Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Pie-O-My

Eerste Kweek 2X1000W Dimlux Tent

Recommended Posts

Dat gekke plantje heeft niks te maken met dat het te vol is. Dat plantje is gewoon ziek ofzo de hele structuur van die hele plant verschilt van alle andere planten. Ik zal als ik straks oogst een goede foto maken ervan. Ik denk dat er of iets van ongedierte in/op zit ofzo misschien bij de wortels, of iets van een virus heeft of iets dergelijks. Beide plantjes die dit hadden stonden ook redelijk dicht bij de lamp dus kregen goed licht en lucht. De ene heb ik al een paar weken terug verwijderd deze groeit nog door.

 

Dat het nu iets te vol is ben ik voor de rest wel mee eens dat ga ik ook anders doen, ik ga nog 1 maal 50 stuks proberen maar dan gelijk op 12/12 ben nieuwsgierig hoe dat gaat uitpakken, ik vind veel planten opzich wel lekker werken ik moet de boel gewoon iets beter voorbereiden en sturen. Stokken plaatsen had ik idd moeten doen vanaf het begin, nu wil ik geen stokken meer in de aarde prikken. Maar met een netje kan ik voortaan de boel veel beter ondersteunen en sturen. Ik denk dat ik ongeveer nog 18 dagen moet ik zie nu geen spoor van rot. Dus ik hoop maar op t beste, afzuig staat hoog, fannetjes aan.

 

Die stekkerdoos die je ziet is wel een beetje rommelig ja maar hij hangt op schouderhoogte aan een tentpaal dus niet tussen de planten dat lijkt misschien zo op de foto, de draad ernaartoe heb ik nu een hoofdtop onderdoor gehaald. Neem aan dat dat geen kwaad kan er is geen water daar en er waait een goede wind langs.

 

Als alles straks eruit is de tent een beetje herindelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jongens het is een beetje een puinbak aan het worden :( alle planten vallen om en zie spintjes lopen bij de bladeren rondom me toppen dus dat is toch wel hard gegaan ondanks de roofmijt.

 

Dat het gewoon echt te vol staat of dat ik te laat ben omgeschakeld begint nu ook echt zn tol te eisen. De planten kunnen het gewicht van de toppen niet meer houden. Dat is opzich een goed teken maar bijna alles ligt plat en vanaf nu vangen veel planten geen goed licht meer

Heb al wat met touwtjes proberen een hoop recht te trekken maar nu is weer een heel ander deel omgevallen waar ik nu echt niet meer bij kom. Planten verplaatsen kan niet want de zijtakken knakken en breken heel snel. Tis echt een verdomde oerwoud lol... En gewoon veelste vol tenzij ik met een net of stokken had gewerkt en alles mooi rechtop bleef staan had het gegaan maar nu dus niet.

 

Goede lessen heb ik wel geleerd maar wat nu

ik wil eigenlijk nu wel toch rekening houden met eventueel vroeger oogsten. Het wordt 1 grote broeierige hoop zo in sommige hoeken en ik kan er niet veel meer aan doen. Dat opzich is nog niet eens het ergste maar de spint uitbraak die nu in de buurt van mn toppen loopt baart me meer zorgen. Ik wil wat ik nu heb iig niet ook verknallen. Ze staan nu 8 weken...

 

De wiet die eraan groeit ruikt overigens geweldig en is glinstert van de THC. Ik heb vd week een topje wat afgebroken was , gedroogd en opgerookt en het was de lekkerste amnsesia die ik persoonlijk gerookt heb. Misschien omdat het zo vers en zelf gekweekt was maar echt heerlijk. Niet te vergelijken met de shop. Net of ik een fucking aardbei aan het roken was :P dus ik wil niet dat straks die tyfus beesten mn wiet opvreten.

 

Mijn opties zijn

-gewoon doorgaan en zoveel mogelijk rechtop proberen te krijgen.

-met iets gaan spuiten tegen de spint (is bijna geen doen om nu alles te gaan lopen bespuiten met toppen in ieder hoekje en gaatje dus liever niet maar ik heb het gif wel)

-Eerder aan oogsten gaan denken.

 

Echter is de wiet nog lang niet klaar denk ik en zijn er toppen met heel weinig bruine haren.

 

Wat te doen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de lampen maar wat lager gehangen aangezien de boel toch gezakt is :thumbsdown: zo komt het licht dieper, zal niet bevorderlijk voor de groei die liggende planten hele positie is anders maar ik zou niet weten hoe ik alle planten mooi rechtop krijg maar ik heb 60% van de planten in een redelijke houding weten te worstelen met touwtjes.

