Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

anti bombstic

guerilla farming

Recommended Posts

hey

ik ben benieuwd of er al weer mensen zijn geweest die al weer een beetje rondhebben gekeken waar ze de volgende keer wat planten gaan neerzetten

ik heb er laatst wel weer overgehad waar we nou het best stekjes konden neerzetten

 

ik woon in een dorp waar je snel denk daar zijn we mooi plekjes te vinden in de omgeving nou niet dus

we zitten dicht bij zee en er zijn alleen maar vlakke weilanden omheen

en we hebben misshcien wel een paar plekjes gevonden maar dan zit je er mee

zal de boer daar gaan maaien

komen daar veel mensen met bijv de hond

 

laat ut ff weten

 

laterz :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf een hele groote tuin en woon vrijstaand dus ik ben daar niet zo mee bezig.

Ben meer bezig met me binnen plantjes :verrygood.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met deze kouw buiten?

Naja ik heb al een spot moet nog gaan kijken waar precies (op richting van Zuid vrijstaanbaarheid zicht enz).

 

Ik mag btw niet een naar buiten. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met deze kouw buiten?

Naja ik heb al een spot moet nog gaan kijken waar precies (op richting van Zuid vrijstaanbaarheid zicht enz).

 

Ik mag btw niet een naar buiten.  :verrygood

heb je huisarrest?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met deze kouw buiten?

Naja ik heb al een spot moet nog gaan kijken waar precies (op richting van Zuid vrijstaanbaarheid zicht enz).

 

Ik mag btw niet een naar buiten.  :verrygood

heb je huisarrest?

:) ja :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met deze kouw buiten?

Naja ik heb al een spot moet nog gaan kijken waar precies (op richting van Zuid vrijstaanbaarheid zicht enz).

 

Ik mag btw niet een naar buiten.  :verrygood

heb je huisarrest?

:) ja :D

:wOOt

 

Ik heb me spotjes al lang gevonden, begint rond april denk ik met zaaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zet er 5 in de tuin denk ik en we hebbe al mooie plekjes gevonde waa niemand komt daar gaan we er een heleboel neerzette :) :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goede plek vinden is lastiger dan je zou denken inderdaad. Ik heb vroeger nogal wat gevist en aangezien we niet wilden dat anderen van onze langdurige zorgvuldig opgezette voercampagnes misbruik zouden maken hebben we destijds stad en land afgelopen/gefietst/gereden op zoek naar een vergeten stukje grond. Nou worden mensen altijd aangetrokken tot water en dat maakt het extra lastig een oever te vinden met de gewenste omstandigheden en zonder mensen of honden. Maar zelfs plaatsen die er op het eerste gezicht uitzien alsof er überhaupt nog nooit iemand geweest is worden regelmatig bezocht door Staatsbosbeheer, Rijkswaterstaat, het Hoogheemraadschap, rattenvangers, jagers, biologen, vogelaars, wandelaars, boeren, nudisten, hondenuitlaters, etc. etc. Echt, ik ben ze allemaal tegengekomen... :|

 

Ik ben ook een beetje aan het rondkijken voor een geschikte plek, maar ondanks dat ik het deze keer niet alleen van rivieroevers hoef te hebben blijft het een lastige opgave. Ik denk dat de polder toch het beste perspectief biedt, en dan met name van die kleine stukjes wildernis die geen beschermd natuurgebied zijn. Het moet echt zo'n bosje zijn waar je zelfs mét een goede reden niet eens iets te zoeken hebt, zoiets waar je altijd voorbij rijdt zonder dat het je opvalt. Als er nog iemand tips heeft hoor ik ze ook graag in ieder geval. (zit er zelfs aan te denken een speciekuip in een boomkruin te zetten... :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mad Scientist,

 

Mocht je je plan uitvoeren met die speciekuip, wil je dan eens een fotootje plaatsen? Lijkt me wel een leuk gezicht een conifeer met witte toppen.

 

Op zich wel een leuk idee.

