Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Goedendag,

Ik heb mij vorige week aangemeld op wf

Meer voor kweekverslagen te lezen en informatie te vinden over het kweken

 

En nu lijkt het me toch wel leuk om mijn kweek waar ik nu mee bezig ben met jullie te delen en mischien dat jullie weer wat tips of andere dingen zien op de foto's wie ik kan veranderen of op moet Letten

 

 

Dit is mijn 3e kweekje zoals ik ookal vermeld hebt toen ik mijn voorstelde heb ik hiervoor blueberry en bubblegum gekweekt

 

Mijn setup ziet er als volgt uit

1x 2.40 x 2.40 x 2 m kweektent

7x 400 watt hamerslag kappen

Canna terra voeding

1500 m3 Afzuiger

1500 m3 filter

750 m3 Inblaas

100 x amnesia haze

100 x 6.5 L potten

 

Toen ik de stekken kreeg rond 2 april,

Heb ik ze 7 dagen op 18-6 gezet met ph 5.0

En canna terra vega en rhizotonic

 

En op 9 april heb ik de klok,

omgeschakeld na 12-12

 

Met de ph ga ik na de 21e dag omhoog tot 6.0 en die blijft ook de hele kweek op 6.0

 

Ik zou hieronder proberen wat foto's te plaatsen ik hoop alleen op goed bedoelde en serieuze reacties ook omdat ik in Veel topic nogal veel negatieve reacties voorbij ziet komen

 

 

 

als er belangstelling is zou ik binnenkort paar foto's plaatsen zonder de hps lampen aan

 

Groet hazee.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by hazee
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie setup, ik zie graag de foto's tegemoet! Hoe zijn je vorige twee kweken verlopen en waren de opbrengsten wat je ervan verwacht had? Zijn er dingen die je deze kweek anders gaat doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een leuke set up, veel succes gewenst!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

Bedankt voor je reactie pindarots123 !

 

Mijn 1e kweek is totaal misgegaan

Ik ben begonnen met 1.20 x 1.20 kweektent

Met 11 L potten maar toen heb ik 2 stuks per pot erin gezet onder 1 600 watt lamp

En veel te laat overgeschakeld ik heb er toen 100 Gr droog aan overgehouden

 

De 2e keer met de bubblegum heb ik er 1 per pot gezet en de 3e week veel schutbladeren eraf gehaald

Ik had hier 2x 600 watt lampen boven hangen maar hebt dit ook 2 weken eerder eraf moeten halen ik hebt toen 400 Gr droog overgehouden

 

Ik ben op wietforum heel veel kweekverslagen aan het lezen maar onderhand zie ik de bomen het bos niet meer

 

En tijdens de kweek lijkt altijd alles goed te gaan nooit 1 geel blaadje te zien zijn altijd mooi groen af entoe donkergroen en gaan de bladeren omhoogstaan dan geef ik even geen voeding meer

 

Ik heb nu de onderste takken tot een hoogte van 30 cm eraf gehaald

 

Ik zou graag de opbrengst willen verhogen

Ik ben al erg tevreden met 0,5 gram/watt

 

Groet hazee

 

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties en fijn dat jullie mijn kweek volgen

Ik zet er nog een paar foto's op hoe ze vandaag eruit zien

 

Dag 21 na de omschakeling

 

gallery_46059_18838_3250355.jpg

 

gallery_46059_18838_1329790.jpg

 

gallery_46059_18838_6185095.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is pH 5 en 6 niet te laag voor aarde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onderste takken weghalen bij haze is normaal jezelf bestelen..

 

Hoever hangen ze van je plantje af en hoe groot laat je ze worden ?

400watters schijnen niet zo diep he..

35/40cm moet je minimaal aanhouden.

Meeste mensen die s.o.g kweken gaan DIRECT op 12/12

Je hebt al n mini medium laat je ze eerst voorgroeien gaan ze strekken als n gek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

El capitano,

De plantjes zijn nu ongeveer 1 m hoog

Ik heb die onderste takken eraf gehaald ook omdat het kleine potten zijn en ik ze met een sproeilans water geef nu kan ik er beter bij

 

Het is nu 21 dagen nadat ik ze op 12 - 12 hebt gezet dus denk dat ze niet veel groter meer worden

 

De lampen hangen op 40 cm

Ik zat in het begin ook heel erg te twijfelen voor direct op 12 12 te gaan maar heb er toch maar voor gekozen voor een weekje voor groei zodat ik ze wat groter kon laten worden voor de onderste takken eraf te halen

 

(Ik heb niet heel veel ervaring ik dacht zelf als dit wel goed was tips of wat ik beter kan doen de volgende keer is van harte welkom)

 

 

Groetjes

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nou een lekbak maakt met bijvoorbeeld vijverfolie kan je al het water daarin gooien ipv ieder plantje apart water geven.. Scheelt je een hoop werk en een stuk meer opbrengst aangezien je de halve plant kaal knipt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

Dat ga ik de volgende ronde gelijk erin leggen dat had ik wat eerder moeten bedenken maar zou het Veel schelen met de opbrengst de plant is al 1 m en de lampen op 40 cm dan komt er toch niet erg veel licht bij de onderste toppen

 

Mijn doel bij deze kweek is de 0.5 Gr per watt halen is dit nog mogelijk dan

 

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie weet dat is nu nog moeilijk te zien.

