Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GreenTomato

Specifieke Luchttechniek Vraag

Recommended Posts

Beste Wf'ers,

 

Ik hoor graag jullie mening over het volgende.

Men neemt dus een 2500kuub softbox afzuiger en 2x 1000kuub phresh filter. De afzuiger heeft een flens van 250mm en de filter 160mm.

Nu is de vraag:

Kan ik het beste 2 slangen van 160mm naar een broekstuk laten gaan, om vervolgens te laten verlopen naar 250mm?

Of kan ik het beste overal 160mm aanhouden en een verloop op de afzuiger zetten van 250mm naar 160mm?

Ik snap dat je bij de 2de optie vermogen verliest etcetera maar ik vraag me dus af of dat uitmaakt met deze opzet.

 

Even tussendoor: Er worden overal combiconnect slangen gebruikt, omringt door sonodect(die iso slang), behalve bij de uitlaat, daar wordt gewoon sonodect gebruikt.

 

Hoor het graag van jullie!

 

Mvg,

 

GreenTomato :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slangen zo dik mogelijk nemen, 160 is echt te kort!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom geen 2500 filter? Die hebben markt standaard 250mm aansluitingen en dan hoef je gewoon 254 sonoconnect te gebruiken.

 

160 is echt goed om de boel vacuum te zuigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bedankt voor de reacties!

 

Wat bedoel je DonkeyKush? (wreed plaatje trouwens haha :P)

de filters heb ik al besteld man... dus dat wordt lastig. Wat bedoel je met goed om de boel vacuum te zuigen?

 

@scirocco Wat bedoel je met "te kort"? de flens op die filters zijn nu eenmaal 160mm... Kan me herinneren dan op een CAN die ik had vroeger ook zoiets was, en die was 1200kuub volgensmij.

 

 

Wat is nu de beste oplossing die ik kan toepassing dan?..

 

 

thanks!

 

grt

Edited by GreenTomato

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flens van je filter vervangen, of anders een grotere eroverheen schroeven.

Die 2 160 slangen zijn echt te dun als daar 1250 kuub ps door moet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neee die afzuiger wordt sowieso gedimt he!

En het zijn phresh filters... dan krijg je toch gezeik ofzo als je met de flensen sjoemeld?

De flens was de binnemaat ofzoiets??

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoeveel denk je dat je nog gaat dimmen als t direct 30 graden is?

Dan heb je elk zuchtje luchtstroom nodig dat je kunt vinden...

256 slang gaat 2,5x zoveel lucht doorheen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm.. Je hebt helemaal een punt scirocco... Daarom heb ik ook een overcapaciteit genomen inderdaad...

Dus wat stel je voor? Een verloop op de filters? en dan dus alles 254?

 

grtz

 

 

PS/ seriously main.. thanks voor de uitgebreide reactie(s)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een grotere flens op je filter schroeven desnoods over de bestaande heen als die er niet afkan., verloop kan ook maar dan wordt t zon lompe bedoening bovenin je tent

 

You are welcome! :D

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zat er aan te denken om gewoon de boel vast te kitten, dus de verlopen en koppelflenzen vastkitten zodat het goed en luchtdicht vastzit. (ookal is er onderdruk)

maruhh Bij die Phreshh filters kan je dus volgens mij niet de flens eraf schroeven.. dusdat :P

Zit alleen met 1ding: Heb die Mammoth 2x2 tent PRO wel groot genoege luchtgaten? (om de slang erdoor te douwen)

 

Jij bent echt de held van de dag maat! (of maand? :P)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom een 256 flens eromheen, dat dat dunne flensje daar dan voor jan met de korte achternaam in zit geeft verder niks.

Zorg idd wel dat t goed afdicht, want alles wat je lekt tussen filter en afzuiger is natuurlijk niet gefilterd, en is een zeer herkenbaar uitnodigend geurtje voor de zwarte mestvliegen met discolampen op t dak van hun autos.

 

Ik denk dat die gaten in je tent groot genoeg zijn, mijn 240l tenten hebben die gaten ook 256.

Google ff het type van je tent anders, staat vast wel ergens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahahaha gast... Je laat mij van me stoel vallen man :P

zwarte mestvliegen met discolampen op t dak van hun autos.

:lol:

 

Ja had al gegoogled, maar niks gevonden.

Toch snap ik het nog niet helemaal Scirocco.. Hoe ga je die flens dan monteren op de filter?

Zover ik weet kan ik alleen een koppelflens met een verloop erop zetten :confused:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm... Boren in me filter? Sorry man dat zie ik eigenlijk niet zitten.. JA als het moet :P

 

Kan ik hem er niet gewoon op vastkitten met montagekit?

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat filter is niks bijzonders hoor, gewoon een metalen blik met koolstofkorrels.

Paar kleine gaatjes gaat ei echt niet van stuk.

Goeie (autoruiten?) kit zou ook kunnen, maar ik hou niet van risicos nemen, als de flens van je filter afvalt blaas je gelijk 2500 kuub/uur reclamemateriaal voor je tentje de wijk in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en gewoon een verloopje op de filter? van 160 naar 250? moet ik wel allemaal die ijzeren zooi weer aanschaffen :(

 

:// neeman risico's altijd beperken toch, met alles :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verloop 160-250 kan ook, mits je filter dan niet te lang wordt om nog overdwars in je tent te passen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...