Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Spongepot

Mycorrhiza Bewezen Effectief Voor Een Wietplant?

Recommended Posts

Buiten geeft dat een vitalere plant die meer opbrengt.

Bij gewone planten blijken die met een hogere brix-waarde te bezitten

 

Het duurt inderdaad enkele weken voordat de cultuur zich gehuisvest heeft :

in de bodem is het een constante strijd van eten en gegeten worden vandaar.

Bodemtoevoegingen worden ook pas actief nadat het bodemleven zich ermee bezig heeft gehouden en is meer adviseerbaar voor mensen die hun aarde hergebruiken.

 

Voor de snelle jongens, gewoon bij flessenvoeding blijven, niks zo makkelijk :

jullie geven toch geen zier welke milieugevolgen jullie minerale voeding geeft !

Bodemleven hebben jullie niet, gewoon direct voeden via een medium, niet moeilijk doen als makkelijk kan, kannetjes genoeg te verkrijgen tegen belachelijke prijzen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe ga je dat wetenschappelijk aanpakken dan Jan? Je eerste test heb je geen verschil gemerkt...

Dat gaat mij niet lukken, maar ik hoop dat er iemand is die de handschoen oppakt. Zoals ik al eerder zei: de helft met en de helft zonder schimmels en dan het gewicht vergelijken. De discussie in dit topic is zinloos zonder een eerlijke vergelijking. De een gelooft erin, de ander niet. Sowieso vind ik het jammer dat er op dit forum maar heel weinig verslagen zijn met een goede vergelijkende test.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

deze symbiose werkt al miljoenen jaren zo.

 

 

De hennepplant is nog geen honderdduizend jaar geleden ontstaan.

Ouder kan die symbiose dus zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het inderdaad niet op wietplanten getest dus ik spreek enkel over mijn groententuin

als ik een beetje glazen bol werk doe, ga ik er vanuit dat het bij wiet niet zozeer meer op gaat brengen, maar minder tekorten krijgt, dus het zou (in lijn met huidige kennis) voornamelijk werken buiten/bij erg lang voorgroeien /glazen bol uit

 

ik wil dit/volgend jaar voornamelijk de combi met 'legumes' testen, dat zou een vergelijkbare werking moeten geven voor de N opname

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze symbiose werkt al miljoenen jaren zo.

 

 

De hennepplant is nog geen honderdduizend jaar geleden ontstaan.

Ouder kan die symbiose dus zijn.

 

Ik heb het over de symbiose tussen plant en schimmel,niet per se over de hennep plant.

 

Wat dacht je van de eerste boomvarens die alleen nog vermenigvuldigen konden via sporen,voor het ontkiemen van sporen heb je precies de juiste condities nodig welke de schimmel kon helpen bieden.

 

Eveneens als protectie tegen pathogene micro-organismen van buitenaf,door de 'niche' om het plantje heen te bezetten met schimmel hebben foute invloeden minder kans.

 

De meeste schimmels zijn zo goed/succesvol van ontwerp dat ze al een hele tijd ongewijzigd zijn gebleven.

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het over de symbiose tussen plant en schimmel,niet per se over de hennep plant.

 

Dat begrijp ik, CW, maar de topicstarter heeft het over de specifieke relatie tussen cannabis en die schimmel.

 

Maar goed, ik heb vorig jaar een pot van dat spul geprobeerd, Myco-Shark heette dat, geloof ik.

En ik zag vooral bij pas gewortelde stekken een zeer goed resultaat, in no time zat het startpotje vol dikke witte harige wortels.

 

Net als Sok zag ik ook positieve resultaten met de gerecyclede grond,

en ook ik had geen direct vergelijkingsmateriaal,

maar baseer me op mijn eerdere kweekervaringen en waarnemingen.

 

Er zijn wel enige topics over de schimmel op dit forum,

ik herinner me er eentje met een illustratie waarbij de schimmel meerdere planten met elkaar verbind.

En zo die planten in staat stelt om via het mycelium met elkaar te "communiceren".

Edited by FoolOnTheHill
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...