 

5% krijgt heel weinig licht meer, en 35% staat gewoon veel kutter als eerst maar krijgt nog wel licht. Ik heb de active inblaas recht in het gewas gericht zodat er zoveel mogelijk wind doorheen waait. Had ik met me stomme kop maar een net opgehangen dan had ik nu nog ff lekker 2 weken kunnen knallen en het topdek ook makkelijker kunnen behandelen of iig controleren. Hierdoor krijg ik meer fluff, Nu durf ik niet eens meer een foto te posten het is net alsof er een bom is ontploft in t hok :rofl , amnesia groeit sprieterig dus als het zo vol is en er komt gewicht aan de toppen krijg je dit.

 

gaat wel wat roet in het eten gooien zo op het eind en had vrij simpel voorkomen kunnen worden met een simpel netje spannen <_< dus lekker kut en dom dus...

 

Gelukkig heb ik nergens rot dus oogsten is een beetje paniekerig maar die grafspint is ook on the rise en ik zie eitjes, er lopen wel roofmijten tussen zie ik maar ik heb het idee dat ze de battle aan het verliezen zijn. Roofmijt legt ook eitjes geloof ik toch?

 

Ik zal de boel maar zo lang mogelijk tot oogsttijd laten staan er zit niet veel anders op denk ik maar ik ben niet zo blij met mn gewasje op dit moment.... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

aii.. volhouden.. ! Probeer tenminste zo veel mogelijk rechtop te zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha vergeleken bij mij is dit nog een lachertje : P

 

 

gallery_39844_18843_685829.jpg

 

Ok holy shit hahaha, vergelijkbaar met mij alleen zijn mijn toppen minder groot en liggen ze plat.

 

Maar ik schaam me wel minder nu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga wat stokken plaatsen vandaag, beter nu nog stokken in de aarde prikken dan die verrotte positie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is al een aantal weken om hoor ;) 7 complete planten weg moeten gooien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er was nog meer omgevallen.... Het nadeel van mijn kweekruimte is ook dat ik er alleen vd voorkant in kan anders was het allemaal niet zo een ramp. Nu is het een gestoei om dingen recht te krijgen.

 

gallery_42859_18829_591503.jpg

 

gallery_42859_18829_30497.jpg

 

:( :( :(

 

Alles ging toch best lekker ok het stond te vol maar nooit bij nagedacht dat alles zo om zou vallen ineens dat gebeurd me niet nog een keer gvd. Morgen nog meer stokken plaatsen en ik heb de klok op 10/10 gezet om de boel sneller af te ronden.

 

 

gallery_42859_18829_1540412.jpg

 

Ik ben hier behoorlijk ziek van, stammen geknakt omdat ze helemaal in elkaar zaten en de boel plakt als een gek natuurlijk, en er ligt nog het een en ander plat.

 

Ik laat jullie zeker nog weten wat het uiteindelijk oplevert en hoe het afliep, ik kan niet wachten om met een schone lei te beginnen. Maar ik ben met dit log klaar.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kom je lekker laat mee ouwe, nee grapje... eigen schuld dat is het eerste wat ik ga doen nu, fucking netjes plaatsen pfff, ik ga overmorgen de boel omkappen. Na de klok op 10/10 gezet te hebben worden de toppen snel bruin op een paar hoofdtoppen na is alles al voor 70% bruin dus de boel gaat om. Voor volgende keer maar met een microscoop kijken ik vind het best zo.

 

Ze hebben dan 9 weken totaal gestaan. Er zitten een hoop mooie lekkere toppen bij maar als ik 1kg haal mag ik al in mn handjes klappen denk ik dus ik ga van erger uit er zal toch wel wat fluf bijzitten maar dat bewaar ik voor mezelf dat scheelt ook weer.

 

Ookal heb ik de boel een beetje verknald door geen netjes te plaatsen ben ik toch nog redelijk trots dat ik toch nog wel mooie planten heb kunnen kweken zo de eerste keer die uiteindelijk onder hun eigen gewicht ten onder gingen :D . Ben er nog steeds wel een beetje kapot van dat ik door zoiets stoms mijn kweek niet lekker heb af kunnen ronden, telkens als ik mijn tentje open maak kan ik mezelf echt voor mn kop slaan :kill:

 

Maargoed ik heb wel een hoop ervaring opgedaan en iedereen die de tijd heeft genomen om mee te denken toch bedankt.

 

Volgende update is hopelijk goed nieuws. 2kg droog :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb heel je topic gelezen, direct goed begonnen en kan niet altijd helemaal 100% goed gaan. Vind het wel nice dat je direct met 2 1000 watters bent begonnen. Hoop dat je die 2kg hebt :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe kunnen ze nou woensdag 9 weken hebben gestaan als die van mij donderdag pas 9 weken staan en ik ben eerder op 12/12 gegaan?

 

Edit: ik lees verkeerd man heb over "totaal" heen gelezen hah

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx Bill leuk dat je meegelezen hebt, 2kg zou mooi zijn maar dat zou een wonder zijn denk ik lol.