 

Groet,

 

 

Juup

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb al wel weer wat rondgekeken en zitten denken waar kan ik wat planten

maar heb nog niet iets moois gevonden

kom er eigenlijk nu pas achter wat voor kut dorp ik woon

nergens mooie stukjes bos ofsow

 

zit te denken om wat te planten bij mensen achterthuis :no :| :) :angry:

weet misschien wel mooi plekjes bij mensen die er tog nooit komen omdat ze amper kunnen lopen ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha! De speciekuip gaat niet door vrees ik. Te veel werk om te onderhouden en te lastig om een goede boom te vinden! :angry:

 

Afgelopen weekend ben ik op zoek gegaan naar goede guerrillaplekken, maar overal waar je komt is er volk! Had ik eindelijk een beschut bosje gevonden aan de rand van een weiland, zie ik in de verte alweer een of andere boer Harm vanaf z'n erf op de uitkijk staan... In een ander bosje kwam ik overal extra dikke gebruikte condooms tegen en grote hoeveelheden gebruikt wc-papier... Weer een ander bosje was wel geschikt maar bevindt zich weer naast een grote vuilstort met alle verontreiniging vandien. :|

 

Ik dacht nu vast wat goede grond te kunnen maken en daar nog even lekker wat vorst overheen te laten gaan, maar zoals het er nu naar uitziet mag ik in m'n handjes klappen als ik halverwege mei überhaupt een kweekplek gevonden heb. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jij hebt tenminste nog geluk dat je bos vind man hiero is alles vlak en alleen maar weilanden

en er zijn wel een paar kleine bosjes maar daar laten veel mensen hun hond uit

of zit soms jongeren te drinken enzo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een goede plek vinden is lastiger dan je zou denken inderdaad. Ik heb vroeger nogal wat gevist en aangezien we niet wilden dat anderen van onze langdurige zorgvuldig opgezette voercampagnes misbruik zouden maken hebben we destijds stad en land afgelopen/gefietst/gereden op zoek naar een vergeten stukje grond. Nou worden mensen altijd aangetrokken tot water en dat maakt het extra lastig een oever te vinden met de gewenste omstandigheden en zonder mensen of honden. Maar zelfs plaatsen die er op het eerste gezicht uitzien alsof er überhaupt nog nooit iemand geweest is worden regelmatig bezocht door Staatsbosbeheer, Rijkswaterstaat, het Hoogheemraadschap, rattenvangers, jagers, biologen, vogelaars, wandelaars, boeren, nudisten, hondenuitlaters, etc. etc. Echt, ik ben ze allemaal tegengekomen... :|

 

Ik ben ook een beetje aan het rondkijken voor een geschikte plek, maar ondanks dat ik het deze keer niet alleen van rivieroevers hoef te hebben blijft het een lastige opgave. Ik denk dat de polder toch het beste perspectief biedt, en dan met name van die kleine stukjes wildernis die geen beschermd natuurgebied zijn. Het moet echt zo'n bosje zijn waar je zelfs mét een goede reden niet eens iets te zoeken hebt, zoiets waar je altijd voorbij rijdt zonder dat het je opvalt. Als er nog iemand tips heeft hoor ik ze ook graag in ieder geval. (zit er zelfs aan te denken een speciekuip in een boomkruin te zetten... :) )

Gaaf , met dat idee heb ik ook al eens rondgelopen . en dan gewoon met en mobiele touw ladder omhoog gaan steeds . Hiervoor moet je touwladder zijn voorzien van haken met scherpe punt of haken die groot genoeg zijn om over een stevige tak te kunnen worden geplaatst. Het plaatsen van de haken doe je met een lange stok . Dit klinkt misschien als een sterk verhaal maa rik weet uit ervaring(met een ander doel ) dat het werkt !