Wat is eigenlijk de reden van het sog kweken?

Waarom niet gewoon 11 of 18 liter potten?

 

En zou ook die 400watt vervangen voor 4-6x 600 watt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd of je et wel gaat redden met 1500m3 afzuiging als het beetje warmer word..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

Omdat ik meerdere verslagen had gelezen

En de een die haalt een goed resultaat met 6.5 , 7 of 11 L potten etc etc

 

Dus daarom dacht ik ik ga het is keer proberen met de 6.5 L potten en de andere voordeel kwam er bij Kijken dat ik meer ruimte over hebt

 

 

Ik heb op de ene helft van de tent 75 potten staan met 5 lampen van 400 watt er boven en op de andere stuk heb ik 25 planten neergezet deze zijn ook getopt

En er hangen 2x400 watt lampen boven

 

En ik had er speciaal voor gekozen voor de 400 watt lampen ik wou ze wel graag keer uitproberen omdat je dan meerdere lampen hebt en ook beter kan verdelen anders kon er maar 4 lampen van 600 watt dan heb ik er weer 25 onder 1 lamp nu heb ik 14 planten onder 1 lamp

 

De temperatuur is nu ongeveer 26 Gr en met de lampen uit 19 a 20 graden

En de Afzuiger op 50 %

 

Mocht de temperatuur te hoog worden

Heb ik nog een 2500 m3 Afzuiger+filter

Groet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

6.5 liters moet je niet toppen kameraad

Met die 400 pitters krijg je dankzij je week voorgroei nooit genoeg licht benede.

 

En dan wat dries zegt is veele malen simpeler lekker vloeden simpeler en sneller eventueel kan je de eerste 2 weken wel vanaf boven geven en daarna schakelen naar t vloeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je eerste ronde compleet mislukt is, en je tweede ronde ook niet erg succesvol, waarom dan de derde ronde met 100 planten beginnen??

Je maakt het jezelf er niet makkelijker op :book: :book: :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

400watt lampen zijn een stuk minder efficiënt dan 600watt lampen dus met hetzelfde aantal wattage met 600watt lampen heb je meer opbrengst.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben al erg tevreden met 0,5 gram/watt

Daar ben ik nog nooit boven gekomen en ik kweek nu bijna drie jaar.

 

Gewoon blijven doorzetten en veel lezen, dan leer je het vanzelf.

 

Als je eerste ronde compleet mislukt is, en je tweede ronde ook niet erg succesvol, waarom dan de derde ronde met 100 planten beginnen??

Je maakt het jezelf er niet makkelijker op :book: :book: :book:

Ik vind het juist wel slim beredeneert, want er hoeft maar 10 gram droog van elke plant over te blijven om al een kilo te hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licht is gewicht. Dus het aantal planten maakt niks uit, ik zou er eerder wat minder in doen dan meer. Snap niet dat je perse 100 stuks wil. Had er 60 neer gezet met 4 x 600w , lijkt me een stuk makkelijker bijhouden dan 100, zeker aangezien je ze 1 voor 1 bewaterd..

 

@ dilago,

 

Met 1 kilo zou ik niet tevreden zijn met zoveel licht..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een beetje serieuze kweek moet je toch gemakkelijk boven de 0,5 gram per Watt kunnen komen lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licht is gewicht. Dus het aantal planten maakt niks uit, ik zou er eerder wat minder in doen dan meer. Snap niet dat je perse 100 stuks wil. Had er 60 neer gezet met 4 x 600w , lijkt me een stuk makkelijker bijhouden dan 100, zeker aangezien je ze 1 voor 1 bewaterd..

 

@ dilago,

 

Met 1 kilo zou ik niet tevreden zijn met zoveel licht..

Er hangt 2800 watt boven, als de TS zijn beoogde 0,5 gram de watt wil halen hoeft er maar 14 gram droog over te blijven van elke plant. Dat lijkt mij makkelijk haalbaar in deze setting maar misschien ben ik wel te positief.

 

Met een beetje serieuze kweek moet je toch gemakkelijk boven de 0,5 gram per Watt kunnen komen lijkt me.

Het is mij nog niet gelukt in de drie jaar dat ik heb gekweekt op aarde en ik ben er toch erg serieus mee bezig. Zelfs mijn beste ronde waarbij er helemaal geen tekorten zichtbaar waren bracht me niet meer op dan 0,55 gram de watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...