Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Padvinder

18X K2 1200Watt

Recommended Posts

Hallo allemaal hierbij mijn eerste kweekverslag.

 

Het is mijn 2e ronde en de zaadlingen staan nu 3 dagen op 12/12.

 

Mijn set up:

 

-Secret jardin 240x120

-1500m3 stalen box afzuiger

-1500m2 koolstoffilter

-mini grower fan controller en relais

-2x 600watt lamp met simpele kap

- PH meter

- EC Meter

 

- 18x 20 liter potten

- medium is plagron growmix

- plagron voedingslijn

 

en natuurlijk 18 kz zaadlingen :yummy:

 

ik heb de plantjes 4 weken laten voorgroeien in een zelf gemaakt voorgroeihok onder 4x 36 watt TL

 

gallery_46131_18849_1740598.jpg

 

Dit is mijn schakelbord, had alles supernetjes gemaakt ging de tijdklok van die controller kapot, heb ik er snel een andere tussen moeten hangen. dit moet ik nog fatsoeneren. :thumbsdown:

 

gallery_46131_18849_1353226.jpg

 

Dit is de voeding die ik gebruik, ik heb gekozen voor de growmix deze ronde omdat ik geopereerd ben aan me schouder en tijdelijk maar 1 arm heb, dus moet mijn vriendin water geven en dacht zo hoef ik me in ieder geval op het begin niet druk te maken over voeding, voeg wel wortelstimulator toe.

 

gallery_46131_18849_378624.jpg

 

Dit is een foto na het over potten 2 dagen 12/12

 

Lamp aan.

 

gallery_46131_18849_584365.jpg

 

Lamp uit.

 

gallery_46131_18849_505569.jpg

 

Na het overpotten en hun 1e kennismaking met HPS ( afstand 60cm ) vond ik deze vlekjes op het blad.

 

gallery_46131_18849_1597180.jpg

 

Ik heb onderzoek gedaan op het forum en tot de conclusie gekomen dat het waarschijnlijk licht verbranding is, heb de lamp nu op 70cm gehangen.

 

Ik hoor graag tips en opmerkingen. :wave: . Padvinder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, rustig afbouwen dagje 80cm, dagje 70cm..... Wat is de soort?

Share this post


Link to post
Share on other sites

K2, das lang geleden dus wel leuk om te zien een oldschool soortje. Ben benieuwd en succes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey de start ziet er iig goed uit, goede voorbereiding mooie setup mooi gelijke planten :tu.

Maar het is op een foto beter te zien wat er met een plant aan de hand is als de hps lamp uit is,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké ik zal voortaan foto's met lamp uit maken, maar is het niet zo dat het slecht is om in de donkere periode met de flitser op de planten te flitsen? Mijn vorige ronde was trouwens 11x white widow met 683 gram droog resultaat. Nu ga ik voor de kilo !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi voorgroeihok heb je daar, veel succes deze ronde!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je was er zelf ook wel trots op. Zal morgen paar foto's plaatsen van het bouwen! Dat is het mooie aan dit je blijft bezig :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice ik volg

Edited by Topjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bluebud. Planten zijn ook mooi gelijk omdat ik er 25 had geplant en de beste 18 eruit heb gekozen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ze nu 4 weken alleen op tl licht laten voorgroeien en daarna overgezet in je tent en meteen op 12/12 met 2x600 w er boven?

 

Zo ja verklaart dat je blad probleem. Die overgang is te groot

 

Kan me post niet editen? Anyway, heb je wat spullen uit Friesland weg gehaald? Denk iets te herkennen wat zij daar als enige verkopen maar kan het mis hebben :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe dat met Ameesjes zit weet ik zo niet. Met akaatjes sog gingen ze vanaf de tl 2 x 36 watt direct onder de Dimlux op 1200 watt met 1 m van de plantjes af.

 

In het midden onder de lamp kregen we verdampingsproblemen na 2 weekjes met gevolg wat gele bladeren.

