Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

anti bombstic

guerilla farming

Recommended Posts

Ik wil dit jaar voor het eerst gaan (guerilla) planten, wat is dan precies een goede plek? behalve dat er niemand komt behalve de zon? :|

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik wil dit jaar voor het eerst gaan (guerilla) planten, wat is dan precies een goede plek? behalve dat er niemand komt behalve de zon? :|

Je zegt het zelf al. Zon en rust, dat zijn de belangrijkste factoren inderdaad.

 

Er wordt hier gezegd dat je niet te moeilijk moet denken en daar ben ik het wel mee eens. Er zijn natuurlijk genoeg mensen die je plantjes bewust of onbewust zien staan en er vervolgens achteloos voorbij lopen. Maar als je toch van plan bent wat meer moeite te doen om je planten te laten overleven zou ik er bijvoorbeeld ook op letten dat er geen gras groeit. Dat houdt namelijk veel vocht vast waardoor de kans op toprot en andere schimmels toe kan nemen. Best belangrijk omdat je er bij guerrillakweek niet altijd op tijd bij kunt zijn lijkt me. En als je meerdere planten bij elkaar gaat zetten plaats ze dan in een rij zodat ze vanuit de lucht minder snel opvallen. Ook kan de grondsoort op jouw plekje misschien niet zo geschikt zijn voor cannabis waardoor het raadzaam is wat voorbemeste grond te vermengen met de bestaande grond. Cannabis planten doen het het best op een licht zure grond, dus eventueel kun je er wat zeewierkalk doorheen mengen als deze bijvoorbeeld te zuur is.

 

Ik wil zelf graag zaailingen voorgroeien onder kunstlicht direct op 12/12 om zo snel mogelijk de mannetjes er uit te kunnen selecteren. Als de plantjes genoeg stevigheid hebben zet ik ze het liefst op een plek waar echt niemand anders dan ikzelf kom. Omdat ik relatief hoogwaardig zaad ga gebruiken en nog de nodige moeite wil doen voordat ik ze in het wild plaats is het voor mij behoorlijk belangrijk dat de planten niet tussentijds ontdekt worden. Maar als je een stel klonen op veel verschillende plaatsen gaat planten hoef je misschien wat minder doordacht te werk te gaan om toch nog aan het eind van het seizoen ergens te kunnen oogsten.

 

Of iets een goede plek is hangt dus ook af van wat je zelf van plan bent en hoeveel risico je wil nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke thnx,

maar hoe weet ik of de grond wel/niet geschikt of te zuur is? en als er gras groeit op een goede plek verhelp ik dan het probleem van het gras door het gras gewoon weg te halen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat het toch vochtig blijft in de omgeving, ook al haal je een paar vierkante meter gras weg. :|

 

om nog ff op de voeding terug te komen: je zou wel van die guano korrels kunnen strooien, niet? ik dacht dat die hun voeding langzaam afgaven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan de hand van de planten die er al staan kun je redelijk inschatten wat voor grond het is. Zoek ze thuis op in zo'n bomen- en plantenencyclopedie en kijk op wat voor grond deze soort zich thuisvoelt. Als de planten er op die bepaalde plek wel aardig bij staan kun je denk ik wel redelijk inschatten hoe het met de zuurtegraad en voeding gesteld is. Als je het echt zeker wil weten moet je een grondmonster nemen en met een meter de pH bepalen, maar aangezien ik niet zo'n ding heb leek me deze methode wel een redelijk alternatief. :)

 

Dat van dat gras weet ik niet. Best taai spul dus wie weet komt het gewoon weer op nadat je het weg gehaald hebt. :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

sommige plekjes kunnen ook heel goed zijn zo als eerder al genoemt was

het hoeft niet eens op een plek waar geen mensen komen

 

ga gewoon eens rond mooie stukjes fietsen en ga gewoon eens denken zou een 'doorsnee mens' dit opvallen

hoeveel % van de mensen zien dat het een wiet plant is? ik denk minimaal 80/90 % van de mensen niet weten hoe het er uit ziet

alleen als je een mooi plekje hebt gevonden zit je nog een beetje met de geur

maar als je hem bijv tussen de brandnetels zet denk dat minimaal 75% het niet opvalt (tenzij het duidelijk te zien is langs de weg ofsow)

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk eens even naa als je in een klein dorpje woont.

 

kijk eens naar al die maais landen, beschutting, en veel zon.

