Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

DeserteagleNL

2 X Northern Light Af Biologisch

Recommended Posts

2 X Northern Light Af Biologisch

 

Hallo beste paprika hobbyisten!

 

Allereerst zal ik mij even voorstellen. Ik ben DeserteagleNL, een manwezen van eind in de twintig. Ik kwam net tot de ontdekking dat mijn account is aangemaakt in 2008 met wel 0 posts op mijn naam. Ik ben dus nog niet erg actief geweest in deze mooie community.

 

Deze buitenkweek gaat mijn eerste echte kweek worden. (Het handjevol planten dat ik verwaarloosd in de vensterbank heb laten staan niet meetellend). Gezien mijn stadse omgeving en de lage instapdrempel heb ik ervoor gekozen om met twee northern light autoflowers te beginnen. Het liefst zal ik deze kweek volledig biologisch houden. Dit is dan ook een hobby kweek, en de opbrengst is niet mijn focus maar een leuke bijkomstigheid. Ik heb altijd al wat gehad met planten en kijk er nu dan ook erg naar uit deze planten in mijn tuin te zetten.

 

Hoe ga ik het aanpakken?

 

Ik ben misschien wat overenthousiast geweest en heb al het één en ander besteld bij sannieshop. Deze bestelling is in overleg met een wat meer ervaren vriend gegaan die mij deze producten heeft aangeraden. Ik weet helaas nog vrij weinig van het gebruik van deze producten.

 

De volgende producten heb ik al aangeschaft:

 

- Feminised Northern Light autoflower zaden wietzaadjes.nl huismerk

- 20 buffertabletten

- 500 ml bac bloei

- Symbiosis mycorrhiza

- Sannie's bacto

- 1liter Bio Grow Complete organics (2-5-3)

 

Wat moet er nog komen?

- twee vierkante 15 liter potten

- een lichte grondmix om zelf met de bovenstaande producten te voeden/bemesten?

 

Graag zou ik wat advies krijgen welke grond ik het beste aan kan schaffen. Ik woon dicht bij enkele tuincentra waar mij voorkeur naar uit gaat maar een growshop is eventueel ook mogelijk.

 

De bedoeling is dat mijn zaden nog deze week de grond in gaan. Ik zal jullie wekelijks een update geven om jullie mee te laten genieten en al het advies bij mijn foto's is meer dan welkom!

 

 

huismerk-northern-light-auto-feminised-wietzaadjes-autoflower-buiten-aarde.jpg

 

Namasté :spliff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waaron pak je geen smartpot als er toch maar 2 zijn

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn smartpots over het algemeen bij tuincentra/bouwmarkten te krijgen? Is inderdaad geen slecht idee om de upgrade naar smartpots te maken. Ik las ook dat autoflowers niet van overpotten houden, is het mogelijk om de zaden gelijk al in een smartpot te stoppen?

Edited by DeserteagleNL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik werk met de zelfde voeding van sannie en ik zet de planten altijd op plagron growmix nog nooit problemen mee gehad mvg xl

 

Waarom smartpots en niet gewoon 2 18 liter potten?

 

Onthoud goed dat als ze buiten in smartpots staan dat als savonds de temperatuur daalt dat de wortelkluit sneller afkoelt en plastic pot een zwarte houd nog enkele uren de warmte vast

Edited by mister xl
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En op warme zomerdagen is je grond heel snel uitgedroogd omdat smartpots veel verdampen ik heb niks tegen een smartpot maar zou ze eerder binnen gebruiken dan buiten

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook een goed punt. Als jij denkt dat dat opweegt tegen de voordelen van een smart pot zal ik dan toch normale potten kopen. Het feit dat ik één kilometer van een tuincentrum af woon heeft daar ook wel wat mee te maken haha. Ook zal ik mijn planten regelmatig verplaatsen en ik vermoed dat een stevige 'normale' pot daar beter voor is.

 

Gebruik jij de plagron growmix met of zonder perliet? Hoe heb jij het aangepakt met de voeding?

