Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
HUFFnPUFF

Ladybird Kweek

Recommended Posts

omdat ik met googel niet veel verder kom doen we het hier:

 

Nu het ongedierteseizoen weer begonnen is ben ik weer al mijn planten aan het bekijken voor het gespuis en dacht ik weer aan de lieve beestjes, die verzamel ik af en toe om ze gecontroleerd vrij te laten maar....

 

je kunt die beesten natuurlijk ook gewoon kweken, iemand ervaring daar mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen ervaring mee, maar anders haal je hier toch een kweeksetje.

Daar kunnen ze je vast meer vertellen ook ,,, :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij helpen lieveheersbeestjes niets tegen het ongedierte waar wij mee te kampen hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat ik met googel niet veel verder kom doen we het hier:

 

Nu het ongedierteseizoen weer begonnen is ben ik weer al mijn planten aan het bekijken voor het gespuis en dacht ik weer aan de lieve beestjes, die verzamel ik af en toe om ze gecontroleerd vrij te laten maar....

 

je kunt die beesten natuurlijk ook gewoon kweken, iemand ervaring daar mee?

 

Als je een goede tuin voor ze hebt gaan ze wel voortplanten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze helpen inderdaad tegen veel plagen op wietplanten, maar daar heb ik dus eigenlijk niet voor, ze zijn voor mijn fruitboompje/struiken (alleen op tripsen heb ik ze niets zien doen, te snel?)

 

ik heb er dus al een aantal, maar die vliegen graag rond/weg en na het voortplanten heb ik er dus weer geen..

 

het zou mooi zijn als ik ze soort van kon doorkweken aan het einde van het seizoen om ze volgend jaar tam te maken :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zal je er veel moeten gaan vangen en koel bewaren.

Maar srs, als ze goed voortplanten en de tuin is goed voedingsrijk dan blijven ze echt wel in de buurt.

Zet ze uit op plekken met veel luizen en liefst in de avond na even wat water sproeien hier en daar zodat ze direct voeding en water hebben op de plekken en niet elders gaan zoeken naar water en voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net gedaan, gesproeit er uitgezet

 

las wat over zonnebloemen en dat ze daar van houden, ga ik morgen achteraan, vorig jaar begonnen ze elkaar op te eten bijgebrek aan luisjes :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je er ook mee naar de puppycursus? ;) :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaan we straks even in elkaar flatsen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooit ook spint gehad in mijn kast , heb toen buiten 8 lieveheersbeestjes gevangen en in de kast losgelaten en de spint werd minder .

Tegenwoordig spuit ik preventief met knoflookwater en geen spint meer .

 

Recept ,

1 bol knoflook ( biologisch ) per liter kokend water

Snij de bollen knoflook overdwars door en doe ze in een emmer , gooi er het kokend water op en laat het 24 uur staan , af en toe roeren . Filteren door een koffiefilterzakje en de planten goed besproeien ook de onderkant van de bladeren . een dag later dit herhalen en na een week nogmaals . Doe dit vlak voordat je de planten in de bloei zet .

 

Ga je hiervan een kweekverslag bijhouden , zou leuk zijn .

 

Hai

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien als ik er leuk kastje voor maak, op het moment heb ik er een aantal in een glazen bak (dekseltje er op) wat papier blaadjes luizen kopje water en paar rozijntjes :icecream:

 

ze fokken wel als KONIJNEN! :hug:

Share this post


Link to post
Share on other sites

krijg er niets scherp op met mn parkinsonpoten jammer want het plan is wel geslaagd: er zitten een berg eitjes op de wand :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Huff ,

 

Voor stabiele fotoos gebruik ik zo'n mini statiefje , kosten geen drol .

Je maakt me wel nieuwschierig vandaar mijn verzoek om fotoos .

Ook vraag ik me af of ze overleven en voortplanten op alleen rozijnen .

 

Als je je wiet gaat oogsten wel alles goed nakijken op eitjes , larven en dode beestjes .

 

Hai

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien gaat dat niet eens nodig worden, als ik zo kijk planten ze zich zo hard voort dat ik eigenlijk gewoon de eitjes op de planten kan zetten en zo ook het probleem oplos, als ik dat ieder seizoen doe is dat misschien beter dan ze het hele jaar in leven te houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...