 

doe het achter in een hoekje zadat de boer het niet ziet (want die komt alleen maar even van een afstand kijken hoe het erbij licht)

maar let wel op dat de boeren er omheen het niet zien.

 

gaa in een avond een partij planten planten,

kom zo nu en dan ff langs. (beste 'snachts)

 

en kom voor de oogst van de boer die planden in je outootje gooien.

thuis ff knippen

:| :) :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik had ook al gevraagd aan een zoontje van een boer of hun hun maaisveld nog hadden maar die hadden ze niet meer :|

toen zei die dat er hier nog maar 2 velden in de buurt waren met mais

dus zal het ff in de gaten houden

 

waarschijnlijk word het op het veld dat ik in gedachten heb ook weer mais gekweekt en dat ligt volgens mij gewoon ideaal

het ligt aan een fietspad dus kan er zo langs fietsen en kan het mooi een beetje in de gaten houden en kan er ook zo heen ligt geen sloot tussen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm ik haal in april denk ik stekjes

laat ze thuis eerst dan nog ff wat groter worden en wat sterker

en denk dat ik ze ongeveer in mei ze ga planten dus ik probeer wel zo laat mogelijk atmosphere

 

maar van me moeke mag ik er maar 5 hebben maar haal er meerdere voor nog ergens neer te planten maarja dan heeft me moeke maar ff pech en hou ik ze eerst allemaal thuis en dan in mei breng ik er een paar naar dat weiland enzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

tussen het riet op natte kleigrond..., zou dat kunnen denken jullie?

 

lijkt me trouwens ideaal als je in Canada woont ofzo, daar heb je echt superveel uitgestrekte bossen waar geen mens komt, maar daar moet je wel weer uitkijken dat je geen wolven of beren tegenkomt... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten tussen het riet in de klei heb ik minder goede ervaring mee, met de varierende waterstand op dit soort plekken varieerd ook de hoeveelheid water die je plantjes kunnen krijgen. Tegen het eind van het jaar is het er vaak te nat, misschien als je het idee van de speciekuip niet in een boom zet maar tussen het riet.....?

 

Planten tussen de mais zetten is wel te doen. Je moet dan wel zorgen dat je vroegbloeiers hebt anders worden je plantjes samen met de mais gehakseld aan de koeien gevoerd :verrygood Nog iets om rekening mee te houden is de gebruiikte chemicalien op de mais, die wil je niet roken. Overigens worden maisplanten over het algemeen veel mest grootgebracht (veel stikstof).

 

In de tropen doen planten het heel goed, je hebt hier wel hele andere types planten. (omdat het 12 uur licht/ 12 uur donker is hele jaar door vraag ik me nu wel af wat voor deze planten de bloeiinductie is?) De plantjes die van rond de evenaar komen doen het hier buiten niet zo goed. Ik heb ooit zaadjes uit een Afrikaans evenaarland meegenomen en die bloeiden hier pas in december! (toen begonnen ze dus ze zijn nooit uitgebloeid) Ik vond het wel opvallend dat ze zo sterk waren om zowiezo tot december te blijven staan.

 

Zelf ga ik dit jaar lekker in m'n tuintje kweken (lieve buren :D ) en langs het spoor het een en ander neerzetten (word hier eens per paar jaar gekapt en gemaaid).

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind het nu eigenlijk wel kut dat ik me boot heb weg gedaan

daarmee kon je bij een hoop ''mooie'' plekjes komen

waar niet iedereen bij kan komen

 

 

als ik nu zo terug denk toen ik nog wel eens ging varen met dat bootje hier in de buurt kwam ik langs plekken waar niemand kwam en dat waren tering goeie plekken man

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop een ander bootje! Een rubberbootje (zelfs met harde bodem) hoeft tweede hands niet veel te kosten.

Je hebt me op een idee gebracht :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm denk dat je beter ff kunt kijken voor een klein visbootje ofsow

en misschien met klein motortje :verrygood altijd handig dan peddels

 

maar als iemand een mooi plekje heeft gevonden zou je dan misschien pic's kunnen maken (kweet niet of sommige dit willen doen denk dat de meerder heid dat misschien niet wil uit voorzorg voor veiligheid)

maar zo kan ik een beetje zien en andere wat julie voor plekjes gebruiken

dat is misschien iets realistischer dan het zeggen waar je post!