 

Alvast bedankt voor de nuttige informatie. ^_^

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik met peliet heb je een mooie luchtige structuur,ik vul gewoon een cementkuip in mijn geval met de growmix doe daar beetje schimmels en perfect start en wat complete organics doorheen mixen paar buffetabs erin dan ben je klaar voor de de groei hoef je niks meer bij te voeden aleen maar bacto en water geven en begin bloei gewoon het bac schema bloei aanhouden,makelijker kan niet ik gebruikt binnen altijd 18 liter potten daar duwde in 4 buffetabs in was voor mij altijd voldoende om de ph waarde neutraal te houden denk voor jou ook omdat auto's niet al te groot worden mvg

Edited by mister xl
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

sanniekit hoort bij

ja idd

lightmix :) imo :)

in de meeste steden wel te krijgen

succes deze zomer

Edited by chucha
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smartpot kun je gewoon buite gebruiken dat uitdrogen valt reuze mee nog nooit gebeurd

Gebruik die potte al zo lang binnen buite en is veel beter dan de plasticpotten nooit problemen mee gehad

 

Je kan ze dus gerust gebruiken deserteagelnl

Laat je niet afschrikken je zal zien hoeveel beter ze zijn dan een speciekuipje

Die smartpot heeft de boerenbond ook

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieder zijn persoonlijke keuze ik ben blij met me cementkuipje plastic potje, Ik weet dat dat sannie ook geen voorstander is van de smartpot en ben al veel mensen tegen gekomen die ook niet zo blij waren met de root pouch omdat deze degradable was en de giftige stoffen zou oplossen in de aarde maja iederen zijn eigen ding dat maakt et kweken zo leuk juist mvg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

mister xl, ikzelf, gebruik de airpotten, vn no mercy supply, en heb hiere al hele goeie ervaringen mee, de wortelen, nestelen zich echt in de zijkanten, en maken ook echt nieuwere en meer drinkworteltjens aan ... .

 

ieder zijn keuze natuurlijk ... .

 

en die airpotten, zijn waterdoorlatend, dus nooit teveel water buiten, als je ze op een verhoogje zet ... .

 

op een tafel ofzo ... .

 

of zelf een tafel kopen, en in je tuin zetten ;)

 

én ze zen zwart, dus warmen ook op in de zon ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een update..

 

Ik ben toch voor normale potten gegaan. Een smartpot of airpot is dan misschien wel beter, maar voor een eerste kweek leek de standaard mij ook geen slecht idee.

Er waren echter in het tuincentrum gek genoeg alleen maar 11 liter of 20 liter potten te krijgen. Daarom ben ik voor een 20 liter pot gegaan en heb ik in beide potten 5 liter van de bodem opgevuld met hydro(klei)korrels.

 

20160425 190557

 

 

20160425 190606

 

 

Ook heb ik alvast kopertape op mijn potten geplakt ter voorkoming van slakken.

 

Als grond heb ik voor stek- en zaaigrond gekozen. Dit omdat een medewerker mij vertelde dat hier het minste voeding en andere additieven bij zou zitten. Ik zal mijn planten niet meer verpotten in andere grond, maar hier de voeding en mest later aan toe voegen. Morgen ga ik met het ontkiemen beginnen!

Edited by DeserteagleNL

Share this post


Link to post
Share on other sites

DeserteagleNL, véél succes mét je grow, ge wetet, nie teveel water geven ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DonRoberto , Bedankt! Ha ja ik zal me proberen in te houden.

 

Probleempje, ik heb inmiddels bijna al mijn spullen van Sannie's Shop binnengekregen. (Behalve bac-bloei, zat er gek genoeg niet bij. Heb Sannie daarover maar gemaild.) Maar ik had verwacht dat er wel maatschepjes bij zouden zitten.. Beetje lastig hoeveelheden af te wegen zonder weegschaal. Heb nu geen idee hoeveel voeding ik door mijn aarde heen moet mengen. Iemand een idee hoe ik dit op ga lossen? Geduld is een schone zaak maar ik sta wel erg te popelen om de aarde vanavond nog klaar te maken.