 

Ik denk mocht de boel niet omgeklapt zijn dat ik er nog best in de buurt zou komen maargoed kweken is kweken niet als je niet eerst dit soort ongein meemaakt heb ik het idee. Het is ook wel lachen ergens dat gekut met die planten ik ben nog niet klaar maar ergens ben ik blij dat ik nog geen andere rare fratsen heb meegemaakt. Storingen, stroomuitval of erger petten in je hok.

 

Volgende ronde moet en kan gewoon beter.

 

Hoe gaat het bij jou Dries?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja gaat redelijk goed heb wel wat last van spint en varenrouwmug..

Ze gaan aankomend weekend om dan staan ze iets meer dan 9 weken op 12/12

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik nooit netjes

 

lekker vroeg schakelen

beetje silica

=

mooie korte planten

 

 

 

 

en ellende met kweken hoort er idd gewoon bij :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe eens beetje uitleg over de silica?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hieruit blijkt dat je nooit de Haze Amnesia van Soma hebt gehad, door de korte bloeitijd . Veel succes de volgende ronde.!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe eens beetje uitleg over de silica?

 

Regulator van aptus bijv.

Je hebt ook een van BAC.. Silico... Nog wat ben naam vergeten, stukken goedkoper

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok hele middag geknipt, ik kwam niet verder dan een stuk of 13 planten ik moet zeggen dat ik het idee heb dat het eindgewicht me nog mee kan vallen het lijkt iig een hoop het is wel vrij luchtig. Het is toch een hoop fluf maar geknipt is het toch weer een klein topje wiet. Ik krijg bij de shop ook vaak kleine topjes als ik amnesia haal dus ze moeten niet zeiken hahaha het gaat er gewoon doorheen.

Maar wat een werkje is dat knippen ook :rofl ik doe het met een dubbel gevoel blij om te oogsten en het is mooi om het zo geknipt te zien maar wat een pleuris werk vooral dat fluf. Grote toppen no problem

 

Als ik nu buiten loop lijkt het gewoon alsof ik topjes wiet in de struiken zie zo heavy zat ik erin vandaag.

 

gallery_42859_18829_294811.jpg

 

gallery_42859_18829_2060690.jpg

 

Dit is dus wat er geknipt is en schat dat het zo 28% van het geheel is. Ik weet dat de boel nog krimpt en al dus ik ga maar niet teveel speculeren. Morgen netjes halen dit was nog van een maat maar was weer niet compleet morgen gaat het netjes opgestapeld worden.

 

Ik moet wel nog ff een tandje bijzetten of wat hulp gaan inschakelen want ik heb nog wel wat te gaan...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tumble trimmer of spin pro halen, je wilt nooit meer zonder!

 

Met 2 man was je in 2-4 uurtjes klaar met alles, zelfs opgeruimd en al!

En je wiet ziet er ook gewoon goed uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik denk dat ik uiteindelijk ook maar aan zo een ding moet gaan geloven. Gaat fluf wat geknipt gewoon een mooi klein topje is er in of valt er doorheen?. dat is nou net het kutste om te knippen... Hoofdtoppen doe je sowieso met de hand denk ik?

 

Ik denk dat iedereen tegen dit dilemma heeft aangelopen. Gooi ik me mooie topjes in dat apparaat of niet... Ik geloof best dat het wel een hooooop werk scheelt voor een goed resultaat. En dat klinkt me nu niet verkeerd... Ik denk dat ik net zo goed dat ding morgen maar ga kopen want hij komt er toch wel... Tijd is helaas ook geld en ik heb geen andere ruimte waar ik kan werken. Helaas heb ik de aankomende dagen niemand die me kan helpen weekend pas, ook niet veel budget meer maar 4 dagen in dat hok zitten is niet mals+ straks weer alles reinigen en nieuw neerzetten.

 

Voor je het weet sta je gvd nog te werken daarom ben ik hier niet aan begonnen jongens :rofl

 

Sorry heb een dikke :j gerookt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fluf gooi ik er ook gewoon op, wat over blijft blijft over en wat er door valt vakt erdoor...

Hoofd toppen kun je of klein knippen of met de hand.

Ik knip Ze met de hand, trots gevoel :P

 

Ik zou een tumble of pro zeker proberen, het is gewoon goed geknipt.

 

(Behalve voor de kritische rokers!) maar die hebben altijd wel wat te klagen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja die klacht moeten ze dan bij de shop neerleggen. Maar de kritische roker kweekt toch zn eigen wietje zou je zeggen.

 

Ik koop al jaren mijn wiet en eigenlijk kijk er niet eens echt goed naar ja de laatste weken let ik er op en valt me op dat ik regelmatig echt minitopjes krijg tenzij je 5gr haalt. Kwaliteit is voor mij belangrijker dan uiterlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe eens beetje uitleg over de silica?

 

Regulator van aptus bijv.

Je hebt ook een van BAC.. Silico... Nog wat ben naam vergeten, stukken goedkoper

nee is niet te vergelijken met de regulator van aptus, vergelijk de ph waarde maar eens van deze twee ;) Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...