 

Tip om die lampen hoger te hangen mits dat ken in je tentje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze idd van tl meteen onder 1200 watt gezet, dat verklaart dan ook waarom mijn vorige ronde gele bladeren kreeg en op de duur ook verdorring in het blad. Wat is dan een goede manier om het geleidelijk te laten verlopen ? En nee niks uit Friesland 😋 alles uit het zuiden hiero

 

Want als ik de lamp heel hoog hang gaan ze strekken toch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat verlagen met de lamp doe je na een paar dagen. Het beste is om 1 lamp te laten branden en de dag erna alleen de ander. Na 3 dagen doe je ze allebij aan en ga je per dag geleiderlijk met de lampen zakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 weken voorgroeien onder tl en daarna meteen in de bloei met 1200 w is een te grote overlapping. Ik zou voortaan weekje minder lang onder tl doen. Dan max 600w aan doen op max hoogte, 3e dag de 2e lamp er bij aan, nog steeds op max hoogte. Vanaf dag 5/6 zet je de lamp wat lager, vanaf dag 7/8 zet je ze op goede afstand 60 cm en kan je overgaan op 12/12.

 

Je plantjes hebben 4 week lang relatief zwak licht gehad en nu krijgen ze opeens 10x zoveel. dat trekken ze niet zo snel. Heeft wat tijd nodig :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update dag 8 12/12

 

plantjes groeien goed geef ze om de dag water.

 

PH: 6.0

EC: geef nu 1ml power roots ivm met growmix, ga met bloeivoeding ec opbouwen.

 

Ik heb geprobeerd fotos in het donker te maken maar die kwaliteit is dan zo ontzettend slecht en wazig, iemand tips daarvoor?

 

fotos:

 

Links

gallery_46131_18849_569156.jpg

 

Rechts

gallery_46131_18849_523999.jpg

 

ze zijn allemaal gellukig hersteld van de lichtschade is nu alleen zichtbaar op de onderste bladeren, bedankt daarvoor!

 

Dit plantje wou ik nog laten zien deze maakt 3 vertakkingen aan per internode nog nooit gezien weet niet of dat vaak voorkomt.

gallery_46131_18849_1734363.jpg

 

Vanaf welk moment zouden jullie starten met het geven van bloeivoeding ?

 

Opmerkingen en tips zijn welkom. Padvinder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's in het donker heb je uiteraard flitser nodig, tenzij je met een normale lamp bij kunt lichten en je een betere camera dan een telefoon hebt. Verder zegt de naam 'bloeivoeding' het opzich al, wanneer je plant laat zien dat hij in de bloei is, een proces wat bij jou nog niet zichtbaar in gang is gezet. Bij mij duurde dit ook ong. 2 weekjes op 12/12 voordat ik zichtbare bloei kreeg, toen begon ik met de bloeivoeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteraard gebruik in een flitser:P denk dat de telefoon idd gewoon niet goed genoeg is. Ik kan wel met een andere lamp bij verlichten maar dit is tog heel slecht voor de cyclus? ben zelf altijd heel voorzichtig met de tent openen in de donkere periode.

 

gallery_46131_18849_314921.jpg

 

Dit is met iphone 5s. niet echt zoals het zou moeten :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet t eigenlijk doen wanneer de lampen net uit zijn, ff paar fotos en alles op donker. De 'nacht' zou ik er niet voor onderbreken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteraard gebruik in een flitser:P denk dat de telefoon idd gewoon niet goed genoeg is. Ik kan wel met een andere lamp bij verlichten maar dit is tog heel slecht voor de cyclus? ben zelf altijd heel voorzichtig met de tent openen in de donkere periode.

 

gallery_46131_18849_314921.jpg

 

Dit is met iphone 5s. niet echt zoals het zou moeten :thumbsdown:

met iphone 5s kun je alsnog prima fotos maken hoor, wel ff op het scherm tikken om scherp te stellen voordat je afdrukt. En een keertje in de 'nacht' paar minuutjes tent open maakt echt niet uit hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jawel dat maakt wel uit! Dan is het hun nachtrust en die moet je gewoon niet verstoren. Vind dat echt een simpele basisregel, als ze slapen er NIET BIJ KOMEN. Vlak voor dat ze gaan slapen of net wakker worden is anders, maar iedereen die zijn meisjes wakker maakt terwijl ze net een uur slapen of langer vind ik gewoon een ezel. Sorry dat ik het zo grof zeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar ben ik het wel mee eens ja gaat ook tegen mijn principes is. Ik zal foto's maken net voordat de lamp aangaat. Is kwa tijd net wat gunstiger als lamp uit 😋

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...