 

De zaadjes zijn in ieder geval wel al aan het ontkiemen in een bak met water. :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk ieder zijn eigen ding misterxl is ook geen personlijke aanval.

Maar wat je verteld dat je slechte verhalen hoort ik denk dat dat meer aan die personen ligt ik heb testen tot 2x toe gedaan met plastic potten en de echte smartpott

Mijn Plante in de smartpot gingen elke keer veel beter als die in de normalen pot

En speciekuipen zijn ook niet slecht ik heb hier witte zien staan ook wel leuk dan word de bak niet te warm

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi dessert, ik doe altijd 2 theelepels mycorrhiza een eetlepel complete organics ff de boel goed mengen en dan duw je 4 a 5 buffertabs een vinger diep in de pot,voor de bac bloei zou ik ff voor doseersspuit kijken bij kruidvat of apotheek,en de bacto zit doseer lepeltje als goed is bij in potje hoop dat je er wat aan hebt mvgxl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bosteelt,haha nee vind het geen persoonlijke aanval zo snel ben niet op de tenen getrapt, ben denk nog een beetje oldskool heb altijd goede resultaten gehaald op gewoon plastic potten zaten ook kweekje tussen waar ik ook 1:1 gedraait heb ik weet er speelen nog meer factoren mee ,meschien moeten ik wel es aan de smartpot beginnen en wie weet bevalt het me wel of niet natuurlijk,drm geef ik dessert advies maar ik zelf de beste resultaten mee heb gehaald,wat hij er mee doet moet hij zelf weten,drm is kweken zo leuk er lijden meer wegen na Rome mvg xl

Edited by mister xl
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dessert over je aarde ik begrijp dat je ze de helekweek op stek grond wil laten staan? Denk dat je dan tekorten gaat krijgen als ze nog klein zijn is stekgrond in oorde maar als je tegen de 2 a 3 weken groei gaat is ver de voeding eruit, je zou eventueel wel kunnen bijvoeden met fishmix maar goed hoe dat op stekaarde gaat zou je niet kunnen vertellen ik ben altijd van de stekaarde als ze goed geworteld waren overgegaan op lichtmix of growmix en daar eetlepel complete organics erop gemengt als goed herinner zou jij dan op je stekaarde voedingarme grond 100 ml op 15 liter aarde mengen

Edited by mister xl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi dessert, ik doe altijd 2 theelepels mycorrhiza een eetlepel complete organics ff de boel goed mengen en dan duw je 4 a 5 buffertabs een vinger diep in de pot,voor de bac bloei zou ik ff voor doseersspuit kijken bij kruidvat of apotheek,en de bacto zit doseer lepeltje als goed is bij in potje hoop dat je er wat aan hebt mvgxl

 

Hoezo een doseerspuit? Is het de bedoeling dat de voeding direct op de plant wordt gespoten dan?

 

Update 4 mei

Volgens mij is deze buitenkweek, gezien de weersverwachtingen, bijna perfect getimed!

De platen toch maar vanwege voedingsreden in andere grond gezet. Ik heb hier voor Plagron Light Mix met perliet gebruikt. Ik heb er gelijk al mijn buffertabletten, complete organics en symbiosis aan toegevoegd.

 

 

20160504 021542

Deze vriendin kwam als eerste uit de grond op 1 mei. Gelijk op dezelfde dag ook maar verpot naar de uiteindelijke grond.

 

20160504 021623

Deze kwam een dag later boven de grond kijken. Deze heb ik als proef ook al wat bacto gegeven. Ben benieuwd of deze nu sneller gaat dan de andere. De andere zal ik wanneer de pot is uitgedroogd ook wat bacto geven.

Edited by DeserteagleNL
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo met doseer spuit kan je mooi je ml voeding afmeten en dan deze bij water toevoegen mvg

 

Dus niet de voeding direct op de plant spuiten eerst toevoegen aan water

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

en je kan er ook een shotje mee fixen eventueel .

 

:vape:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...