Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Saphire

Probleempje Met Stekjes

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Ik ben vorig jaar begonnen met mijn eigen wiet kweken. Vorig jaar ging dit redelijk makkelijk, alleen wat toprot op het einde wat jammer was. Maar al met al een flinke opbrengst van 5 plantjes zonder al teveel gedoe. Ik spendeer er niet teveel geld aan dus ik heb een lamp, maar geen tent enzo.

Dit jaar wilde ik weer 5 plantjes laten groeien. Ik ben wat vroeg begonnen, maar de plantjes staan in het begin nog binnen onder een lamp. Ik heb mijn plantjes vorige week verpot naar hun potten, 20 liter light mix grond van Plagron. Verder gebruik ik de voeding en het schema van HESI. 1 plantje was geknakt, de rest was als zaailing erg lang. Ik heb ze wat dieper geplant en dit zag er allemaal goed uit. Ik heb ze sinds gisteren buiten staan omdat het de komende week lekker weer wordt en ik ze uiteindelijk echt buiten wil hebben. Het probleem is alleen dat 2 van mijn plantjes witte bladeren krijgen. Wat scheelt eraan? Teveel water, te weinig voeding, teveel voeding, te vroeg buiten, te koud? Kan iemand mij helpen? Ik heb enkele foto's bijgevoegd.

 

 

gallery_45015_18846_1146004.jpg

 

gallery_45015_18846_59853.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg dit topic ff want ik heb ook enkele planten die dit probleem hebben.

 

Zelf denk ik dat het aan de potgrond kan liggen en wellicht aan de grote hoeveelheid zonlicht.

Ik heb naast de paar wietplantjes ook andere planten die er last van hebben, zoals tomaat en komkommer die van die rare blaadjes krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ondertussen hangen de bladeren helemaal slap en zijn ook de andere plantjes tekenen gaan vertonen van witte plekken.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te koud, denk dat je wel overnieuw kan beginnen.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te felle zon voor die kleine dingen. En te warm, dat kun je aan de bladranden zien.

Je moet plantjes van binnen altijd eerst ff een dagje laten wennen in de schaduw als je ze voor het eerst buiten zet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meeldauw (misschien valse?).

 

Teveel zon nu die nog zo hoog aan de hemel staat?

Daar slaan je blaadjes niet wit van uit, je ziet dan verdampingsproblemen in het blad en eerder vergelen dan wit worden.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ saphire: zorg dat als plantjes van binnen weg komen je ze eerst in de schaduw laat wennen voor 1 weekje(AFHARDEN!).

Anders doet de UV straling je planten toasten tot ze lichtbruin en krokant zijn,beetje tapenade erop en nassen maar! :likken:

 

Ik zou overnieuw beginnen,deze zijn te verbrand om nog iets noemenswaardig te kunnen vormen helaas.

 

@ vakman & Bigmart :

zo ziet zonnebrand eruit op je plantje als je hem/haar niet afhard als ie naar buiten gaat,ik kan het ze niet kwalijk nemen ze hebben immers nog nooit U.V. licht gezien en in 1 klap worden ze gebombardeerd met U.V.?

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat je ook veel te veel water geeft!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

@ vakman & Bigmart :

zo ziet zonnebrand eruit op je plantje als je hem/haar niet afhard als ie naar buiten gaat,ik kan het ze niet kwalijk nemen ze hebben immers nog nooit U.V. licht gezien en in 1 klap worden ze gebombardeerd met U.V.?

 

Dat zei ik toch???

 

Meeldauw (misschien valse?).

 

Teveel zon nu die nog zo hoog aan de hemel staat?

Daar slaan je blaadjes niet wit van uit, je ziet dan verdampingsproblemen in het blad en eerder vergelen dan wit worden.

 

100% zeker te felle zon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...