Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jwz104

Autoflower Ontkiemen

Recommended Posts

Ik wil graag vandaag mn autoflowers ontkiemen omdat het zo mooi weer is :)

Maar ik heb 6 25l potten die niet binnen kunnen staan. Dus moet ik ze buiten ontkiemen.

Hoe hij ik mijn autoflowers een beetje warm in de nacht?

En heeft iemand nog tips voor het ontkiemen van autoflowers?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je logica klopt niet.

25ltr potten buiten "dus" je moet buiten ontkiemen? Je kan binnen ontkiemen en dan buiten oppotten.

en je zou zelfs nog binnen iets kunnen voor groeien en dan naar buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon binnen ontkiemen in bv turfpotje, of watjes? vanaf je wortels ziet uit komen in de grotere potten ermee .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar autoflowers kunnen niet goed tegen overpotten..

Mijn normale plantjes laat ik binnen ontkiemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabeltje.

 

Als je op tijd verpot is er niets aan de hand. En dat geldt voor alle snelle bloeiers. Niet alleen de autoflowers.

Alleen is het wel het beste om niet meerdere malen te verpotten. 1x en op tijd van een kleine pot naar een grote is niets mis mee.

Verpotten voordat ze een flinke kluit vormen. Dus een weekje voorgroei is geen probleem en tussen papier ontkiemen al helemaal niet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

k'laat ze altijd ontkiemen in en turfpotje vanaf ik wortels zie doorkomen vul ik en pot met aarde steek 1st en lege turfpotje in het midden voor de vorm er rond te maken .

Khaal het eruit steek het turfpotje met zaadje in de grote pot (schuift mooi in het vormpje dat je juist hebt gemaakt ) vul het nog wat op en klaar is kees :vape:

 

Ik doe dit altijd zo en laat ze altijd binnen ontkiemen en nog nooit stress van ondervonden ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ook goed is zijn sprout pads .

daar steek je zaadje in , maak de pads goed nat 1 a 2 dagen later komt je bby boven en dan verpot je het padje over in je actual pot en dan ben je gelijk al klaar . de pads zijn zeer zacht en je duwt het klompje aarde er voorzichtig zo uit :P

 

dit jaar heb ik gewoon me zaadjes ontkiemt in een glas water en dan direct in hun grote pot . werkt ook perfect hoor .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kelsorules, die sprout pads klinken wel goed, ik heb gelezen met turf potjes dat de wortels er niet goed doorheen willen komen en dan er soms plantjes door dood gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lowwa

\

zaadjes 1 vingerkootdiep in de 25 liter grond steken inwateren met 3 liter water en buiten zetten .

desnoods met een plastiek zakje der overheen voor wat broei .

het word over dag +20 c zomertemperaturen .

heb je zondag planten buiten staan .

komen vanzelf naar boven doen ze in de natuur ook .

overpotten kan ook houd maximaal 12 dagen aan voor autoos in een klein potje .

en altijd in hetzelfde medium zetten .

:jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het gewoon tussen keukenrol ontkiemt en toen in de 25l pot gedaan en er een halve fles op gezet. Ze zijn allemaal opgekomen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...