van me heeft wel een stel white widows op een leuk plekje gezet, maar hij zegt dat die last hebben van te zure grond ofzoiets dergelijks..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Icarus

Gister kreeg ik opeens een leuk idee en ik vroeg me af of het zou kunnen werken hier.

 

Stel je zet hier ( in de duinen vlak bij mij...heb je plaatsen waar niemand komt en niemand het ziet) gewoon een groep planten neer...iets van 15, mix man en vrouw, gewoon zaailingen en je verzorgt ze verder goed.

 

Test: kun je een wilde 'colonie' planten stichten? als de planten zich aan het eind van de zomer voortplanten....zullen de zaden dan ook echt ontkiemen de volgende zomer?

 

Het lijkt me echt vet om een groep wilde planten ergens te hebben staan die zich ieder jaar voortplanten gewoon :P

 

Ik ga ze dus ook niet oogsten dan.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...