 

ik denk dat ik binnenkort ff stukje ga fietsen met foto toestel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het schijnt dat waar brandnetelplanten goed groeien, je wiet t ook goed doet... zit wel wat in lijkt me aangezien die planten wel wat op elkaar lijken qua hoe snel ze groeien en eruit zien. Ikzelf woon in de stad... daar is t denk ik lastig guerilla farmen helaas... maar kga wel flink zoeken naar goed verstopte brandnetels dus :D :smoke

 

lijkt me trouwens ideaal als je in Canada woont ofzo, daar heb je echt superveel uitgestrekte bossen waar geen mens komt, maar daar moet je wel weer uitkijken dat je geen wolven of beren tegenkomt... 

 

Mijn neefjes wonen in Canada, hebben een tuin van een hectare ofzo en die kwam op een gegeven moment daar een wietplant tegen die zen buren hadden geplant. Daar hoef je alleen 1 moederplantje te hebben, je stekt m een paar weken lang helemaal leeg en na een paar maanden heb je een stash voor 10 jaar :verrygood .... jammer dat je geen wiet mag meenemen uit Canada B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het schijnt dat waar brandnetelplanten goed groeien, je wiet t ook goed doet... zit wel wat in lijkt me aangezien die planten wel wat op elkaar lijken qua hoe snel ze groeien en eruit zien. Ikzelf woon in de stad... daar is t denk ik lastig guerilla farmen helaas... maar kga wel flink zoeken naar goed verstopte brandnetels dus :D :smoke

ja maar het lijkt me nog wel een beetje kut om die wietplantjes er tussne tekrijgen maar ja jem oet er wat voor over hebben :verrygood

 

en ik weet niet hoe die mensen zijn die wel us een plantje jatten als ze er wat tegen komen

maar zullen die mensen daarvoor over een sloot springen en tussen de brandnetels enzo gaan lopen en daarna lekker met dat plantje achter op zo naar huis fietsen

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja maar het lijkt me nog wel een beetje kut om die wietplantjes er tussne tekrijgen maar ja jem oet er wat voor over hebben  :verrygood

Plekken met veel brandnetels geven aan dat er veel stikstof in de grond zit.

 

Je kan brandnetels vrij makkelijk verwijderen door de wortelstokken er uit te rukken (wel vroeg in 't jaar!). Je kan natuurlijk ook RounUp gebruiken (wordt volledig afgebroken binnen 3 weken) dan weet je zeker dat je een mooi kaal plekje hebt :D (wel een beetje voorzichtig waar je 't neergooid uiteraard)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe... volgens mij heb je ut niet goed gelezen daggaman

ut is misschien wel handig op sommige plekken

 

maar dit stukje ging juist over die plantjes als een beetje beschutting gebruiken zodat niet iedereen het 1.2.3 opvalt

 

maarja als je het ergens doet waar tog niemand komt en die brandnetels staan er is het inderdaad wel handig

je kunt ze zo eruit trekken als je ze bij de stam beet pakt of je doet handschoenen aan

 

 

baggaman heb jij al mooie plekjes gevonden? :D

mzzl :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest JackHerrer

ik heb een paar 'goeie' plekjes gevonden. gewoon tussen 2 weides in tussen de prikkeldraden, aan de rand van een bos. ideaal qua zon en enkel de boeren kunnen mijn plantjes zien en volgens mij weten die hoegenaamd niet hoe zo een plant eruitziet ( hoop ik :verrygood )

 

het enige nadeel is natuurlijk dat je je plant niet kan beschermen tegen de regen in september/oktober, zou namelijk nogal opvallen moest ik een afdakje bouwen boven mijn plantje

Share this post


Link to post
Share on other sites
of in de tropen (volgens mij weet niet cker)

daar is het tog altijd ''zomer'' of niet?

zou dat ook niet ideaal zijn

Daar zit je wel weer met een regenseizoen , waarin het veel te vochtig is

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Flowalistiq

achter het containerpark tussen heel hoog gras en beetje onkruid, met wat verbouwing moet da lukken zeker?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mono-poly

Je moet gewoon niet te moeilijk denken en brutaal zijn.

Er mogen best mensen in de buurt komen en ze ook wel een beetje zien mischien.

Zoals er al vaker gezegd is. veel mensen herkennen het toch niet.

Enige probleem kunnen jongeren zijn, maar d'er zijn zat plekken waar geen jongeren komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...