 

Langs het spoor heb je erg veel van dat verlaten bos ! Met plaatsen die je vanuit de trein niet ziet .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een goede plek vinden is lastiger dan je zou denken inderdaad. Ik heb vroeger nogal wat gevist en aangezien we niet wilden dat anderen van onze langdurige zorgvuldig opgezette voercampagnes misbruik zouden maken hebben we destijds stad en land afgelopen/gefietst/gereden op zoek naar een vergeten stukje grond. Nou worden mensen altijd aangetrokken tot water en dat maakt het extra lastig een oever te vinden met de gewenste omstandigheden en zonder mensen of honden. Maar zelfs plaatsen die er op het eerste gezicht uitzien alsof er überhaupt nog nooit iemand geweest is worden regelmatig bezocht door Staatsbosbeheer, Rijkswaterstaat, het Hoogheemraadschap, rattenvangers, jagers, biologen, vogelaars, wandelaars, boeren, nudisten, hondenuitlaters, etc. etc. Echt, ik ben ze allemaal tegengekomen... :)

 

Ik ben ook een beetje aan het rondkijken voor een geschikte plek, maar ondanks dat ik het deze keer niet alleen van rivieroevers hoef te hebben blijft het een lastige opgave. Ik denk dat de polder toch het beste perspectief biedt, en dan met name van die kleine stukjes wildernis die geen beschermd natuurgebied zijn. Het moet echt zo'n bosje zijn waar je zelfs mét een goede reden niet eens iets te zoeken hebt, zoiets waar je altijd voorbij rijdt zonder dat het je opvalt. Als er nog iemand tips heeft hoor ik ze ook graag in ieder geval. (zit er zelfs aan te denken een speciekuip in een boomkruin te zetten...  :angry: )

Gaaf , met dat idee heb ik ook al eens rondgelopen . en dan gewoon met en mobiele touw ladder omhoog gaan steeds . Hiervoor moet je touwladder zijn voorzien van haken met scherpe punt of haken die groot genoeg zijn om over een stevige tak te kunnen worden geplaatst. Het plaatsen van de haken doe je met een lange stok . Dit klinkt misschien als een sterk verhaal maa rik weet uit ervaring(met een ander doel ) dat het werkt !

 

Langs het spoor heb je erg veel van dat verlaten bos ! Met plaatsen die je vanuit de trein niet ziet .

ja niet aangedacht van dat treinspoor

ik zit zo af en toe wel us in de trein en dan kom je wel us langs wat bosjes enzo

ik zou er nu ook eens op letten :|

 

mzzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soms heb je snelwegen waarvan de middenberm vrij breed is met struiken/boompjes. Het vraagt wel wat lef/tactiek. :)

Kijk zelf maar eens, geen hond die het ziet.

 

Groet,

 

Juup :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet je gewoon zo'n overgooier aantrekken en met een emmertje langs de vangrail lopen en die reflectoren schoonmaken! is niemand die dat verdacht vind. :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij moet je ook niet te moeilijk doen....... Ik heb zelf nogal geluk denk ik met behoorlijk wat bos achtig gebied in de buurt. Maar de kans dat je planten gevonden worden blijft altijd vrij groot.

Daarom raad ik aan niet te lang te zoeken naar goede plaatsen maar gewoon veel planten plaatsen en dan later kijken wat er van is blijven staan :). Het is natuurlijk wel weer lastig met voeding. wil je veel investeren in voeding dan is het idd erg lullig als er veel ontdek geript word.

Ik zelf ga proberen ook met alternatiefe voedingen te werken. zo heb ik eens vernomen dat bijv. brandnetels in de voeding voor extra stikstof zorgen. Maar dat moet ik nog goed uitzoeken want ik weet voor de helft nog neet eens waar het goed voor is :|

Share this post


Link to post
Share on other sites
moet je gewoon zo'n overgooier aantrekken en met een emmertje langs de vangrail lopen en die reflectoren schoonmaken! is niemand die dat verdacht vind.  :)

Ik denk ook niet dat je dat moet doen tijdens spitsuur :| .

 

Waar ik woon is het nou eenmaal niet zo druk als in de randstad.

 

Groet,

 

Jupiler

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zelf niet met voedingen gaan werken ,is in de volle grond toch al niet zo effectief, en je weet niet of ze wel zullen blijven staan .

 

Bij viaducten zie je trouwens ook vaak aardig wat bos / struiken . Maar kijk maar eens goed als je in de trein zit , ideale plaatsen soms waar helemaal geen wegen lopen . Daar komt alleen de trein met 130 per uur af en toe langs rijden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...